Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła dzienne - sterowniki i LED


ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego wynika, że co kraj to obyczaj. To jakaś wyjątkowa modyfikacja świateł na rynek austriacki. A teraz do rzeczy. Skoro piszesz, że powierzysz sprawę podłączenia led elektrykowi, powinien wiedzieć co i jak. Ledy dobrej marki posiadają automat do zmiany świateł i instrukcje podłączenia. Zyczę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie kwestia kraju czy obyczaju. Opcja dostepna w zasadzie w każdym Note. Ktoś sobie po prostu tam chciał aby mu to uaktywniono i tyle. Z europejskiego punktu widzenia sprawa jest bez sensu. Wystarczy włączyć światła w tryb ON i też będą się zapalać po odpaleniu silnika i zgasną po zgaszeniu. Ale w związku z tym, że Note to samochód w sumie globalny, w komputerze jest możliwość zapalenia świateł "na stałe". Nie wiem, czy takiego wymogu nie ma np. w Szwecji. Tak jak pisałem opcja w sterowniku jest w każdym Note. Zdarzają się wprawdzie egzemplarze gdzie tego nie da się uruchomić ze względu na brak jakiegoś przekaźnika, ale to żadna strata ;). Kolega Sztycka akurat to ma. I w zasadzie ma problem ;).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to trochę jest dziwne? Światła do jazdy dziennej , OK to rozumiem , ale po co kolega sztyca ma mieć w dzień oświetloną tablicę rozdzielczą itp. jak sam zresztą pisze.

Zapomniałem jeszcze dodać, że w pozycji off zapalają się światła mijania z przodu, z tyłu, tablica rejestracyjna i deska, ale nie działają długie. Działają one tylko na pozycji auto i mijania.

A może to jakaś indywidualna robota elektronika.

Tak sobie tylko myślę na głos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to wygląda na solidny bałagan.Gdyby to padło na mnie zaraz bym się wziął za grzebanie :D

Gdzieś muszą być mostki pomiędzy przekaźnikami,że światła działają zawsze ,a tylko długie przy ON.

Nie powiem,ale zabawa przy elektryce Note nie należy do przyjemnych ze wzglądu na dostęp do schematów,więc pozostaje droga dedukcji,dobry elektryk powinien sobie z tym poradzić.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie jest normalne,i spowodowane jest jakąś usterką.Nie powinny się świecić światła na OFF! Dzienne (funkcja)palą wtedy tylko z przodu-światłami drogowymi na "pół gwizdka"(miałem tą funkcję w civicu.)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na to co napisał kolega dareke,ja mam podpięty moduł o którym pisałem i tam też gdy jest aktywny blinda i długie działaja w obnizonej mocy.Elektryk (najwiekszy magik jakiego znam)wytłumaczył mi, że Note to ciężki przeciwnik i nie da się tego obejść.Kia i Hyundai ma lepsze rozwiązanie jak nie chcesz opcji automatycznego włączenia świateł wystarczy wyjąć bezpiecznik DRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że macie wątpliwości, ale o takim trybie świateł "dziennych" pisze nawet instrukcja obsługi, zwracając min. uwagę, że w tym trybie nie da się włączyć świateł drogowych. Zatem wszystko dokładnie tak jak u kolegi Sztycy.

Taki tryb świateł dziennych jaki jest dostępny w Note jest faktycznie bez sensu, dlatego na Europę nie jest to fabrycznie uaktywniane. Ale widać gdzieś w świecie są przepisy nakazujące oświetlenie samochodu zaraz po tzw. przekręceniu kluczyka.

 

Możliwe, że chodzi o coś innego, niemniej ze względu na zbieżność objawów min. z instrukcją obsługi warto podpiąć auto do kompa i zobaczyć, zanim zacznie grzebać się w instalacji zwłaszcza, że jak to już zostało powiedziane, Note to ciążki przeciwnik ;).

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę że to usterka chociaż jestem laikiem w tych sprawach.Skłaniał bym się ku opinii kolegi Rangera.Auto kupowałem wprawdzie używane ,ale świeżo po przeglądzie i z aktualną gwarancją.Światła działały tak od początku. Nikt później nie grzebał przy elektryce.Nie zapominajmy że kupowałem go w 2008 roku,a wtedy obowiązywały w europie chyba trochę inne przepisy dotyczące świateł dziennych. Chociaż wydaje mi się że to nie jest kwestia świateł dziennych ,ale ogólnie świateł żeby ich nie zapominać włączać.No ale dość gdybania,muszę poszukać jakiegoś konkretnego serwisu co by mi podpięli notka pod kompa i sprawdzili.Tylko teraz pytanie czy musi być autoryzowany bo mam do nich awersję po tym jak po jedynym moim przeglądzie gwarancyjnym skasowali mnie na1500 zeta, nie wiem za co?Z drugiej strony czy zwykły serwis elektryczny da radę? Nie chcę żeby mi coś skopali, czasami jak jest dobrze,to można przedobrzyć. No i nie chcę wygenerować sobie zbyt dużych dodatkowych kosztów Nie wiem czy nie zostawić tak jak jest,chociaż chciałbym mieć te ledy. Przynajmniej przyoszczędziło by się przednie lampy, które jak widzę z upływem czasu świecą coraz słabiej .

