Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś się trochę tym bawiłem przekręciłem aparat na maksa w prawo ale obroty spadły... Coś nie tak robię? Stojąc przodem do aparatu tzn. od strony kierowcy przesunąłem w prawo tzn. w stronę szyby przedniej. Poniżej foto jak jest teraz ustawione. Ktoś wcześniej zaznaczył skrobiąc kreski na obudowie. Poniżej foto jak jest teraz ustawione. Ktoś wcześniej zaznaczył skrobiąc kreski na obudowie. 1 zdjęcie - Lewa strona aparatu 2 - prawa strona, 3 - Znacznik który był wcześniej Edit: Byłby ktoś tak uprzejmy i zrobił foty ustawionego optymalnie aparatu dla 1.6 ?

Edytowane przez SlawekS25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to zrobić przy SR20 z lpg ?? Mam ta wersje 116 km. Proszę o dokładne instrukcję jak to zrobić bez szkody.

 

Szukaj w temacie ! wszystko jest :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i u mnie zapłon został przyspieszony, pierwsze koty za płoty :one: Silnik na pewno pracuje pracuje równiej, czy coś się poprawiło jeśli chodzi o osiągi? Trudno obiektywnie stwierdzić, ale w silniku 1.6 niema fajerwerków ;)

Lecz jest pewien problem :/ wstyd pisać ale podczas dokręcania 2 śruby... urwałem ją w cholerę... Aparat trzyma się sztywno po dokręceniu pierwszej, ale to na krótką metę. Zna ktoś jakiś sposób na jej odkręcenie? :zly:

 

dziś odebrałem śrubkę po dwóch tygodniach czekania, aż przyjdzie z magazynu z Amsterdamu. Była tylko jedna :-). koszt to 3,92 pln za sztukę. A wydrukowanie paragonu to 3 kartki A4:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam:)

Chciałbym przyspieszyć zapłon w swoim aucie ale mam błąd 34 czyli błąd czujnika spalania stukowego. Czy jak przestawię zapłon ten czujnik nie będzie przypadkiem korygował map? Zapłon jest w położeniu fabrycznym:

p1120300.th.jpg

Chodzi mi o to, czy przy tym błędzie kręcenie zapłonem da właściwe efekty?

 

nie doczekalem sie odpowiedzi zatem przyspieszylem zaplon i olalem blad 34. przyspieszylem zaplon na pale (widoczne na foto ustawienie przed i po kreceniu). Dobrze to zrobilem? Auto lepiej przyspiesza i nic nie stuka/puka pod maska, dodatkowo zalalem Pb98, na codzien jezdze na lpg.

p1120301.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez d3cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie doczekalem sie odpowiedzi zatem przyspieszylem zaplon i olalem blad 34. przyspieszylem zaplon na pale (widoczne na foto ustawienie przed i po kreceniu). Dobrze to zrobilem? Auto lepiej przyspiesza i nic nie stuka/puka pod maska, dodatkowo zalalem Pb98, na codzien jezdze na lpg.

p1120301.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Prześledziłem cały wątek przyspieszania zapłonu, z zapałem zszedłem do Primci dokonać owego czynu. Podnoszę maskę - patrze, a tu robota się sama zrobiła :) Mam przykręconą śrubę, dokładnie tak jak d3CK. Dla pewności, regulując zapłonem, zostawiając 1mm przerwy przy śrubie, auto słabo przyspieszało, na serii - czyli śruba po środku, odpałało i gasło. Przekeciłem więc do oporu - cofając dosłownie milimetr - i jest super,tzn tak jak było wcześniej :D...

Jeżdzę na LPG (około 100oktanów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie odnośnie osiągów auta na benzynie i na gazie po przyspieszeniu zaplonu:

1. czy przyspieszajac zaplon powodujemy spadek osiagow na Pb i wzrost na LPG?

