Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kody do Altima 2.5


Gość AndrzejW
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

To mój pierwszy temat. Parę dni temu przesiadłem się z Chrysler’a Voyager’a 2.5CRD na Altime 2.5C 2007 benzyna automat. Samochodzik naprawdę zafascynował mnie mocą i kulturą jazdy. Pukając jednak w niemalowane!!!, szukam tabeli błędów i sposobu ich wyświetlenia. Jeżeli temat już był --- wybaczcie nowicjuszowi ;) .

Edytowane przez AndrzejW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz tematy Almery i Primery, sa tam tematy od diagnostyki po złączach OBD1/OBD2. Podejrzewam, że w swoim aucie masz OBD2, ale nie wiem na ile, podawane tam kody beda miały zastosowanie do Twego auta - tu mam nadzieję, że przyjdzie Ci ktoś z pomoca, kto ma lepiej temat "rozpracowany". Jeżeli w swoim aucie masz ok 7" wyswietlacz LCD, to mozesz sie pokusić o wejście w tryb diagnostyczny, jest tam jakaś diagnostyka "SELF DIAGNOSTICs" (czy coś takiego), ale osobiście nie właziłem w to nigdy, i również tu na forum nie trafiłem (moze za mało szukałem) na rozpiske tej pozycji.

A przynajmniej w przypadku Almery N16, Primery P12, i Almery Tino, wyposażonych w ekrany LCD, w tryb diagnostyczny wchodzi się szybko i prosto tzn:

1. Radio na OFF

2. Trzymając przyciśniety przycisk (chyba) przycisk INFO, kręcisz 30 "pstryknięć" pokretłem głosności

3. Po krótkim sygnale dźwiękowym, na monitorku pojawia się menu trybu serwisowego

 

Pisałem z pamięci, jak coś pokręciłem, to poniżej tu masz link do instrukcji, jak w trybie serwisowym wyłączyć drazniacy komunikat przypominajacy o wizycie w serwisie by wymienić olej:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49606-n16-tino-18/

W dziale "Zrób to sam" w tematach Primery P12, jest materiał z opisem i fotką jak to wyglada na ekranie.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AndrzejW

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam Płock. Niestety nie mam wyświetlacza o tym rozmiarze. Szukałem uporczywie w Internecie i znalazłem coś takiego…

 

Anyone can check the codes in thier nissans.

1.Turn zapłonu klucz na miejsce dokładnie trzy sekundy 1.Turn the ignition key to the on position for exactly three seconds

 

2.Push pedału gazu aż do podłogi i zwolnienie 5 razy w ciągu 5 sekund. 2.Push the accelerator pedal all the way to the floor and release 5 times within 5 seconds.

 

3.Wait dokładnie siedem sekund 3.Wait EXACTLY seven seconds

 

4.Push pedału gazu aż do podłogi, przytrzymaj przez dziesięć sekund. 4.Push the accelerator pedal all the way to the floor and hold for ten seconds. W tym momencie światło SES należy zacząć migać kodów błędów, które są przechowywane w systemie i można już zwolnić pedał. At this point the SES light should start flashing the error codes that are stored in the system and you can release the pedal. Jeśli tylko dostać pięć powoli miga lub nie miga w ogóle, to twój czas był wyłączony jeden z powyższych kroków należy rozpocząć od nowa. If you only get five slow flashes or no flashes at all, then your timing was off on one of the above steps and you should start over.

 

5.Now aby usunąć kody, wciśnij pedał z powrotem w dół aż do podłogi i przytrzymaj przez co najmniej dziesięć sekund. 5.Now to clear the codes, push the pedal back down all the way to the floor and hold for at least ten seconds. Światło będzie migać i nie ma żadnych przesłanek, że kody zostały wyczyszczone, aby upewnić się, że za dziesięć sekund lub więcej. The light will continue to flash and there's no indication that the codes have been cleared so make sure you time ten seconds or more.

 

Gdy zacznie migać ses można policzyć błyski. When the ses starts flashing you count the number of flashes. 1-10 10 numer 0. 1-10 10 being 0. Nie będzie 4 Kod diget. There will be a 4 diget code. Pierwszy flashs około .5 sec trzy następne są jak ,3 sek. The first flashs are about .5 of a sec the next three are like .3 sec.

 

 

Niestety próbowałem zastosować tą procedurę, ale nic z tego nie wychodzi. Może spotkałeś się z inną opcją ?.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja serdecznie pozdrawiam sąsiada i jego miasto :)

 

Oj przepraszam, myślałem, że jak autko z 2007r, to i z LCD-kiem.

