Gość jan_us Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 cóż przychodzi taka chwila, ze serwis mówie, że pora na wymianę tarcz hamulcowych - i własciciel wtedy w płacz - 350 zeta za sztukę, jakie tarcze polecacie jak bym sam chciał kupić i dac do wymiany bosch, blueprint, delphi, valeo czy inne pozdr janus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 cóż przychodzi taka chwila, ze serwis mówie, że pora na wymianę tarcz hamulcowych - i własciciel wtedy w płacz - 350 zeta za sztukę, jakie tarcze polecacie jak bym sam chciał kupić i dac do wymiany bosch, blueprint, delphi, valeo czy inne pozdr janus Witam, Mogę polecić: http://www.mikoda.pl/sklep/c960,NOTE--E11- Osobiście kupiłem 2 lata temu od tego producenta do suzuki swift i są ok. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 ktoś to też polecał a i powiercone i z rowkami maja full wypas a ceny spoko ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myk Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 ktoś to też polecał a i powiercone i z rowkami maja full wypas a ceny spoko ,, Naprawdę polecam te tarcze, dostępne nie tylko u producenta ale też w hurtowniach cześci np. fota (choć od producenta bezpośrdnio mogą być nieco tańsze - musisz sprawdzić). Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 Ostatnio wymieniałem na tarcze i klocki Boscha w Feuwercie, bo nie trzeba było czekać, zadzwoniłem wieczorem, podjechałem rano i po godzince miałem już nowy zestaw, a całość z robocizną jakieś 690zł brutto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2010 ale game mają okropną bo nawet do starej skody jest wybór z nacinanymi frezowanymi i malowane ,,,szał pał ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wujek Staszek Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Witam wszystkich. Pozwolę sobie wskrzesić wątek, otóż nieuchronnie zbliża się wymiana klocków i tarcz w moim Notesie i rozglądam się za jakimiś przyzwoitymi tarczami i klockami. Jakieś konkretne firmy polecacie? Ja osobiście znalem 2 ciekawe oferty: TARCZE BREMBO+KLOCKI FERODO (http://moto.allegro.pl/tarcze-brembo-klocki-ferodo-nissan-note-clio-3-i1596269976.html) i Tarcze wiercone i nacinane serii GTR + klocki hamulcowe firmy TRW (http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-nissan-micra-note-renault-clio-modus-i1576842494.html) Ten 2 zestaw jest o tyle ciekawsze ze tarcze są nawiercane. Co o nich myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) note to nie GTI - wybrałbym jakieś markowe, solidne i niezbyt drogie zamienniki, moim zdaniem marka to sprawa drugorzędna choć Brembo to akurat uznana firma Edytowane 5 Maja 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wujek Staszek Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 No wiadomo że najlepszy by był dobry i solidny zmienik, tylko jaki to jest? Nasze Notaski nie są tak popularne ja auta z grupy VW czy wiec i rynek zmieników nie jest tak szeroki. Z tego co się orientuję w mikrze i Clio 3 generacji sa takie same tarcze i klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Witam wszystkich. Pozwolę sobie wskrzesić wątek, otóż nieuchronnie zbliża się wymiana klocków i tarcz w moim Notesie A tak z ciekawości - po jakim przebiegu wymieniasz tarcze? Mój kolega miał tarcze do wymiany po 40000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) A tak z ciekawości - po jakim przebiegu wymieniasz tarcze? Mój kolega miał tarcze do wymiany po 40000 km. na to nie ma reguły - u mnie stuknęło 50 kkm i tarcze wytrzymają jeszcze pewnie ze dwadzieścia - prędzej poddadzą się chyba klocki. Małe miasto, niewielki ruch, brak sygnalizacji świetlnej, spokojna, ślamazarna jazda, nawyk hamowania silnikiem - to wszystko ma znaczenie. A co do zamienników - np w moim za płotem posadowionym,ulubionym serwisie Bosch oferują do notka produkty Bosch, Delphi i Lucas - słyszałem wiele dobrych opinii o ostatnim producencie - to chyba Kingdom of Great Britain? Edytowane 5 Maja 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wujek Staszek Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) Wczoraj wskoczyło na 50 tysięcy. O dziwo klocki (pierwszy komplet) są jeszcze ok ale tarcze już są porządnie sfatygowane ale myślę ze jeszcze z 2-3 tysiące na nich powinno bezproblemowo zrobić. Dar1962 A jak u Ciebie z klockami? Też zużywają się wolniej niż tarcze? Edytowane 5 Maja 2011 przez Wujek Staszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Ja wymieniałem tarcze przy około 55.000, założyłem Bosche w raz z klockami tejże firmy. Tarcze około 270 zł + klocki około 100zł, do dzisiaj przejechałem około 10.000 i jest ok. Hamuje nic nie popiskuje, czyli tak jak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) klocki są zużyte w stopniu adekwatnym do tarcz czyli niewielkim - zakładam,że poddadzą się pierwsze, bo na tarczach nie ma prawie śladu zużycia - rant wyszlifowany przez okładziny cierne klocków jest ledwie wyczuwalny. Rozsądnie byłoby wymienić chyba komplet - wtedy nowe tarcze i klocki dobrze się dotrą i ułożą, co gwarantuje długi spokój Wujku Staszku musisz mieć jakieś wyjątkowo twarde okładziny na klockach, skoro zjadły tarcze a same się nie