Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światła w QQłce


Gość Kasjer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a wymieniał ktoś postojowe światła z przodu model po liftingu, pytałem w serwisie to wymiana obu za 30 zł stwierdziłem że wole dołożyć do lepszego wosku ta kase a sam wymienie ale jak zobaczyłem jak to jest obudowane to aż się przeraziłem bo nie wiem czy to na wcisk idzie czy się przekręca żeby wyciągnąć żarówkę a może lampę trzeba odkręcić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wymieniał ktoś postojowe światła z przodu model po liftingu, pytałem w serwisie to wymiana obu za 30 zł stwierdziłem że wole dołożyć do lepszego wosku ta kase a sam wymienie ale jak zobaczyłem jak to jest obudowane to aż się przeraziłem bo nie wiem czy to na wcisk idzie czy się przekręca żeby wyciągnąć żarówkę a może lampę trzeba odkręcić ?

Oprawę żarówki trzeba obrócić o ok. 1/4 obrotu i następnie wyciągnąć z reflektora. Samą żarówkę wyciąga się z oprawy i wymienia. Potem czynności należy wykonać odwrotnie.

Problem jak zwykle tkwi w szczegółach bo jest tam mało miejsca na dłoń i łatwo ją sobie pokaleczyć, zwłaszcza że wyjęcie jakoś idzie ale odwrotne czynności już nie za bardzo. Problem powstaje przy obróceniu oprawy w celu zamocowania. Zabrało mi to sporo czasu, nerwów i skończyło się skaleczeniem kciuka. Może dłoń mam za dużą w porównaniu do japońskiej? A może w serwisie używają do tego specjalnego uchwytu?

Przy wymianie lewej żarówki należy najpierw odpiąć rurę ssącą i tu uwaga; jest ona zamocowana do pasa przedniego przy użyciu dwóch "chytrych" spinek plastikowych z których należy najpierw wyciągnąć "rdzeń" a potem wyjąć samą spinkę. Przy składaniu najpierw włożyć spinkę a potem wcisnąć do środka rdzeń. Wciskanie całej spinki na siłę kończy się jej zniszczeniem (sam tego doświadczyłem)!

Przy okazji tej wymiany proponuję zastosować diody LED zamiast żarówek to częstotliwość konieczności wymiany będzie mniejsza.

Wydaje mi się, że 15 zł za wymianę żarówki postojowej warto zapłacić i nie kaleczyć sobie rąk. Problem raczej polega na tym, że trzeba podjechać do serwisu i stracić trochę (?) czasu na czekanie aż tą żarówkę wymienią.

Dodam, że największe trudności ( i zranienia) miałem przy wymianie żarówek świateł długich (zachciało mi się innych żarówek i dostałem za swoje).

Jako ciekawostkę dodam, że w mojej QQ mam reflektory HELLA, żarówki mijania miałem OSRAM a żarówki drogowe GE Tungsram

Edytowane przez Yan_2007
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim od grudnia 2010 jeszcze nie wymieniałem żaróweczek. 30 tys. przebiegu. A i drogi w Wawie różne, często skrótami trzeba korki omijać ;)

Edytowane przez meridion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprawę żarówki trzeba obrócić o ok. 1/4 obrotu i następnie wyciągnąć z reflektora. Samą żarówkę wyciąga się z oprawy i wymienia. Potem czynności należy wykonać odwrotnie.

Problem jak zwykle tkwi w szczegółach bo jest tam mało miejsca na dłoń i łatwo ją sobie pokaleczyć, zwłaszcza że wyjęcie jakoś idzie ale odwrotne czynności już nie za bardzo. Problem powstaje przy obróceniu oprawy w celu zamocowania. Zabrało mi to sporo czasu, nerwów i skończyło się skaleczeniem kciuka. Może dłoń mam za dużą w porównaniu do japońskiej? A może w serwisie używają do tego specjalnego uchwytu?

Przy wymianie lewej żarówki należy najpierw odpiąć rurę ssącą i tu uwaga; jest ona zamocowana do pasa przedniego przy użyciu dwóch "chytrych" spinek plstikowych z których należy najpierw wyciągnąć "rdzeń" a potem wyjąć samą spinkę. Przy składaniu najpierw włożyć spinkę a potem wcisnąć do środka rdzeń. Wciskanie całej spinki na siłę kończy się jej zniszczeniem (sam tego doświadczyłem)!

