Gość mafio Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Witam Wszystkich, zakupiłem dzisiaj Nissana Terrano II z 2001 roku. Zauważyłem dwie niepokojące sprawy: 1. Jeżeli włączę napęd na 4 koła to przy ostrym skręcie coś stuka przy przednich kołach - co to może być? 2. Samochód jest trochę pochylony na prawą stronę - czy jest możliwość to jakoś wyregulować czy coś jest do wymiany? Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 ad 1 - szukaj sprzegielka - bylo na forum. ad 2 - szukaj drazki skretne - tez chyba bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azm-61 Opublikowano 12 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2010 Poczytaj te tematy, to o sprzęgiełkach: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62410-przegub-czy-sprzegielko http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/54530-sprzegieko-przednie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61434-nie-dziala-naped-na-4-kola-ani-4h-ani-4l/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61138-nr-seryjny-sprzegielek/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/52735-sprzegielka-manualne-jazda-po-asfalcie/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49642-wymiana-sprzegieek-z-automatow-ma-manualne/ Zdjęcie przedstawia miejsce regulacji wysokości przedniego zawieszenia, na lewą i prawą stronę osobno. Mierz od podłogi do nadkola albo do ramy samochodu i reguluj tak, aby obie strony samochodu były na tej samej wysokości. Niektórzy pisali też, żeby nie podnosić zawieszenia maksymalnie bo szybko można stracić drążki skrętne, więc reguluj z wyczuciem. Jeśli chodzi o punkt 1. to może być to turkoczący zewnętrzny przegub półosi (od strony koła) choć nie wykluczam sprzęgiełka. Opis idealnie pasuje do uszkodzonego przegubu. Półoś napędzana przy dużym skręcie turkocze - tak właśnie zachowują się zużyte przeguby półośki. Sprawdź czy osłona gumowa na przegubie od strony koła jest cała , jeśli jest uszkodzona to z pewnością jest to już zużyty przegub, jeśli jest cała to też nie jest powiedziane, że przegub jest dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mafio Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Dzięki za wszelkie uwagi, w najbliższym czasie zabiorę się do regulacji poziomu. Co do stuków to chyba to będą sprzęgiełka - mam nadzieję że jeszcze trochę na tym pojeżdżę. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Co do stuków to chyba to będą sprzęgiełka - mam nadzieję że jeszcze trochę na tym pojeżdżę. jak nie bedziesz zapinal na asfalcie to pojezdzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stawoska Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Stuki z przodu pojawiają się także gdy nie ma gumek na ogranicznikach skrętu, np. przy zjeżdżaniu z krawężnika albo na innych nierównościach. Dźwięk jest okropny - jakby miało zawieszenie odpaść. Co jakiś czas wystarczy wtedy posmarować miejsca styku smarem (lub kupić gumki . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.