Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego w silnikach turbo daje się Intercoolery dzięki ktorym to mozna znacznie wyzsze cisneinei doładowania stosować.

 

Zasada jest tak im temperatura dostarzanego do silnika niższa tym można więcej dmuchać czyli w twoim wypadku bardziej podkrecać zaplon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zplon to delikatna sprawa, wiem bo ustawaim w motorach.

nie mozna zabardzo przyspieszyc zaplonu bo ci odpali na lewe obroty na na 1 biegu bedziesz jeździł do tyłu-tak mialem w motorze :)

 

albo nie mozna go zabardzo opoznic bo ci nie zalapli, meszanka bedzie za malo sprezona a iskra bedzie za wczesnie.

 

nie wiem jak w samochodach ale np w takiej cz 125 motor typowo crossowy i tak zmina zaplonu 1mm , decyduje o tym czy na drugim biegu motor wejdzei ci z gazu na gume :)

 

Endriu o ile masz przyspieszony zaplon?

 

i jak przyspieszyles gaźnik??? :shock:

 

stary, lewe obroty to kiedys WSK łapała i nie jest to mozliwe w silniku cztero cylindrowym a tym bardziej w czterosuwie, a CZ125 cross ze swoimi 24KM ledwo ze sprzęgła idzie na gume.............. a przesuwanie zapłonu na miliimetry nie zawsze sie pokrywa ze stopniami obrotu wału i w jednym przypadku jeden milimetr przesunięcia to bedzie 10stopni a w innym 5............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostką są amarpaty zaplonwoe w sunnych GTI i 100NX GTI - mają mniejszą regulacje niż te w primach w nich mozna smialo zaplon na maksa przyspeiszyć i lać 98 i poczuć różnicę.

 

Czyli jak - na maxa w prawo i odchylamy spowrotem te 2mm? czy w takim razie tylko na maxa w prawo i nic? Co lepiej dla 100nx GTI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zplon to delikatna sprawa, wiem bo ustawaim w motorach.

nie mozna zabardzo przyspieszyc zaplonu bo ci odpali na lewe obroty na na 1 biegu bedziesz jeździł do tyłu-tak mialem w motorze :)

 

albo nie mozna go zabardzo opoznic bo ci nie zalapli, meszanka bedzie za malo sprezona a iskra bedzie za wczesnie.

 

nie wiem jak w samochodach ale np w takiej cz 125 motor typowo crossowy i tak zmina zaplonu 1mm , decyduje o tym czy na drugim biegu motor wejdzei ci z gazu na gume :)

 

Endriu o ile masz przyspieszony zaplon?

 

i jak przyspieszyles gaźnik??? :shock:

 

stary, lewe obroty to kiedys WSK łapała i nie jest to mozliwe w silniku cztero cylindrowym a tym bardziej w czterosuwie, a CZ125 cross ze swoimi 24KM ledwo ze sprzęgła idzie na gume.............. a przesuwanie zapłonu na miliimetry nie zawsze sie pokrywa ze stopniami obrotu wału i w jednym przypadku jeden milimetr przesunięcia to bedzie 10stopni a w innym 5............

 

tak zgadza sie wsk lata na lewych :)

 

to miałes jakas kipesa ta cz 125, bo moja szła na gume :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukowe zalezy tez chyba od temperatury powietrza latem nie mialem stukowego a teraz mam bo slysze !

A to dziwne, bo zimą jest chłodniejsze powietrze i z tego co pisze Coobciu to nie powinieneś mieć stukowego zimą lecz latem, no chyba,że coś źle zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam male pytanie co do przyspieszania zaplonu...

czy ustawienie zaplonu moze wplynac na RPM przy danej predkosci?

przed ustawieniem przy 160km/h pokazywal mi obrotomierz 4000obr, a teraz pokazuje 5200... nie wiem czy to skutek przyspieszenia zaplonu, czy moze mi przeklamuje obrotomierz... czy moze jeszcze sie moze okazac, ze piaty bieg w nowej skrzyni ma inne przelozenie...

