Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

QQ FL 2010 źle spasowana maska


Guest robmen
 Share

Recommended Posts

Guest robmen

Witam Wszystkich Serdecznie

 

Zamówiłem nowego QQ i poszukując o nim informacji trafiłem na odpowiednik naszego forum tylko, że w Anglii. Opisany jest tam problem dotyczący nowego modelu Qashqai 2010 polegający na źle spasowanej masce silnika (Link do Forum UK ). Pierwsza partia tych samochodów miała maskę wystającą poza obrys zderzaka(dobrze widoczne w miejcu styku maski i zderzaka pomiędzy lampą a grilem). Postanowiłem sprawdzić jak ma się sytuacja u naszych dealerów bo u nas obecnie w ofercie są samochody, które do kraju trafiły pod koniec lutego. Niestety wizyta w salonach potwierdziła informacje z tego forum i wygląda na to, że modele dostępne od ręki ( w salonie i na placu) mają ten problem. Ponadto pracownicy salonu nic nie wiedzieli o tej wadzie i byli mocno zdziwieni tą informacją. Z forum Angielskiego wynika, że Nissan UK już 11 marca przekazał dealerom biuletyn techniczny, opisujący sposób naprawy tej usterki ( w przypadku reklamacji klienta).U nas jak zwykle nic o tym nie wiedzą lub tylko tak mówią.

Mam pytanie do tych co już odebrali nowy model QQ, czy zauważyliście opisany problem w waszych autkach?. Czy w tej sytuacji nie lepiej zrezygnować z dostępnego samochodu (odbiór już za tydzień) i złożyć zamówienie na następny, który jest obecnie w produkcji ?

Link to comment
Share on other sites

Witam Wszystkich Serdecznie

 

Zamówiłem nowego QQ i poszukując o nim informacji trafiłem na odpowiednik naszego forum tylko, że w Anglii. Opisany jest tam problem dotyczący nowego modelu Qashqai 2010 polegający na źle spasowanej masce silnika (Link do Forum UK ). Pierwsza partia tych samochodów miała maskę wystającą poza obrys zderzaka(dobrze widoczne w miejcu styku maski i zderzaka pomiędzy lampą a grilem). Postanowiłem sprawdzić jak ma się sytuacja u naszych dealerów bo u nas obecnie w ofercie są samochody, które do kraju trafiły pod koniec lutego. Niestety wizyta w salonach potwierdziła informacje z tego forum i wygląda na to, że modele dostępne od ręki ( w salonie i na placu) mają ten problem. Ponadto pracownicy salonu nic nie wiedzieli o tej wadzie i byli mocno zdziwieni tą informacją. Z forum Angielskiego wynika, że Nissan UK już 11 marca przekazał dealerom biuletyn techniczny, opisujący sposób naprawy tej usterki ( w przypadku reklamacji klienta).U nas jak zwykle nic o tym nie wiedzą lub tylko tak mówią.

Mam pytanie do tych co już odebrali nowy model QQ, czy zauważyliście opisany problem w waszych autkach?. Czy w tej sytuacji nie lepiej zrezygnować z dostępnego samochodu (odbiór już za tydzień) i złożyć zamówienie na następny, który jest obecnie w produkcji ?

Co prawda mam QQ sprzed face liftingu ale i w tych modelach różnie było ze spasowaniem maski względem zderzaka. NIestety nasze "angielskie Nissany" składane są nieco niechlujnie a z eliminowaniem usterek w trakcie produkcji nie jest chyba wcale wesoło. Jedno poprawią, drugie sknocą.

Pewnie lepiej poczekać aż do PL zaczną napływać dobrze spasowane egzemplarze - pytanie tylko kiedy i czy w ogóle tak będzie, bo to że nissan wie, że coś jest nie tak, nie oznacza, że wyeliminuje problem - vide tylne zawieszenie, półka - 3 lata bez zmian.

