Coobcio Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Dlatego w silnikach turbo daje się Intercoolery dzięki ktorym to mozna znacznie wyzsze cisneinei doładowania stosować. Zasada jest tak im temperatura dostarzanego do silnika niższa tym można więcej dmuchać czyli w twoim wypadku bardziej podkrecać zaplon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 zplon to delikatna sprawa, wiem bo ustawaim w motorach. nie mozna zabardzo przyspieszyc zaplonu bo ci odpali na lewe obroty na na 1 biegu bedziesz jeździł do tyłu-tak mialem w motorze albo nie mozna go zabardzo opoznic bo ci nie zalapli, meszanka bedzie za malo sprezona a iskra bedzie za wczesnie. nie wiem jak w samochodach ale np w takiej cz 125 motor typowo crossowy i tak zmina zaplonu 1mm , decyduje o tym czy na drugim biegu motor wejdzei ci z gazu na gume Endriu o ile masz przyspieszony zaplon? i jak przyspieszyles gaźnik??? :shock: stary, lewe obroty to kiedys WSK łapała i nie jest to mozliwe w silniku cztero cylindrowym a tym bardziej w czterosuwie, a CZ125 cross ze swoimi 24KM ledwo ze sprzęgła idzie na gume.............. a przesuwanie zapłonu na miliimetry nie zawsze sie pokrywa ze stopniami obrotu wału i w jednym przypadku jeden milimetr przesunięcia to bedzie 10stopni a w innym 5............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PMW Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 generalnie rzecz ujmujac ... lampa by sie przydala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KUMI Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Ciekawostką są amarpaty zaplonwoe w sunnych GTI i 100NX GTI - mają mniejszą regulacje niż te w primach w nich mozna smialo zaplon na maksa przyspeiszyć i lać 98 i poczuć różnicę. Czyli jak - na maxa w prawo i odchylamy spowrotem te 2mm? czy w takim razie tylko na maxa w prawo i nic? Co lepiej dla 100nx GTI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gościu Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 zplon to delikatna sprawa, wiem bo ustawaim w motorach. nie mozna zabardzo przyspieszyc zaplonu bo ci odpali na lewe obroty na na 1 biegu bedziesz jeździł do tyłu-tak mialem w motorze albo nie mozna go zabardzo opoznic bo ci nie zalapli, meszanka bedzie za malo sprezona a iskra bedzie za wczesnie. nie wiem jak w samochodach ale np w takiej cz 125 motor typowo crossowy i tak zmina zaplonu 1mm , decyduje o tym czy na drugim biegu motor wejdzei ci z gazu na gume Endriu o ile masz przyspieszony zaplon? i jak przyspieszyles gaźnik??? :shock: stary, lewe obroty to kiedys WSK łapała i nie jest to mozliwe w silniku cztero cylindrowym a tym bardziej w czterosuwie, a CZ125 cross ze swoimi 24KM ledwo ze sprzęgła idzie na gume.............. a przesuwanie zapłonu na miliimetry nie zawsze sie pokrywa ze stopniami obrotu wału i w jednym przypadku jeden milimetr przesunięcia to bedzie 10stopni a w innym 5............ tak zgadza sie wsk lata na lewych to miałes jakas kipesa ta cz 125, bo moja szła na gume Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 14 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2006 Stukowe zalezy tez chyba od temperatury powietrza latem nie mialem stukowego a teraz mam bo slysze ! A to dziwne, bo zimą jest chłodniejsze powietrze i z tego co pisze Coobciu to nie powinieneś mieć stukowego zimą lecz latem, no chyba,że coś źle zrozumiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 dobże zrozumiałeś, im zimniejsze poweitrze tym splanie stukowe poźniej wystąpi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 16 Stycznia 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2006 Czyli u sr20di coś jest nie tak lub coś źle napisał :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 14 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2006 mam male pytanie co do przyspieszania zaplonu... czy ustawienie zaplonu moze wplynac na RPM przy danej predkosci? przed ustawieniem przy 160km/h pokazywal mi obrotomierz 4000obr, a teraz pokazuje 5200... nie wiem czy to skutek przyspieszenia zaplonu, czy moze mi przeklamuje obrotomierz... czy