 

___________________________

 

maly update... przemyslalem to i chyba nie bardzo zaplon moze byc powodem innego RPM... bo w sumie to jak 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszanie zapłonu nie ma żadnego wpływu na prędkość obrotową przy danej prędkości w km. Albo wskaźniki czy oszukują, albo tak jak napisałeś zmieniłeś skrzynie i masz ją od innej wersji silnikowej. Skoro na starej przy 120km miałeś 4000 a teraz masz 5200 to masz zdecydowanie krótsze przełożenia. Zapewne autko lepiej się zbiera, ale i ma mniejszą prędkość maksymalną i to o dużo. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przy 120 tylko przy 160 8) i to byla i jest jego prawie maksymalna...

to co moge zrobic? podpiac inny obrotomierz i sprawdzic czy tak samo wskazuja?

 

no i wpadlem jeszcze na jedno rozwiazanie tego problemu... :D:D:D

po przyspieszeniu zaplonu dostal takiego pałera, ze az sprzeglo lapie lekki uslizg ;););)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przy 120 tylko przy 160

 

Sorki za pomyłke. Niezłym pomysłem jest podpięcie drugiego obrotomierza. A jak jest z obrotami na innych biegach i przy innych prędkościach :?: Może poprostu przy tych 160 tak Ci się ślizga sprzęgło, że aż wskazuje taką zawyżoną prędkość obrotową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://xs72.xs.to/pics/06115/LukaszaP10S.jpg

Na przykłądzie kolegi Primery z SR20De przyspeiszanie zapłonu przynosiło to coraz więcen nm w przedziale niskich i wysokich prędkości obrotowych - o dziwo przedział od 3000 do 3500 obr.min nie poprawiał się.

 

Na prawie maksymalnie przyspieszonym zapłonie odnotowałem 9,5KM wzrosty mocy maksymalnej oraz 9Nm w maksymalnej jego wartości.

 

Co do przedziału 3000-3500obr.min to poprsotu występuje tam stuk, ktorego na hamowni nie byłem wstanie wyczuć dopiero jazda po drodze go wykazała - na LPG go niema ale na PB95 niestety tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobciu czyli co polecasz z usuniętym EGR :?: W końcu mam wrócić do fabrycznego ustawienia zapłonu czy zostawić na przyspieszonym jak mi nie chodzi na spalaniu stukowym :?: Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywalisz EGR to nie szalej tak z zapłonem, mozesz go bezpiecznie o ten 1-2 stopnia przyspeiszyć względem seri, jak chcerz więcej to już paliwo obowiązkowa bardziej oktanowe wchodzy tylko w gre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wywalisz EGR to nie szalej tak z zapłonem, mozesz go bezpiecznie o ten 1-2 stopnia przyspeiszyć względem seri, jak chcerz więcej to już paliwo obowiązkowa bardziej oktanowe wchodzy tylko w gre.

 

Czyli jak u mnie bez EGR i na przyspieszonym zapłonie nie słychać spalania stukowego to moge zostawić tak jak jest :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszanie zaplonu nie jest rzeczą obowiązkową tylko poprsotu dodatkową opcją w poprawianiu osiągów naszego auta.

 

Jak nie występuje splanie stukowe to nie ma sensu cofać zaplonu, żekłbym że można go jeszcze nieco przyspeiszyć - najlepsze paramety uzyskuje się na granicy stuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo nareście jakaś konkretna pomoc od kogoś kto ma to poparte doświadczeniam i sprawdzaniem na hamownii a nie uparczywe wmawianie, że trzeba cofnąć pomimo, że nie chodzi stukowo. Dzięki i Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po przyspieszeniu zaplonu(ok 3mm od konca ustawiony aparat zaplonowy), efekt taki:

trasa(3 osoby) cz-wa --> wa-wa(100-140kmh) , 100km po wawie(5 osob)(czeste 1 i 2 do 5000obr) wynik 10,5 litra na 100km

powrot

wa-wa-> czwa(5 osob)(100-140km/h) czeste hamowania i przyspeiszania,,,miasto po czwie tez 1 2 ze swiatel 4000-6000obr wynik 11l na/100km