Martwi mnie to, że masz silnik 2.5, bo dotychczasowe publikacje dotyczą silników 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.2, nie mniej, jest szansa, że może jednak znajdziesz coś dla siebie. Dla orientacji proponuje lekturkę tematów:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/

http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/

 

Ze względu na rocznik auta, podejrzewam, że wyposażone jest w złącze OBD2, a skoro nie posiadasz ekranu LCD, to też nie dziwi mnie zbytnio brak reakcji na próbę aktywowania metody błyskowej - masz "zbyt nowy samochód", metoda błyskowa (bodajże dwa sposoby jej aktywowania) jest opisana w podanych linkach, ale zdaje się, że skutkuje w autach ze złączem OBD1, do OBD2 potrzebny jest interfejs (jakby co to takowy tzn ELM327, do diagnostyki silnika i kasowania błędów silnika posiadam, gada z moim traktorkiem, jak i z autem kolegi tzn Almerą z 2005r, a w Octawii innego kolegi miałem sposobność wykasowania błędu silnika). Aktualnie jestem w trakcje reanimacji mego laptopa, jak skończę, i znowu odpalę interfejs, jeśli chciałbyś sprawdzić możliwość odczytu, i jak to wygląda, to nie widze problemu. :)

Coś więcej odnosnie kodów, może and_pec byłby w stanie Ci powiedzieć.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AndrzejW

Witaj

Dzwoniłem dzisiaj do znajomego z Kopenhagi i potwierdził, że złącze to typ OBD2. Niestety nie zna metody pośredniej wyświetlenia komunikatów, prócz interfejsu !!!. Czyli wszystko to, co Ty napisałeś :D . Przy okazji dostałem takową tabelę…

 

P0000 -No Self Diagnostic Failure Indicated

P0100 - MAF Sensor

P0105 - Absolute Pressure Sensor

P0110 - IAT Sensor

P0115 - ECT Sensor

P0120 - TP Sensor

P0125 - ECT Sensor

P0130 - P0134 - Front HO2S

P0135 - Front HO2S Heater

P0136 - P0140 - Rear HO2S

P0141 - Rear HO2S Heater

P0170 - Fuel Injection System Function

P0171 - Fuel Injection System Lean

P0172 - Fuel Injection System Rich

P0180 - Tank Fuel Temperature Sensor

P0300 - Multiple Cylinder Misfire

P0301 - P0304 - Misfire, Cylinders 1 - 4

P0325 - Knock Sensor

P0335 - CKP Sensor

P0340 - CMP Sensor, Detectable & Non-Detectable Circuit

P0400 - EGR Function

P0402 - EGRC-BPT Valve

P0420 - TWC Function

P0440 - EVAP System Small Leak

P0443 - EVAP Canister Purge Volume Control Solenoid Valve

P0446 - EVAP Canister Vent Control Valve Circuit

P0450 - EVAP System Pressure Sensor

P0455 - EVAP Gross Leak

P0460 - Fuel Level Sensor (Slosh)

P0461 - Fuel Level Sensor

P0464 - Fuel Level Sensor/Circuit

P0500 - VSS

P0505 - IAC-AAC Valve

P0510 - CTP

P0600 - A/T Communication Line

P0605 - ECM/ECCS Module

P0705 - PNP/Inhibitor Switch

P0710 - ATF Temperature Sensor

P0720 - VSS

P0725 - Engine Speed Signal

P0731 - A/T 1st Signal

P0732 - A/T 2nd Signal

P0733 - A/T 3rd Signal

P0734 - A/T 4th Or TCC Signal

P0740 - TCC Solenoid Valve

P0744 - TCC Solenoid & Valve Function

P0745 - Line Pressure Solenoid Valve

P0750 - Shift Solenoid Valve ''A''

P0755 - Shift Solenoid Valve ''B''

P1105 - MAP/BARO Switch Solenoid Valve

P1126 - Thermostat Function

P1148 - Closed Loop Control

P1320 - Ignition Signal

P1336 - CKP

P1400 - EGR & Canister Control Solenoid Valve

P1401 - EGR Temperature Sensor

P1402 - EGR System

P1440 - EVAP System Small Leak

P1441 - EVAP Vacuum Sensor Leak

P1444 - Purge Volume Control Valve

P1446 - Vacuum Cut Valve

P1447 - EVAP Purge Flow Monitor

P1448 - Vacuum Cut Valve

P1464 - Fuel Level Sensor/Circuit

P1490 - Vacuum Cut/Bypass Valve

P1491 - Vacuum Cut Valve Bypass Valve

P1605 - A/T Diagnosis Communication Line

P1705 - TP Sensor

P1706 - Park/Neutral Position Switch

P1760 - Overrun Clutch Solenoid Valve

P1900 - Cooling Fan

 

Bardzo dziękuję za możliwość sprawdzenia odczytów u Ciebie. Jak zrobi się trochę cieplej na pewno podjadę. Co stało się z Twoim lapkiem?, jestem akurat w tym temacie (mój zawód). Zresztą masz mojego maila: verix@go2.pl

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tabelka, co dostałeś/pokazałeś, to tylko "wycinek", tych kodów jest więcej, i jak pomnę, to chyba z interfejsem dostałem też i rozpiskę/tabelkę z tymi kodami i z objasnieniem ich zgrupowania. Jednakże posiadając interfejs, taka skrócona tabelka zbytnio sie nie przydaje, bo jak dobrze pomnę, sofcik posiada te krótkie opisy i wraz kodem je podaje (oczywiście kwestia używanego softu). Wyższym stopniem wtajemniczenia jest wiedzieć, co konkretnie za danym kodem= krótkim opisem stoi?! No ale "forum i google Twoim przyjacielem" ;)

A tak OT-powo.

