Gość leszeq Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 (edytowane) W którym miejscu powinien znajdowac sie czujnik airbag z przodu (nie chodzi mi o centralke)w Almerze N16 z 12.2002 ? Spotkalem sie z takim czujnikiem na alegro ale nie moge zlokalizowac go w moim aucie. Znalazlem taki rysunek. Wynika z niego ze ma byc tylko jeden sensor "C" czy dwa (po jednym z kazdej strony). "B" to zapewnie centralka Airbag. Edytowane 9 Maja 2010 przez leszeq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Zgadza sie, wiec "B" to nie srodek auta tylko jeden z boków (przy napinaczach pasów). Centralke zlokalizowalem bez problemów ("C" na Twoim rysunku) A z przodu nie ma zadnych czujników do zderzen czolowych?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 blue_daba_dee jest mozliwe ze przy lekkim zderzeniu czolowym nie wystrzela airbag-i ale w kontynuacji kontrolka na zegarach pulsuje rytmicznie co sekunde?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 No wlasnie kasowanie bledu nie poskutkowalo. Pokazuje mi inny blad co sprawdzilem w oparciu o wykresy migotania diody AIRBAG w almerze y wskazuje ze jest potrzebna reparacja poduszki pasazera choc ta nie wystrzelila... Czuje ze nie minie mnie komputer serwisowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 (edytowane) leszeq, to wprawdzie mało prawdopodobne, nie mniej możliwe, ze przy Twoim lekkim zderzeniu czołowym, przestało łaczyć gdześ na kablach/gniazdkach/złączach (tak jak potrafi się zluzować na złączu pod fotelem) , no i daje Ci error'a - sprawdzałeś kablologię? Mnie zimą rozmigał się AIRBAG po tym, jak przy parkowaniu bujnęło mnie w dołku ubitego sniegu, i dosyć gwałtownie "pocałowałem" hak stojącego przede mną auta (tamtemu nic, a u mnie rejestracja kuliście wgięta) - oczywiście żadna poducha nie wystrzeliła. O dziwo lampka zaświeciła się dopiero drugiego dnia z rana, lecz wieczorkiem po wykasowaniu błędu zamilkła. Edytowane 12 Maja 2010 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Dzieki chlopaki. Poprzedni wlasciciel (pierwszy od nowosci) nic mi nie wspomnial o jakiejkolwiek stluczce,a i auto nie mialo zadnych jej oznak.Zejde do garazu i zdemontuje schowek. Moze macie racje ze cos sie rozlaczylo,ale szczerze watpie bo te wtyczki nissanowskie to samemu jak sie chce to diabelnie trudno rozlaczyc. Cholera! Zdemontowalem schowek,pogrzebalem i wypadla rozlaczona wtyczka airbag-u!!! Podlaczylem na nowo i zrobilem test kasowania. Niestety nie gasnie tylko pokazuje ten sam blad. I co teraz?? Jak wyciagnac poduszke zeby zobaczyc czy jest wogóle albo czy nie jest uszkodzona. Próbowalem zobaczyc czy jest od dolu,przez schowek,ale nic nie widac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszeq Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 blue_daba_dee a tak jasniej odnosnie 3HB i 5HB co to jest?? Rodzaj nadwozia i liczba drzwi ?? Zobacz taka samapoducha (choc nie to same auto) chodzi o wtyczke. Ale jak ja wymontowac,macie jakies propozycje?? http://allegro.pl/item1002586330_poduszka_airbag_air_bag_nissan_almera_n16_konsoli.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AbhorPL Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Witam!!!!A to ma niby dziaiałać w Primerze P11,bo jakoś nie działa u mnie??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) AbhorPL To nie "ma", a "powinno zadziałać/może zadziałać" w przypadkach, gdy wszystko jest sprawne i OK, natomiast przypadkowo nastąpiło przekłamanie w elektronice, co skutkuje sygnalizowaniem awarii której nie ma. Wtedy po zapuszczeniu podanej procedurki autodiagnostycznej, systemik widzi, że usterka która która niby wystąpiła, nie istnieje, więc błąd jest kasowany, i wszystko wraca do normy. AbhorPL skoro u Ciebie nie działa, to albo ta procedurka jest nie dla Ciebie (choć trzebaby sprawdzić zapiski na forum czy ktoś z P11 nie zaliczył sukcesu), albo po prostu coś (np jaki czujnik) leży, i trzebaby odczytać jaki błąd sygnalizuje lampka, a następnie sprawdzić (naprawić to co sygnalizuje). Ot normalna naprawa. Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez roobalek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
per6 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 michal801 dzięki wielkie. Dziś się pobawiłem i kontrolka nie mruga:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meridion Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Instrukcję kasowania mrugania podałem ja- powiem nieskromnie ale działa tylko w N16 (może w n15) co do innych modeli Nissana trzeba ściągnąć od kolegów z angielskiego forum. Dla zainteresowanych w Primerze P10 to samo robi się nie kluczykiem a przyciskiem (na słupku drzwi kierowcy-ten co zapala światło wewnątrz autka)tyle że wciska się go 5 krotnie. Tą instrukcję do N16 dostałem od Anglika. Do pozostałych modeli nie wiem czy zadziała. Oczywiście instalacja, czujniki muszą być OK aby to zadziałało. Jeśli za pierwszym razem nie wyjdzie, proszę najpierw poruszać delikatnie połączeniami pod fotelem kierowcy i pasażera (to jest od poduszek bocznych)i powtórzyć wszystko jeszcze raz. To odliczanie 3 razy po 3 sek. jest bardzo istotne, dlatego dla ułatwienia lepiej mówić 121,121,121. Jeśli