Gość michalll Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 a skad ta pewnosc, ze liczink przeklamuje??? czym to jest poparte?? tak samo ja moge uparcie twierdzic, ze nie przeklamuje. jechalem niecale 190 km/h. pewnie gdzies 187 i nie widze w tym nic nadzwyczajnego. Jezeli komus nie moze sie rozbujac powyzej 160 niech nie pisze, ze 190 jest niemozliwe . obrotomierz tez oszukuje? jak masz 5 tys obrotow to w rzeczywistosci sa 4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wwwpawel Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 na liczniku 200 km/h, a potam zadzwonił budzik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 jezeli do auta zalozy sie inne koła niz te standardowa np zamiast13'' da sie wieksze to na pewno predkosciomierz jak i licznik km bedezie klamal a obrotomierz dziala troszke na innej zasadzie jest inaczej podłączony itd.te 200paki sa mozliwe jezeli bylo z górki parenasie ladnych km i zamiast standardowych 13-stek mial 15 to jak go pociagnol silnikiem do 160 to potem na luzie nabralby tepa ja uniakiem jak jechalismy na Frankfurt to na pewnym odcinku z gorki jechalism V max180 jak ale tak trzeslo ze zwolnilem bo pierwszy lepszy zakret i bysmy polecieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 jezeli do auta zalozy sie inne koła niz te standardowa np zamiast13'' da sie wieksze to na pewno predkosciomierz jak i licznik km bedezie klamal Nie koniecznie, jeżeli zmieni sie średnica kola to tak, a jeżeli sie nie zmieni to nie ma prawa licznik klamać. W opisywanym tutaj przypadku (chodzi o te felgi 16"...) patrzylem na kalkulator i zakladająć, ze seryjnie ten Suniak mial opony 175/65/13 to średnica sie prawie nie zmienila! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 tak masz racjie poprostu tego nie dopisałem jak równiez nie sprawdzałem na jakich on jechał oponkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 Liczniki w większości aut przekłamują. Poszukajcie archiwalne numery auto świata - były tam przeprowadzone testy kilkudziesięciu aut...i większość zawyżała. Moje auto pędzi po długim rozbiegu 190 km/h na prostej a mam 90 KM pod maską. Nie irytujcie się tak!!! - dobrze byłoby, gdyby większość osób podchodziła z dystansem do tych fenomenalnych osiągów, zdecydowanie lepszych w większości od danych fabrycznych o jakieś 20 km/h . Tak naprawdę wystarczy założyć koła o średnicy inna jak fabryczna i już będzie zonk ze wskazaniami. Pozdrowienia dla wszystkich pędzących 200/h z 75KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 tak tylko ze przy wiekszej srednicy kół to te marne 1.4 miesiac go rozpedza do tych 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 tak tylko ze przy wiekszej srednicy kół to te marne 1.4 miesiac go rozpedza do tych 200 Bardziej szerokosci opony niz srednicy.... szersza opona = wieksza przyczepnosc = wieksze opory toczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 11 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2005 szerokość opon? Na przyczepność szerokość opon nie ma najmniejszego wpływu-fizyka Ma wplyw cisnienie wywierane na podłoze.Im wieksze cisnienie tym mniejsza przyczepność! Przy wiekszych szrokościach opon mozliwe jest uzyskanie jak najnizszego ich profilu a co za tym idzie wiekszego cisnienia wywieranego przez opone na podłoże i dalej nie większą ale mniejsza przyczepność. Dlaczego stosuje sie gumy niskoprofilowe b.szerokie w f1? dlatego zeby miało lepsza przyczepność?!NIE bo jakby chcieli wieksza przyczepnosć uzyskac to lepikiem by kola smsrowali jak ktoś chce większą przyczepność niech sobie sp€sci powietrze z kół albo zimą jak nie można podjechać po ślizkiej drodze które prędzej podjedzie z dwuch takich samych aut?to na niskoprofilowych szerokich gumach czy ktos na standardowych kołach? szerokie opony daja lepsze trzymanie przy bocznych poslizgach ale tutaj dzialaja juz inne sily i głone znaczenie ma konstrukcjia i matrjał z którego jest wykonana opona FIZYKA SIE KŁANIA DRODZY KOLEDZY :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jordi Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 Przy wiekszych szrokościach opon mozliwe jest uzyskanie większej ich szerokości no to stwierdzenie jest bardzo naukowe hihi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domino Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 bardzo ciekawa wypowiedż o szerokości opon, badzo inteligentna, łach na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EnDrIu WAWA Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 a skad ta pewnosc, ze liczink przeklamuje??? czym to jest poparte??tak samo ja moge uparcie twierdzic, ze nie przeklamuje. jechalem niecale 190 km/h. pewnie gdzies 187 i nie widze w tym nic nadzwyczajnego. nawet w kodexie drogowym masz napisane, ze licznik (tlumaczac to na polski) ma pokazywac wiecej niz jest w rzeczywistosci. Z reszta kiedys byl test w auto swiecie i liczniki przeklamywaly 10-20%(zalezenie od modelu) a im wieksza byla predkosc to wskazania byly coraz z wiekszym bledem. Ktos pisal, ze wymienial liczniki...oczywiscie, ze moglo sie cos zmieniac, znajomy robil sobie "sportowe" liczniki(biale tlo) i po zakonczeniu roboty okazalo sie, ze jednak cos jest nie tak bo gaz wlaczal mu sie przy 3 000RPM a byl ustawiony na 2500RPM a odciecie przesunelo sie o 500 obr. na minute wg obrotosciomierza. Popieram wiekszosc nie wierze, aby na prostej drodze 1.4 16V osiagnal 200km.h (mam almere z tym islnikiem, wiec wiem jak to chodzi) a na dodatek na 16` i z 6 osobami to 2.0 mialoby pewnie spory problem, skoro Mlody mowil, ze sam lecial 210 i nie bylo to jakies latwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 juz poprawilem to co bylo zle a domino jak piszesz ze cos jest łachem to sorki ale ty nim chyba jestes.bo po twojej wypowiedzi nic innego nie moge stwierdzic poczytaj troszke przejedz sie na polibude wroclawska do instytutu fizyki i tam ci pomoga w zrozumieniu tego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elcoruso Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 Ktos pisal, ze wymienial liczniki...oczywiscie, ze moglo sie cos zmieniac, znajomy robil sobie "sportowe" liczniki(biale tlo) i po zakonczeniu roboty okazalo sie, ze jednak cos jest nie tak bo gaz wlaczal mu sie przy 3 000RPM a byl ustawiony na 2500RPM a odciecie przesunelo sie o 500 obr. na minute wg obrotosciomierza No to w tym wypadku po prostu spierdzielil robote. Zle zalożyl wskazówki. Ja to robilem juz nawet kilka razy i na poczatku efekt mialem ten sam, potem same wskazówki zakladalem dopiero po uruchomieniu silnika (mowa o obrotomierzu, predkościomierz powinien sam sie dostosowac), tak zeby dostosować wskazówke do aktualnych obrótów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Borgan Opublikowano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 Ja w swoim 1.4 mam gaźnik i 175 to dead end Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Ja w swoim 1.4 mam gaźnik i 175 to dead end Dostajesz złotą koparkę dla górnika wszech czasów poprzedni post był ------------------------Napisano 12 lipiec 2005, 11:41 Gratulujemy uratowania tematu z czeluści naszego forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.