Co się zaś tyczy mojego lapka, to jest to "całkiem miły" HP'ek z Vista biznesową, i z przypadłością partycji/płytek recovery - trochę szkoda, że nie ma "normalnej" płytki z instalką Visty ;) I to moje cudo w zeszłym tygodniu "zastrajkowało" tzn blue-screen'ik i maszyneria stop, nawet w trybie awaryjnym. Tak po prawdzie to sam sobie jestem winien kłopotu, bo metodą "brutal-force" chciałem zatrzymać cąłą dotychczasową korespondencję obsługiwaną przez Operę, a do tego aktualizowałem sobie "spyboot'a & destroy'a" troche tak po rusku znaczy na "uraaa" ;):D :D No to jak ja mu "tak" to on, czy raczej ona vistunia wzieła sie zeźliła, pokazała "środkowy klawisz" i tyle :D :D :D

Trochę pomeczyłem się z płytkami recovery, ale, że cuś się chyba pokręciło w zapiskach tablicy dysku, to na rcoverowaniu tyż wyskakiwał błękitny ekranik, to siegnąłem po hirens'a, odpaliłem jakiegos reanimatora dysków, i przy następnej próbie odzysku, choć recoverek chciał mnie nastraszyć i nie pokazywał zadnego ruchu na pasku postępu udając "zawieszkę", to jednak gdy wziąłem go na przetrzymanie, pękł i na koniec, potulnie zameldował, że zrobione. Niedowierzałem, sprawdziłem, odpaliłem, i okazało sie, że wszystko sie zgadza :) systemik "wstał" w stanie jakby dopiero z taśmy produkcyjnej zszedł, gada, tańczy, podskakuje, krawaty wiąże, przerywa ciąże ;):D :D

Jak widzisz, wyglada na to, że juz po krzyku. Teraz tylko, już bez brutalnych kombinacji, sadzam podstawowy-niezbedny sofcik, w między czasie vista dociąga SP/aktualizacje, jak oboje skończymy, to zrobię pełen backup żeby sie juz nie wracać do "poczatków istnienia" ;):D

Ot i historyjka cała potyczek z lapkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AndrzejW

He, he, aż się rozpłakałem do łez. A ten tekst z powrotem do początków istnienia jest „zarąbisty”. :D :D

 

Przeglądałem Internet, szukając interfejsu do podłączenia komputera i znalazłem coś takiego …

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=902146495

 

Powiedz czy warto nad tym pomyśleć. Kwota mała i ryzyko małe, ale szkoda kupić coś co do niczego się nie przyda :aso: .

A swoją drogą, orientujesz się gdzie jest TE magiczne gniazdo w samochodzie?. Z lewej strony pod kierownicą mam „gniazdo” na pilota ( ciekawe do czego to służy ? ). Pod tym gniazdem jest „dekielek” do bezpieczników.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki interfejs (aktualnie w testowaniu czy zagada z P11.144 z 2000r u kolegi z grupy), i jeśli się nie mylę, to z tego samego źródła, za tę samą cenę go kupiłem?! Trochę jednak niepokoi mnie ten zapis w (1.5a), bo z tak opisywanymi interfejsami były problemy (choć do końca nie wiem czemu), ja mam interfejsy (2szt.) opisane po prostu ver. 1.3a, ten drugi mam w postaci blaszanej puszki z wyjściami, z jednej strony USB na komputer, z drugiej strony RS232 "do dsmochodu", oraz stosowne kabelki.

Ze względu na "przeboje" z interfejsami opisywanymi jako 1.5a, proponowałbym wstrzymać się z zakupem, do czasu próbnego podpięcia pod podobny (np mój) - jednak faktycznie, szkoda wywalać kasę w ciemno, a tak, to przynajmniej przy próbnym podpięciu można złapać orientację, jak to wygląda. Gdyby potem, i ten docelowo zakupiony zagadał, to wydatek raczej szybko się zwraca, bo podpięcie w warsztacie kosztuje ponoć od 40PLN w górę, a w ASO podobno potrafią sobie zarzyczyć nawet od 150PLN - najważniejsze aby ustrojstwo zechciało zagadać.