nie będzie tych 3 sek. lub lampka, zanim przekręcimy kluczyk zapali się nawet na ułamek sek., wszystko trzeba od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chrapaszcz Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Mam pytanie nt. poduszek w Almerze N16 (2000 rok). Wedle instrukcji i kilkumiesięcznych obserwacji kontrolka poduszek powinna zaświecać się w momencie przekręcenia kluczyka i gasnąć po kilku sekundach. U mnie pali się non stop. Próba połączenia się komputerem z sensorem poduszek niestety nic nie dała - w ogóle nie dawał żadnego sygnału. Czy w związku z tym da się jeszcze coś z nim zrobić czy też padł ostatecznie? Ewentualnie, czy ktoś ma doświadczenie z wymianą takowego? Wystarczy wyjąć stary i podłączyć nowy czy potrzebna jest bardziej wyrafinowana technika, jakaś konfiguracja komputerem? Podobno znajduje się on gdzieś w tunelu środkowym. Czy mógłby ktoś doradzić mi jak ten tunel zdjąć nie wyrywając ani nie łamiąc niczego? Z góry serdeczne dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Podjedź kolego do innego elektronika, ja dopiero u piątego połączyłem się z kompem od poduszek, wykasował problem i ... cieszymy się na całego. Poza tym na forum jak poszukasz, opisana jest procedura gaszenia kontrolki bez komputera, Kto szuka ten znajdzie. Gdybyś potrzebował sterownik do poduszek dzwoń 500-032-000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chrapaszcz Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Problem w tym, że każdy elektronik za taką diagnostykę bierze tyle, że bardziej opłaca się zamówić nowy sensor niż jeździć do kilku:) Co do instrukcji, to znalazłem 2 na temat likwidowania błędu w przypadku gdy lampka miga. Niestety u mnie świeci stale i to nie zadziałało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Za 100 mogę wysłać Ci sensor, 100% sprawny, ale czy wystarczy tylko podmiana, musi wypowiedzieć się kto inny. tel. 500-032-000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość powergad Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Sterownik od poduszek to bardzo prosta zabawka, jedyne co robi w momencie uruchomienia to sprawdza opór na każdym z elementów, czyli poduchy i napinacze. Wystarczy że gdzieś kabelek się "wypnie" przetrze, poluzuje etc. i wywali błąd, chyba że masz auto po dzwonie to wtedy masz zapisaną "crash datę" i zablokowany sterownik. Jeżeli chcesz możesz posprawdzać czy wszystkie kable/połączenia są w porządku, ale najlepiej sprawdzić pod kompem o co chodzi. Jeżeli mówisz że się nie da, to chyba nie zostaje nic innego jak wymiana. Jeżeli nowy sterownik był wyjęty z auta gdzie w systemie airbag nie było błędów, po podłączeniu u Ciebie powinno być wszystko ok. chyba że masz jeszcze jakiś inny problem. W mojej opinii szukaj fachowca co podepnie ci auto pod kompa, jeżeli jednemu się nie udało szukaj następnego, przecież za "nic nie zrobienie" kasy nie weźmie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Tak jak Ci pisałem na początku, kolega się ze mną zgadza, znajdź lepszego szpeca, jak Ci pisałem mogę Ci wysłać sterownik, ale jeśli masz przerwę na kablach to też się zaświeci, ale to twoja kasa i twoja sprawa. Nie daj się nabijać - nic nie zrobił - nic nie płacisz. Nie daj się nabijać w butelkę, za samą próbę podłączenia do kompa bez diagnozy nie płać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek (L) Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Działa 100% w N16 2000r.! Wielkie dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Również potwierdzam - Almera N16 1.5 dCi 2005 - opisany powyżej sposób na kasowanie migającej kontrolki AirBag jak najbardziej działa. Migać zaczęła po wizycie na myjni samochodowej. Nie wiem czy gdzieś dostała się woda, czy zruszyłem kostki pod fotelami podczas wyjmowania gumowych dywaników... Ważne że dzięki powyższym wskazówkom problem udało się rozwiązać. Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał LU Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) Witam. Mam podobny problem z kontrolką Air Bag tyle że w P11.144. Po zrobieniu auto-naprawy kontrolka zmieniła częstotliwość migania: dwa długie dwa krótkie. Czy jest to w tej chwili kod błędu (kod 22- czy coś takiego istnieje jak kody błędów air bag bo nie mogę się doszukać na forum) i wymaga to głębszej interwencji? Edytowane 22 Listopada 2010 przez Michał LU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 w razie gdyby nawróciła się wam ta kontrolka warto sprawdzić - przeczyscic dwie kostki spinające poduszki powietrzne od foteli w tunelu środkowym, dostęp mizerny przez mieszek dźwigni zmiany biegów ale wykonalne:) u mnie pomogło:rofl: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba976 Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 ja mialem ten sam problem raz na tydzien kontrolka od air baga swiecila sie a nie raz i dwa razy w tygodniu. szczerze mowiac , bo kostki juz wyczyscilem i nie pomoglo, zas raz jechalem i mnie to tak wkrw-ło ze pierd... piescia w poduszke ze strony pasarzera i jak reka odjac teraz nic pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mf2007 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 witam , p11 2001 srde20 po wielu wielu probach udalo sie super to dziala ekstra dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sauron Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 ja mialem ten sam problem raz na tydzien kontrolka od air baga swiecila sie a nie raz i dwa razy w tygodniu. szczerze mowiac , bo kostki juz wyczyscilem i nie pomoglo, zas raz jechalem i mnie to tak wkrw-ło ze pierd... piescia w poduszke ze strony pasarzera i jak reka odjac teraz nic pozdr uwielbiam te opowieści o ręcznych robótkach witam , p11 2001 srde20 po wielu wielu probach udalo sie super to dziala ekstra dzieki Idę spróbować Znalezione na forum Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i 6. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 7. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśni Pkt 1,2,3,4,5 zrobiłem, zaczęło mrugać jak w pkt 5 i ... du.a. czy wszystko powinienem zrobić od początku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Queegoarreday Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Regardless if you happen to be buying a Juicy Couture bag, a Hermes, a Coach bag, Gucci, or Clava bag, the handbag designer frequently provides clues for realizing that their products and solutions are genuine. Girls can get designer handbags all over the place, from road corners, to premium outlet malls, and in substantial finish stores. The issue is, how do you spot the knock from a designer leather handbag that you just choose to invest in from a genuine piece of writing from a brand-name firm? Even resale outlets will carry what seems to become an genuine brand. Your position is always to end up acquainted with having the ability to define the distinctions among a knockoff and an genuine purse. Subsequent are 5 hints that can enable you to discern an genuine handbag from a fake. one. Glimpse with the seams. Do the patterns line up, and will be the leather items stitched with each other in this type of method the leather seems to become appropriately aligned? Fake handbag manufacturers will not likely care in the event the patterns are incorrectly aligned, or in the event the leather is seamed haphazardly. Sloppy development will want to indicate an instantaneous red flag for you the bag is usually a phony. two. Glimpse with the identify brand label within the purse. Would be the identify spelled appropriately? For instance, in the event you had been trying to purchase a Clava bag, however the title was spelled with an "n" alternatively of "v" then you certainly would know for positive the "Clana" bag was a fake. Head over to a bodily shop and research the material, leather, labels and tags. Only then will you actually understand what is fake and what's the genuine offer. three. Really feel, odor, and touch the leather. Is it gentle and pliable or is it stiff and synthetic feeling? Replicas sometimes occasions appear just like their brand identify bags, but they do not come to feel or odor like a genuine designer bag. four. Does the handbag have an authenticity card? This can be a straightforward strategy to inform in the event the purse is authentic or possibly a fake. Even though there is a tag hanging through the bag, don't suppose that you happen to be obtaining the genuine point till you look at it carefully. five. Would be the purse's handles identical dimension? Rather more often than not, a producer who's producing designer handbag knockoffs will make merchandise that include a multitude of flaws. If you happen to just looked at a single handbag only, you may not perceive the variations. But when you place two handbags facet by facet and glance at then future to one another, it is best to successfully have the ability to inform which purse is genuine and which a single is actually a fake. You are likely to also wish to shell out consideration to how the merchandise is packaged. Overpriced bags have fairly boxes and fairly tissue paper. Right after all, they must, considering a great number of designer handbags price a lot of money. For those who obtain a bag which is just been tossed right into a plain vanilla wrapped box, be suspicious if another person has pulled a speedy 1 on you and you have been deceived. Was the merchandise wrapped in a very luxury dust bag manufactured from thick, gentle cotton and flannel? Smaller sized leather products are in most cases packaged in boxes, versus sitting on the shelf without any packaging. Just take into account that should you had been the designer plus the producer who was constructing and selling a higher ticket merchandise, you'd probably insist the superior may be the ideal, considering your status is primarily based around the merchandise you promote. Is definitely the logo straight? Would be the stitches even? Does the bag include an authenticity certificate? It could sound like an extended method for figuring out if anyone is endeavoring to promote you a fake bag, but honestly, every one of the over techniques and recommendations get site in a very issue of seconds. Both it is genuine or it is a fake. There should not be any center floor for doubt. Further information: replica handbags Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.