Maciek90 Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 (edited) Witam! Problem dotyczy primery 99r 2.0td,otoz 2 tys km temu wymienilem filtr powietrza bylo to we wrzesniu, powodem wymiany byla dziura ktora sie zrobila od dolu i filtr wypukl sie do gory jak by go za mocno zasysalo, dzis patrze a filtr jest od spodu pogiety[narazie bez dziury] i caly czarny jakby go przylozyl do rury wydechowej co to moze byc?? Jutro wrzuce zdjecie filtra. tak to wyglada Edited January 28, 2010 by Maciek90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waichwaich Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Witam! Problem dotyczy primery 99r 2.0td,otoz 2 tys km temu wymienilem filtr powietrza bylo to we wrzesniu, powodem wymiany byla dziura ktora sie zrobila od dolu i filtr wypukl sie do gory jak by go za mocno zasysalo, dzis patrze a filtr jest od spodu pogiety[narazie bez dziury] i caly czarny jakby go przylozyl do rury wydechowej co to moze byc?? Jutro wrzuce zdjecie filtra. tak to wyglada mi to wygląda na płuca palacza a poważnie hmm to brud na filtrze raczej nie jest spowodowany problemami z silnikiem prędzej szukaj czegoś w otoczeniu jakieś kopalnie może jakieś drogi żużlowe prędzej to jest przyczyną zabrudzenia co do wygięcia to nie mam pojęcia czym to moze być spowodowane może coś ci wleciało do wlotu jakiegoś wróble wessało i narobił szkód tylko że to mało prawdopodobne :/ ale co do syfu to tak jak mówię musisz poruszać się po jakiejś bardziej zapylonej części naszej planety Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lsdynx Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Moze mieszkasz albo czesto parkujesz w sasiedztwie miejsc o duzej prdukcji pylow? Jesli tak to stawiam ze podczas postoju na filtrze osadzaja sie drobiny pylu, potem podczas jazdy deformuja strumien powietrza i jednoczesnie sam filtr, kolor natomiast to sam efekt miejsca generujacego pyl, czy zanieczyszczenie. W efekcie po 2 czy 3 miesiacach jest problem. Ja w swojej P11 2,0 TD mam filterek zolciutki jakby prosto ze sklepu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted January 28, 2010 Author Share Posted January 28, 2010 mieszkam za warszawa i nic tam nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Nie no stary takiego cementu na papierze to dawno już nie widziałem, a ta wgniota to wynik zasysania zabetonowanego filtr. Musisz jeździć po jakimś syfie, cudów nie ma. Taki zaświergolony filtr to wpływa też na spalanie mieszanki paliwowo powietrznej. Nie zostawiasz przypadkiem czarnej zasłony za sobą i silnik zrobił się jeszcze bardziej mulasty niż jest ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wieshaq Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Mój tak wygląda po ok.5kkm po W-wie. Niewiem jakiego masz producenta filtr ale ja nie zakładam Ashiki bo to się nie sprawdziło filtron mniej się syfi u mnie i nie zagniata się do środka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Maciek90 nie kupuj więcej filtra tego producenta! kup sobie np Filtrona i porównaj układ płytek filtrujących. W tym co pokazałeś jest za dużo plytek i mają za ciasno i w rzeczywistości się ściskają i powietrze nie ma którędy się przedostać a jak już sobie znajdzie miejsce to tam się zbiera syf i może się odkształcać. Wcześniej miałem filtr JC i też było za gęsto płytek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
counterox Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 (edited) to mi ewidentnie wygląda na wsadzony filtr powietrza TYŁ NA ODWRÓT Ta pomarańczowa uszczelka wchodzi w rowki dookoła podstawy filtra, i też ta część z gumą dookoła jest ustawiona w stronę dolotu powietrza - to ona powinna być cała czarna, a zewnętrzna strona jak u Ciebie na zdjęciu Pozdrawiam Edited January 28, 2010 by counterox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 counterox też odniosłem najpierw takie wrażenie, ale przypatrz się dokładnie zanieczyszczeniom i temu w którą stronę jest zrobiona buła na filtrze. Co to za filtr Jakieś alledrogo czy inna stodoła lub chińskie krzaki. Osobiście stosuje Filtrona Zabetonowany filtr wymusił obieg powietrza pomiędzy uszczelkami a obudową filtra i stąd te czarne zabarwienie na uszczelce od góry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 (edited) Filtr jest firmy hengst niby made in germany pisze mulowaty sie nie zrobil ale zostawia czarna chmure za soba kupilem go w BHMD A polecili byscie Boscha? Edited January 29, 2010 by Maciek90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waichwaich Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Ja tam polecam Filtrona tani a zarazem bardzo dobry ładuje to wszędzie do powietrza do oleju i paliwa jeszcze nigdy się nie zawiodłem a jak kiedyś kupiłem kabinowy jakiś tam JC (czy jakoś tak) to się okazało że owszem jest do primery p11 zgodnie z pudełkiem tylko w ogole się nie mieścił Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 a od filtra moze byc tez taki objaw ze co jakis czas potrafi go zapchac ze nie ma mocy itp trzeba go zgasic i zapalic od nowa i jedzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woro_woro Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 (edited) Ja tam polecam Filtrona tani a zarazem bardzo dobry ładuje to wszędzie do powietrza do oleju i paliwa jeszcze nigdy się nie zawiodłem a jak kiedyś kupiłem kabinowy jakiś tam JC (czy jakoś tak) to się okazało że owszem