Co do złącza, to nie wiem, czy te które identyfikujesz jako "od pilota" to nie jest własnie te diagnostyczne OBD2. W większości aut wyposażonych w OBD2, złącze to znajduje się własnie po lewej stronie pod kierownicą, a nad pedałami hamulca-sprzęgła.

Spójrz w ostatni z podanych przeze mnie wczesniej linków, w fotorelacji, zamieszczona jest i fotka pokazująca złacze i jego umiejscowienie.

Pozdrawiam :)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AndrzejW

Witaj

Wybacz, że tak krótko piszę – Wracam z Kopenhagi (piszę podczas jazdy… na tych drogach to całkiem proste :blink: ). Nie chcesz sprzedać jednego interfejsu??. Przy okazji sprawdziłbym czy pasuje do mojej Altimki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam :)

A co Ty sie przejmujesz krótkim pisaniem?!? Tosz tu niegdzie nie ma, no przynajmniej ja nie natrafiłam, na żadne limity (min - max) pisania, to nie szukaj na siłę zmartwień ;):)

A co do sprzedaży interfejsu, pod warunkiem, że zechce gadać z komputerkiem auta, to w zasadzie nic przeciw nie mam, jednakże jest jedno małe "ale", przed Tobą chęć zakupu zgłosiło mi dwóch kolegów, jeden z nich aktualnie pożyczył interfejs do przetestowania (przy próbnym podpięciu, podczas spotu grupy interfejs nie chciał gadać z jego autem). Zapytam ich czy nadal są zainteresowani, jeżeli by nie byli zainteresowani, wtedy mógłbym go Tobie odsprzedać.

Jesli chodzi o orientację, jak to jest z Twoim autem to, na obecną chwilę, możemy podpiąć i sprawdzić czy bedzie gadał, ten który mam u siebie w domu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość AndrzejW

Jak zwykle brak czasu… Jednak z drugiej strony ciężko pisać o samochodzie, który w całej szerokości i długości powoduje Mą radość i zadowolenie. Tak na poważnie, jestem z tej Altimy bardzo zadowolony i gorąco polecam wersje amerykańskie!. To drugi pojazd po Toyocie ( w sumie było 8 różnych ), w którym nie mogę doszukać się pukania, stukania i innych dziwności. Jednak do rzeczy… Kupiłem interfejs do „niby” tego samochodu. Na płytce dostałem kilka programów do testowania. Po sprawdzeniu, otrzymałem jeden błąd od strony silnika – który usunąłem… Check na desce zniknął. Wszystko pięknie, jednak w mej „napalonej” naturze nie zapisałem co to było !!!!. Mam pytanie do Ciebie… Jaki polecasz program do Altimy ? z polskimi opisami ( choć to niema znaczenia ). Gdzie pobrać pełen opis błędów?. Jestem dość często w USA Floryda, może tam można coś znaleźć?. Za wszelką pomoc dziękuję i zapraszam na porządnego grilla do Włocławka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że trochę się pozmieniało, ruszyło do przodu ;) kupiłeś interfejs, i jak widać bez problemowo zagadał - to cieszy :)

No faktycznie, trochę szybko pozbyłeś się błędu ;) zawsze warto sprawdzić w czym rzecz zwłaszcza, że jeśli to nie zmyłka czujnika/komputera auta, to samo wykasowanie błędu tylko na chwilę pomaga pozbyć się świecącego "check'a". Jeżeli wykasowany bład to nie zmyłka (mam nadzieje że jednak zmyłka), to za chwilę znowu lampka się zapali, i może Cię czekać mniejszy/większy serwis naprawczy.

Jeśli miałbym polecać, to chyba Digimoto, Pro Scan, Scan Master (płatne), te dwa ostatnie fajnie się prezentują -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/page__view__findpost__p__660653 , czy też darmowy EasyOBD II, który dostałem na płytce z interfejsem, i który całkiem przypadł mi do gustu. Co się tyczy softu, to wydaje się być uniwersalny, choć chyba gdzieś na forum czytałem, że czasem jakieś wersje numeryczne (typu 5.0, 5.6 itd ) mogą nie nie być skore do współpracy z komputerem auta. Czegoś konkretnego dla Twojej Altimy nie potrafię wskazać, w zasadzie to wszystkie programy w kwestii zczytania danych z komputera auta pokrywają się w możliwościach i jedyne co je rózni (jesli nie ma się do czynienia z jakas wersja dedykowaną)to chyba tylko graficzny oraz możliwości dodatkowe tzn zapis do pliku, wydruk wyników. Odnośnie "dedykacji" softu pod dany model/markę, to pewnie trzeba zatrudnić google i poszukać szerzej - ja tego jak na razie nie robiłem.

Pełen opis listy błedów?

