Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

oj chyba tez sam sie dobiore do swojego aparatu zaplonoewgo :) czy ktos z Was juz probowal to zrobic na 2.0 Di z usunietym EGR i z LPG?? troche mam obawy ze cos popierdziele :P a moze przyda mi sie przy regulacji wlasnorecznie zbydowany interfejs consult :) zrobilem go jakies 9 m-c temu ale po podlaczeniu do kompa malo mi mowily wszystkie jego wskazania :) jakis zegary mi sie zaczely wysiwtlac z roznymi wskazaniami :P hehe dla mnie to czarna magia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz tylko na LPG to nic się nie stanie nawet jak go przyspieszysz na maxa, bo LPG ma ponad 100 oktan i nie będzie na nim spalania stukowego przy maksymalnym ustawieniu.

W przypadku GA14 i GA16 mozna nawet rozpilować "fasolkę" w aparacie zaplonowym i o kolejne 5-7 stopni ponad maks przyspieszyć - stuku też nie będzie i wedłóg dupohamowni lepiej idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzisiaj najpier cofnąlem tak jak wg. zdjęcia z czerwoną szczałką tylko przerwa z 0,5mm większa - auto jezdiło gorzej - muliło - potem ustawiłem tak że czerwona strzałka pokazuje z 0,5mm i jezdi leeepiej

 

mam nadzieje że juz w lutym do wawy przyjade i sie wszytsko ładnie ustawi :diabel:

moje stresy sie skończą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No chłopaki tyle sie dzisiaj naczytałem o tym przestawieniu zapłonu że już wszystko chyba wiem co i jaki i jutro ide przy swoim pogrzebać. Zdam sprawozdanie jak będę już po i opisze wrażenia heh :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

A ja tak zastanawiam nad tym co pisze Coobcio o rozpiłowaniu fasolki chociaż tego raczej nie zrobię.

 

Jeżdżę zawsze tylko na BP Ultimate 98 i zastanawiam się o ile podkręcić zapłon w moim GA16DS?

Wiem, że jak ostatnio się nim bawiłem to po lekkim podkręceniu ok.2-5 stopni efektem było tylko podwyższenie obrotów biegu jałowego do ok.1000obr/min a teraz wróciło to do pierwotnego stanu czyli ok.750obr/min i tak się zastanawiam czy nie podkręcić go bardziej.

 

Męczy mnie jeszcze jedna kwestia, otóż jak na to zareaguje lampa stroboskopowa używana do regulacji zapłonu? Czy pokaże, że jest za szybko w porównaniu do fabryki czy może za wolno w porównaniu do paliwa jak zostawię tak jak jest?

Głupie pytanie ale mnie to poprostu zastanawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz po co rozpiłowywać fasolki, bo ja w tym samym silniku nie mogłem na 98 ustawiać na maxa zapłonu, bo było spalanie stukowe. Jeżeli chcesz ustawiać na słuch to rób to na rozgrzanym silniku i ustawiaj tak by silnik pracował jak najrówniej na biegu jałowym. lampa pokaże Ci,że jest szybciej niż powinno być. Co do paliwa to nierozumiem Twojego pytania. Silnik nie rozpoznaje na jakim jest paliwie i nie może Ci pokazać czy jest za szybko czy za wolno., bo lampa bierze sygnał z kabla idącego od cewki do kopułki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Co do paliwa to nierozumiem Twojego pytania.

 

Chodzi o to, że zapłon jest ustawiony na 95 a 98 spala się wolniej więc zapłon nie następuje tak gwałtownie jak w 95. Tak gdzieś wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem nie następuje tak gwałtownie, ale lampą tego niewykryjesz, bo ona błyska w momencie podawania prądu przez cewke do aparatu zapłonowego a nie w momencie jak w komorze spalania jest zapłon. Jeśli byś miał duży nagar na tłokach i za***iście mocno rozgrzał silnik tak by zaczeły sie robić samozapłony to będziesz to słyszał, ale lampa Ci tego nie pokaże. Co do benzyny 98 to gdzieś ostatnio wyczytałem,że jest ona mniej kaloryczna niż 95 i dlatego auta troche więcej jej palą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Wysokokaloryczna to jest czekolada. :)

 

Ważne, że maszynka dobrze na tym pracuje i tak czy siak dalej będę ją tankował.

 

Może pojutrze się jeszcze pobawię zapłonem, a w poniedziałek jazda na wymianę rozrządu i sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem dzisiaj pod maske i chciałem się pobawić z zapłonem ale nie wiedziałem jakie śróbki mam odkręcić bo mam B12 i inny jest silnik i ułożenie aparatu niż na zdjęciach które załączacie, więc nie wiem , poradzcie co i jak. dołączam zdjęcia jak to wygląda i zaznaczyłem strzałką sróbę, bo myślę że tą trzeba poluzować a drugiej nie widzać bo jest z tyłu ale chcę się upewnić i czekam na jakieś informację. No i w którą stronę mam przekręcać

84ff601d5f8bb679.jpg

320e8e58eac10d3a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przestawiałem zapłon, obracałem od jednego końca do drugiego i nic sie nie działo :| nie mam pojęcia dlaczego. Ani obroty nie wzrastały ani nic. Zostawiłem tak jak było w końcu. Niedługo przymierzam się do montarzu dolotu.Mam już adapter i rury potrzebne,kolanka oraz filtr K&N. Mam nadzieję że efekt będzie jakis :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie nic nie zmienia to dawaj go na maxa w prawo i pojeździj tak i zobacz czy nie ma spalania stukowego. Jeśli wszystko będzie dalej ok to możesz lekko porozwiercać otwory w aparacie tak by można go było jeszcze przekręcić w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj uruchomiłem w końcu nismo i dzisiaj przestawiłem zapłon. Przekręciłem do końca, spalania stukowego nie ma więc myślę żeby rozpiłować fasolkę(jak będzie cieplej)i jeszcze bardziej przekręcić. Przed wymianą przewodów,kopułki, palca zmiana zapłonu prawie nie była odczuwalna, po zmianie wymienionych części zmiana jest dosyć odczuwalna. Lepiej się wkręca , dzisiaj przegoniłem troche silnik na autostradzie. Osiągnąłem 195 km/h na seryjnym 90 konnym silniczku :D Strasznie mnie korci do czegoś więcej,pozyjemy zobaczymy.Napewno zmienię dolot powietrza :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

A ja wczoraj przesadziłem z podkręcaniem i sobie były stuki :P

 

Chociaż zostało sporo miejsca w fasolce i jeżdżę na Pb98 to dużo nie mogłem podkręcić bo stukało ale już jest OK po lekkim cofnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Mam pojęcie. No może nie 2 litrową ale 1.8T (Audi A3 po małym tuningu). Z tym, że mnie turbo w 100NX 1.6 nie kręci. Nie mówię w 200SX to podstawa ale nie w moim samochodzie, który używam w pracy i nie ma u Nas dróg żeby się takim monstrem pościgać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...