mist55 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 (edytowane) Witam Kolegów Czy ktoś z Was montował światła dzienne w miejscach przeznaczonych na halogeny. posiadam model Visia i chce wykorzystać te miejsca po zdjęciu zaślepek. Może jakieś zdjęcia lub sugestie Koledzy prześlą co do miejsca montażu lub modelu lamp. Z góry dziękuje i pozdrawiam Temat był już poruszany naforum w temacie: "światła dzienne w NOTE".Podaję link do ilustracji montażu świateł w miejscu przeciwmigielnych. http://forum.nissank...te/page__st__20 Edytowane 20 Listopada 2011 przez mist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jacko... ja odpowiadałem Daro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Jacko... ja odpowiadałem Daro Ale daro971 mógłby czytać chociaż kilka postów wstecz;) zanim o coś się zapyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg4 Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 (edytowane) spójrz na stronę piątą . daro 971 Edytowane 24 Listopada 2011 przez georg4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pavvell Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Jak ktoś z Was ma Note z ESP to może zainteresować się montażem modułu CLM02-CAN http://quasarelectronics.pl/?co=products&act=show&id=288&l=pl realizującemu światła dzienne i światła zakrętowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 A co ma wspólnego z tym ESP?? W opisie jest tylko wspomniane o magistrali CAN - a tą ma każdy Note. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pavvell Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 z CANu czyta kąt skrętu kierownicy - do zapalania lewego/prawego przeciwmgłowego na zakrętach jest to potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 OK, zatem ponawiam pytanie - co to ma wspolnego z ESP?? Wymóg jest jeden z tego co zrozumiełem - CAN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pavvell Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 (edytowane) Tylko przy ESP wspomniany wyżej moduł znajdzie w CANie potrzebne mu informacje. CAN to tylko medium transportujące informacje, 2 druciki po których różne moduły prowadzą rozmowy. Edytowane 22 Grudnia 2011 przez Pavvell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Chyba jednak nie do końca. W dokumentacji znajduje się min. zapis o wprowadzeniu obsługi samochodów grupy VW od 2001 r. Nie sądze, aby samochody z 2001 r. miały powszechnie stosowany układ ESP. Dalej uważam, że ESP nie jest tu do niczego potrzebny a jedynie magistrala CAN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pavvell Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Dystrybutor twierdzi że ESP musi być. Nie wiem, nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 (edytowane) wyciąłem a można powiedzieć wypaliłem rozgrzanym brzeszczotem. Po wyjęciu środka wsadziłem ledy i je przykręciłem. Z daleka wyglądają tak. wyciąłem a można powiedzieć wypaliłem rozgrzanym brzeszczotem. Po wyjęciu środka wsadziłem ledy i je przykręciłem. Z daleka wyglądają tak. samej pracu z tym to 1 godzinka i tak jak pisze Dar1962 nie trzeba wymieniać ramek ,a i efekt niczego sobie. Dodam tyle ę pozostałości po dziurach od CKM chłodzą diody. Witam, Interesuje mnie ta opcja ''światła dzienne w miejsce halogenów" oczywiście jeśli jest to wersja notka bez. Ja taką mam. Mam również osłony vulkan. Zastanawiałem się jak zrobić, żeby niewiele zniszczyć i zamocować ledy okrągłe . Myślałem o ledach osram. Lampy te mają ok 7cm średnicy. Sprzedawane są na allegro z pierścieniami tzw. ring i z automatem do zmiany świateł. Jeśli chodzi o ramki do halogenów, rzeczywiście są troszkę drogie. Wydaje mi się, że tak zamontowane światła spełniają wymogi rozporządzenia i ładniej się komponują z autem niż te podłużne. Jak można coś więcej o montażu to byłbym wdzięczny. Np. do czego przykręcone są w środku? Czy trzeba coś wymontować? I takie tam techniczne porady. Dzięki z góry . Jeszcze wrócę do światełek dziennych w miejsce na halogeny. Poszperałem w necie, na temat kupienia ramek lub zaślepek jakby coś nie wyszło i trzeba by wrócić do stanu wcześniejszego . Okazało się, że nie jest łatwo o te części. Znalazłem je na stronie alejasamochodowa.pl. Zaślepka kosztuje aż bagatela 165 zet. jedna, a ramka ok 110 zeta jedna. I raczej te części są niedostępne. Jest to więc robota w jedną stronę. Bo wydatek byłby spory na powrót. Chociaż jak pisałem wcześniej wygląda to ładnie i oryginalnie. Gdyby wyjąć zaślepki i włożyć ramki to koszt takiej operacji z własnoręcznym zamontowaniem równałby się np: światła ledowe osram 165 zł + 2 ramki po 110 zł =220 zł , razem 385 zet. Bez ramek tylko 165 zł. Zaślepki byłyby zachowane. A tak należałoby zakładać nowe za cenę ok. 330 zł. Warto się zastanowić bo jak piszecie smerfy lub miśki nie orientują się jeszcze , że to są światła do jazdy dziennej, a nie przeciwmgłowe. Przeciwmgłowe zapalą się przy włączonych mijania , a dzienne je wygaszają. Narazie Edytowane 13 Stycznia 2012 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