Nie wiem czy takowy istnieje, niektórzy sprzedawcy na płytce do interfejsu czasem dają listy błędów, ale nie przyglądałem się bliżej pod kątem "kompletnści", i raczej są to listy bez jakichś szczegółowych opisów. Coś więcej na temat kodów błedów, to chyba trzeba poszukać w serwisówkach od naszych aut (chyba gdzieś na forum czytałem, że ktoś z serwisówki brał kody - co jest całkiem logiczne), oraz w innej lekturze z tematyki "Sam naprawiam.....".

Nie za wiele Ci tu chyba pomogłem, ot tyle co sam się do tej pory zorientowałem w temacie.

Grill, powiadasz (?!? ) hehehe przy pomyślnych wiatrach nie widzę przeciwwskazań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AndrzejW

Poszperałem trochę w necie i znalazłem program o nazwie ScanXL - Full. Znalazłem też kod błędu, który szarmancko skasowałem. Błąd to P2A00, czyli jak doczytałem ( Sonda lambda 1, rząd cylindrów 1 - usterka zakresu / działania Nieszczelność po stronie ssącej / wydechowej, ciśnienie paliwa, wiązka przewodów, sonda lambda ). Co o tym myślisz ?. Na jakimś amerykańskim forum wyczytałem, że przyczyn może być wiele, od uszkodzonej lambdy, przez nieszczelności w układzie wydechowym, krótkimi jazdami gdzie silnik i cały układ nie nagrzewa się równomiernie, wody w paliwie do uszkodzonego korka wlewu paliwa !?. Uszkodzona sonda lambda to przekłamania w odczycie o2 w spalinach i błędne dozowanie powietrza do silnika, co powoduje wzrostem zużycia paliwa nawet o 50% i spadek mocy. Obecnie Almera 2.5 po mieście ( krótkie dojazdy ) pali w granicach 11 -11,5l/100, w trasie przy średnio ostrej jeździe mieści się w 9l/100. Teraz nie wiem, czy mam już się bać, czy jeszcze z tym poczekać ?? :unsure: .

To grilla mamy dogranego. Jak zrobi się cieplej rozpoczynamy sezon na lotnisku Kruszyn :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by się nie działo, to nie ma się co niepotrzebnie stresować i bać (bo to raczej nie usunie ewentualnej usterki), trzeba na spokojnie, z zimną krwią i lodowatym sercem kombinować "co co biega?". Czyli drogą wykluczania/eliminacji dopaść "dywersanta". I tutaj, to myślę, że na poczatek może Twój interfejs może Ci pomóc w wykluczeniu (bądź zidentyfikowaniu jako usterki) sondy lambda. Chorobcia, dawno nie podpinałem się z interfejsem, ale jak pomnę to chyba są dostępne jakieś odczyty dotyczące pracy sondy - jeśli tak to trzebaby zweryfikować czy nie odbiegają od norm. Oprócz interfejsu, oczywiście wsparcie znajdziesz w serwis manualu (dobrze go mieć), jak zajrzeć do niego to okazuje się, że sporo "rzeczy" można zdiagnozować z miernikiem w ręku, odczytując wartości napięcia. Jeżeli nie masz (w co wątpię, bo kupiłeś interfejs) zacięcja do działań "zrób to sam", ewentualnie nie masz warunków (podwórko, garaż/garaż z kanałem), to by namierzyć i pozbyć się problemu chyba pozostanie Ci już tylko jakiś dobry warsztat lub ASO. No ale nad tym (warsztat/ASO) chyba trzebaby się zastanawiać dopiero gdy "check" znowu zaświeci, bo nie wykluczone, że ten błąd, który wykasowałeś to było jakieś przekłamanie.

A co się tyczy zimengo silnika, krótkich jazd i spalania, to ja codziennie do i z pracy pokonuję 2x3Km, czyli jak parkuję po dojechaniu na miejsce, silnik dopiero zaczyna łapać temperaturę hehehehe i spala mi w mieście w zimie 10-11,5l, latem 8-9l a na trasie ok 6,5-7,5l, no to przy pojemności Twojego silnika myślę, że nie masz aż tak zastrzaszającego spalania, choć dobrze byłoby gdybyś miał porównanie do innych Altim z jednostkami 2.5 - może watro odwiedzić motostat.pl, czy podobną stronkę z zarejestrowanym spalaniem innych uzytkowników aut?!