2. po przyspieszeniu zaplonu i podlaczeniu sterownika LPG do kompa mapa LPG byla "lepsza" - jej krzywa przebiegala blizej osi Y niz krzywa dla Pb. Gaziarz ustawil ustawienia tak, aby mapa LPG pokrywala sie z mapa benzyny. Czy oznacza to, ze po takim zabiegu osiagi na LPG spadly do poziomu osiagow benzyny?

Edytowane przez d3cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jak masz 100% sprawną elektryke od silnika i śmigasz na 98 to jak przyspeiszysz zapłon na maksa to i tak się nic nie stanie - czujnik stuku będzie korygować w razie potrzebny...

 

Z mojego doświadczenia na hamowni wynika że:

silniki GA14DE mają najlepsze parametry jak zapłon jest ustawiany seryjnie

silniki GA16De - prawie na maksa

silniki SR20DE - nieco bardziej jak połowa (wspomniana przerwa ok 1mm)

 

Różnica nie przekracza 1% więc nie jest zbytnio odczówalna, czasami bywa tak że mocy nie przybedzie ale poprawi się przebeig momentu obrotowego...

 

Silniki GA14DE mają najlepsze parametry jak zapłon jest ustawiany seryjnie.

 

Czyli jak zaleję benzynę 98 to powinien lepiej śmigać niż na 95? Na pewno chodzi ciszej i wydaje mi się, że jest lepsza reakcja na gaz. Mam też wywalony EGR. Ciekawe czy tak jest naprawdę czy to tylko moje odczucia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Trochę odsmażę tego kotleta. Posiadam n13 1.6 slx 12v. Mój problem polegał na tym że silnik po rozgrzaniu brzmiał jak golf 3 1.8 8v w sensie taki charakterystyczny dźwięk silnika i miał słaby dół, strzały w wydech po puszczaniu gazu i takie różne bajery, nie wspomnę o spalaniu bo było naprawdę kosmiczne. Podjąłem pierwszy krok przestawiłem pozycję magicznego przełącznika w kabinie na super, efekt żaden a z tego co wiem przyśpiesza on zapłon do pracy na więcej oktanowym paliwie, od razu bez zastanowienia rura do garażu po 12 klucz i mały młoteczek. Okazało się że kopułka była ustawiona na samym środku regulacji, poluźniłem śruby puknąłem delikatnie młoteczkiem gdyż ręką się nie dało w stronę kabiny, przesunęło się o ok. 3mm. Rezultat po odpaleniu, niezapomniany banan na mej facjacie ;) Silnik chodził równiutko, zero stuków przy ruszaniu na niskich obrotach przestało nawet słychać rozrząd a obawiałem się o wymianę (łańcuch). Wrażenia z jazdy bez fajerwerków, dół o wiele lepszy a góra zmieniła się minimalnie. Aktualnie sprawdzam jak wyjdzie ze spalaniem ;)

 

Krótko mówiąc polecam tą operację w GA16i :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A jaka jest możliwosc regulacji aparatu w sunnym 1.4 na wtrysku od ilu stopni sie zawiera miedzy fasolka aparatu np. cala regulacja katu to 10do 30 stopni ile wogule jest

 

W moim sunnym 1,4 1995r na wtrysku posiadam stozek i tlumik przelot od bez kata i czy przy ustawianiu zaplonu na sluch zakladajac ze obroty sa w granicy 800 krecac w lewo lub w prawo aparatem ustawiam zaplon tak zeby jak najmniej pyrkal z tlumika czy przy takich ustawieniach moge uznac ze zaplon jest prawidlowo ustawiony czy zbyt przyspieszony a jesli przesuwam zaplon w prawo i obroty ciagle rownomiernie powoli rosna i pyrkanie wzrasta az do konca regulacji aparatu czyli jest zaplan za bardzo przyspieszony majac na uwadze to ze lanzuszek rozrzadu jest do wymiany bo brzeczy przy lekkim naciskaniu gazu jak dodam wiecej gazu to nie brzeczy

 