wytarły Edytowane 5 Maja 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wujek Staszek Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Wiem, wszyscy mechanicy mi to mówią, w poprzednich autach tarcze podawały się po 2-3 kompletach klocków. A tu klocki mocniejsze od tarcz, ale może to dlatego że występował u mnie ten sam problem wibrującej kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h opisywany prze innych w osobnym wątku, o dziwo ustał jakieś 8 tysięcy temu. A co do tarcz firmy Lucas to proponował mi jeden mechanik takie wymiana tarcze + klocki 700zł trochę drogo a że aż tak mi się nie pali z tą wymianą to szukam czegoś tańszego równie dobrego na własna rękę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) jeśli klocki które teraz masz wycierają tarcze to trzeba je wymienić niezależnie od ich stanu, bo zjedzą ci nowe tarcze ponownie. Trzeba dobrać klocki o normalnej twardości, żeby zużywały się szybciej od tarcz. Jedne tarcze powinny wytrzymać mniej więcej 2 zmiany klocków Edytowane 5 Maja 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wujek Staszek Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 To są fabryczne klocki i tarcze mam ten samochód od nowości więc mam 100% pewności. A co do tego że przy wymianie tarcz trzeba wymienić też klocki to doskonale wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Wiem, wszyscy mechanicy mi to mówią, w poprzednich autach tarcze podawały się po 2-3 kompletach klocków. A tu klocki mocniejsze od tarcz, ale może to dlatego że występował u mnie ten sam problem wibrującej kierownicy przy hamowaniu z prędkości powyżej 100km/h opisywany prze innych w osobnym wątku, o dziwo ustał jakieś 8 tysięcy temu. A co do tarcz firmy Lucas to proponował mi jeden mechanik takie wymiana tarcze + klocki 700zł trochę drogo a że aż tak mi się nie pali z tą wymianą to szukam czegoś tańszego równie dobrego na własna rękę. Słyszałem że zazwyczaj tarcze powinny wytrzymać 2 komplety klocków. W moich poprzednich autach tak mniej więcej się to sprawdzało. Natomiast przy zmianie opon w moim Note mechanik stwierdził, że tarcze wytrzymają tak jeszcze góra 10 tys km (obecnie przebieg 35000 km w 2 lata, głównie po płaskim, czasami w korkach, czasami po autostradach ale zawsze bez szaleństw z hamowaniem silnikiem itp). Wydaje się to troszkę za szybko. Nie mniej jednak również powoli szukam czegoś dobrego ale w rozsądnej cenie. Zastanawiam się nad kompletem (Brembo+Ferodo) który Kolega podał w pierwszym linku. Brembo - wiadomo. Renomowany producent. Ferodo - ma opinie solidnego i w miarę taniego producenta. Oferta z tej aukcji wydaje się więc być dobrą ofertą. Wiele dobrego słyszałem również o produktach brytyjskiego Lucasa. Z tego co pamiętam ich produkt był montowany fabrycznie w moim służbowym Poldku . Tyle, że Lucas jest znacząco droższy od wspomnianego wcześniej kompletu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roxx Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Podejmując decyzję o wymianie tarcz warto je pomierzyć. wg dokumentacji standardowa grubość tarcz to 22mm a granica zużycia to grubość 20mm, dla klocków granica grubości okładzin to 2mm. mnie mechanik przy zmianie kół poinformował że klocki i tarcze się kończą, przyjechałem do domku spokojnie zmierzyłem grubości (dzisiaj nie pamiętam ile było) ale zrobiłem jeszcze 15tyś i jak wymieniałem to byłem blisko granicznego zużycia. Fakt że klocki i tarcze poszły równo do kosza. Widać ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 ja wszystkim polecam zestaw brembo (tarcze) i ferodo czerwone oczywiscie i jest git nigdy nie mialem reklamacji i w takim zestawieniu tarcze wytrzymuja 2-3 wymiany klocków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Odpuście sobie do note, wiercone albo nacinane tarcze. Przy tej mocy i sposobie prowadzenia tego pudła nie ma to najmniejszego sensu. Dodatkowo w przypadku tarcz wierconych częściej pojawiają się mikropękniecia. Dobre, firmowe tarcze i klocki wystarczają w zupełności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Dobre firmowe...to teraz podyskutujmy które są dobre... Klocki mam już cieniutkie ale tarcze grube,dopiero w ok40% zużyte...więc jakie klocki??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Nie zmieniałem jeszcze ale słyszałem, że Bosch to zawsze dobry i bezpieczny wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Dobre firmowe...to teraz podyskutujmy które są dobre... Klocki mam już cieniutkie ale tarcze grube,dopiero w ok40% zużyte...więc jakie klocki??? Nigdy sie nie zawiodłem na ferodo,ATE też gitara.(ale można łatwo kupic chińszczyznę,)super są JURIDY(pierwszy montaż,ale trudno dostać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 (edytowane) Ja w tamtym roku zmieniłem klocki na TRW (GDB3332). Zwróciłem uwagę, że na zaciskach, przynajmniej u mnie, jest też znak TRW. Cena - wtedy dałem 106zł za komplet. Dodam, że ciężko ocenić jak będą się zużywać, ale wygląda, że nie gorzej niż te fabryczne, ale żadnych innych problemów typu piszczenie, podpiekanie itp. z nimi nie miałem. Edytowane 29 Października 2011 przez notek-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.