Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe


piotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Obie dobre , ja jednak michelinki bym przytulił z tych  dwóch.

Was , nie masz wrażenia że szybciej "znikają"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi sezon teraz jeżdżę to obadam przy zmianie. Po pierwszym wydawało mi się wszystko w normie, ale nie mierzyłem mm.

W sumie lekko u mnie nie mają, ale nie kładą się przesadnie na ściankach (rozmiar 16"). Przy większym napadaniu na suchym czuć już pływanie, ale takie dość przewidywalne. Fajnie kleją na mokrym. O hałasie się nie wypowiem, bo mam milion dB w kabinie :D

Na razie w każdym razie jestem na tak, podobnie jak w przypadku GY ultragrip (Podjazd na Soszów w tym roku zaliczony pozytywnie pomimo, że jakiś młot zatrzymał się w połowie, zamiast brać z rozpędu :wacko:

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już na 90% zapadła decyzja Michelin Alpin A4 185/65 R15 88 T - przemawia za nimi sprawa scieralności , mam nadzieje że będą zachowywać się jak lenie Michelin ENERGY SAVER - chodzi mi o trwałość. Waham się tylko jescze nad Gooyear Ultra Grip 9 ( 120zł oszczędnosci w porównaniu do Alpin 4) tylko to jest dość świeża opona i mało jest recenzji użytkowników.  Czy ktoś może z uzytkowników forum miał już mozliwość jazdy na tej oponie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestań , UG są jak wino, coraz lepsze. Była zresztą promocja na nie ,że zwracali kasę za czwartą , przy zakupie kompletu, co czyniło ją niesamowicie atrakcyjną, aż sobie plułem w brodę , że tydzień wcześniej kupiłem conti ts850 , a zimy jak nie było ,tak nie ma.


Made to feel good  :thumbsup:


http://www.poland-transport.eu/pl/articles/3279

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już na 90% zapadła decyzja Michelin Alpin A4 185/65 R15 88 T - przemawia za nimi sprawa scieralności , mam nadzieje że będą zachowywać się jak lenie Michelin ENERGY SAVER - chodzi mi o trwałość. Waham się tylko jescze nad Gooyear Ultra Grip 9 ( 120zł oszczędnosci w porównaniu do Alpin 4) tylko to jest dość świeża opona i mało jest recenzji użytkowników.  Czy ktoś może z uzytkowników forum miał już mozliwość jazdy na tej oponie?

Jeździlem jeden sezon na Alpin 4 i  bardzo dobrze się na nich jeździło.Nie pakuj się w rozterki,bo to nie jest dobre.Masz dobre gumy,tak samo jak UG,a że 120 większy koszt.... sądzę że to za firmę  Michelin :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pewne doświadczenie z tymi oponami - sam jeździłem 4 sezony zimowe na modelu MS plus 66, a od dwóch lat mój brat użytkuje je w swoim note , tyle że już nowszy model MS plus 77. Uniroyal postąpił tu podobnie jak swego czasu Dębica z modelami Frigo i Frigo II. Starsze są lepsze na świeżym i ubitym śniegu, ale bardziej hałaśliwe, solidne na mokrym i nieco gorsze na suchym. Dobrze nadają się do jazdy po drogach gruntowych, piachu i w ogóle do małego off roadu w warunkach zimowych. Nowszy model jest bardziej "cywilny", pracuje ciszej, lepiej jeździ na mokrym i w błocie pośniegowym. Na szosę, miasto czy dłuższe przeloty autostradą będzie dobrym wyborem. A tak na marginesie - koleżanka-małżonka w swoim polo ma letnie Rainexperty tego producenta. Zaopatrzyłem ją w nie wychodząc z założenia, że na suchej nawierzchni (prawie) każdy jest mistrzem, a dopiero podczas ulewy można odróżnic kierowców od tych, co mają prawo jazdy - nie znam lepszych opon deszczowych. Zero aquaplaningu nawet podczas szybkiego pokonywanie głębokich kałuż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Rainexpertów wymienionych przez Dar'a to są super.Na suchym może troszkę głośne,za to na deszczu i wodzie nie ma zmiłuj,wybierają ładnie każdą kropelkę i jazda jak po suchym.Co do zimy,miałem Michelin Alpine A4 też złego słowa nie powiem o nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pewne doświadczenie z tymi oponami - sam jeździłem 4 sezony zimowe na modelu MS plus 66, a od dwóch lat mój brat użytkuje je w swoim note , tyle że już nowszy model MS plus 77. Uniroyal postąpił tu podobnie jak swego czasu Dębica z modelami Frigo i Frigo II. 