A tak przy okazji jak juz jestem przy zaplonie dowiedzialem sie ze szczelina na swiecy zaplonowej majac wieksza szczeline na przyklad 1,1mm a nie 0,9mm skutkuje tym ze jest mniejsze spalanie na benzynie a na gazie trzeba mniec mniejsza szczeline 0,7 jak to ima sie mojego sunnego który jezdzi tylko na benzynie i posiadam swiece ngk bkr5e jakies takie niby standardowe do tego silnika na wtrysku

 

A jaka jest możliwosc regulacji aparatu w sunnym 1.4 na wtrysku od ilu stopni sie zawiera miedzy fasolka aparatu np. cala regulacja katu to 10do 30 stopni ile wogule jest

 

W moim sunnym 1,4 1995r na wtrysku posiadam stozek i tlumik przelot od bez kata i czy przy ustawianiu zaplonu na sluch zakladajac ze obroty sa w granicy 800 krecac w lewo lub w prawo aparatem ustawiam zaplon tak zeby jak najmniej pyrkal z tlumika czy przy takich ustawieniach moge uznac ze zaplon jest prawidlowo ustawiony czy zbyt przyspieszony a jesli przesuwam zaplon w prawo i obroty ciagle rownomiernie powoli rosna i pyrkanie wzrasta az do konca regulacji aparatu czyli jest zaplan za bardzo przyspieszony majac na uwadze to ze lanzuszek rozrzadu jest do wymiany bo brzeczy przy lekkim naciskaniu gazu jak dodam wiecej gazu to nie brzeczy

 

A tak przy okazji jak juz jestem przy zaplonie dowiedzialem sie ze szczelina na swiecy zaplonowej majac wieksza szczeline na przyklad 1,1mm a nie 0,9mm skutkuje tym ze jest mniejsze spalanie na benzynie a na gazie trzeba mniec mniejsza szczeline 0,7 jak to ima sie mojego sunnego który jezdzi tylko na benzynie i posiadam swiece ngk bkr5e jakies takie niby standardowe do tego silnika na wtrysku

 

Tak wyglada zaplon po mojej korekcie moim zdaniem jest w granicy 17-19 stopni przed gmp

 

A jaka jest możliwosc regulacji aparatu w sunnym 1.4 na wtrysku od ilu stopni sie zawiera miedzy fasolka aparatu np. cala regulacja katu to 10do 30 stopni ile wogule jest

 

W moim sunnym 1,4 1995r na wtrysku posiadam stozek i tlumik przelot od bez kata i czy przy ustawianiu zaplonu na sluch zakladajac ze obroty sa w granicy 800 krecac w lewo lub w prawo aparatem ustawiam zaplon tak zeby jak najmniej pyrkal z tlumika czy przy takich ustawieniach moge uznac ze zaplon jest prawidlowo ustawiony czy zbyt przyspieszony a jesli przesuwam zaplon w prawo i obroty ciagle rownomiernie powoli rosna i pyrkanie wzrasta az do konca regulacji aparatu czyli jest zaplan za bardzo przyspieszony majac na uwadze to ze lanzuszek rozrzadu jest do wymiany bo brzeczy przy lekkim naciskaniu gazu jak dodam wiecej gazu to nie brzeczy

 

A tak przy okazji jak juz jestem przy zaplonie dowiedzialem sie ze szczelina na swiecy zaplonowej majac wieksza szczeline na przyklad 1,1mm a nie 0,9mm skutkuje tym ze jest mniejsze spalanie na benzynie a na gazie trzeba mniec mniejsza szczeline 0,7 jak to ima sie mojego sunnego który jezdzi tylko na benzynie i posiadam swiece ngk bkr5e jakies takie niby standardowe do tego silnika na wtrysku

 

 

 

Tak wyglada zaplon po mojej korekcie moim zdaniem jest w granicy 17-19 stopni przed gmp