jest do primery p11 zgodnie z pudełkiem tylko w ogole się nie mieścił Nie wiem jak jest z td ale u mnie filtr brudzi sie najbardziej mniej wiecej na srodku, tak jak wpada powietrze do puszki z filtrem. Co 15kkm zmieniam filtr na filtrona, ale w zyciu takiego syfu nie widzialem. Tak wyglada u mnie filtr pylkowy przed wymiana (co 15kkm). Gestosc papieru tez podobna. Edited January 29, 2010 by woro_woro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted January 29, 2010 Author Share Posted January 29, 2010 zobaczymy dzis wymienie filtr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gawa Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 jak ci wali czarną sadzą to na bank nie dostaje powietrza, jak już wymienisz filtr to przestudiuj jak się diagnozuje przepływomierz bo od tych "made in germany" mógł ci paśc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Friday71 Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Filtorna zatkalem kiedys po 6 tys - moze sa za male Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted December 27, 2010 Author Share Posted December 27, 2010 ok no i wymieniony filtr i prima smiga 2x lepiej a o spalaniu juz nie wspomne. Problem znowu powrocil , Tylko tym razem wiem dlaczego filtr sie tak brudzi i gniecie, okazalo sie ze moja prima byla bita w blotnik od strony kierowcy i podczas wypadku rozsypal sie tlumik szmerow (ta puszka na zdjeciu co siedzi w nadkolu), I nie wiedzac ze ten puszki brakuje zalozylem rure dolotowa, (ktorej nie bylo) i poprostu ciagnal caly syf z nadkola(sol, bloto, woda itp....) I Czy ta puszka jest potrzebna, czy moge zakleic ten wlot z nadkola i zostawic tylko ten zza lampy, bo inaczej za ktoryms razem pociagnie wiecej wody i po silniku , To dzisiaj kupie nowy filtr, i przeprowadze tuning tej rury dolotowej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
and_pec Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 To żeś jeszcze przez rok jeździł na tym zabetonowanym filtrze ?????? Ta pucha to jak sam napisałeś jest tłumikiem Jak ją wywalisz to może być sytuacja że będziesz miał odgłosy dudnienia spod maski. W sumie to jak jest rozwalony to i tak go nie ma. Zaklej dziurę biegnącą do niego, a jeśli będzie ci dudniło to na koniec dolotu naciągnij jakiś wąż i doświadczalnie ustal jego długość, tak abyś nie miał efektów akustycznych spod maski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted December 27, 2010 Author Share Posted December 27, 2010 (edited) nie ja zmienilem filtr na nowy ale znow go tak urzadzilo, dzisiaj wsadzilem nowiutki filtr filtrona i zakleilem ta dziure w rurze i samochod chodzi jak nowy, i jest jeszcze ciszej niz przed tem, nie ma dudnienia ktore bylo przy ok. 2k obr. ogolnie teraz samochod chodzi o wiele ciszej. Edited December 27, 2010 by Maciek90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 a jeśli jest ten tłumnik w nadkolu i mimo to dudni to co to może być? bo u mnie tak jest.. dopiero jak dolot zatkam ręką to jest ciszej i słychać tylko pracę silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted December 28, 2010 Author Share Posted December 28, 2010 (edited) Jak przerobilem ten dolot to jest o wiele ciszej, i od 2 tys. obr slychac jak pompuje turbina i jak swiszczy (nigdy tego nie bylo slychac) i wogule jakos ciszej sie zrobilo. Dzisiaj z ciekawosci wypralem stary filtr (chcialem zobaczyc czego sie nalykal z nadkola). Wrzucilem go do miski z goraca woda i proszkiem i po chwili woda zrobila sie czarna. Wyjalem go i zaczalem go polewac woda, lalem ta wode 10min, i bez przerwy leciala czarna woda z filtra, Wycialem go z obudowy i rozlozylem i zobaczylem ile bylo w srodku syfu. Po takim plukaniu wraz to nic nie dalo. Kiedys ten filtr Byl jasno rozowy, a po dlugim plukaniu wygladal tak, Czyli nic dziwnego ze spalal mi 12l ropy na 100km, teraz na nowym filtrze to chyba nawet do 7l/100km spadl. Te dwa zdjecia przedstawiaja stan filtra, a to pierwsze to rozciety i wyprany filtr, byl taki brudny ze chyba nic przez niego nie lecialo Co do filtrona to dobrze mi poleciliscie, ten na zdjeciach to byl jakis JC PREMIUM, nawet jak byl czysty to slabo powietrze przez niego lecialo, a na filtronie ciagnie jak odkurzacz marlos90 Ja uwazam ze ten tlumik szmerow nic nie daje, czy on jest czy nie to i tak ludzie skarza sie na dudnienie, tu masz tematy: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/8331-p11wp11-dudnienie-w-td/ , http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60771-p11144-gony-silnik/ Edited December 28, 2010 by Maciek90 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek1887 Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Witam podłącze sie pod temat mam podobny problem. Stosuje tylko filtry filtrona i średnio co 3-4 miesiące musze wymieniac filtr powietrza bo jest czarny jak by od oleju ale od strony zewnętrznej a nie od silnika. dodam że tentłumik wyrzuciłem i bierze mi powietrze prosto zza akumulatora. tam jest czysto w komorze silnika czysto żadnych wycieków. jerze po terenie bez jakiś mega pyłów normalny podpoznański teren a filtr co chwile brudny pomózcie bo juz brak mi siły na ten filtr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted January 13, 2011 Author Share Posted January 13, 2011 a zatkales rure po wyrzuceniu tlumika? U mnie jak narazie 500km i git, czysty jak nowy, i nie pognieciony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.