 

Ja tam do codziennego przemieszczania się do pracy od lat w zimie używam rodzimych Frigo II. I jest super. W większym śniegu ciągną rewelacyjnie. W błocie są bardzo poprawne. Na lód i tak nie ma dobrych opon ;-).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolego piszesz Ranger sam użytkowałem tych opon były super a mieszkam na wsi  nie mam odśnieżane jak w mieście ale do rzeczy w oponie najważniejszy jest ukształtowanie bieżnika i często nie muszą być drogie żeby byłe dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak kolego piszesz Ranger sam użytkowałem tych opon były super a mieszkam na wsi  nie mam odśnieżane jak w mieście ale do rzeczy w oponie najważniejszy jest ukształtowanie bieżnika i często nie muszą być drogie żeby byłe dobre

A przed bieżnikiem ważniejszy jest skład gumy,nawet renomowanej firmie nie zawsze się to uda.

Dębica trafiła z tym idealnie w swoich zimówkach, zwłaszcza w S-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkty Dębicy są po prostu skrojone na polską zimę, gdzie drogi główne, krajowe, są dość rozsądnie utrzymane a najczęściej problemem jest wyjechanie z zaśnieżonego parkingu czy drogi osiedlowej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, znacznie gorzej radzą sobie przy większych prędkościach (spory hałas) oraz na suchej i mokrej (bez śniegu - co u nas zimą też się zdarza) nawierzchni. Uniroyal moim zdaniem jest bardziej uniwersalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety, znacznie gorzej radzą sobie przy większych prędkościach (spory hałas) oraz na suchej i mokrej (bez śniegu - co u nas zimą też się zdarza) nawierzchni. Uniroyal moim zdaniem jest bardziej uniwersalny

To prawda znacznie gorzej radzą sobie jak nie ma śniegu.

Tylko jaki ma sens ma wtedy zmiana opon na zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma sens, bo guma w letniej na niskie temperatury się nie nadaje

Oczywiście,że ma to sens,przy założeniu,że jak zima to śnieg.

I tu najtańsza Frigo spełnia swoją rolę,no ale skoro gorzej radzą sobie jak go nie ma,to jaki to ma sens.

Swoją drogą za Oceanem nie takie zimy,tam nikt nie zmienia opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

.

Swoją drogą za Oceanem nie takie zimy,tam nikt nie zmienia opon.

 

 

Nie patrz tak daleko....u nas też mało kto zaklada zimówki :D A co niektórzy nie wiedzą co to wogóle jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony zimowe cechują się innym składem mieszanki i w efekcie inaczej zachowują się na drodze, jedli ktoś uważa że opony zimowe to fanaberia i zbędny luksus polecam mu zimowe spacery wykonywać w sandałach lub lakierkach na gładkiej podeszwie - wizyta u ortopedy w ramach niemal gwarantowana

 

w ogóle uważam że powinno się wprowadzić obowiązek używania opon zimowych choćby po to by nie obserwować takich scenek jak ślizgające się auta pod podjazdem przed skrzyżowaniem


 

.

Swoją drogą za Oceanem nie takie zimy,tam nikt nie zmienia opon.

 

 

Nie patrz tak daleko....u nas też mało kto zaklada zimówki :D A co niektórzy nie wiedzą co to wogóle jest.

 

za oceanem domyślam się że masz na myśli USA kiedy zaatakuje ich zima taka jak u nas trochę ostrzejsza to ogłaszają stan zagrożenia

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie patrz tak daleko....u nas też mało kto zaklada zimówki :D A co niektórzy nie wiedzą co to wogóle jest.

 

No proszę,a tu w PL niemal problem narodowy.

Brakuje tylko nakazu obowiązku jazdy na zimówkach,jakbym sam nie umiał myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem coś o tym bo tylko Notek ma dwa komplety opon (lato zima), reszta aut śmiga na jednych :D.

Jadąc do Polski zimą muszę wymieniać opony bo można słono zapłacić już we Francji...o Germanii nie wspomnę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem coś o tym bo tylko Notek ma dwa komplety opon (lato zima), reszta aut śmiga na jednych :D.

Jadąc do Polski zimą muszę wymieniać opony bo można słono zapłacić już we Francji...o Germanii nie wspomnę :D

Czyli w takiej Francji i Germanii ludzie mają lepiej,bo nie muszą myśleć.

Niech jeszcze wprowadzą po 5 czujników na każde koło i biznes się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę,a tu w PL niemal problem narodowy.

Brakuje tylko nakazu obowiązku jazdy na zimówkach,jakbym sam nie umiał myśleć.

Obyś bardzo się tym stwierdzeniem nie zdziwił,nie takie orły lądowały w rowach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...