Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe


piotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Frigo Directional to najlepsze opony śniegowe, na jakich zdarzyło mi się kiedykolwiek jeździć. Niestety na mokrym są marne i łatwo wpadają w poślizg przez co do miasta niezbyt się nadają.To ogumienie ekstremalne nastawione wyłącznie na utrzymanie dobrej trakcji w warunkach nazwijmy to alpejskich i z tego zadania wywiązują się wzorowo. W dwójce starano się uśrednić te parametry,zmniejszono agresywność bieżnika, powiększono kanały odprowadzające wodę i zmieniono skład mieszanki utwardzając ją, więc straciła sporo na prowadzeniu w śniegu kosztem poprawy w warunkach mokrej zimy

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Pokajoke

175x65x15 to wymiar mniej typowy (przynajmniej do niedawna) niż 185 więc pomimo, iż mniej materiału idzie na jej wyprodukowanie (w końcu jest przecież węższa) to paradoksalnie jest droższa.Podobnie jest w przypadku rozmiaru 195x50x15 i 195x55x15 (drugi jest bardziej popularny) albo wąskich opon z nietypowo wysokim barkiem (np 165x70x14 - Punto II). Sądzę,że 175x65x15 zakładana jest na standardową dla Note felgę o szerokości 6 cali, dla której optymalnym rozmiarem jest 185 i da się na nią założyć zarówno ogumienie o jeden rozmiar węższe jak i odwrotnie (195)

 

Nie żebym się znał ale do nota poszły fabrycznie (auto mamy z salonu) na te wąskie opony felgi o szerokości 5 1/2 cala !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żebym się znał ale do nota poszły fabrycznie (auto mamy z salonu) na te wąskie opony felgi o szerokości 5 1/2 cala !

 

Nie przejmuj się, oczywiście masz rację do naszego nota standardowy rozmiar felgi (taki montuje fabryka) to 5,50Jx15. Nawet 16 calowe alu to 5,50Jx16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam!

Podkleję się do w/w tematu...Znów na tapecie felgi-sezon zimowy się zbliża. Tak się waham...kupić czy nie kupić. ;)

Powiedzcie mi moi drodzy, który z tych parametrów można nieco zmienić, bo interesuję się drugim kompletem stalówek na zimę.

 

A mianowicie std felgi moje stalowe to:

- 5,5J x 15

- osadzenie ET 45

- rozmiar 4 x 100 x 60

- opona 175/65 R 15

 

Jest mnóstwo felg "podobnych", ale "strikte" takowych niewiele.

Modus, Clio, Micra, Dacie...mają podobne parametry, ale coś tam się różnią. Almera chyba też ma coś podobnego.

Których paramatrów należy się dosłownie trzymać, a które mogą się ździebko różnić? I co się wydarzyć może jak zmieni się jakiś parametr?

Cos tam kumam...4 x 100 to chyba rozstaw szpilek i ilość, opona...wiadomo, 15...cale felgi, a te 5,5J i te osadzenie? Nie zawsze jest parametr 5,5J i osadzenie też bywa różne niż 45. Ma to jakies znaczenie? Chciałbym coś dopasować, ale chciałbym by to leżało jak należy i stąd to pytanie laika... ;) Z góry dziękuję za info-może też się komuś to jeszcze przyda. :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Red,5.5J to jest szerokość felgi,im szerszą oponę bedziesz zakładał tym większe J musi być...np 175-5.5j,185-5.5j,ale już 195-6J lub 6.5.Jest to bardzo ważne bo jak założysz szeroką oponę na wąską felgę to ją ściągniesz na zakrętach.Co do ET-odsadzenia...im mniejsze tym bardziej koło wychodzi na zewnątrz auta.Ja mam na alusach ET 38,tzn.ze w porównaniu do tych 45każda z felg wystaje o 7 mm na zewnątrz,ale im większe ET...np 50 to felgi się chowają w nadwozie,zawęża się rozstaw kół.