Edited by Synkro
Link to comment
Share on other sites

Co prawda mam QQ sprzed face liftingu ale i w tych modelach różnie było ze spasowaniem maski względem zderzaka. NIestety nasze "angielskie Nissany" składane są nieco niechlujnie a z eliminowaniem usterek w trakcie produkcji nie jest chyba wcale wesoło. Jedno poprawią, drugie sknocą.

Pewnie lepiej poczekać aż do PL zaczną napływać dobrze spasowane egzemplarze - pytanie tylko kiedy i czy w ogóle tak będzie, bo to że nissan wie, że coś jest nie tak, nie oznacza, że wyeliminuje problem - vide tylne zawieszenie, półka - 3 lata bez zmian.

U mnie w modelu przed liftem, rok prod 2010 maska byla od strony kierowcy ciut za wysoko...zaraz przy odbiorze koles z serwisu skrecil takie gumowe kolki na przedniej belce i teraz jest OK.

Link to comment
Share on other sites

QQ nie słynie z precyzyjnie spasowanych blach. W moim modelu zarówno przód jak i tył wymaga poprawek/ różnica szerokości szczelin/.

Generalnie wszystkie szczeliny są bardzo szerokie - jakby z modeli lat 80-siątych , a inni producenci są już daleko w przodzie.

Po prostu należy polubić co się ma.

J.

Link to comment
Share on other sites

Guest pablohudini

niestety, "British quality"... Jak widać, konserwatyzm i ex-imperium nie determinują wysokiej jakości jako standardu narodowego ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam,

ponieważ rozważam zakup Nissana Q odbyłem parę dni temu jazdę testową. Jadąc miałem nieodparte wrażenie że maska z lewej strony drży (trzesie się), a po jaj zakończeniu widziałem jak pracownik salonu przechodząc obok auta lekko ją docisnął. Wnioskuje że i on to widział, może doskonale wie o tym o czym piszecie tj. wadliwie dopasowana maska. Sprawa wizualna to jedno, ale drgajaca podczas jazdy maska to drugie (jak w traktorze :rolleyes2: ) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest George Stark

Witam,

ponieważ rozważam zakup Nissana Q odbyłem parę dni temu jazdę testową. Jadąc miałem nieodparte wrażenie że maska z lewej strony drży (trzesie się), a po jaj zakończeniu widziałem jak pracownik salonu przechodząc obok auta lekko ją docisnął. Wnioskuje że i on to widział, może doskonale wie o tym o czym piszecie tj. wadliwie dopasowana maska. Sprawa wizualna to jedno, ale drgajaca podczas jazdy maska to drugie (jak w traktorze :rolleyes2: ) Pozdrawiam

Witam,

pod koniec kwietnia odbieram swojego QQ. Sprzedawca mówił, że do tego czasu nowe egzemplarze będą miały już poprawioną maskę. Mam nadzieje, że tak będzie :)

A może są wśród nas szczęśliwi właściciele nowego modelu? Jak to u nich wygląda? Może się wypowiedzą?

Edited by George Stark
Link to comment
Share on other sites

Witam,

pod koniec kwietnia odbieram swojego QQ. Sprzedawca mówił, że do tego czasu nowe egzemplarze będą miały już poprawioną maskę. Mam nadzieje, że tak będzie :)

A może są wśród nas szczęśliwi właściciele nowego modelu? Jak to u nich wygląda? Może się wypowiedzą?

 

Ja odebrałem swojego pod koniec marca. Maska wystaje około pół centymetra do przodu. Nie wiem jednak, jak można to poprawić, bo od strony kabiny jest dobrze spasowana, więc nie można jej przesunąć do tyłu. Wygląda to tak, jakby była za długa. Nie byłem na razie w serwisie, bo nie mam czasu, ale to już kolejna rzecz po niedomykającym się oknie kierowcy i brakującej zaślepce zamka.

Link to comment
Share on other sites

Nie byłem na razie w serwisie, bo nie mam czasu, ale to już kolejna rzecz po niedomykającym się oknie kierowcy i brakującej zaślepce zamka.