Poradźcie nie zdecydowanemu :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś ,jeśli zdecydujesz się na jakikolwiek zabieg poszukać w swojej okolicy dobrego elektryka,zasięgnąć jego opinii,czy by się podjął tej roboty i na jakie koszta mógłbyś liczyć.Nie ma co wsztrzelić się do pierwszego lepszego warsztatu i błagać o zmiłowanie,bo note to dość trudny przeciwnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik w Note jest wyposażony w gniazdo diagnostyczne obd2 - a więc bardzo typowe. Praktycznie każdy zakład serwisowy ma możliwość modyfikowania ustawień w sterowniku za pomocą tego interface`u.

Możesz też zadzwonić do najbliższego ASO i zapytać o koszt podłączenia do komputera i wyłączenia tej opcji. Możliwe, że za taki drobiazg policzą sobie umiarkowaną kwotę. Myślę, że potwierdzą moje przypuszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do lamp Philipsa ... które prezentowane są na 2 stronie tego wątku - czy ktoś już miał okazję sprawdzić jak się zachowuja podczas ładowania akumulatora z prostownika ? Z zasady działania ... to na mój nos raczej świecą cały czas w trakcie ładowania - ale może ktoś ma jakieś "namacalne" dowody ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jakiego użyjesz prostownika. Mogą być cztery scenariusze: świecą, nie świecą, świecą pod koniec ładowania, świeca przez jakiś czas a potem gasną ;). Akumulatora zbyt często się raczej nie ładuje, wiec najbezpieczniej będzie na czas ładowania odpiąć od akumulatora ujemną klemę i po sprawie. Programowanie szyb, wpisanie kodu do radia oraz ustawienie zegarka, to przecież fraszka ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W załączniku dla chętnych krótka historia długiego weekendu ze światłami dziennymi i Notem w tle - może okaże się pomocna dla kogoś ...

swiatla_dzienne_note.pdf

Edytowane przez lex3200
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość weber29

W załączniku dla chętnych krótka historia długiego weekendu ze światłami dziennymi i Notem w tle - może okaże się pomocna dla kogoś ...

Pogratulować ładny opis. Edytowane przez weber29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota. Światła Philipsa o tyle są dobre, że montujesz stelaż a później zatrzaskujesz lampy. Dodam teraz coś od siebie. Jest to tylko wyłącznie moje zdanie. Też zapaliłem się do montażu tych świateł. Im dłużej się jednak przyglądam autom które mają zainstalowane światła do jazdy dziennej przechodzi mi chęć żeby je zakładać. Widzę jak niechlujnie niektórzy mają je założone. Poprzepalane diody. Jedno świeci drugie nie. Używają je gdy jest ciemno, lub mocno pada. Myślę, że jest to trochę moda. Chyba że auto jest fabrycznie w nie wyposażone. Nie zastrzegam się, że ich nie zamontuję w przyszłości.Podobają mi się jednak okrągłe. ;)

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bardzo dużo zależy od samych świateł. Na rynku mamy całą masę tanich, chińskich produktów o wątpliwej jakości. Sporo kierowców niestety kupuje takie zestwy z chęci oszczędności lub dają się po prostu nabrać. Efkety są takie jak opisał to Janio.

Produkt Philipsa wydaje się być solidny i przemyślany. Nie powinno raczej być z nim problemów.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku dla chętnych krótka historia długiego weekendu ze światłami dziennymi i Notem w tle - może okaże się pomocna dla kogoś ...

 

 

Gratulacje, za opis i montaz.

 

Niedługo tez zakladam, chce tylko kupic okragle i zamontowac w zaslepkach halogenow.

 

Gdyby ktos opisal jak sciaga sie zaslepki halogenow i jakie jest do nich dojscie to bylbym wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje, za opis i montaz.

 

Niedługo tez zakladam, chce tylko kupic okragle i zamontowac w zaslepkach halogenow.

 

Gdyby ktos opisal jak sciaga sie zaslepki halogenow i jakie jest do nich dojscie to bylbym wdzieczny.

Cofnij się do strony 5 w tym temacie. Tam jest co nieco n.t. okrągłych świateł dziennych, może się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ściągnięcie zaślepek jest banalnie proste.Należy płaskim przedmiotem(najlepiej plastikowym,ale nie koniecznie)podważyć,trzyma się na plastikowych wypustach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ściągnięcie zaślepek jest banalnie proste.Należy płaskim przedmiotem(najlepiej plastikowym,ale nie koniecznie)podważyć,trzyma się na plastikowych wypustach.

 

 

To dobrze tylko zeby sie tam dostac i zamontowac to elegancko trzeba wymontowac ta oslone pod zderzakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,a jeżeli nie ma kanału i giętkich rączek to i demontaż koła z nadkolem się przyda.Tak więc do takiej pierdóły trzeba się solidnie nagrzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze tylko zeby sie tam dostac i zamontowac to elegancko trzeba wymontowac ta oslone pod zderzakiem

Nie montowałem u siebie jeszcze tych świateł. Jednak skoro tzw. wulkany czy zaślepki można zdjąć podważając wkrętakiem plastykowym, można je później wcisnąć razem ze światłami. Kwestia przeciągnięcia i połączenia i podpięcia przewodów . Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janio,zazwyczaj lampy nie są tak idealnie dopasowane.Nawet fabryczne halogeny są przykręcane do zderzaka,bo inaczej na nierównościach będą podskakiwały jak Żyd w pustym sklepie.Nie masz również gwarancji że zaślepka od wulkana idealnie Ci dociśnie tą lampę.Jest jeszcze kwestia wycięcia tych wulkanów ,co by lampy mogły świecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...