Gość d3cK Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 witam Mam problem z gazem. Ostatnio byłem u blacharza który zdejmował mi tylni zderzak, na którym mam zamontowany zawór gazu. Po wizycie u niego, jakiś tydzień później pojechałem zatankować LPG. Ku mojemu zdziwieniu dystrybutor nie chciał ładować gazu do butli. Pojechałem w takim razie do tego samego blacharza, mówię jaki jest problem. Sprawdził więc zawór - ciśnienie w zaworze jest, wszystko dobrze zamontowane, przynajmniej tak twierdził. Pojechałem drugi raz na stację licząc że coś się przyblokowało. Niestety to samo. Co to może być panowie? na gazie jeżdżę cały czas, wszystko w porządku, ciśnienie w zaworze jest, tylko tankować nie chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 to znaczy jak?? zaraz po podłączeniu pistoletu odbija, że pełny?? jak tak to może coś się potarabaniło z pływakiem i się zawiesił albo coś ze sprężyną w wlewie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a_b_i_t Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 moze byc tak ze jezli odbija zaraz po podlaczeniu pistoletu to zle zamontowal ci sam zawor czyli odwrotnie wlozyl sprezyne z kulka i to jest przyczyna badz jezyeli wchodzi choc troche gazy to zaktecil zawor przy samej butli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 pomysł z zakręconą i zapomnianą butlą jest najbardziej prawdopodobny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 (edytowane) czy to mozliwe ze z zakrecona butla normalnie jeżdżę na gazie? sprężynka z kulką jest niby założona poprawnie, przynajmniej według partaczy u których robiłem auto. DINO - tak, zachowuje się jak by zbiornik był pełny. gazu nie wchodzi ani mililitra. Edytowane 2 Maja 2010 przez d3cK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 wyjeździj gaz do końca wykręć zawór z butli i zobacz czy pływak jest OK, nic trudnego, tylko uważaj podczas odkręcania bo jeszce resztki gazu wylecą, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość a_b_i_t Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 czy to mozliwe ze z zakrecona butla normalnie jeżdżę na gazie? sprężynka z kulką jest niby założona poprawnie, przynajmniej według partaczy u których robiłem auto. DINO - tak, zachowuje się jak by zbiornik był pełny. gazu nie wchodzi ani mililitra. tak to mozliwe zeby normalnie jezdzil na gazie bo w zaleznosci od rodzaju wielozawru masz zawor do tankowania i do parownika badz zamiast zaworu masz elektro zawor do parownika, Jezeli chodzi o kulke to morzesz sprawdzic sam w nastepujacy sposob wes jakis srubokrent i wcisni ja tak aby gaz wylecial jak wylicie to kulka powina luzno poruszac sie jezeli tak nie jest to na bank jest zle zalozona sprezynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d3cK Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 (edytowane) Do wymiany był zawór tankowania, panowie którzy wcześniej mi demontowali ten zawór po prostu mi go zepsuli. Dzięki za pomoc Edytowane 4 Maja 2010 przez d3cK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Odgrzewam kotleta/// U mnie podobny problem ... instalacja ma 7 dni, najpierw wchodziło ~37 l (butla w kole 42 l) a teraz tylko 20 l i odbija :/ ... O co może chodzić? Jestem teraz na delegacji we Wrocku i na serwis podjadę dopiero w poniedziałek.U mnie nie da się wyjeździć gazu do konca (tak mi sie wydaje), włącznik, który ma 4 zielone kropki(w zależności od stopnia napełnienia) i jedną czerwoną - jak tylko wejdzie na czerwone - piszczy i przełącza się automatycznie na benzyne (dodam, że jak jest zatankowane 20 l i zawór odbije - wskaźnik napełnienia wskazuję pełną butle) ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 może się reduktor ułożył i ciśnienie mu spada poniżej ustalonej na wstępie wartości i dlatego ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Niewiem o co chodzi z tym ułożeniem reduktora - ale zbieram argumenty przekonujące gazowników że coś jest nie tak .. Czyli raczej nie moge nic z tym zrobić we własnym zakresie i pozostaje mi (narazie) tankowanie co 180 km ... ? frustracja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 to napisz jeszcze co masz zamontowane ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Elpigaz stella nord, reduktor FIORE (?) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/65684-bepprimera-p11-se-pelna-opcja-%3B/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Elpigaz stella nord, reduktor FIORE (?) http://forum.nissank...elna-opcja-%3B/ hmm to niedługo trwała radość z instalki a już się zaczęło ciekawe co jeszcze się okaże, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Cicho .. Instalka działa - butla niedomaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 radość jest u mnie 1.97 a nie 4.65zł wg mnie reduktor a może i faktycznie wielo-zawór ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Cicho .. Instalka działa - butla niedomaga OK to Cicho ...psss moze w butli coś z pływakiem, z tego co piszesz, to jedziesz 180 km i koniec gazu wtedy cpn i wchodzi tylko 20l?? czyli mamy problem z zaworem i pływakiem, lub masz nie wiercone dysze i ciśnienie na reduktorze koło 1.6bara co może nam dać minimalne powyżej 1 bara a w zbiorniku niekoniecznie już takie jest albo coś reduktor kuleje, sprawdz