SSparrow Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Cześć. Całkiem niedawno była prowadzona akcja serwisowa - taka darmowa dla nissanów starszych roczników (bodajrze 2000-2003) i w punkcie z tego co kojarze było sprawdzenie rodzaju i modelu poduszki powietrznej, ponieważ w niektórych modelach została wsadzona wadliwa. Ja miałem tą dobrą, jednak gdyby była zła, prawdopodobnie była by wymieniona. Teraz czytając wasz temat pomyślałem że może właśnie ta "wadliwa" poducha generuje taki problem. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
garymarlin Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Drodzy Użytkownicy Almer! Problem dotyczy migającej lampki Airbag SRS Almery N16 2000r. 2.2Di, 4 poduszki i napinacze. Pewnego dnia musiałem odłączyć poduszkę pasażera i przez nieuwagę włączyłem zapłon. Oczywiście lampka zaczęła mrygać. Pomyślałem sobie, żaden problem, bo już wielokrotnie czytałem posty nt. resetowania SRS w Almerach. Podłączę poduszkę, zresetuję i po problemie. Poza tym mam manual . W N15 robiło się to krańcówką drzwi kierowcy, w N16, sekwencyjnym włączaniem i wyłączaniem zapłonu. No więc przystąpiłem do zadania i.... nic. Kombinowałem z różną ilością powtórzeń, różnym czasem przerwy, stacyjka na Acc albo zupełnie na OFF i nic. Nadal mryga z częstotliwością 2Hz (.5s). Nie mogę wejść w tryb serwisowy. Próbowałem również sposobu z N15 z krańcówą, też niestety bez skutku. Kiedyś miałem już problem z sensorem SRS. Zepsuł się, dałem do naprawy w pewnej firmie pod Poznaniem. Wymienili całą płytkę z elektroniką, zamontowałem i działa. Jedkanże od tamtego czasu nigdy nie sprawdzałem czy można go zresetować. To samo jeśli chodzi o poprzedni, zepsuty SRS. Zanim się zepsuł, nie miałem problemu ze złączami/kostkami jak to można poczytać na forum, w związku z tym nie musiałem go resetować i w zasadzie nie wiem czy to działało. Wracając do problemu, wczoraj nawet rozkręciłem tunel i posprawdzałem napięcie i masę dochodzącą do czujnika. Wszystko wydaje się być OK. Zasilanie w momencie załączenia zapłonu pojawia się na odpowiednim kablu, Napięcie pomiędzy zasilaniem a masą jest 11.9V. Wg. serwisówki problem powinien się pojawić gdy zasilanie jest <9V. W związku z tym mam uprzejmą prośbę do użytkowników Almer z Warszawy, najlepiej Bemowa. Potrzebuję pomocy osoby, która: - ma doświadczenie w resetowaniu SRS w swojej Almerze N16 - spróbowałaby zresetować SRS w mojej Almerze - jak to się nie uda, zgodzi się na chwilową podmianę sensora SRS w celu sprawdzenia, czy problem stanowi instalacja samochodu, czy sam sensor. Jeśli taka osoba się znajdzie to proszę o kontakt na priv. a jesli nie to pozostanie mi tylko serwis. Proszę również o sugestie, co mógłbym zrobić poza wycieczką do serwisu i zostawianiem tam sporych pieniędzy. Dziękuję i pozdrawiam Grzegorz Aha, mój sensor to 0285001319 988205M304 z literką J. Samochód ma 4 poduszki i napinacze. Panowie/Panie, na pewno nie znajdzie się nikt, kto mógłby pomóc mi rozwiązać mój problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Pomine fakt ze caly czas miga kontrolka poduszek powietrznych i sposob na skasowanie bledu nic nie daje, jakis czas temu wedlug diagnostyki komputer nie nawiazal polaczenia, w schowku wyskakuje mi jakas zlaczka za kazdym razem(prawie) jak otwieram, rozkrecilem cala oslone recznego i skrzyni biegow dostalem sie do sensora, posprawdzalem wszystko trzyma, moje pytanie gdzie moge znalezc reszte jakichkolwiek zlaczek od poduszek ktore mogly sie poluzowac albo co, te pod siedzeniem sprawdzalem trzymaja sie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74958-problem-z-poduszka/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Dzieki za informacje, mam tak od kiedy wjechalem prawym kolem w dziure, i to dosyc dziwne bo z predkoscia 10km/h i zaczelo mrugac, w schowku jest tylko jedna zlaczka zolta na srodku, po lewej stronie nic nie widzialem, zeby sie tam dostac musze schowek rozbierac? Chodzi o ta zlaczke ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18aed2d77c505e37.html , jedyna jaka jest w schowku reszta to filtr kabinowy i grube kable, przeczyscic ? i wdrozyc system naprawczy? mam jeszcze srodek do polepszenia lacznosci popsikac? rozlaczylem przeczyscilem ta kostke popsikalem takim sprayem do styk, i kontrolka przeszla w tryb naprawczy ale nic nie dalo miga co 3 sekundy, pozniej 2 razy pod rzad i spowrotem co 3 sekundy, jakies sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 8 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 Sprawdzanie poduszek OK to tak, najprościej będzie pomierzyć poduszki omomierzem. Trzeba by