A co do sezonu ;-) to jak na razie na razie tego "cieplej" coś nie widać, to przynajmniej poszukam lotniska, bo choć parę razy byłem we Włocławku, i nawet mój traktorek stąd pochodzi, to ja jednak nie mam tak biegłej znajomości terenu.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AndrzejW

Jak na razie wszystko jest OK. Mam nadzieję, że tak zostanie. Tak się teraz zastanawiam, że błąd ten mógł wystąpić przez ponad półroczne nieużywanie samochodu ( z przyczyn podatkowo prawnych po sprowadzeniu z USA ). Jeżeli jednak błąd się pojawi, to tak jak mówisz, miernik w łapkę i sprawdzenie… :shiftyninja: Jak na razie jest super, i właśnie z tych chwil należy się cieszyć. Mam złe doświadczenia odnośnie mojego byłego auta Chrysler Voyager 2.5CRD. Samochód niby fajny, duży, pakowny. Jednak w przeciągu roku miałem dwie duże naprawy ( remont silnika po uszkodzeniu paska rozrządu !!! ). Niby samochód młody 2003 jednak zawsze coś się działo i psuło. Mam też Toyotę od nowości 5lat, jeździ nią moja małżonka i … po prostu jeździ. Nic się nie psuje, jest idealna. Żeby nie ta Toyota to bym częściej chodził pieszo niż jeździł :blink: . I gdzie tu honor mężczyzny, który kupuje te cuda techniki :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak na razie wszystko jest OK. Mam nadzieję, że tak zostanie. Tak się teraz zastanawiam, że błąd ten mógł wystąpić przez ponad półroczne nieużywanie samochodu ( z przyczyn podatkowo prawnych po sprowadzeniu z USA ). Jeżeli jednak błąd się pojawi, to tak jak mówisz, miernik w łapkę i sprawdzenie… :shiftyninja: Jak na razie jest super, i właśnie z tych chwil należy się cieszyć. Mam złe doświadczenia odnośnie mojego byłego auta Chrysler Voyager 2.5CRD. Samochód niby fajny, duży, pakowny. Jednak w przeciągu roku miałem dwie duże naprawy ( remont silnika po uszkodzeniu paska rozrządu !!! ). Niby samochód młody 2003 jednak zawsze coś się działo i psuło. Mam też Toyotę od nowości 5lat, jeździ nią moja małżonka i … po prostu jeździ. Nic się nie psuje, jest idealna. Żeby nie ta Toyota to bym częściej chodził pieszo niż jeździł :blink: . I gdzie tu honor mężczyzny, który kupuje te cuda techniki :D .

 

Przede wszystkim Witam - miałem właśnie przyjemność dołączyć do zacnego grona forumowiczy ! Pozwoliłem sobie wtrącić właśnie w temacie powyższego postu, bo wydaje mi się, że może być coś "na rzeczy" w doszukiwaniu sie związku pomiędzy długotrwałym pstojem Altimy i tzw. JAJAMI po ponownym jej przywróceniu "do życia". Mój samochód ( rocznik 2008, aktualny i w 100% pewny przebieg - 5865 mil !!! ) odstawiony w listopadzie 2008 roku (niestety, nikt za oceanem nie zadbał np. o ładowanie aku, więc od ponad roku stał sobie tak bez prądów... ), w końcu powrócił po długich i ciężkich zmaganiach, najpierw z DMV w NY a później z naszym UC na drogi, jakieś 2 miesiące temu i tu nie miła niespodzianka... Autko pali od dotknięcia, pachnie wręcz jeszcze świeżością a skrzynia ( CVT ) dostaje regularnej szajby a ja za chwilę oszaleję z jej powodu...! Objawy są dziwaczne - a to ma problemy z ruszeniem z miejsca ( samochód "zastanawia się" i dopiero rusza ) albo potrafi jakoś tak dziwacznie jakby "zabuksować", czasem wydaje mi się że ordynarnie się ślizga ( a przecież to zdaje się CVT czyli ustrojstwo bezstopniowe ma być...). Oczywiście - wyświetla równiez błędy - do wyboru - różne jakie kto chce - P1778, P0744, P0746... Poddałem się, pojechałem do serwisu specjalizującego się w naprawach automatycznych skrzyń biegów - panowie pomedytowali i stwierdzili, że prawdopodobnie "zastał się" elektrozawór... Hm, ale jeśli tak to dla czego samochód jeździ himerycznie - raz bez najmniejszych powodóe do narzekań, kiedy indziej znów występuje opisana "szajba"... Olej w skrzyni jest i to co gorsza prawidłowy, auto nie miało "przeszłości", co jest...? Ktoś z Forumowiczów "ćwiczył" coś podobnego...? Może podpowiecie gdzie można by podjechać z ta Altimką...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość AndrzejW

Witaj wawt

Powiedz czy to Twój pierwszy samochód z automatem?. Rozumiem, że masz ten sam model co ja. Opisz jeszcze raz dokładnie zachowanie samochodu. Porównamy to z moim i wyciągniemy wnioski. Mam znajomego mechanika z USA, może razem coś zdziałamy.