Niedomykające się okno to chyba można samemu "naprawić" zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji obsługi w dziale "co zrobić po odłączeniu akumulatora".

Link to comment
Share on other sites

Witam Szanownych Użytkowników,

 

podczas mojej wizyty w salonie, zwróciłem uwagę sprzedawcy na ten "feler". Reakcja była dość zabawna, pokręcił głową i powiedział "...no tak..., hm..." i na tym się skończyło. Podczas mojej drugiej wizyty, już po zamówieniu auta, stwierdził, że w nowych modelach jadących z fabryki wada powinna zostać usunięta. Twierdził też, że ma być organizowana akcja i niedoróbka zostanie usunięta. Na razie czekam na auto. Po odbiorze zobaczymy czy to nie tylko sprzedażowe czcze gadanie... :)

 

pozdrawiam serdecznie.

Link to comment
Share on other sites

Byłem ostatnio w salonie, który sprzedawał mi samochód (bo niestety też mam źle spasowaną maską przednią) i dowiedziałem sie ze akcją serwisową są objęte wszystkie samochody, a w szczególności te, które mają różnice od 4,5cm w zwyż. Dostałem namiary gdzie mam sie udać z samochodem i usunąć usterkę, bo może uda sie to ustawić bez ingerencji blacharskiej. Przesyunięcie w miom pojeździe nie jest zbyt wielkie, więć jeśli bedzie w to musiał ingerować blacharz to sie raczej nie zdecyduję, a jeśli tylko regulacja to jak najbardziej. Wadę tą zauważyłem dopiero po przeczytaniu tego problemu na forum, więc nie jest to jakieś rażące niedociągnięcie. Jak dowiem sie czegoś wiecej dam znać.

Link to comment
Share on other sites

Niedomykające się okno to chyba można samemu "naprawić" zgodnie z procedurą opisaną w instrukcji obsługi w dziale "co zrobić po odłączeniu akumulatora".

 

Można naprawić samemu, ale po paru zamknięciach (a niekiedy nawet za drugim razem) znowu sie nie domyka. Czemu w takim razie trzeba płacić za coś, co nie zawsze działa? Uczciwiej by było dać ten moduł za darmo i informować, że "japońscy konstruktorzy nie umieli dobrze zrobić czegoś, co prawidłowo działa w innych samochodach, więc nie miejcie do nas pretensji". Najgorsze jest jednak to, że serwis o tym wie i twierdzi, że to już taki "urok" tego auta. Szkoda, że nie mają hasła reklamującego w stylu "Nigdy nie ufaj swojemu Qashqaiowi" ;)

Link to comment
Share on other sites

Panowie,

 

orientujecie się może do kiedy były produkowane Nissany Q z wadliwie spasowaną masją ? ... a tym samym od kiedy usterka została usunięta.

Tak sobie "gdybam" ze skoro temat pojawił się na forum pod koniec marca, to chyba Nissan wie o nim również i od jakiegoś czasu produkuje już NQ z prawidłowo spasowaną maską.

Link to comment
Share on other sites

Guest taxman

Można naprawić samemu, ale po paru zamknięciach (a niekiedy nawet za drugim razem) znowu sie nie domyka. Czemu w takim razie trzeba płacić za coś, co nie zawsze działa? Uczciwiej by było dać ten moduł za darmo i informować, że "japońscy konstruktorzy nie umieli dobrze zrobić czegoś, co prawidłowo działa w innych samochodach, więc nie miejcie do nas pretensji". Najgorsze jest jednak to, że serwis o tym wie i twierdzi, że to już taki "urok" tego auta. Szkoda, że nie mają hasła reklamującego w stylu "Nigdy nie ufaj swojemu Qashqaiowi" ;)

 

Hasło bardzo mi sie podoba i konkluzja wypowiedzi tez. Brawo.

Link to comment
Share on other sites

Odbieram swój samochód na przełomie kwiecień/maj ,jak załatwić sprawę ewentualnej usterki z odstającą maską podczas odbioru samochodu w salonie ?

