Guest kraqsek Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Witam. Posiadam terrano 2 bez haka a chciałbym przewozić rowery. Mam pytanie. Czy jest możliwość kupienia (przerobienia) platformy na rowery tak żeby można było ja przykręcić do ramy?? Jest to dozwolone? Chce platformę przykręcić w miejsce mocowania haka. Oczywiście elektryka będzie zrobiona Sądzę że w Polsce nie było by z tym problemu, gorzej np. w Austrii lub w Niemczech gdzie rzeczy opcjonalne do samochodów muszą mieć atesty (testy). Co o tym sądzicie? A jeśli chciałbym zamontować hak to muszę go zamontować w wyspecjalizowanym zakładzie? Czy mogę sam to zrobić i pojechać na przegląd? Słyszałem że to muszę mieć hak z certyfikatem. Czy to prawda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest terranosaur Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 sądzę ze nie byłoby żadnego problemu zamontowanie rowerowych uchwytów do ramy, hak musi byc wpisany w dowodzie co do testów atestów pewnie takie rzeczy muszą posiadać je, hak na pewno. ps tak wo gole to ani razu jak mnie złapali nie sprawdzali w dowodzie ani czy jest hak (mam) wpisany ani lpg (mam) ani inne (mam:D) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraqsek Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 sądzę ze nie byłoby żadnego problemu zamontowanie rowerowych uchwytów do ramy, hak musi byc wpisany w dowodzie co do testów atestów pewnie takie rzeczy muszą posiadać je, hak na pewno. ps tak wo gole to ani razu jak mnie złapali nie sprawdzali w dowodzie ani czy jest hak (mam) wpisany ani lpg (mam) ani inne (mam:D) A czy byłby problem gdybym to ja sam zrobił platformę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erp. Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 A czy byłby problem gdybym to ja sam zrobił platformę? Witam. Pewnie nie było by, lecz musi ona wyglądać solidnie i na oko nie jak samoróba. Tak jak ktos wcześniej wspominał Policja nie bardzo sprawdza wszelkie uchwyty i stojaki na rowery montowane na samochodach ( tylko musi to wyglądać jak towar ze sklepu ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraqsek Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Witam. Pewnie nie było by, lecz musi ona wyglądać solidnie i na oko nie jak samoróba. Tak jak ktos wcześniej wspominał Policja nie bardzo sprawdza wszelkie uchwyty i stojaki na rowery montowane na samochodach ( tylko musi to wyglądać jak towar ze sklepu ). To nalepię naklejkę "thuule" certyfikat CĘ i TJUV. Będzie miał wszystkie atesty A tak na poważnie. Mam nadzieje że coś z tego wyjdzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Witam, Tak przy okazji to wystawienie dokumentu przez stację diagnostyczną stwierdzającą możliwość i fakt wyposażenia auta w hak wraz z wypisaniem wszystkich niezbędnych danych aby wpisem pani z okienka wraz z odpowiednią pieczątką mogła to odpowiednio udokumentować w dowodzie rejestracyjnym kosztuje 35zł. Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kraqsek Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Witam, Tak przy okazji to wystawienie dokumentu przez stację diagnostyczną stwierdzającą możliwość i fakt wyposażenia auta w hak wraz z wypisaniem wszystkich niezbędnych danych aby wpisem pani z okienka wraz z odpowiednią pieczątką mogła to odpowiednio udokumentować w dowodzie rejestracyjnym kosztuje 35zł. Pozdrawiam Piotr Witaj Będzie trzeba to rozważyć Myślałem że zamontowanie haka będzie więcej kosztowało (urząd i stacja diagnostyczna). Czyli hak można samemu zamontować i podjechać na stacje? Znalazłem coś takiego na allegro http://allegro.pl/item1121036373_terrano_ii_maverick_hak_zaczep_holowniczy.html Na końcu wiązki jest jakaś wtyczka. Patrzyłem pod maskę i mam tam parę wolnych gniazd które (tak wnioskuje ze zdjęcia) pasują do tej wtyczki. Może ktoś mi napisać jak się podłącza wiązkę kabli? Z montażem haka nie będzie problemu gorzej z elektryką Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drewniany Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 (edited) Witaj Będzie trzeba to rozważyć Myślałem że zamontowanie haka będzie więcej kosztowało (urząd i stacja diagnostyczna). Czyli hak można samemu zamontować i podjechać na stacje? Znalazłem coś takiego na allegro http://allegro.pl/item1121036373_terrano_ii_maverick_hak_zaczep_holowniczy.html Na końcu wiązki jest jakaś wtyczka. Patrzyłem pod maskę i mam tam parę wolnych gniazd które (tak wnioskuje ze zdjęcia) pasują do tej wtyczki. Może ktoś mi napisać jak się podłącza wiązkę kabli? Z montażem haka nie będzie problemu gorzej z elektryką Witaj Tak hak można samemu zamontować i pojechać na stacje. Co do podłączenia elektryji nie na większej filozofi, podłanczasz pod tylne lampy tylko ze stopem jest mały myk. Pezewód trzeba przeprowadzić przez nały otwór w blachach (zabezpieczyłem ten przewód przed otarciem poprzez wężyk od paliwa)a schemacik podłączenia powinien być w zestawie razem z gniazdem. Przy tych parametrach haka co pokazuje tablichka znamionowa nam w dowodzie wbite 2800kg to znaczy, że tyle można targać na haku. No i cena bardzo fajna ja az mój płaciłem 420PLN Edited July 18, 2010 by drewniany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Witam, Co do haka, to jak zamontujesz w wersji nie do zakładania i ściągania (taki jak niestety poprzedni właściciel mi zafundował) to nie będziesz musiał o nim pamiętać, zawsze go będziesz miał ze sobą. Przy wyjeździe za granicę trzeba o nim koniecznie pomyśleć. Hak który użytkownik może sam zakładać i zdejmować powinien być zdjęty jak z niego nie korzystamy. Stąd prosty wniosek aby kupić nie rozbieralny. Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest terranosaur Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Hak który użytkownik może sam zakładać i zdejmować powinien być zdjęty jak z niego nie korzystamy. powinien czyli nie musi tak ? czy powinien i musi być zdjęty, czy jakieś przepisy tak mówią ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest drewniany Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 (edited) powinien czyli nie musi tak ? czy powinien i musi być zdjęty, czy jakieś przepisy tak mówią ? http://moto.pl/MotoPL/10,94517,6024784,Czy_mozna_jezdzic_za_granica_z_hakiem_holowniczym_.html osobiście dla mnie to idiotyzm O jeszcze ty coś wykopałem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/37738-hak-przepisy-polskie-i-ue/ Edited July 19, 2010 by drewniany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotr323f Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 http://moto.pl/MotoPL/10,94517,6024784,Czy_mozna_jezdzic_za_granica_z_hakiem_holowniczym_.html osobiście dla mnie to idiotyzm Witam, Niestety jak napisałem mam hak który można zdejmować i znajomy mnie oświecił, że przy kontroli zwrócili mu na to uwagę. Tylko na tym się skończyło, było to w zimie, więc nie dawno. Często korzysta z przyczep i za każdym razem zakłada i zdejmuje. Niestety nie wiem czy na pewno musi być zdejmowany. Jeżeli ja bym kupował to na pewno w wersji nie zdejmowanej. Za granicą bywa różnie, raczej nie ma sensu nikogo tam hakiem drażnić. I taka ciekawostka, (znowu nie sprawdzona informacja) ale chyba we Francji jest inne obłożenie złącza we wtyczce do przyczepy. Może coś się nie zaświecić itp. Pozdrawiam Piotr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.