 

Kolega nie odpowiada. Widać auto naprawił… i teraz jest w pełni szczęścia. Tak na marginesie roobalek, grill aż żarzy się z niecierpliwości na nasze spotkanie. Powiedz kiedy masz .czasa. wolnego?? :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj wawt

Powiedz czy to Twój pierwszy samochód z automatem?. Rozumiem, że masz ten sam model co ja. Opisz jeszcze raz dokładnie zachowanie samochodu. Porównamy to z moim i wyciągniemy wnioski. Mam znajomego mechanika z USA, może razem coś zdziałamy.

 

Kolega nie odpowiada. Widać auto naprawił… i teraz jest w pełni szczęścia. Tak na marginesie roobalek, grill aż żarzy się z niecierpliwości na nasze spotkanie. Powiedz kiedy masz .czasa. wolnego?? :rolleyes: .

 

Witam ponownie!

 

Przepraszam że się nie odzywałem, ale akurat wypadł mi niespodziewany wyjazd do Ł'USA więc Altimowe tematy na trochę "poszły w kąt".. Z tego co wiem, nic w moim autku się nie zmieniło poza tym, że wciaż jeździ jak i kiedy chce. Podobno muszę wymienić ów nieszczęsny elektrozawór w skrzyni ale tu kolejna "miła niespodzianka" - tzw. vavle body NIE WYSTĘPUJE JAKO CZEŚĆ ZAMIENNA...! A niech tych żółtków...piii,piii,piiii,piiii.... ! Sprawdzałem w ASO w Polsce, pytałem za oceanem - odpowiedź jest jedna - występuje jedynie cała skrzynia! Generalnie Altima jest SUPER ale CVT to po prostu nieporozumienie! Zauważyłem, że najczęściej pojawiają się "pozdrowienia z OBD II" z nr P1778 (Manufacturer Contr Transmission) oraz P0746 Pres Contr Sol. A CKT Performance Or Stuck Off. Co ciekawe - autko "nabiera wigoru" dopiero od ok 2tyś obrotów, ale zanim dopełźnie do tej wartości to co bardziej nerwowi z tyłu zdążą mnie juz otrąbić...! Wygląda to tak, jak bym złosliwie nie chciał ruszyć jak biały człowiek tylko złośliwie zwlekał aż pomału zmieni się światło dla tych za mną... Czasem zdarza się, że występuje jakaś taka dzika wibracja i autko nie chce ruszyć nawet z miejsca. Muszę go zgasić, chwilę odstać i rusza... na razie. Nie wiem co to ale juz tego nie lubię. Tak się zastanawiam - może dochodzi do ordynarnego przegrzania oleju w skrzyni? W sumie jeżdźę niemal wyłącznie w mieście. Raz porwałem się na jazdę z prędkością autostradową bo autko właśnie zapomniało, że ma szwankować (w ok. 80km/h i szybciej jeździ jak złoto!) ale po pokonaniu odcinka z Poznania do Strykowa straciłem power i musiałem zjechać na bok. Postałem tak z 10 minut i... ruszył dalej choć jakoś tak dziwnie czasami wchodził w obroty mimo że nie przyspieszał... Jak tak dalej pójdzie to się wystaram o inną skrzynię bo jakoś autentycznego specjalisty od tych piep....nych CVT to chyba nie ma...!

Póki co pozdrawiam, a za zaproszenie b.dziękuję i z przyjemnością skorzystam!

 

Witam ponownie!

 

Przepraszam że się nie odzywałem, ale akurat wypadł mi niespodziewany wyjazd do Ł'USA więc Altimowe tematy na trochę "poszły w kąt".. Z tego co wiem, nic w moim autku się nie zmieniło poza tym, że wciaż jeździ jak i kiedy chce. Podobno muszę wymienić ów nieszczęsny elektrozawór w skrzyni ale tu kolejna "miła niespodzianka" - tzw. vavle body NIE WYSTĘPUJE JAKO CZEŚĆ ZAMIENNA...! A niech tych żółtków...piii,piii,piiii,piiii.... ! Sprawdzałem w ASO w Polsce, pytałem za oceanem - odpowiedź jest jedna - występuje jedynie cała skrzynia! Generalnie Altima jest SUPER ale CVT to po prostu nieporozumienie! Zauważyłem, że najczęściej pojawiają się "pozdrowienia z OBD II" z nr P1778 (Manufacturer Contr Transmission) oraz P0746 Pres Contr Sol. A CKT Performance Or Stuck Off. Co ciekawe - autko "nabiera wigoru" dopiero od ok 2tyś obrotów, ale zanim dopełźnie do tej wartości to co bardziej nerwowi z tyłu zdążą mnie juz otrąbić...! Wygląda to tak, jak bym złosliwie nie chciał ruszyć jak biały człowiek tylko złośliwie zwlekał aż pomału zmieni się światło dla tych za mną... Czasem zdarza się, że występuje jakaś taka dzika wibracja i autko nie chce ruszyć nawet z miejsca. Muszę go zgasić, chwilę odstać i rusza... na razie. Nie wiem co to ale juz tego nie lubię. Tak się zastanawiam - może dochodzi do ordynarnego przegrzania oleju w skrzyni? W sumie jeżdźę niemal wyłącznie w mieście. Raz porwałem się na jazdę z prędkością autostradową bo autko właśnie zapomniało, że ma szwankować (w ok. 80km/h i szybciej jeździ jak złoto!) ale po pokonaniu odcinka z Poznania do Strykowa straciłem power i musiałem zjechać na bok. Postałem tak z 10 minut i... ruszył dalej choć jakoś tak dziwnie czasami wchodził w obroty mimo że nie przyspieszał... Jak tak dalej pójdzie to się wystaram o inną skrzynię bo jakoś autentycznego specjalisty od tych piep....nych CVT to chyba nie ma...!