georg4 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Janio, ja zrobiłem wykorzystując zaślepki. Patrz strona 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 (edytowane) Wcześniej, przed napisaniem przeglądałem wszystkie opcje montażu światełek dziennych. Stąd moje obiekcje, jakby coś nie wyszło, powrót do poprzedniego stanu troszkę by kosztował. Pomyślę nad zamontowaniem świateł bliżej wiosny. Podoba mi się ten pomysł. Tylko gdyby zamontować oryginalne ramki , światła by można obsadzić głębiej. Wygląd byłby zbliżony do notka z halogenami. Taka opcja podnosi cenę montażu świateł. Chyba żeby szukać na szrotach ramek używanych, po samochodach rozbitych lub skasowanych. Tylko gdzie takie szroty są? Edytowane 24 Stycznia 2012 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Tylko na szrotach,to nie są części odpowiedzialne za bezpieczeństwo,a Note jest w miarę młodym samochodem ,więc te elementy na pewno zużyte nie bedą ,a i ceny też niewygórowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 (edytowane) jeżdżę z tymi swiatłami ponad cztery miesiące i są super a w dzień lepiej je widać niż światła mijania Trochę odświeżam temat, ale sprawa jest zawsze na czasie, więc warto . Vinotek prośba szczególnie do Ciebie. Wygląda na to, że zestaw Philipsa czterodiodowy jest najbadziej odpowiedni do Note . Masz taki zestaw więc czy mógłbyś zamieścić jakieś foto, gdzie umieściłeś centralkę i jak puściłeś przewody? Metalowe uchwyty przekręcałeś do zderzeaka czy montowałeś to w inny sposób? Może pokusiłbyś się o jakiś manual instalacji takich świateł w Note? Zostanie dla potomnych a Tobie będzie zapamiętane . Edytowane 28 Marca 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiek87944567 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Trochę się ten pan w serwisie pomylił. Nissan Note ma potrójną lampę główną. Te pierwsze od góry, ale i też najsłabsze, to właśnie światła do jazdy dziennej i one są standardem! Natomiast główne światła, długie i mijania, są na środku. Bliżej środka są kierunkowskazy, na dole-halogeny przeciwmgłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Misiek,choba coś Ci się pokićkało.Lampa na samej górze zespolonej to są świata pozycyjne,obsługuje je żaróweczka W5W.Jak sama nazwa wskazuje ,nie mają wiele wspólnego ze światłami do jazdy dziennej.A już na pewno dyskwalifikuje je siła światła ,która jest określona w rozporządzeniu ministra transportu,a której muszą się trzymać producenci lamp do jazdy dziennej.Z żaróweczki W5W nigdy nie uzyskasz potrzebnej mocy,przez to w przypadku braku świateł do jazdy dziennej należy używać świateł mijania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 (edytowane) Obserwuję ostatnio "modę" na jeżdżenie na światłach pozycyjnych w ciągu dnia. Pewnie kierowcy stosujący taką praktykę są święcie przekonani o dopuszczalności takiego sposobu. Niestety nie jest to zgodnie z przepisami ze względów o których napisał Jacko. Świtła pozycyjne służą do czego innego i nie nadają się do stosowania jako oświetlenie dzienne. W sumie warto wspomnieć, że oświetlenie pozycyjne w Note jest dość charakterystyczne. Mała zintegrowana z reflektorem głównym lampka sama w sobie świeci dość jasno jak na pozycję z żarówką W5W. Kto wie, czy jak by tam zamontował jakiegoś bardzo jasnego wielodiodowego leda, czy nie byłaby to wystarczająca jasność. Nie zmienia to jednak faktu, że takie rozwiązanie jest nie zgodnie z przepisami. Inną "modą" jest jazda w dzień na światłach przeciwmgielnych. To dość nie głupi pomysł, bo w moim przekonaniu takie światła w dzień nikogo nie rażą a ich skoncentrowane świtało wg. mnie w dzień jest lepiej widoczne niż światła mijania. Ludzie pewnie w ten sposób próbują oszczędzać żarówki w światłach mijania - drogie H7 lub wybajerzone H4 jak ktoś sobie takie kupi i szkoda mu ich na dzień. Często problemem jest też wymiana żarówek w światłach mijania (na szczęście nie u nas ). Pomysł też nie zgodny z przepisami - a szkoda bo są na rynku automaty opalające np. takie halogeny przeciwmgielne w trybie dziennym z