Gość Szymon2908 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Witam. Koledzy niedawno w dziale na temat kupna primerek pisałem że chętnie sprzedał bym swojego chlejącego ropę diesla nie chciałem jednak sprzedawać nikomu skarbonki więc od wczoraj wziołem sie z ojczulkiem za remoncik silniczka . Na pierwszy ogień poszły 2kolektory na których brakowało 2 śrub co zauważyłem dopiero jakieś 2 dni temu a mianowicie chodzi o śruby które dociskają jednocześnie oba kolektory jedna nie była wkręcona poprostu a drugą jakiś "mechanik" urwał jakieś 3mm od głowicy (na szczęście). Po wykręceniu kolektorów okazało sie że połowa śrub wygląda jak by je ktoś młotkiem w głowice wbijał (pogięte) . Po wymianie uszczelki i złożeniu kolektorów na nowych śrubkach primerka nabrała w końcu troszke więcej mocy Jednak dalej mam problemy z paleniem zimnego silnika i po zapaleniu strasznie dymi na siwo/biało czy ktoś wie co to może być ?? W piątek z rana jestem już umówiony z mechaniorem żeby sprawdzić wtryski ciśnienie na tłokach i pompke I prosił bym o podpowiedzi jak moge dodać troszke KM pod moją maske ?? Jakaś inna turbawka itp. itd . za odpowiedzi z góry dzięki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Może nie sprawne są świece (tylko kupować NGK 100 zł/szt dla siebie), za palenie może jeszcze odpowiadać regulacja kąta wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 I prosił bym o podpowiedzi jak moge dodać troszke KM pod moją maske ?? Jakaś inna turbawka itp. itd . za odpowiedzi z góry dzięki:) Kilka osób założyło intercooler i dało to ponoć pożądany efekt, więc od tego bym zaczynał. Sam jestem na etapie szukania IC który podejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Swiece sprawdzałem u elektryka podobno są dobre a jeżeli chodzi o IC to od iveco podobno pasują ale dokładnych oznaczeń nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Od Iveco, to do wszystkiego pasują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Do modyfikowania to trzeba mieć zdrowy silnik i resztę. Z trupa nic już nie wyciągniesz. Jak chcesz pomóc swojemu traktorowi to zacznij od tematów z FAQ dla CD20T PS Pisz po polsku a nie polskiemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2010 Z trupa nic już nie wyciągniesz. Wiem że z trupa nie da się zbyt wiele ale mój ojczulek ma nissana sunny 92' i tam silnik od podstaw składał sam . A głowice to sam nie wiem ile razy składaliśmy ( 3 albo 4 razy urwany pasek rozrządu raz odrazu po wymianie , a sam na pewno wiesz co po takim czymś się dzieje z zaworami, szklankami itd.) Jutro wieczorem jadę do warsztatu zostawić primerke a w piątek rano mają mi sprawdzić wtryski , pompkę , ciśnienie na tłokach więc jeżeli coś będzie nie tak to będzie remont silnika sprzedać samochodu i tak do pół roku od kupna nie mogę a jak sam go rozbiorę i złożę (z fachową pomocą oczywiście) to będę dokładnie wiedział co pod maską mam bo to co zobaczyłem po wyjęciu kolektorów przerosło moje najśmielsze oczekiwania (krzywe śruby jeżeli w ogóle były ) ale po skręceniu kolektorów na nowo muszę przyznać że już troszkę mocy nabrała przynajmniej nie muli jej tak przy ruszaniu pod górę PS. Starałem się pisać po polsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Sprzedać możesz Jedynie zapłacisz podatek od wzbogacenia jeśli sprzedaż drożej niż kupiłeś. Podatek płacisz od różnicy pomiędzy zakupem a sprzedażą. Jeśli sprzedaż taniej to masz stratę i wtedy nic nie odprowadzasz Remont silnika Jak chcesz to się baw Ja tam bym kupił drugi z angola i przekładkę walną jeśli wyjdzie że między tłokami myszy ganiają, a same tłoki dzwonią jak w kościele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Sprzedać możesz Jedynie zapłacisz podatek od wzbogacenia jeśli sprzedaż drożej niż kupiłeś. Podatek płacisz od różnicy pomiędzy zakupem a sprzedażą. Jeśli sprzedaż taniej to masz stratę i wtedy nic nie odprowadzasz Musieli byśmy tylko we 2 pogadać na ten temat :D Remont silnika Jak chcesz to się baw Ja tam bym kupił drugi z angola i przekładkę walną jeśli wyjdzie że między tłokami myszy ganiają, a same tłoki dzwonią jak w kościele jeżeli rzeczywiście tak będzie to nie jest zły pomysł ale wątpię w to bo primerka nawet nieźle jeździ i prędkość łapie tylko problem w tym że źle odpala i za mną siwy dym przy odpalaniu ... ze spalaniem to słyszałem ze te silniki palą troszkę więcej , w domu mam jeszcze passata 95' 1.9TDI i stąd może początkowe niezadowolenie z primerki bo TDI bardziej elastyczny i szybciej sie rozpędza a dotego schodzi do ok 5l na trasie ( wiem jeździłem ok 500km Zamość - Wrocław ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Mozna sprzedac wczesniej niz pół roku.Tylko na umowie sprzedaży musi byc taka sama cena co na umowie kupna przez ciebie.