Przy okazji tej wymiany proponuję zastosować diody LED zamiast żarówek to częstotliwość konieczności wymiany będzie mniejsza.

Wydaje mi się, że 15 zł za wymianę żarówki postojowej warto zapłacić i nie kaleczyć sobie rąk. Problem raczej polega na tym, że trzeba podjechać do serwisu i stracić trochę (?) czasu na czekanie aż tą żarówkę wymienią.

Dodam, że największe trudności ( i zranienia) miałem przy wymianie żarówek świateł długich (zachciało mi się innych żarówek i dostałem za swoje).

Jako ciekawostkę dodam, że w mojej QQ mam reflektory HELLA, żarówki mijania miałem OSRAM a żarówki drogowe GE Tungsram

 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz, ja wymienić muszę tylko raz bo mam dzienne które zmieniają się w postojowe i potrzebuje w miejsca oryginalne postojówki wpiąć żarówkę która oszuka kompa że żarówka jest wpięta i tyle jesli wogole komp takie rzeczy rozpoznaje

Edytowane przez pavelsti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokonywałem tej operacji kilkakrotnie próbując dopasować barwę postojówek do barwy światła xenonów. Zakładałem kilka różnych ledów. Aby usprawnić montaż wystarczy posmarować oring uszczelniający oprawkę n/p specyfikiem do uszczelek drzwiowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ tak ma w ciągu roku 7 żarówek już mi poszło, zauważyłem że najczęściej się przepalają jak gasze-uruchamiam silnik ze światłami w pozycji AUTO

 

No to mam farta bo w pierwszym roku jedna, w drugim roku druga, a w trzecim komplet. Ale żeby siedem w jednym roku?. A przez te pie..... żarówki, zapłaciłam pierwszy mandat w życiu. wyszłam w nocy z biura i po odpaleniu stwierdziłam, że nie mam świateł mijania więc włączyłam halogeny, żeby coś widzieć i mnie widzieli. No i mnie zobaczyli, zatrzymali mnie za jazdę na halogenach i Pan władza stwierdził, że przecież mam światła, ale to były postojowe, a nie drogowe, o czym się przekonałam po przyjęciu mandatu i wyjeździe poza obręb miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kiedyś na forum była dorobiona teoria że jak jest przełącznik świateł w pozycji włączone na stałe (wyłączają się i właczają światła automatycznie po zapaleniu silnika)

to mniej padają, więcej spala się tym którzy codziennie przełaczają ten przełącznik ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś na forum była dorobiona teoria że jak jest przełącznik świateł w pozycji włączone na stałe (wyłączają się i właczają światła automatycznie po zapaleniu silnika)

to mniej padają, więcej spala się tym którzy codziennie przełaczają ten przełącznik ...

 

W moim QQ przełącznik świateł włączony jest na stałe. Może jestem szczęściarzem, a może rzeczywiście w tej teorii coś jest, bo od marca 2011 nie wymieniłem żadnej żarówki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a ja zawsze wlączam z przelącznika i na razie świecą oba ksenonki. bardziej obawialbym sie trybu AUTO wlączonym przy zapalaniu silnika, bo prąd wówczas inny na żarówki idzie a i przetworniki mogą go nie polibic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Samochód od listopada 2011 jak na razie nie wymieniałem żarówki cały czas załączone auto + światła dzienne. Na razie sprawdza się idealnie nie myślę w ogóle o światłach

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzień Dobry!

 

Proszę o opinie i polecenie konkretnego modelu żarówek H7, najlepszych Waszym zdaniem do świateł mijania (reflektor soczewkowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Osram Cool Blue H7. Podobno najbardziej "niebieskie", które mają homologację, choć nie widać niebieskiej barwy.

Wg mnie barwa jest tak samo biała jak w ksenonach, tylko jasność tak przynajmnije dwa razy mniejsza (co jest logiczne).

Bardzo ładnie widać białe linie na jezdni i inne jasne elementy (znaki, tablice, strzałki itd).

W deszczy podobnie słabo jak "fabryczne" H7, czyli Osram Long Life.

Mogę polecić. Kupiłem za jakieś 48zł za komplet.

