Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zużycie opon - ciekawe zjawisko


Gość kkf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gratuluję samozaparcia i sprawdzania ciśnienia w kołach każdego dnia i co 100 km w podróży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam, że to napiszę... ale jesteś ograniczony

 

nikt nie sprawdza ciśnienia co 100km

po napompowaniu kół w serwisie robisz taki pomiar przy najbliższym wyjeździe w trasę... i tyle.

 

robisz to RAZ, ustawiasz właściwe i masz problem z głowy na jakiś tam "okres zmian temperaturowych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze brakło argumentów i zaczynamy się obrażać?

 

Przeczytaj nasze powyższe posty i dojdziesz do wniosku, że staram się Ci przekazać to co opisałeś w swoim ostatnim poście. Ciśnienie w kole ustawia się raz na jakiś czas (najczęściej kilku miesięcy). Więc nie pisz o temperaturze wpływającej znacząco na ciśnienie w kołach i ich zużycie. Temperaturze, która może w ciągu doby może zmienić się diametralnie.

Edytowane przez em
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby Was pogodzić zaproponuję pompowanie kół azotem. Dość nowe rozwiązanie, nie wszędzie dostępne, ale po tym nie obchodzą nas zmiany temperatury. Dobrze trzyma ciśnienie, guma nie parcieje od środka itp itd. Ciśnienie najlepiej sprawdzać u gumiarzy, bo mają porządne manometry w przeciwieństwie do tych na stacjach benzynowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luk, nie działa.

może i ma pewne dobre strony ale i tak jak masz czujniki ciśnienia to widzisz jak się zmienia i na azocie i na pneumixie niestety

 

jest tylko cit lepiej niż na powietrzu atmosferycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem jeszcze samochodu z czujnikami, więc może masz rację. Trzeba też wziąć pod uwagę przepuszczające wentyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystko co piszecie i widzę, że problem mam tylko ja. Co ciekawe nie mam tego zjawiska w całosezonowych Wranglerach a też pompowałem je po bożemu czyli zgodnie z naklejką (2.4 atm). Co do przekładki opon na krzyż, tak zrobiłem. Problem z nierównym zdzieraniem wylazł dopiero teraz. Po zeszłorocznej zimie wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w D22 na naklejce mam na tył: half-load - 2,7, max-load - 3,1 bara. Jeżdżę na 2,7 bara (przez zimę głównie na pusto), opony BFGoodrich całosezonowe 255/70/R15 - zero odkształceń czy nierównego zużycia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...