czy nie spadł wężyk od podciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 rozumie, że węzyka podciśnienia szukać przy reduktorze? Z tym ciśnieniem, nie do końca rozumie. Tzn,że jak silnik jest ciepły to ciśnienie się robi na reduktorze .. czy jak? Ps. w poprzednim aucie na LPG prześmigałem jakieś 70tys i sie nic nie działo/dlatego nie znam pojęć, co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 rozumie, że węzyka podciśnienia szukać przy reduktorze? Z tym ciśnieniem, nie do końca rozumie. Tzn,że jak silnik jest ciepły to ciśnienie się robi na reduktorze .. czy jak? Ps. w poprzednim aucie na LPG prześmigałem jakieś 70tys i sie nic nie działo/dlatego nie znam pojęć, co i jak do reduktora powinny iść 2 x węże H2O 1Xmiedziany z elektrozaworu z gazem w stanie ciekłym 1x wąż LPG do listwy wtryskowej i 1x cienki gumowy wężyk do podciśnienia (kolektor mapsensor) czyli zobacz czy jest na miejscu ' temperatura silnika nie ma znaczenia, chodzi o to, że średnica dyszy we wtryskach i ciśnienie reduktora na wyjściu jest współzależna, i jak zostawili dysze bez wiercenia to aby miało to ręce i nogi to muszą ustawić wyższe ciśnienie śrubą na reduktorze a co za tym idzie potrzeba więcej na wejściu aby było gitt, bo podczas autokalibracji sterownik dobiera sobie wartości do ciśnienia reduktora i ustala minimalne ciśnienie pracy, ale to może za dramatycznie brzmi i poprostu zawór się przycina tak dla porównania u mnie jak był RED VALDEMAR to dysza powinna być około 2,5-2,6mm jak miałem MJ to dysza była 2,3mm teraz na matrixie mam 2.0mm ( z racji posiadania zavolaka zeta S ciśnienie na reduktorze 1,27 bar bo dopiero zaczyna być stabilny) a z tego co wiem to standad dysz jaki dają to 1.5 mm ja bym sprawdził co mam na twoim miejscu a nie jest to trudne bo masz wtryski na leżąco, zdejmij wężyk i zmierz otwór we wtrysku i będziemy wiedzieć co może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 dobrze kombinujesz ..cisnienie max 1.6 dysza 1.5 mm i jak spada po niżej 1.2 to przełącza ... wiertełko i już wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 chociaż jakby spadł ten wężyk to byłby trochę problem pewnei z jazdą, a tu jak kumam to te 180km jest bezproblemowe i spala sobie gazik i tylko gazik bez podparcia się PB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 a pojedzie na przegląd to naprawia wsio i będzie super po 300 km z butli ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Węzyki wszytskie ok, nie miałem jak zmierzyć fi wtrysku bo nie mam dostępu narazie do suwmiarki. Co do ładowania butli - naprawione, jak? Podczas tankowania uderzyłem mocno pięściom w butle i się widocznie odwiesiło ... Aczkolwiek, teraz - za każdym razem, ładuję się tylko do 28l (butla ma 42, więc powinno być koło 37). Niewiem czy nie jest namieszane w tym sterowniku co pokazuje ilośc gazu. Jest tak, że są 4 zielone kropki, podczas kolejnych kilometrów schodzi do ostatniej zielonej, i przy ~270km włącza się czerwona lampka - piszczy i automatycznie przełącza się na PB, a gostek z serwisu mówił, że rezerwa to jest jeszcze ~10l. Może to jakoś przestawic aby jechał na rezerwie a nie włączał PB?? Jestem z nim umówiony na poniedziałek - ale zżera mnie ciekawość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Węzyki wszytskie ok, nie miałem jak zmierzyć fi wtrysku bo nie mam dostępu narazie do suwmiarki. Co do ładowania butli - naprawione, jak? Podczas tankowania uderzyłem mocno pięściom w butle i się widocznie odwiesiło ... Aczkolwiek, teraz - za każdym razem, ładuję się tylko do 28l (butla ma 42, więc powinno być koło 37). Niewiem czy nie jest namieszane w tym sterowniku co pokazuje ilośc gazu. Jest tak, że są 4 zielone kropki, podczas kolejnych kilometrów schodzi do ostatniej zielonej, i przy ~270km włącza się czerwona lampka - piszczy i automatycznie przełącza się na PB, a gostek z serwisu mówił, że rezerwa to jest jeszcze ~10l. Może to jakoś przestawic aby jechał na rezerwie a nie włączał PB?? Jestem z nim umówiony na poniedziałek - ale zżera mnie ciekawość czyli mamy zwiechę zaworu, muszą wymontować i ewentualnie wymienić na sprawny, albo dobrze zamontować bo ten jest nie za bardzo i opiera sie o ścianki, historia zna różne przypadki jak to gaziaż chciał sobie ułatwić aby sie nie męczyć z podłączeniem, a odnośnie kropek i piszczenia, to nie ma znaczenia na przełączanie, możesz tam ustawić w programie aby cały czas była czerwona albo cały czas 4 zielone, to tylko rezystor na butli wskazuje co i jak, to zazwyczaj sie ustawia doświadczalnie, ja do dzisiaj nie mam ustawione tak jak bym chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bep Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 (edytowane) ... a odnośnie kropek i piszczenia, to nie ma znaczenia na przełączanie, możesz tam ustawić w programie aby cały czas była czerwona albo cały czas 4 zielone, to tylko rezystor na butli wskazuje co i jak... Ok, wiem, że to nie wskaźnik przełącza, więc może pytanie powinno brzmieć: czym da się ustawić w komputerze tak, aby NIE przełączał w momencie gdy wejdzie na czerwoną kropkę, w koncu to jeszcze 10litrów ! Co mi po rezerwie, której nie moge używać :/ Edytowane 13 Maja 2010 przez bep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.