Żeby wyszej sumy nie było tak jak and pec napisał. A co do spalania nyski to napewno wiecej pali niż pasek 1.9 TDI.A wiadomo że td a tdi jest różnica duża w pszyspieszeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Hehe wczoraj jak prowadziliśmy autko do mechaniora to ojczulek na początku paskiem mnie zostawił z tyłu ale jak już się primerka wkręciła to aż tak źle nie było dzisiaj właśnie jadę do mechanika podrzućcie jak byście mogli jakie powinno być ciśnienie na tłokach ?? żeby nikt mi nie rzucił hasła w stylu " powinno być troszkę większe ale można jeździć" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 No no Ojczulek paskiem cię straszy i jeszcze prokurator się tym nie zajął ? Tak na poważnie teraz Wszelkie wytyczne są podane w serwisówce do pobrania z forum Sciągnij ją sobie bo nieraz do niej zajrzysz http://www.sendspace.pl/file/99fVnSNC/ manual do P11.144 http://www.sendspace.pl/file/8W65Tprs/ poradnik HAYNES do P11 bez silnika diesla Cranking speed: 200 rpm Compression pressure: kPa (bar, kg/cm2, psi) Standard 3,138 (31.4, 32, 455) Limit 2,452 (24.5, 25, 356) Limit of difference between cylinders 490 (4.9, 5, 71) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 (edytowane) Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie na tłokach i według norm podanych przez and_pec'a nie jest tak źle dołączam wykresik najsłabsze ciśnienie na 3 tłoku ok 29barów z kawałkiem (prawie 30) najlepsze 1 32bary z kawałeczkiem pozostałe niewiele ponad 30 barów ... Czyli Myszki między tłokami nie biegają jeszcze Gorsza sprawa że dwie końcówki wtryskiwaczy są do d*py a cena jaką mi powiedzieli w Zamościu za oryginał to 241 zł za sztukę :/:/ możecie mi podpowiedzieć coś ?? bo 4 końcówki to 1000zł wyjdzie :/:/:/ dostępność i cena części do tego silnika mnie powala ... co najmniej jakby ze złota były :/ ... Edytowane 6 Sierpnia 2010 przez Szymon2908 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Chyba troche żle policzyłeś. 3* 241=723 i 1 wtr steryjacy koło 1000 zeta!!!Albo ponad 1000lub niecałe 900 zł zalezy w jakim miejscu i jakie upusty. Także masz prawie 2 tys.A nie można regenorowac wtrysków. Nie wiem czy można . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Ale mechanik mówił że tam wystarczy tylko te 4 końcówki wymienić i będzie git ( 4*241=964 ) . Tak powiedział koleś który zajmuje się naprawą silników diesla więc mu uwierzyłem . Jesteś pewny że trzeba ten wtrysk sterujący na 100% wymienić ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Jak nie trzeba to nie.Jak zrobisz diagnostyke to jest odpowiedni kod do wtryskiwacza sterujacego. Napisałem ile tylko kosztuje nowy sterujacy. Skoro masz dobrego mechanika to jak sprawdził to wie co robi i raczej trzeba wymienic nie naciagając cie na kase. Bo z mechanikami to jest różnie jedni sa uczciwi a inni tylko patrza jak tu kogos skroić na kase!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 i dlatego właśnie jestem na tym forum jeżeli części szły by przez niego to bym się zastanawiał ale on powiedział że może popytać o części (bo jako mechanik ma zniżki) ale że mój ojczulek pracował w takiej branży że też w niejednym sklepie ma zniżki to mówił ze możemy sami znaleźć części a on tylko wszystko zmontuje dostępność części jest cienka niestety a jak już się znajdą to ceny takie że głowa mnie boli przez calutki dzień dzisiaj ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Nie przejmuj sie auto to jak skarbonka bez dna:) wiem jak sie czujesz.Miałem do wymiany wlasnie wtr sterujacy jakis czas temu i zbierałem na niego długo a jezdziłem w tym czasie pożyczonym.Bo cieżko mi było od razu wydac 870 zeta za nowy!!! Zostało mi jeszcze do czyszczenia nastawnik w pompie bład 18 ale tez ze 400 zeta jak tu pisza..Ale teraz jest oki z wtryskiwaczem na moje szczescie!!! A pomocy napewno sie tutaj dowiesz bo dużo fachmanów tu jest co pomagaja i chwała im za to!