moze jeszcze sie moze okazac, ze piaty bieg w nowej skrzyni ma inne przelozenie... ___________________________ maly update... przemyslalem to i chyba nie bardzo zaplon moze byc powodem innego RPM... bo w sumie to jak 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 absolutnie nie... przyczyny błędu pomiarowego doszukuj się w licznikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 Przyspieszanie zapłonu nie ma żadnego wpływu na prędkość obrotową przy danej prędkości w km. Albo wskaźniki czy oszukują, albo tak jak napisałeś zmieniłeś skrzynie i masz ją od innej wersji silnikowej. Skoro na starej przy 120km miałeś 4000 a teraz masz 5200 to masz zdecydowanie krótsze przełożenia. Zapewne autko lepiej się zbiera, ale i ma mniejszą prędkość maksymalną i to o dużo. Elo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lawina Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 nie przy 120 tylko przy 160 8) i to byla i jest jego prawie maksymalna... to co moge zrobic? podpiac inny obrotomierz i sprawdzic czy tak samo wskazuja? no i wpadlem jeszcze na jedno rozwiazanie tego problemu... po przyspieszeniu zaplonu dostal takiego pałera, ze az sprzeglo lapie lekki uslizg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 15 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2006 nie przy 120 tylko przy 160 Sorki za pomyłke. Niezłym pomysłem jest podpięcie drugiego obrotomierza. A jak jest z obrotami na innych biegach i przy innych prędkościach :?: Może poprostu przy tych 160 tak Ci się ślizga sprzęgło, że aż wskazuje taką zawyżoną prędkość obrotową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 http://xs72.xs.to/pics/06115/LukaszaP10S.jpg Na przykłądzie kolegi Primery z SR20De przyspeiszanie zapłonu przynosiło to coraz więcen nm w przedziale niskich i wysokich prędkości obrotowych - o dziwo przedział od 3000 do 3500 obr.min nie poprawiał się. Na prawie maksymalnie przyspieszonym zapłonie odnotowałem 9,5KM wzrosty mocy maksymalnej oraz 9Nm w maksymalnej jego wartości. Co do przedziału 3000-3500obr.min to poprsotu występuje tam stuk, ktorego na hamowni nie byłem wstanie wyczuć dopiero jazda po drodze go wykazała - na LPG go niema ale na PB95 niestety tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Coobciu czyli co polecasz z usuniętym EGR :?: W końcu mam wrócić do fabrycznego ustawienia zapłonu czy zostawić na przyspieszonym jak mi nie chodzi na spalaniu stukowym :?: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 20 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2006 Jak wywalisz EGR to nie szalej tak z zapłonem, mozesz go bezpiecznie o ten 1-2 stopnia przyspeiszyć względem seri, jak chcerz więcej to już paliwo obowiązkowa bardziej oktanowe wchodzy tylko w gre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stAWek Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Czy w momencie jak wywałi sie EGR i zrobi dolot trzeba przyspieszac zapłon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Jak wywalisz EGR to nie szalej tak z zapłonem, mozesz go bezpiecznie o ten 1-2 stopnia przyspeiszyć względem seri, jak chcerz więcej to już paliwo obowiązkowa bardziej oktanowe wchodzy tylko w gre. Czyli jak u mnie bez EGR i na przyspieszonym zapłonie nie słychać spalania stukowego to moge zostawić tak jak jest :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Przyspieszanie zaplonu nie jest rzeczą obowiązkową tylko poprsotu dodatkową opcją w poprawianiu osiągów naszego auta. Jak nie występuje splanie stukowe to nie ma sensu cofać zaplonu, żekłbym że można go jeszcze nieco przyspeiszyć - najlepsze paramety uzyskuje się na granicy stuku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 21 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2006 Dzięki bardzo nareście jakaś konkretna pomoc od kogoś kto ma to poparte doświadczeniam i sprawdzaniem na hamownii a nie uparczywe wmawianie, że trzeba cofnąć pomimo, że nie chodzi stukowo. Dzięki i Elo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hermol Opublikowano 24 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2006 