Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki przy skręcie z włączonym 4x4


Gość mafio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich, zakupiłem dzisiaj Nissana Terrano II z 2001 roku. Zauważyłem dwie niepokojące sprawy:

 

1. Jeżeli włączę napęd na 4 koła to przy ostrym skręcie coś stuka przy przednich kołach - co to może być?

 

2. Samochód jest trochę pochylony na prawą stronę - czy jest możliwość to jakoś wyregulować czy coś jest do wymiany?

 

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj te tematy, to o sprzęgiełkach:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62410-przegub-czy-sprzegielko

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/54530-sprzegieko-przednie

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61434-nie-dziala-naped-na-4-kola-ani-4h-ani-4l/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61138-nr-seryjny-sprzegielek/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/52735-sprzegielka-manualne-jazda-po-asfalcie/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49642-wymiana-sprzegieek-z-automatow-ma-manualne/

 

Zdjęcie przedstawia miejsce regulacji wysokości przedniego zawieszenia, na lewą i prawą stronę osobno.

Mierz od podłogi do nadkola albo do ramy samochodu i reguluj tak, aby obie strony samochodu były na tej samej wysokości. Niektórzy pisali też, żeby nie podnosić zawieszenia maksymalnie bo szybko można stracić drążki skrętne, więc reguluj z wyczuciem.

 

Jeśli chodzi o punkt 1. to może być to turkoczący zewnętrzny przegub półosi (od strony koła) choć nie wykluczam sprzęgiełka. Opis idealnie pasuje do uszkodzonego przegubu.

Półoś napędzana przy dużym skręcie turkocze - tak właśnie zachowują się zużyte przeguby półośki. Sprawdź czy osłona gumowa na przegubie od strony koła jest cała , jeśli jest uszkodzona to z pewnością jest to już zużyty przegub, jeśli jest cała to też nie jest powiedziane, że przegub jest dobry.

post-21823-1265970124,2536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszelkie uwagi, w najbliższym czasie zabiorę się do regulacji poziomu. Co do stuków to chyba to będą sprzęgiełka - mam nadzieję że jeszcze trochę na tym pojeżdżę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stawoska

Stuki z przodu pojawiają się także gdy nie ma gumek na ogranicznikach skrętu, np. przy zjeżdżaniu z krawężnika albo na innych nierównościach. Dźwięk jest okropny - jakby miało zawieszenie odpaść. Co jakiś czas wystarczy wtedy posmarować miejsca styku smarem (lub kupić gumki :). Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...