GhostDriver Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nie ma co dalej dyskutować na ten temat, mnie do ponownego montażu nie przekonasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Wniosek jeden, kupić benzynę puki jeszcze tam nie ma DPF. Teraz problemy ze spalaniem oleju, dojdzie jeszcze problem z wypalaniem DPF... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Jak to mówią: "Tylko krowa nie zmienia poglądów". Myślałem, że jest jakaś szansa... Próbuj przekonać tych co jeszcze mają dpf bo z tych co już nie mają nikogo nie przekonasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 No ale jeśli mówimy o ekologii, to tak jak pisałem wyżej i dałem link. Natomiast jeśli idzie o szkodliwe związki, kiedyś pisałeś o tym na przykładzie wulkanu. Fajnie się jeździ jak auto nie sprawia problemów. W Rosji czy USA i Australii nie maja takich problemów, bo tam nie ma głupich przepisów które prowadza do niczego, tylko do napełniania kabzy ekologów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 No ale wulkan nie wywala samego CO2, no wybacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Jak już pisałem mnie nie przekonasz, podejrzewam że innych też nie, także z mojej strony wszystko w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Tak to prawda już ustaliliśmy w tamtym wątku, że co do tego się pomyliłem, ale zwróć uwagę na taki drobiazg, że póki co u mnie nie ma w mieście wulkanu aktywnego, a u Ciebie jak tam? U mnie też nie, wiec póki co oddychamy "zdrowym" powietrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Tak to jest jak się argumenciki kończą.. natomiast to trochę głupie, że robisz źle, a do tego bronisz tego jak niepodległości udowadniając, że tak właściwie to robisz dobrze. W tej kwestii robię jak mi dobrze i jak korzystnie dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GhostDriver Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 (edytowane) Na Twoje i pewnie moje szczęście nie jesteś. Edytowane 17 Grudnia 2015 przez GhostDriver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Mnie jeszcze nurtuje jedno. Po co zbierać sadzę i wypalać ją później w jednym miejscu? Tu chyba raczej chodzi o to żeby podczas badania zawartość spalin zmieściła się w normie. A jakby zmierzył w trakcie wypalania? Co wtedy pokaże? A jak to zrobi dziesięć aut w jednym miejscu i czasie? To takie obchodzenie przepisów, a i tak wdychamy to co wpadnie. A co z wtryskiem bezpośrednim? Bo chciałbym usłyszeć Twoją opinię na ten temat Strid. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nie jestem fizykiem więc nie mam wystarczającej wiedzy by wdawać się w szczegóły tego jak działa DPF, natomiast ma to znaczenie jak coś się spala i w jakiej temperaturze. Widocznie zamysł jest taki, że sadza jest dopalana w filtrze, a więc te cząsteczki stałe nie wydostają się na zewnątrz. Jeśli udowodnisz, że faktycznie DPF jest tak nonsensowny jak piszesz to przeproszę i zmienię zdanie. A co z wtryskiem bezpośrednim? Nie wiem... Nie mam przecież pretensji do ludzi którzy fabrycznie mają diesla bez DPF'a przecież. Nie jestem zresztą fanem tego rozwiązania i zdecydowanie wolałbym 3.5 V6. Mnie się wydaje że jesteśmy zakładnikami bezsensownych przepisów i stąd moja niechęć do DPF i downsizingu. Nie potrafię udowodnić moich domysłów, ale też nie dostałem twardych dowodów, że te czary działają na korzyść nas wszystkich. To tak samo jak ze świetlówkami. Miały być eko, a teraz są be. Ktoś wymyślił przepis, wziął kasę, a teraz morduj się człowieku z ich pomysłami. Wszystko po to by był obrót w sklepach, warsztatach, serwisach. Ja też wolę 3,5V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Czy ja wiem? Efekt działania DPF'a widać chociażby po czystym tyle samochodu i braku dymienia. Nawet gdy się wypala to nie widziałem by dymił. Przejechałem dziś w trasie obok dwóch takich starych ciężarówek to przez 3km w samochodzie mi śmierdziało - mało naukowe podejście... ale jednak są pewne symptomy mówiące o tym, że jakoś tam DPF działa. Na pierwszy rzut oka pewnie tak, tylko kto trafił akurat na wypalanie, ten może poczuje gorsze zapachy. Fajnie jakby to wszystko działało jak trzeba, pytanie ile w tym teorii, a ile rzeczywistości. Ale w benzynie też ma być DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Tylko ile tlenu jest w filtrze DPF podczas wypalania, jak tam ma jedynie do dyspozycji spaliny i wtrysk paliwa czy adbue? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Analogia, czyli to nadal teoria "udowodniona' przez pomysłodawców i ekspertów biorących profity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Nie rozumiem.... Analogia to nie jest teoria... Teoria, ale nie dowód... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Sprowadzasz dyskusję do absurdu. Zawsze możemy zejść na poziom filozoficzny i zastanawiać się, czy rzeczywistość jest poznawalna i pomyśleć nad sensem istnienia człowieka i ludzkości i nad tym, że i tak wszyscy umrzemy, a więc nie ma sensu zajmować się takimi rzeczami jak czyste powietrze, bo i tak po śmierci pochłonie nas otchłań. Strid, normalnie mnie zatkało. Gdzie teoria jest dowodem? Kiedy sprowadziłem dyskusję do absurdu? Robisz sobie jaja? Nie chce mi się już gadać w takim razie. Myślałem że gadamy poważnie, ale się przeliczyłem... Szkoda... narka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2015 Coś Ty, w życiu. Idę na wyrko po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Dziękuję Kolegom za dyskusję i uświadomienie. Mam trzy warianty: ekologiczny - wymienić, ekonomiczny - wyciąć, kompromisowy - zregenerować (skuteczność i trwałość?). Nadal pozostał trudny wybór. Frapuje mnie taki problem, że Laguna ma taki sam silnik jak X-trail, a tam nie ma problemów z DPF. Pytałem w warsztacie gdzie robią DPF-y i serwisant powiedział, że mają 2-3 szt. X-traili w tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Może poszukaj w serwisie Renault - X ma wiele wspólnego z Koleosem i Laguną, a w ASO można te same części dostać za połowę ceny (a czasami są tylko tam dostępne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Dziękuję Kolegom za dyskusję i uświadomienie. Mam trzy warianty: ekologiczny - wymienić, ekonomiczny - wyciąć, kompromisowy - zregenerować (skuteczność i trwałość?). Nadal pozostał trudny wybór. Frapuje mnie taki problem, że Laguna ma taki sam silnik jak X-trail, a tam nie ma problemów z DPF. Pytałem w warsztacie gdzie robią DPF-y i serwisant powiedział, że mają 2-3 szt. X-traili w tygodniu. laguna 2.0 dci w pierwszych latach produkcji był bez dpf a w tych co już mają wystarczy wejsc na forum renault i też piszą o problemach z dpfami. W xtrailu dpf wg mnie nie jest problemem bo jeśli kotś użytkuje diesla w sposób do czego został stworzony to wszystko jest ok. U mnie 150 tys, olej motul i nie ma problemów Ale jeśli by były to chyba bym go wyciął bo ekologiczność wątpliwa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Pytałem w warsztacie gdzie robią DPF-y i serwisant powiedział, że mają 2-3 szt. X-traili w tygodniu. Trudno mi w to uwierzyć. X to jeden z najmniej popularnych modeli w naszym kraju (obok Bugatti Veyron ). Edytowane 17 Grudnia 2015 przez Erdol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 A więc .... he, he, he Auto zostało usprawnione, DPF "zregenerowany", olej wymieniony, mapa "dłubnięta". Znów daje się normalnie jeździć, bez obaw przy szybkim wyprzedzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Rozumiem, że "zregenerowałeś" bezpowrotnie ? Gdzie robiłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Niestety, za dużo miasta było, za mało tras. Stanął totalnie i bez uprzedzenia przy 125 kkm. Szanse na udane wypalanie były minimalne, a na nowy ... za cienki portfel pod koniec roku. Pomyślę nad czymś już zregenerowanym, ale to w przyszłości. Na razie niestety zanieczyszczam. Robiłem w Kreatorze Mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinok Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 A jaki koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.