I jeszcze jedna ważna rzecz!Jeżeli kupujesz felgi nie zapomnij o średnicy otworu na piastę w feldze!!!Note ma 60.1mm!Musisz kupić taką lub z większym otworem,jeżeli dostaniesz z większym,to kupuje się również pierścionki centrujące(jest tego mnóstwo!).Ja mam w alusach śr.coś ok 70 i mam założone takie pierścionki.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ale już 195-6J lub 6.5.Jest to bardzo ważne bo jak założysz szeroką oponę na wąską felgę to ją ściągniesz na zakrętach."

Jacek.Ja mam oryginalne alu 5.5jjx15 os.40mm z oponami 195/65/r15 i jest to fabryczne wyposazenie.w tiidzie oczywiście.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e tam, zaraz balon :icecream: po prostu solidnie wystaje poza rant felgi. Taki stan ma jedną dobrą stronę - nie uszkodzimy alusa podjeżdżając na styk wzdłuż pionowego,wysokiego krawężnika

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mniej więcej wszystko jasne... :) Opony zimowe mam oczywiście i o std wymiarze tak jak letnie 175/65 R15 więc trzeba by do tego rozmiaru coś dopasować. Dziękuję za info...jestem znów troszkę mądrzejszy. Czy kupię felgi nie wiem, ale póki co informacje zbieram. ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładnie, kiepsko to wygląda, dla 195 optymalne jest 6

Szkoda że inżynierowie nissana o tym nie wiedzą :devil: I uparcie na fabryczny montaż czy to stalowych czy aluminiwych dają 5.5JJ do opon 195/65/r 15.9(jest to max.rozmiar opony który mozna osadzać na tej feldze)

a co do wyglądu,to napewno lepiej wyglądają koła w micrze córki-felga 15"/7J z oponą 195/50/r15(minimalny rozmiar opony jaki można osadzać na tej feldze).Jeździ jak gokard,wygląda super,szumi jak cholera,no i nie na nasze drogi :thumbsdown: Ale jej odpowiada.

polecam konfigurator tym co nie mają na ten temat wiedzy.

http://www.alcar.pl/...1&fdi_key=14598

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem cały temat i zastanawiam się czy do stalowych oryginalnych felg nie kupić na zimę opon 185/65r15 zamiast 175...

Cena niższa i wg tabeli jw. optymalny rozmiar do felgi 5,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie ma żadnych przeciwwskazań - wprawdzie co niektórzy fachowcy twierdzą,że zimą im mniejsza szerokość, tym nacisk na powierzchnię większy, przez co niby opona ma lepiej wgryzać się w nawierzchnię. Z drugiej jednak strony poprzez zmniejszenie powierzchni współpracującej z podłożem pogarsza się trakcja. Zima to nie tylko kopny śnieg czy lód,To równie często suchy albo mokry asfalt. Biorąc to pod uwagę rozmiar 185 wydaje się optymalny.Ja miałem komplety letni i zimowy o identycznych rozmiarach. A rozmiar 185x65x15 jest bardziej typowy niż 175, przez co może być i często jest tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym co napisał Dar,jeżdżę na 185-ach i całkiem dobrze się w zimie prowadzi.Przecież nie zawsze jeździ się w śniegu lecz często w miastach po odśnieżonych drogach i współczynnik powierzchni tarcia też się liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a'propos rozmiaru :rolleyes2:

składając zamówienie na drakulę zastanawiałem się, czy skorzystać z oferty dilera na zimówki (Michelin od niedawna produkowany w Rumunii pod nazwą Motrio jako własny produkt dla koncernu Renault - model do aut 4x4 - wyglądały bardzo przyzwoicie, z wysokim, agresywnym bieżnikiem) - auto będzie standardowo obute w letnie ogumienie Michelina, a odbiór szykuje mi się pod koniec grudnia - czy raczej poszukać samemu na wolnym rynku gum z wyższej półki . I tu dopiero wtedy się spociłem :| Rozmiar 215x65x16 winter - zaczyna się cenowo mniej więcej od pułapu 330 zet za jakieś chińskie wynalazki. Opona dobrej marki to wydatek minimum 450 a często i 600 zł za sztukę! No i potulnie wróciłem do tych Motrio (345 zet) :rofl: i je zamówiłem