odpowiednią mocą. Sam przepis dotyczący jazdy w dzień na światłach uważam za nie trafiony. Nic to moim zdaniem nie wnosi do bezpieczeństwa ruchu. Sam fakt, że widzę samochód z bardzo dużej odległości nic nie wnosi do podejmowanej decyzji o np. wyprzedzaniu. Odległości, które wpływają na decyzję manewru są przeważnie takie, że samochód widać nawet bez świateł. Oczywiście są pewne sytuacje odstępujące od tej reguły - np. las, lub wyjazd z lasu. Ale jeżeli nie ma się pewności co do sytuacji, to nie podejmuje się manewru i tyle. Dobre przepisy mieliśmy wcześniej - obowiązkowa jazda na światłach mijania w okresie jesienno-zimowym i podczas złych warunków atmosferycznych. Edytowane 9 Kwietnia 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Trochę się ten pan w serwisie pomylił. Nissan Note ma potrójną lampę główną. Te pierwsze od góry, ale i też najsłabsze, to właśnie światła do jazdy dziennej i one są standardem! Natomiast główne światła, długie i mijania, są na środku. Bliżej środka są kierunkowskazy, na dole-halogeny przeciwmgłowe. Instrukcja Note mówi, że są to "przednie światła boczne". Nie wiem dlaczego nie nazwane pozycyjne tylko boczne, ale trzeba przyjąć, że nie są to światła do jazdy dziennej. Do jazdy dziennej służą światła mijania. Chyba że jak niektórzy forumowicze już to zrobili, zamontujemy sobie dodatkowo światła do jazdy dziennej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztyca Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Witam wszystkich,jestem nowy i dodam że "zielony" w elektryce samochodowej. Notkiem pomykam 4 lata (1,5 DCI, 100 tys. km., bez problemów). Od dłuższego czasu z przyjemnością przeglądam forum. Można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Wracając do tematu: mam zamiar zamontować światła led philipsa samodzielnie, chociaż samo podłączenie wole polecić jakiemuś elektrykowi. Mam pytanie: w moim samochodzie światła mijania zapalają się automatycznie po uruchomieniu silnika, bez względu na pozycję przełącznika "off" lub "auto". Więc podłączenie led będzie chyba wiązało się z wymontowaniem jakiegoś przekaźnika lub przeprogramowaniem komputera. Możecie coś dokładniej na ten temat napisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Sztyca,czy taki sposób odpalania świateł miałeś od początku?Bo to trochę dziwne,czy możesz te światła wylączyć?Choć z Twojego opisu wynika że chyba nie,bo działają niezależnie od przełączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) kolega zapewne pomylił,a chciał napisać ON lub AUTO,wtedy światła załączają się automatycznie(ON-zawsze,AUTO-jak się ściemnia,czujnik zmierzchu)Dzienne na pozycji AUTO działają doskonale,świecą same do momentu załączenia przez czujnik automatycznie świateł mijania.Pozycja OFF światła wyłącza. Zasilanie należy podpiąć pod postojowe ,wtedy gdy przełącznik świateł w samochodzie, mamy na auto,dzienne zapalają się automatycznie po zapaleniu samochodu, jeżeli jest ciemno zapalają się mijania a dzienne gasną. Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztyca Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) Koledzy! Muszę was poinformować, że samochód nabyłem w Austrii u autoryzowanego dielera. Auto miało wtedy rok i 17,5 tys. przebiegu na liczniku. W tym samochodzie nie da wyłączyć się świateł. Palą się w każdej pozycji przełącznika po włączeniu silnika. Czyli według mnie jest chyba zamontowany jakiś automat. Wiecie może coś na ten temat? Jeżeli tak, to napiszcie jak do tego podpiąć te ledy. Zapomniałem jeszcze dodać, że w pozycji off zapalają się światła mijania z przodu, z tyłu, tablica rejestracyjna i deska, ale nie działają długie. Działają one tylko na pozycji auto i mijania. Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez sztyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) Masz najprawdopodobniej uaktywnioną funkcję oświetlenia dziennego. W każdym Note można to zrobić. Jednakże w Europie ze względu na rożne przepisy i stosunkowo małą przydatność zastosowanego rozwiązania, fabrycznie jest ta funkcja wyłączona. Trzeba podjechać do serwisu który ma możliwość podpięcia się do kompa w Note i dokonywania modyfikacji, odnaleźć funkcję z daylight w nazwie i ją odptaszkować. Od tej pory światła będą działały narmalnie - czyli da się je wyłączć . Jak już będą działały w sposób "normalny", podłączysz ledy philisa bez problemu, podpinając przewód sterujacy automatu tych świateł do przewodu jednego ze świateł pozycyjnych w Note. Odpowiedni klips jest w zestawie. Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.