ddicky Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Od pewnego czasu mam problem z szarpaniem przy jezdzie głownie na małych prędkościach.Samochód "idzie" skokami a nie płynnie. Pali się tez kontrolka "Check".Byłem w serwisie i na kompie pokzało błąd P0335 ((Crankshaft position sensor (POS) circuit P0335 Czujnik pozycji korbowych (POS) obwodu. Błąd został skasowany. "Check" juz nie swieci, a samochód nadal ma ten sam objaw.Oczywiśćie co jakis czas ten sam błąd powtarza się. Mechanik powiedział że moze to być któraś z cewek wyskoiego napięcia,ale on nie jest w stanie ustalić która , a cewki są bardzo drogie. Czy ktoś z kolegów Klubowiczów mółby coś doradzić.A może napisze coś więćej na temat tego błędu i o jaki czujnik pozycji korbowych chodzi sygnalizowany za pomocą błędu P0335. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddicky Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 Po polsku to "Błąd w obwodzie czujnika położenia wału korbowego" Bez wyeliminowania przyczyny błędu nie skasujesz go na stałe. Będzie się powtarzał. Czujnik - jak nazwa wskazuje - znajduje się w okolicy wału korbowego obok koła z zębami podobnymi do pierścienia ABS. Trzeba sprawdzić czy kabel nie jest uszkodzony, połączenie wtyczek i sam czujnik. Czy ostatnio coś było robione w tej strefie? Dziękuję za informacje.Znacznie przybliżyłes mi miejsce usterki.Dziwne jest tylko ze nikt do tego nie doszedł, a bylem w trzech serwisach. Mysle ze przyczyna jest po stronie samego czujnika.W ostatnim czasie tj 2 lat nikt tam nic nie robil. 'blue_daba_dee' rozumiem ze raczej nalezy wykluczyć sprawę cewek wysokiego napiecia o ktore podejrzewa mechanik.Czy potwierdzasz to ? Wiem ze z fusów nie da się wróżyć ale chyba masz większe doświadczenie w sprawie diagnostyki.Tak mnie się wydaje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest soda Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Najczęstszym przypadkiem tego błędu jest rozciągnięty łańcuch rozrządu. Sprawdź ile wyciągnięty jest napinacz łańcucha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest qwerty_0411 Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Od pewnego czasu mam problem z szarpaniem przy jezdzie głownie na małych prędkościach.Samochód "idzie" skokami a nie płynnie. Pali się tez kontrolka "Check".Byłem w serwisie i na kompie pokzało błąd P0335 ((Crankshaft position sensor (POS) circuit P0335 Czujnik pozycji korbowych (POS) obwodu. Błąd został skasowany. "Check" juz nie swieci, a samochód nadal ma ten sam objaw.Oczywiśćie co jakis czas ten sam błąd powtarza się. Mechanik powiedział że moze to być któraś z cewek wyskoiego napięcia,ale on nie jest w stanie ustalić która , a cewki są bardzo drogie. Czy ktoś z kolegów Klubowiczów mółby coś doradzić.A może napisze coś więćej na temat tego błędu i o jaki czujnik pozycji korbowych chodzi sygnalizowany za pomocą błędu P0335. Miałem bardzo podobny problem. Samochód przy dynamicznym wchodzeniu na obroty dusił się i szarpał. Usterka została wyeliminowana po wymianie przepływomierza powietrza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest soda Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 ale to było dobre! wyciągnąć może się łańcuch, napinacze co najwyżej wytrzeć http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31282-rozrzd-almera-n16-czy-trafna-diagnoza-aso-w-szczecinie/page__hl__napinacz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest soda Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Skoro SODA potrafi tylko powtarzać opinie i kopiować linki... Daruj sobie może to pseudo-psychologiczne wstawki. Ty oczywiście znasz mnie najlepiej i dobrze wiesz co potrafię. Odbij gościu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddicky Posted July 6, 2012 Author Share Posted July 6, 2012 Przepraszam ale zapomniałem ten temat zamknąć.Oczywiście usterka dawno usunięta i przyczyną pobudzania się opisanego błędu był rozciągnięty łańcuch rozrządu. Po wymianie błąd został skasowany i jest wszystko OK. Koszt naprawy to 1000zł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Milu Posted July 8, 2012 Share Posted July 8, 2012 Witam. Ja również chciałbym w tym temacie spytać. Nie chcę kolejnego tematu szarpie zakładać. Moja usterka wygląda tak. Almera 1,5 90Km 2000rok szarpie i gaśnie podczas energicznego wciśnięcia gazu gdy jest zimny silnik. Po paru minutach jest już dobrze. Ta nierówna praca jest na benzynie i na gazie. Później jak dojdzie do 40 stopni nie ma objawu. Jakaś porada sugestia? Pół roku temu samochód był na przeglądzie u mechanika i powiedział że świece i przewody oki. Ale może juz pora.. jeśli to by była cewka to jaki może być jej koszt? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.