marinero Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 mnie to nie przeszkadza a fachowcem nie jestem i nie czuję się, cokolwiek znam się na mechanice i w tym sobie radzę a blachy zostawiam fachowcom za wyjątkiem uzupełniania ubytków bo nie ma sensu malować całości kiedy ubytki i ogniska korozji są nie widoczne lub mało widoczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tippo Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Ani 0,180 ani 0,0180 mm. Powinno być ok 0,08 do 0,1 mm, czyli od ok. 80 μm do 100 μm. Na powierzchniach poziomych (dach, maska) może być troche więcej. Ponad 120 μm mają samochody europejskie. Azja bardzo oszczędza. Jezeli miernik masz sprawny, a na całym nadwoziu masz ok. 180 μm, to ja bym obstawiał powtórne lakierowanie po całości. Ja rowniez, moj t31 czarna perla i drugi t31 ciemny fiolet, cale auto waha 80-100 mikronow a miejscami nawet 70 :/ miernik nie najgorszy taki za 500pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) I to jest właściwa postawa. (edit: to było do marinero ) Ja tez nie jestem fachowcem. Po prostu przy zakupie swojego, sprawdzałem grubość powłoki. Zaintrygowało mnie to, że jest tak cienko (80 μm na całości). I zacząłem trochę czytać na ten temat. Okazuje się, że najcieńsze fabryczne powłoki lakiernicze mają auta z Azji i USA. Edytowane 19 Października 2016 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 więc albo źle zapamiętałem i było 80 mikronów albo ma 180 i był dodatkowo lakierowany na etapie produkcji lub u dealera dla mnie obie wersje mają plusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Owszem, przy braku ocynku (to zgroza !!!), naszym klimacie i kwaśnych deszczach, zawsze to lepsze zabezpieczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Sprawdzałeś Kolego stan lakieru w klapie? Szczególnie plastiki przy ich krawędziach? Moim zdaniem warto je zdjąć i zabezpieczyć ogniska korozji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Jeszcze nie zagladałem, ale chyba to zrobię. Natomiast ostatnio lakierowałem tylne błotniki. W dolnej części błotników, po obu stronach pod zderzakiem próchno. Musielli wstawiać reparaturki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 który rok X-traila? i ile lat w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 (edytowane) Masz pod moim avatarem . W Polsce od początku. Edytowane 19 Października 2016 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Tak w ogóle to miałem takie problemy dawniej w carismie i mazdzie 6. To podatne na uszkodzenia miejsca sprawdzę te błotniki zawsze lepiej zapobiegać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 19 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2016 Widocznie mimo nadkoli, jest to magazyn soli i całego syfu spod kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 U mnie po wnikliwej inspekcji wszystko wygląda ok, nadkola zabezpieczone a poza tym mam plastikowe nakładki. Niemniej planuję położyć gumę na podwoziu (podłodze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lee38 Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Mam zamiar kupić jakiś samochód z napędem 4x4 i wizualnie X-Trail najbardziej mi odpowiada, ale jak czytam na forum o problemach z rudą w 3 letnich autach to zastanawiam się czy ten typ tak ma czy po prostu są to jakieś wyjątki. Rozumiem, że u nas taki klimat i sól robi swoje ale mam peugeota 407 z 2005 roku i nie mam takich problemów. Jednak wydaje się, że samochód za dość duże pieniądze i mający aspirację terenowe powinien być lepiej zabezpieczony przed działaniami atmosferycznymi. Czy wszyscy użytkownicy X-Trail- ów mają problemy z korozją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Z duża dozą prawdopodobieństwa podejrzewam,że "takie"problemy z korozja jakie ma T31 ,jakby dobrze poszukac to w tym Peugeot 407 tez sie znajdą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 problemy z ogniskami korozji są ale na szczęście nie są rozległe na korzyść jednak tego pojazdu w wersji T31 2.0dCi 150kM przeważa kultura pracy silnika i opinia o wysokiej trwałości jednostki napędowej, a dodatkowymi atutami jest ogromny bagażnik z dość przestronnym wnętrzem i bogatym wyposażeniem minusem jest niewiele miejsca dla pasażerów z tylnej kanapy ogółem jednak po półrocznej eksploatacji szczerze polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lee38 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Oglądałem dzisiaj X-Traila z 2009 roku i rzeczywiście korozja nie jest mu obca. Belka pod chłodnicą skorodowana dość mocno, pod uszczelkami na drzwiach małe ogniska, ale o dziwo na tylnej klapie lakier przetarty przy listwie, a rdzy jeszcze nie ma. Zauważyłem też inny problem, zacieki w środku przy szklanym dachu. Albo uszczelka, albo ktoś nie zamknął dachu, albo to też jakaś wada tego modelu. U Was nie ma problemu z przeciekającym dachem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 U mnie nie ma problemów z dachem i nie widziałem by ten problem się pojawiał na tym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barton Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Kila dni temu zauważyłem małe ognisko korozji na klapie przy chromowanej listwie. Trzeba będzie zrobić na wiosnę. Innych miejsc na razie nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 okolice chromowanej listwy oraz listwa dolna klapy i pod nimi to miejsca które atakuje rdza, trzeba tylko je zdjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niewe Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Mam zamiar kupić jakiś samochód z napędem 4x4 i wizualnie X-Trail najbardziej mi odpowiada, ale jak czytam na forum o problemach z rudą w 3 letnich autach to zastanawiam się czy ten typ tak ma czy po prostu są to jakieś wyjątki. Rozumiem, że u nas taki klimat i sól robi swoje ale mam peugeota 407 z 2005 roku i nie mam takich problemów. Jednak wydaje się, że samochód za dość duże pieniądze i mający aspirację terenowe powinien być lepiej zabezpieczony przed działaniami atmosferycznymi. Czy wszyscy użytkownicy X-Trail- ów mają problemy z korozją? Na początek się przywitam, bo to mój pierwszy post tutaj. Dzień Dobry. Od pół roku mam T31, wcześniej jeździłem trzema pod rząd Hondami CR-V Różnicę na plus odczuwam ogromną jeśli chodzi o komfort. Miękkie zawieszenie, automat, wrażenie, że prowadzi się duże stabilne auto. Jeśli chodzi o minusy, to jest ich sporo. Nissan ma zdecydowanie mniejszy bagażnik, ilość miejsca z tyłu to już totalna porażka, jest wyraźnie gorzej wykonany (mam na myśli przyciski, wajchy itp), ognisko korozji pojawiło mi się już w standardowym miejscu, ceny i jakość serwisu (przynajmniej w Warszawie) to jakiś absurd. Czas się tu zatrzymał na etapie Polmozbytu. Reasumując jeździ mi się dobrze, ale mam pełną świadomość, że jak skończy się leasing to go pogonię i wrócę do czegoś japońskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) OT temat jest o korozji pokrywy bagaznika ale skoro pozwoliles sobie na dygresje, nie pozostane dluzny > Nissan ma zdecydowanie mniejszy bagażnik CR-V w swojej II edycji po face liftingu miala pojemnosc bagaznika 536/1532, T31 ma pojemnosc bagaznika 603/1773, liczby nie klamia a do tego wygodny i duzy obrys pokrywy bagaznika co ulatwia ew. zaladunek duzych gabarytow > ilość miejsca z tyłu to już totalna porażka porazka to byla w Fiacie 126p, podrozujac T31 nie ma sie wrazenia cierpniecia nog, chyba ze ktos ma wzrost zawodnika ligi NBA > jak skończy się leasing to go pogonię i wrócę do czegoś japońskiego kon by sie usmial, gdzies Ci umknelo ze T30 i T31 z powodu w PELNI japonskiego rodowodu jest zwany 'ostatnim samurajem? ; ) pozdrawiam Edytowane 1 Marca 2017 przez borge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 1 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Ale Kolega Niewe błysnął Tak na prawdę to T31 to jest jak na razie ostatnim porzadnym i najbardziej uniwersalnym suv-em. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 17 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2017 (edytowane) Ponieważ temat korozji klapy się kilkakrotnie przewijał, w czym sam miałem udział podjąłem się po raz drugi mam nadzieję że ostatni operacji na tym elemencie. Skłoniły mnie do tego rdzawe zacieki mające początek pod blendą, a że naprawiałem miejscowo małe obszary klapy w tym miejscu domniemałem, że problem się powtórzył. Okazało się że główną przyczyną zacieków są skorodowane śruby mocujące blendę w klapie oraz wkręty mocujące mechanizm otwierania klapy (chyba microswitch). Poprzednio wykonana "naprawa lakiernicza" została naruszona w jednym miejscu z czterech. Niemniej wykonałem następujące prace: demontaż plastików wewnętrznych i zewnętrznych klapy; oczyszczenie miejsc skorodowanych multiszlifierką; pokrycie ich preparatem antykorozyjnym; wycięcie szablonu w kształcie blendy i tegoż samego z folii do zabezpieczania słupków i progów; oklejenie klapy pod blendą; demontaż śrub i wkrętów (ostatnie udało się usuną tj. 2 poprzez użycie fosolu i wykręcenie, a 2 poprzez rozwiercenie wiertarką stołową - wiertło lewe); wykonanie nowych mosiężnych śrub mocujących i zastąpienie wkrętów nowymi; ramkę kamery miałem wykonaną z nierdzewki poprzednio więc tylko ją ponownie zamontowałem złożenie w całość i efekt jest bardzo dobry - folia niemal niezauważalna i ubytki lakieru pod nią też się ukryły. tak wyglądały zdemontowane wkręty podobnie wyglądały śruby mocujące tzn ich łby Edytowane 17 Marca 2017 przez marinero 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 jaka grubosc ma folia i czy sruby byly dorabiane calkowicie czy zaadoptowane jakies ogolnodostepne? pozdrawiam i plusik : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 (edytowane) jaka grubosc ma folia i czy sruby byly dorabiane calkowicie czy zaadoptowane jakies ogolnodostepne? pozdrawiam i plusik : ) śruby dorobione z wałka mosiężnego tak aby podkładka, która fabrycznie (w oryginale) jest wprasowana i stanowi dystans była całością tzn. podkładka i śruba są jednolitym elementem mosiężnym nie sprawdzałem grubości folii, która kupiłem na allegro Nawiasem mówiąc zdejmowałem też plastiki u dołu klapy, bo w rejonie załamań (ukos pod tablicą rejestracyjną) po obu stronach były tez ogniska korozji, które zabezpieczyłem. Oczywiście zastosowałem też środek do konserwacji profili wewnętrznych od środka, tym bardziej to zasadne bo od wewnątrz gniazdo (w karoserii) na kamerę też korodowało Edytowane 18 Marca 2017 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.