Póki co pozdrawiam, a za zaproszenie b.dziękuję i z przyjemnością skorzystam!

A i jeszcze jedno - to mój kolejny automat ALE - pierwsza CVT... I tak jak napisałem - JUŻ JEJ NIE LUBIĘ...!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski odnośnie zapalających się kontrolek na desce <_< . Dzisiaj wyskoczyła pomarańczowa kontrolka o kształcie przeciętej opony w poprzek z wykrzyknikiem w środku. Coś takiego (!) i na dole tegoż fala :blink: . Cóż to takiego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość żuczek

Witam

Nie mogę nigdzie znaleźć rozpiski odnośnie zapalających się kontrolek na desce <_< . Dzisiaj wyskoczyła pomarańczowa kontrolka o kształcie przeciętej opony w poprzek z wykrzyknikiem w środku. Coś takiego (!) i na dole tegoż fala :blink: . Cóż to takiego ??

Cześć sąsiedzie ;)

Niestety, mój traktorek to zbyt prosta konstrukcja, to i nie znajdzie u mnie takiej kontrolki, a bez wsparcia ze strony "serwisówki", to tylko mogę pobawić się we wrózby, i jedyna, jaka mi na razie przychodzi do głowy, to to że może chodzi, o zbyt niskie ciśnienie w oponach, albo o uwalony czujnik od tegoż ciśnienia. Jeśli dobrze pomnę to chyba przy tematyce P12 trafiłem na zapiski o czujniku ciśnienia w oponach. No to myślę sobie, że jeśli w P12 cosik takiego by było, to tym bardziej w Twojej Altimie, a i opis kontrolki wydaje mi się "odpowiedni" do oznaczenia właśnie ciśnienia w "gumkach. Oczywiście, jak wspomniałem to tylko takie moje wróżenie z fusów, a przy tym kilka dni od Twojego wpisu minęło, to i pewnie już namierzyłes i rozwiązałeś problem (mam nadzieję). :)

 

 

(...) Tak na marginesie roobalek, grill aż żarzy się z niecierpliwości na nasze spotkanie. Powiedz kiedy masz .czasa. wolnego?? :rolleyes: .

"Ukrop z nieba leje sie, chyba ze 40 C ...", a tu jeszcze grill! Łolaboga !!! hehehe ;):D

Przepraszam, ostatnio nieco mi się sytuacja i plany zdestabilizowały to i zbytnio sie nie miałem jak odezwać, no a jeszcze tutaj widzę "małe przemeblowanko" się zadziało ;) Tak czy siak jestem, i na najbliższy czas planuję urlop bez żadnych planów wyjazdowo-wczasowych w okresie 19-31/07/2010, ale wrazie co, to poza urlopem też istnieje możliwość tylko, że już weekendowego umówienia się - musze tu zaznaczyć, że weekendy lipcowe 10-11, 17-18, i wstępnie 24-25, zarezerwowała moja żonka (gdyby się coś zmieniło dam znać), reszta weekendów i urlop na razie jawią się wolnymi. :) No to już wiesz, jak u mnie sytuacja wygląda, pozostaje kwestia Twoich planów i wolnego czasu, a że lato sie dopiero rozpoczęło to pewnikiem bez problemów da radę wyłuskac jakiś odpowiedni termin ;)

Pozdrowionka z Płocka

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość AndrzejW

Kontrolka sama się pojawiła i sama zgasła po dwóch dniach :blink: . Jeżdżę teraz po kraju i cieszę się z altimką :whistle: . Jak do tej pory nie mam zastrzeżeń do maszyny. Dzisiaj odkryłem nowe cudo... bagnecik do sprawdzenia poziomu oleju w automacie :shiftyninja: . Olej w poziomie, klarowny, jednak bardzo agresywna bestia ( nieco rdzawego świństwa w prowadnicy :search: ). Temat grilla nadal czynny... Myśl, planuj, organizuj, nie analizuj, i przyjeżdżaj :P ... pisz na maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...