rozpiąć kostki i tam zmierzyć oporność spłonki - jeśli jest przerwa w obwodzie to znaczy, że wystrzelona. Prawidłowej wartości jaka powinna być nie podaje bo Kamil zabronił ale wystarczy 30 sekund z Google i wszystko będzie jasne dla zainteresowanych Istnieje też ryzyko, że ktoś w wystrzeloną poduszkę wstawił opornik do środka i żeby w pełni zweryfikować trzeba rozebrać poduszki (a w zasadzie zdjąć z nich zaślepki) i zobaczyć czy są całe. Nie pamiętam czy poduszka kierowcy jest rozbieralna, ale pasażera na pewno. Ale najbardziej popularne jest wsadzanie rezystora w kabel gdzieś po drodze lub w moduł airbagów bezpośrednio. Metoda mierzenia poduszek eliminuje ryzyko podłożenia rezystora w module i po drodze bo mierzymy na kostkach, a jak ktoś chce być pewnym na 100% to można rozbierać poduchy i fotele:) Diagnostyka poduszek w P11.144 Po przekręceniu kluczyka na ON kontrolka poduszek powinna świecić 7 sek i zgasnąć. Jeśli po 7 sek miga co 0.5 sek znaczy to, że system nie działa poprawnie - nie ma którejś poduszki lub coś innego - o tym dalej Jeśli kontrolka nie gaśnie może to oznaczać, że był wypadek i sensor złapał CrashDate, może też oznaczać, że bezpiecznik lub kable gdzieś nie działają poprawnie. Jeśli w ogóle nie świeci to znaczy, że albo się żarówka bezpiecznik spalił, albo kabelek jest przerwany od lampki, albo sensor ma jakiś problem. Auto diagnostyka: Przekręcamy kluczyk - świeci AIRBAG. Po 7 sekundach gaśnie i dokładnie w tym momencie należy kluczykiem przejść na OFF - czekamy 3 sekundy. powtarzamy punkt pierwszy jeszcze dwa razy - czyli w sumie muszą być 3 cykle. Po 3 cyklu przechodzimy na ON i ... jesteśmy w trybie diagnostycznym. Jeśli nie komputer nie wchodzi w tryb diagnostyczny znaczy, że sensor nie złapał błędów. Obserwujemy miganie kontrolki - po 7 sekundach świecenia ciągłego zacznie nadawać kody Problem sensora AIRBAG - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 7 krótkich mignięć (jakieś 200ms) Obwód poduszki kierowcy - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcia (jakieś 200ms) Obwód poduszki pasażera - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 8 krótkich mignięć (jakieś 200ms) Obwód napinaczy strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms) Obwód napinaczy strona lewa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms) Obwód poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 1 krótkie mignięcie (jakieś 200ms) Obwód poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 2 krótkie mignięcie (jakieś 200ms) Obwód czujnika poduszki bocznej strona prawa - po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 3 krótkie mignięcie (jakieś 200ms) Obwód czujnika poduszki bocznej strona lewa- po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 1.5 sec. świecenia, 0,5 sec. przerwy, 1,5 sec świecenia , 2 sec. przerwy, 4 krótkie mignięcie (jakieś 200ms) Jeśli powtarza się cykl: po 7 sec świecenia, 2 sec. przerwy, następnie 3 sec. świecenia, 2 sec. przerwy, 3 sec. świecenia itd. To znaczy, że był błąd ale już go nie ma i trzeba wykasować stary błąd. W tym celu będąc w trybie diagnostycznym trzeba kluczykiem przełączyć na OFF na co najmniej 1 sec. i wrócić na ON. AIRBAG wróci w tryb użytkowy i błąd się skasuje a poduszka przestanie świecić. Powrót z trybu diagnostycznego do trybu użytkowego jeśli są jakieś błędy polega na powtórzeniu procedury, z której korzystaliśmy by wejść w tryb diagnostyczny. Powodzenia poduszka kierowcy ma dość dziwną spinkę inną niż pozostałe (fotele, pasażer itp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Az tak bardzo nie zagłębiałem się-nie czytałem całego tematu, ale jeśli wjechałeś w dziurę, to może nastąpiła przerwa na czujniku zderzeniowym-uderzeniowym /jak zwał tak zwał/. Może się mieścić na belce przedniej, na podłużnicy lub i na dwóch /uzależnione od modelu i rocznika/ czujniki wyglądają podobnie jak te które są od pasów za osłoną środkowego słupka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 wedlug migania jest to obwod napinaczy strona prawa ? gdzie to znajde ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Na dole za osłoną środkowego słupka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Panowie czy to jest to ? troche zakurzone dzisiaj rozebralem jutro bede czyscil, http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0a595cf1e036144.html oprocz tego co moge jeszcze z tym zrobic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2014 Tak. I tak wyglądają w całości Przeczyścić, sprawdzić łącze i przy okazji kable które będą szły progiem do przodu lub do tunelu do czujnika sensorowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 nie myle sie ze to opcja z obwodem napinacza ? nie rozlaczalem tej zoltej kostki przy srodkowym slupku po prostu popsikalem do srodka takim srodkiem do przewodow, nie pomogolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Filmiku nie ma. Jest napis że film prywatny. Powinieneś odłączyć aku a następnie rozpiąć wszelkie wtyczki od AirBag - poduszka pasażera, pod fotelami kierowcy, na słupku, w tunelu. Następnie popsikać środkiem przewodzącym, kostki pozapinać, podłączyć aku i jeśli kontrolka będzie mrugać, to skasować błąd. Zobaczymy czy będzie jakaś zmiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Juz filmik można włączyć, a jeżeli odłącze aku to nie będzie problemu z radiem? Nie rozkoduje się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2014 Na to pytanie osobiście Ci nie odpowiem. Dużo jest tematów na temat rozkodowania radia a raczej z ponownym ich zaprogramowaniem /kodem/. Co prawda ty masz N16 a ja Tino. Kiedyś byłem zmuszony wymontować przednie siedzenie /przewoziłem pół Polski oś od przyczepy kempingowej/. W czasie drogi radyjko grało i wszystko było ok. lecz miałem na wyświetlaczu mrugającą kontrolkę AirBag. Po zamontowaniu fotela, zrobiłem procedurę "wygaszenia " kontrolki AirBag i już 3 lat mam jak na razie spokuj, nic się nie zapala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 (edytowane) Zrobilem jak mowiles, rozpirzylem caly samochod od 13 to czyscilem jak moglem, popsikalem, teraz nie mylac sie nadaje inny blad, obwod poduszki kierwocy ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4a525e782f30d6b.html czy ta zolta kostka jest od airbaga? czy gdzies jeszcze znajde pod kierownica jakies styki od poduchy ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7adce9bbebd103d7.html <-- czy ten spaw jest fabryczny ? Edytowane 13 Lipca 2014 przez luke69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 wtyczke poduszki kierowcy znajdziesz demontując przedni panel na kierownicy. od góry trzeba wlozyc cienki srubokręt w takie oczka od sprężyny. zalecam tez przeczyścic wtyczki pod siedzeniami jeżeli jeszcze tego nie robiles. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luke69 Opublikowano 14 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 PROBLEM SOLVED, gosciu wsadzil jakis drucik w kostke pod siedzeniem kierowcy pozniej podlaczyl spowrotem kostke, dziala kontrolka zniknela, mowil ze musi byc gdzies w srodku kabel przetarty no ale nie wiem, narazie problem zniknal temat mozna zamknac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 W/g wcześniejszych opisów wskazywało iż usterka jest po prawej stronie samochodu, a tu jednak okazało się że po lewo. Ale nic nie poszło na marne, gdyż trochę porozbierałeś samochód i się z nim "bliżej poznałeś". Tematu nie będę zamykał gdyż problem z poduszkami i kontrolką Air Bag są częste, więc zawsze można kontynuować w tym temacie-wątku, a nie zakładać nowego. W ten sposób nie będziemy robić bałaganu i nie trzeba łączyć z podobnymi tematami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mlodyc Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2014 w almie 2001r działa przestało mi migac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
v_grzes Opublikowano 1 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 w praktyce tak to wyglądaON ,ACC , ON, ACC, ON, ACC, ONOFF i od razu ONpamiętajcie o przestrzeganiu tych siedmiu i trzech sekund w danych pozycjach kluczyka, tak jak pisali koledzy wcześniej.Schemat ten sprawdzony kilka razy i działa, by najmniej u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pele Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 witam od jakiegoś czasu jest tak: odpalam auto przez pare sekund pali się airbag jednak po paru sekundach powinna zgasnąć, a ona cały czas mruga w szukajce znalazłem ten sposób, zrobiłem w/g instrukcji i wszystko gra Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sito 125 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Czy ten sposob 121 121 121 zadziala u mnie nissan qashqai z 2009 roku od paru dni mruga mi kontrolka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Czy ten sposob 121 121 121 zadziala u mnie nissan qashqai z 2009 roku od paru dni mruga mi kontrolka Musisz próbować lub spytać w dziale QQ najlepiej w tym temacie http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/76930-airbag/?hl=airbag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac69 Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 U mnie w X-trailu 2002rok zadziałało ... thx.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.