Link to comment
Share on other sites

Odbieram swój samochód na przełomie kwiecień/maj ,jak załatwić sprawę ewentualnej usterki z odstającą maską podczas odbioru samochodu w salonie ?

Po dostawie oglądasz samochód i wszystkie zauważone usterki zgłaszasz do naprawy i dopiero po naprawie załatwiasz wszystkie formalności.

Link to comment
Share on other sites

Odbieram swój samochód na przełomie kwiecień/maj ,jak załatwić sprawę ewentualnej usterki z odstającą maską podczas odbioru samochodu w salonie ?

 

Może okazać się przy odbiorze, że maska i tak delikatnie odstaje a serwis już to poprawiał - czyli samochód już miał robioną operację pod tytułem "zróbmy tak żeby maska nie odstawała".

 

Czy ktoś kto ma QQ po liftingu ma idealnie spasowaną maskę? Z obu stron?

Link to comment
Share on other sites

W Japan Motors w Chorzowie na około 10 egzemplarzy, może tylko 1 miał maskę, która wyglądała bez zarzutu. Reszta mniejsze lub większe róznice w tym 2 absolutnie nie do przyjecia.

Link to comment
Share on other sites

Guest trebor1d

To zjawisko fachowo nazywa się przodozgryzem ;)

raczej tylnozgryzem :) bo przodozgryz polega na wysunięciu do przodu dolnej czesci "maski". dla odmiany - dentystycznie z rana

Link to comment
Share on other sites

Guest rbodzek

raczej tylnozgryzem :) bo przodozgryz polega na wysunięciu do przodu dolnej czesci "maski". dla odmiany - dentystycznie z rana

 

A tak poważnie. Czy istnieje metoda skutecznej korekty tej wady (bez interwencji kowala lub dentysty...) ? Może komus już to naprawili? Bo co mam zrobić jak mi taki wadliwy przypadnie w udziale? Odmówić przyjęcia pojazdu czy brać (bo ten typ tak ma).

Link to comment
Share on other sites

A tak poważnie. Czy istnieje metoda skutecznej korekty tej wady (bez interwencji kowala lub dentysty...) ? Może komus już to naprawili? Bo co mam zrobić jak mi taki wadliwy przypadnie w udziale? Odmówić przyjęcia pojazdu czy brać (bo ten typ tak ma).

Zanim zapłacisz:

Domagać się naprawy. Jeśli nie do naprawienia, domagać się obniżenia ceny. Jeśli się nie zgodzą odstąpić od umowy, ale to już twoja decyzja.

Te tak nie mają:

http://www.nissan.pl/#vehicles/crossovers/qashqai/pictures/top-view

Link to comment
Share on other sites

No tak, te wyglądają idealnie ... gładkie jak pupcia niemowlaka. Albo photoshop czyni cuda, albo jak się chce to można wykonać auto dobrze spasowane. Trzymam kciuki za wszytskich którzy tak jak ja oczekują na odbiór.

Link to comment
Share on other sites

Guest trebor1d

No tak, te wyglądają idealnie ... gładkie jak pupcia niemowlaka. Albo photoshop czyni cuda, albo jak się chce to można wykonać auto dobrze spasowane. Trzymam kciuki za wszytskich którzy tak jak ja oczekują na odbiór.

dobra obrobka graficzna zdecydowanie podnosi wartosc samochodu :) szkoda, ze dilerzy nie moga zrobic takiej obrobki na modelach w sprzedazy :)

Link to comment
Share on other sites

Guest rbodzek

Partacze z NISSANA. Blach nie potrafią zrobić jak trzeba! Krzywy samochód to mieć będę jak gdzieś przywalę i mi go marnie wyklepią... A nowy za cholerę nie odbiorę krzywy! Co do odstąpienia od umowy – w umowie nie ma zapisków (przynajmniej mojej) dotyczących warunków odstąpienia od umowy z przyczyn technicznych. Kurcze, no nawet po samochód trzeba się wybierać z prawnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...