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Hehe dzięki za pocieszenie mam nadzieje że w między czasie nie wyjdzie że i u mnie ten sterujący padł , bo różnie bywa :/ zauważyłem taką dziwną przypadłość że jak w aucie coś padnie to nagle sie okazuje że jeszcze jedno i jeszcze coś tam ... póki jest dobrze to jest dobrze ale jak się zacznie źle to ciężko z tego wyjść ... A może ktoś na forum kupował gdzieś te wtryski taniej i zna takie miejsce albo ma dostęp do tańszych części ?? z góry dzięki za odpowiedzi Zobaczymy co jutro powie mechanior . Na pewno napisze tutaj co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 and-pec jest specjalista w tym temacie to może jakos cie pokieruje i może poda jakies dobre miejsca gdzie tanio można cos wyrwac i dobre jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Właśnie czekam na jego wypowiedź w temacie narazie tylko mi ojczulka prokuratorem straszy (8 postów wyżej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2010 Dobrze że paskiem gania a nie kablem od żelazka Co do końcówek to jest temat w FAQ są tam numery i niestety zabójcze ceny Końcówka Bosch 234. Końcówki są takie same Jedynie wtryski inne (3 zwykłe i 1 sterujący) zwykły 300 a sterujący 870 (w ASO 1200) Ponoć końcówki DENSO są sporo tańsze ale jak z jakością to nie wiem Temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60749-p11144-numery-koncowki-wtryskiwacza-bosch/ Używki w lubelskim są do kupienia w Wygnanowie k/Radzynia Podlaskiego (dobry szrot wyłącznie z Nissanami) i ewentualnie w Tomaszowie Lubelskim (nie mam namiarów) gdzie gościu sprzedaje zajeżdżone silniki od Helmutów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 (edytowane) a ja mam oznaczenie na końcówce NP-DNO(albo 0)SDN221 i są wszędzie dostępne końcówki o identycznym oznaczeniu tylko zamiast oznaczenia SDN221 na końcu mają oznaczenie SDN220 i mechanik powiedział że już to przerabiał i jest inne ciśnienie kont wtrysku i pasować nie będą :/ dodam że najtańszą końcówkę z oznaczeniem SDN220 znaleźli mi w sklepie za 20 kilka zeta a taką którą można spokojnie wkładać i jeździć (jak oni to ujęli ) to za 45-69 zł :/ kurde to 69 a 234 (czy 241 jak mi podali w intercars'ie ) to jest różnica :/:/ i czy tu człowieka szlak nie trafi ?? taki sam kawałek metalu a różnica 170 zł :/ ... Wielkie Dzięki And_pec za pomoc na pewno popytam tam jeżeli nie znajdę nic tańszego ... PS. swego czasu mieliśmy Daewoo Tico potocznie zwane żelazkiem wiec może jakieś kable jeszcze leżą oby mu nie odbiło i żeby nie zaczął Zostałem chyba uratowany mechanik u którego robię autko ma dostęp do końcówek firmy zexel ( poprawcie jak źle napisałem ) i właśnie takie końcówki miałem w primerce i taką mam pompę czyli jak on to powiedział "wszystko zostanie w oryginale" . powiedział też że sprawdzał ten wtrysk sterujący i jest w porządku czyli nie będzie dodatkowego 1000zł jest tylko problem ze sprawdzeniem pompy wtryskowej bo mówił coś że potrzebował by innej biegunowości czy coś ... ale miejmy nadzieje ze jak założę nowe końcówki to będzie wszystko działać jak należy :) Edytowane 7 Sierpnia 2010 przez Szymon2908 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 To oby tak było i twoje kłopoty sie skonczyły i tylko jezdzic:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymon2908 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 w tamtym tygodniu samochód wrócił z naprawy no i teraz pięknie i płynnie przyspiesza (jak na td) ładnie zapala nie trzeba kręcić i "gazować" tylko od razu łapie (tylko troszkę głośniej chodzi) ale nurtują mnie dwie sprawy po pierwsze strasznie dymi na czarno jak odpalę i dodam gazu :/ po drugie kiedy zdejmę odmę albo wyjmę bagnet to dmucha stamtąd strasznie i dymi ale ciśnienie na tłokach było mierzone i jest dobre wiec chyba nie powinien być to problem z tłokami/pierścieniami ??? And_pec może Ty wiesz co się dzieje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.