post-20266-0-66642800-1318341948_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motrio to chyba nie tylko opony, ale także dość szeroki asortyment części. To marka "własna" Renault na wszystko co nie ma w nazwie Renault a jest przez Renault aprobowane i dla Renault produkowane. Myślę, że można spokojnie Motrio brać, bo to jak już napisał Dar, po prostu Michelin tyle tylko, że produkowany specjalnie dla Renault. Nawet jak jest to produkt minimalnie słabszy jakościowo od rasowego Michelina, to i tak jest to produkt równie dobry jak nie lepszy od markowych średniaków typu Kleeber czy Fulda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dokładnie jak napisałeś - to nieco starsze modele Michelina ze średniej półki przekazane do produkcji pod inną nazwą kooperującej firmie. To sprytna polityka - obniża się cenę, nazwę i dalej się nieźle sprzedaje własny, nie najnowszy już produkt nie blokując półek magazynów potentata i nie robiąc konkurencji dla jego najnowszych wynalazkó, które reklamowane są oczywiście jako nowość odpowiednio wyceniane :shifty: .Motrio to koncern zaopatrujący Renaulta i jemu pokrewne konstrukcje w szeroki asortyment zamienników, które często idą nawet do pierwszego montażu - wtedy oczywiście ze znaczkiem rombu :whistle: Podobnie jest z Valeo.

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Patent" znany od lat i tak np. nasze Dembice Frigo to jakiś starszy model Pirelli. Śmieszne jest tylko to, że gdy takie opony produkowane są jako Pirelli czy np. Michelin to wszyscy ochy i achy jakie to są wspaniałe, później ta opona produkowana jest przez firmy kooperujące (tudzież wykupione przez wielkie koncerny) i nagle zaczyna się narzekanie a to dokładnie taka sama opona tylko pod inną nazwą :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dębica to część koncernu Goodyear. Jak wchodziły opony Frigo 2, tak "fuzja" była już faktem. Z tego co wiem, bieżnik Frigo 2 jest wczesną wersją bieżnika Ultra Grip Goodyear`a. Tak samo jak wielosezonowy bieżnik Navigator 2, jest wczesną wersją też wielosezonowego bieżnika Vector także Goodyear`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i racja ale Pirelli Winter 190 ma bieżnik niemal identyczny jak Dębica Frigo ->http://www.pneumatiky.cz/Pneumatiky/Pirelli-WINTER-190-SNOWCONTROL

Z kolei Frigo 2 ma bieżnik niemal identyczny z Goodyer UltraGrip 5. Tak czy inaczej wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnik jak bieżnik,moze i identyczny,ale czy skład mieszanki zimowej jest taki sam?Tego na pewno nie bedziemy wiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i racja ale Pirelli Winter 190 ma bieżnik niemal identyczny jak Dębica Frigo ->http://www.pneumatik...190-SNOWCONTROL

Z kolei Frigo 2 ma bieżnik niemal identyczny z Goodyer UltraGrip 5. Tak czy inaczej wiadomo o co chodzi.

 

Jak Dębica wypuszczała Frigo, to chyba jeszcze nie była częścią GoodYear`a, tak więc możliwe, że wtedy była to technologia Pirelli. Navigatory i Frigo 2 to już na pewno technologia GoodYear`a.

 

Oczywiście składu mieszanki gumowej nie jesteśmy w stanie porównać, niemniej nie wydaje mi się, żeby Goodyear firmował produkt złej jakości. Na pewno są to pordukty oparte o technologię tego giganta.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieżnik jak bieżnik,moze i identyczny,ale czy skład mieszanki zimowej jest taki sam?Tego na pewno nie bedziemy wiedzieć

 

Nie psuj radosnego nastroju euforii :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...