 

Następne, jak się spalą obecne, chcę kupić Osram Night Breaker Plus. Też mają dobre opinie i dobrze wypadają w testach czasopism.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem test, że Osram Cool Blue dość fajnie świecą, ale jest problem z trwałością tych żarówek. Szybko padają. Trzeba czekać na drugą edycję podobnie jak w przypadku Night Breaker`ów ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Osram można przeczytać specyfikację każdej żarówki i porównać minimalną i średnią trwałość.

Mam Cool Blue 3 miesiące i świecą obie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak długo będą świecić i jaki średni czas świecenia redaktorzy pisma z testem o którym wspomniałem, wzięli za wartość średnią. Moje fabryczne żarówki w Note świecą już np. 3 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak długo będą świecić i jaki średni czas świecenia redaktorzy pisma z testem o którym wspomniałem, wzięli za wartość średnią. Moje fabryczne żarówki w Note świecą już np. 3 rok.

Witam

W note masz h4 a w qashqaiu h7 . H4 wytrzymują o wiele dłużej ponadto w qahqaiu są reflektory soczewkowe wg mnie żarówki mają mniejsze odprowadzenie ciepła to też skutkuje mniejszą trwałościa

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

COOL BLUE INTENSE - min. 100 h, średnio 200 h

NIGHT BREAKER PLUS - min. 150 h, średnio 250 h

ULTRA LIFE - min. 700 h, średnio 1100 h

 

Te ostatnie są montowane fabrycznie, więc wytrzymują stosunkowo długo.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie dajcie się nabrać na te żarówki OSRAM COOL BLUE, kupiłem je do swojego nissanka wydałem 100 zł a paliły się 3,5 miesiąca, kolor świecenia to chyba tylko efekt placebo, ja tam różnicy nie widziałem pomiędzy cool blue a zwykła żarówką. Teraz kupiłem najtańsze żarówki z biedronki za 9 zł i świecą już rok nawet jak się przepalą to za 9 zł kupie następne.Tak samo można włożyć między bajki,że tanie żarówki emitują promieniowanie uv i niszczą lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówki w Biedronce to może jest jakieś wyjście, ja jednak hołduje zasadzie, że warto jednak kupować produkty uznanych producentów. Złotym środkiem jak dla mnie są żarówki Osram, ale z podstawowej linii - bez żadnych bajerów. Świecą dobrze i długo. Cena przystępna :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica koloru światła pomiędzy żarówką Osram Coll Blue Intense a "zwykłą" jest jak pomiędzy Quashqai'em a Dacią Daster.

Proponuję w takim razie, aby za radą asd1 kupować tylko te drugie opcje (takich koledze życzę).

Poza tym współczuję, że kolega dał się tak naciągną i kupił żarówki za 100zł, które normalnie kosztują połowę taj kwoty.

Czyli pewnie kupi Dastera za 100 tys. zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w QQ przy zakupie standardowe h7 (jakiejś firmy na W - mogę sprawdzić). Kupiłem Philips Blue Vision ultra xenon, aby mieć niebieskawy odcień a'la xenon. Zostawiłem nawet dla porównania starą żarówkę i nową. Przy reflektorach soczewkowych QQ nie widać żadnej różnicy w barwie światła. Może przy xenonach by było inaczej. Montował ktoś? :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Philips Blue Vision ultra xenon ma barwę 4000K a Osram Cool Blue Intense 4200K.

Z tego wynika, że Osram ma barwę "bardziej białą".

"Zwykła" żarówka ma barwę 3200K.

Nie ma możliwości, aby nie widzieć róznicy barwowej pomiędzy 3200K a 4200K (nawet 4000K).

Więc albo kogoś wzrok tego nie zauważa (okulista), albo żarówka na "W" (nie znam) miała większą temperaturę barwową niż 3200K.

Albo, co się zdarza, żarówka Blue Vision była zwykłą podróbką.

 

Ja subiektywnie najbardziej zauważam róznicę podczas jazdy. Wtedy naprawdę linie i znaki są niesamowicie jasne (jak w dobrej symulacji komputerowej).

Osram Cool Blue Intense z zewnątrz nie daje niebieskiej poświaty (bo nie może wg prawa - homologacja), a z wewątrz daje wg mnie zamierzony ekekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...