Mniejsze spalanie lepsza elastycznosc odpala na zimnym za pierwszym razem stukowego chyba nie ma jechalem 50 wklepalem 5 bieg pod górke gaz do dechy nic nie stuka nic nie brzeczy czyba wszystko ok swiece bez osadów raczej biale moze troszke miodowe to chyba dobrze

post-20872-0-34663700-1318237932_thumb.jpg

post-20872-0-52488400-1318238019_thumb.jpg

post-20872-0-00987500-1318238044_thumb.jpg

Edytowane przez nol152
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich mój pierwszy post na forum.od niedzieli mile zaskoczony posiadacz Primery P11 1.6 GA16DE . :wave:

Po przestawieniu zapłon na maksa w lewo czyli do sciany grodziowej podczas jazdy z dużym obciążeniem słychać wyraźne spalanie stukowe ,uważajcie na to.Zapłon z powrotem na środek i 2mm w lewo -idzie miodzio ,a tak w ogóle to ile ma być stopni książkowo? wtedy wezmę lampę i porównam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Piotr380

Witam, mam nissana sunny 1.4 16v na gaźniku i chcialbym trochę przestawić zapłon żeby miał troche wiecej mocy czy tam lepszy moment obr. jak to najlepiej zrobić zeby nic sie nie uszkodziło ?? Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam, mam nissana sunny 1.4 16v na gaźniku i chcialbym trochę przestawić zapłon żeby miał troche wiecej mocy czy tam lepszy moment obr. jak to najlepiej zrobić zeby nic sie nie uszkodziło ?? Pozdrawiam ;)

Najlepiej jest tego dokonać na hamowni, będzie odrazu widać efekty i będzie wiadomo czy nie za grubo poszliśmy z zapłonem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

A u mnie to jakoś ten zapłon od początku nie był na środku, celowo zrobiłem znak jak był ustawiony a później kolejne dwa znaki w skrajnych położeniach i widać że już tak jakby był delikatnie przyspieszony, moje pytanie brzmi czy jest sens jeszcze go ruszyć w stronę kabiny? (GA16DE 99KM), dla ułatwienia dodaję foto z kolorowymi znakami. post-60078-0-54516400-1416067776_thumb.jpg
 

Edytowane przez kono89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

U mnie już był przyśpieszony troszkę, ale po dodaniu gazu tylko szarpało zamiast przyspieszać, dałem na max i też szarpało, a obroty po wysprzęgleniu spadały na ok 1200 i po kilku sek dopiero do normalnego poziomu, choć stuku nie było, jednak nie jeździłem z obciążeniem, po troszku cofaliśmy(od max przyspieszonego) z kumplem i testowaliśmy w jeździe, jest czad, auto można normalnie rozpędzać bez szarpania, poza tym po spuszczeniu z gazu już nie wali tak w wydech jak wcześniej popierdywaniem, co było jak wleciał 4-2-1 +przelot -EGR

P11 1.6+ lpg

 

Kolego kono89 zamień kolory znaków w paincie i wyostrz zdjęcie(oczywiście żartuje), a jak to nie pomoże to przyspiesz troszkę i zobacz jak jest w czasie jazdy, u mnie było o tyle łatwo że auto nie przyspieszało normalnie tylko szarpało, choć wymieniałem świece, kable i coś tam jeszcze było czyszczone żeby wyeliminować że to prąd...

Edytowane przez piur69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Będę wdzięczny za pomoc . Wiem że temat jest długi ale chciałbym prosić o podpowiedź w moim przypadku . Zapłon mam ustawiony jak na zdjęciu .

Problem polega na strzelaniu w tłumik przy hamowaniu silnikiem . Czy problemem może być zapłon , ( tłumik jest szczelny ) . Prosze mi powiedzieć ile mm i w którą stronę przestawić patrząc tak jak zdjęcie . Czy po zmianie zapłonu lpg muszę ustawiać od nowa ???

Będę wdzięczny na za pomoc -nissan 1,6 p11 98r .ben/lpg .

post-102109-0-18022000-1480960536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...