 

czysto po miescie nie sprawdzilem jeszcze ile spalil

 

spalania stukowego nie ma, kat wywalony, egr odpiety, lpg z orlenu

benzyke leje teraz pb98

duzo zwawiej reaguje na pedal gazu szczegolnie w dolnym zakresie, gora troszke oslabla ale nie ma tragedii, po wywaleniu kata rowniez ozyl silnik

 

po miescie zaleznie od nogi sadze 10-14l/100km i zaleznie od pokonywanych tras krotkie - zimny silnik itd

 

wczesnie nie skromil nawet 17l przy spokojnej jezdzie po miescie, nawet po 20l /100km !!!

jak jechalem z czwy do lodzi 90-120km + 50km pokonalem 5 bieg 60km/h pozamiejscka droga i wessal 13l /100km !!!!

 

w niedlugim czasie jak sie uporam z gornym lancuchem rozrzadu, chce poprawic kolek. wydech, , jakies wskazowki??

bycmoze zwleke niedlugo ga16de, czy "komp" w ga16ds jest ten sam co ga16de?? i czy zbiornik na paliwo i przewody, czy stary bak ma mozliwosc wsadzenia pomki paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych GA15 i GA16 co mają zaplon przyspeiszany podciśnieniowo (Gaznikowe) jest taka opcja że jak się go przyspeisza to porpawia się haraktetystyke w zakresie od początku do 4000 ale powyzej się traci.

A jak sie cofa to na odwrót, ciekawe jak to jest w GA na wielopunkcie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mowa o tym gazniku bez "elektroniki", ja mam ten ster elektron czyli to samo co przy jednostkach z wtryskiem

 

niewiem od czego zalezy ale przy roznych pogodach roznie pracuje raz ma naprawde fajne jebniecie a raz jest taki mulowaty, napewno ma wplyw pogoda a wlasciwie ilosc tlenu w powietrzu i temperatura, ale jak rozrzad sie konczy - luzny lancuch i luzy zaworowe sa nie wlasciwe to moze chyba slabnac rowniez??

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hermol a może poprostu lepiej Ci jeździ w momencie jak chodzi na ssaniu, bo ma bogatą mieszanke a później jak już chodzi bez ssania to ma troszke za ubogo i dlatego słabnie.

 

Coobciu czyli jak mi zależy najbardziej właśnie na niskich i średnich obrotach tak by móc jeździć w miarę elastycznie po mieście bez kręcenia to polecasz właśnie przyspieszony zapłon :?: Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko. Ja mam NX'a 1.6 na gaźniku i szukam śrubki od regulacji składu mieszanki, bo mam troszke za bogatą (jak się depnie to kopci na czarno i pali 10L w mieście przy spokojnej jeździe). Zdjołem puszke z filtrem powietrza i znalazłem 1 pokrętło od wolnych obrotów, 1 śrubke od ustawienia chyba obrotów na ssaniu, ale nie moge znaleźć od składu mieszanki. Gdzie jej szukać :?: Z góry dzięki za info. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz jak u mnie , srubka od skladu mieszanki jest ustawiona na stale przez fabryke i zaklejona/zaslepiona zeby nikt nie mieszal do tego potrzebny jest tez jakis specjalny srubokret o ile pamietam, a jest ona z lewej strony gaznika,czyli z prawej jak sie patrzy w kierunku jazdy

, zobacz w ksiazce

wydawnictwo wkł str 95-96 26-element , sruba ta widac ze jest w podstawie gaznika, moze byc czyms zasleiona

str 114 nissan prim wydawnictwo AUTO , "...otwor ten jest zaslepiony....nalezy go rozwiercic zeby dostac sie do sarby...., "

 

co do ssania fakt jak jest zimny lepiej jezdzi, ale jak jest rozgrzany to zauwazam roznice i to czesto...

 

a moze ci sie ssanie nie wylacza :) , obroty sa OK jak sie nagrzeje?

pozdr

 

[ Dodano: Pon 27 Mar, 2006 ]

aha, widze ze masz felgi, jaki jest rozmiar felg , bo chyba to sa 15', a che kupic

wiem ze 4x100, otw centr 59,1 a jaki masz ET i szereokosc felgi , max to chyba 7J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...