u mnie po przyspieszeniu zaplonu(ok 3mm od konca ustawiony aparat zaplonowy), efekt taki: trasa(3 osoby) cz-wa --> wa-wa(100-140kmh) , 100km po wawie(5 osob)(czeste 1 i 2 do 5000obr) wynik 10,5 litra na 100km powrot wa-wa-> czwa(5 osob)(100-140km/h) czeste hamowania i przyspeiszania,,,miasto po czwie tez 1 2 ze swiatel 4000-6000obr wynik 11l na/100km czysto po miescie nie sprawdzilem jeszcze ile spalil spalania stukowego nie ma, kat wywalony, egr odpiety, lpg z orlenu benzyke leje teraz pb98 duzo zwawiej reaguje na pedal gazu szczegolnie w dolnym zakresie, gora troszke oslabla ale nie ma tragedii, po wywaleniu kata rowniez ozyl silnik po miescie zaleznie od nogi sadze 10-14l/100km i zaleznie od pokonywanych tras krotkie - zimny silnik itd wczesnie nie skromil nawet 17l przy spokojnej jezdzie po miescie, nawet po 20l /100km !!! jak jechalem z czwy do lodzi 90-120km + 50km pokonalem 5 bieg 60km/h pozamiejscka droga i wessal 13l /100km !!!! w niedlugim czasie jak sie uporam z gornym lancuchem rozrzadu, chce poprawic kolek. wydech, , jakies wskazowki?? bycmoze zwleke niedlugo ga16de, czy "komp" w ga16ds jest ten sam co ga16de?? i czy zbiornik na paliwo i przewody, czy stary bak ma mozliwosc wsadzenia pomki paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 W tych GA15 i GA16 co mają zaplon przyspeiszany podciśnieniowo (Gaznikowe) jest taka opcja że jak się go przyspeisza to porpawia się haraktetystyke w zakresie od początku do 4000 ale powyzej się traci. A jak sie cofa to na odwrót, ciekawe jak to jest w GA na wielopunkcie :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hermol Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 czyli mowa o tym gazniku bez "elektroniki", ja mam ten ster elektron czyli to samo co przy jednostkach z wtryskiem niewiem od czego zalezy ale przy roznych pogodach roznie pracuje raz ma naprawde fajne jebniecie a raz jest taki mulowaty, napewno ma wplyw pogoda a wlasciwie ilosc tlenu w powietrzu i temperatura, ale jak rozrzad sie konczy - luzny lancuch i luzy zaworowe sa nie wlasciwe to moze chyba slabnac rowniez?? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 Hermol a może poprostu lepiej Ci jeździ w momencie jak chodzi na ssaniu, bo ma bogatą mieszanke a później jak już chodzi bez ssania to ma troszke za ubogo i dlatego słabnie. Coobciu czyli jak mi zależy najbardziej właśnie na niskich i średnich obrotach tak by móc jeździć w miarę elastycznie po mieście bez kręcenia to polecasz właśnie przyspieszony zapłon :?: Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko. Ja mam NX'a 1.6 na gaźniku i szukam śrubki od regulacji składu mieszanki, bo mam troszke za bogatą (jak się depnie to kopci na czarno i pali 10L w mieście przy spokojnej jeździe). Zdjołem puszke z filtrem powietrza i znalazłem 1 pokrętło od wolnych obrotów, 1 śrubke od ustawienia chyba obrotów na ssaniu, ale nie moge znaleźć od składu mieszanki. Gdzie jej szukać :?: Z góry dzięki za info. Elo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hermol Opublikowano 27 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2006 czyli masz jak u mnie , srubka od skladu mieszanki jest ustawiona na stale przez fabryke i zaklejona/zaslepiona zeby nikt nie mieszal do tego potrzebny jest tez jakis specjalny srubokret o ile pamietam, a jest ona z lewej strony gaznika,czyli z prawej jak sie patrzy w kierunku jazdy , zobacz w ksiazce wydawnictwo wkł str 95-96 26-element , sruba ta widac ze jest w podstawie gaznika, moze byc czyms zasleiona str 114 nissan prim wydawnictwo AUTO , "...otwor ten jest zaslepiony....nalezy go rozwiercic zeby dostac sie do sarby...., " co do ssania fakt jak jest zimny lepiej jezdzi, ale jak jest rozgrzany to zauwazam roznice i to czesto... a moze ci sie ssanie nie wylacza , obroty sa OK jak sie nagrzeje? pozdr [ Dodano: Pon 27 Mar, 2006 ] aha, widze ze masz felgi, jaki jest rozmiar felg , bo chyba to sa 15', a che kupic wiem ze 4x100, otw centr 59,1 a jaki masz ET i szereokosc felgi , max to chyba 7J Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.