Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony zimowe


piotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dębica to część koncernu Goodyear. Jak wchodziły opony Frigo 2, tak "fuzja" była już faktem. Z tego co wiem, bieżnik Frigo 2 jest wczesną wersją bieżnika Ultra Grip Goodyear`a. Tak samo jak wielosezonowy bieżnik Navigator 2, jest wczesną wersją też wielosezonowego bieżnika Vector także Goodyear`a.

 

 

Oczywiście tu sie należy zgodzic ze dębica jest wykupiona przez Goodyear. Z racji wykonywanego zawodu byłem w tej fabryce i widziałem na własne oczy. Mieszanka jest tez identyczna podobnie jak w innych koncernach np michelina z olsztyna. Roznica to bieznik. Jednak tu uwaga - bieżnik tez ma spore znaczenie. Są jeszcze drobne inne róznice ale nie ma co sie rozpisywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba nastepne gumki kupię Goodyear'a,wielosezonówki.W testach autoświata wypadły bardzo dobrze,nie ustępowały wcale zimówkom,a i jako letnie spisywały się bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare dobre powiedzenie mowi ze jak jest cos dobre do wszystkiego to jest .... :)

Ja dzis kupilem Micheliny alpin 4 185x65 r15. troche szersze niz orginal w aucie (R 15 175x65) ale tansze bo te 175 to rozmiar jakis malostandartowy. Zalożymy - zobaczymy jak sie bedzie jechac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto przewertować poniedziałkowy numer "motoru" - jest tam ciekawy i rzetelnie zrobiony test zimówek o rozmiarze 15 dobranych z różnych półek cenowych i klasownych. I jego wynik też daje do myślenia. Wygrywają continentale, co akurat nie jest wielkim zaskoczeniem, bo to uniwersalna i dobra opona o zrównoważonych parametrach w różnych warunkach pogodowych. Tymczasem nasza Dębica Frigo 2 nokautuje wszystkich konkurentów we wszystkich konkurencjach na śniegu. Niestety na mokrym i suchym wypada bardzo słabo i ostatecznie plasuje się na ostatnim miejscu. Bardzo dobrze wypada słoweńska, budżetowa i dość tania Sava. Ergo? Przed zakupem opon zimowych należy odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie będę jeździł? Nie da się wyprodukować opony uniwersalnie doskonałej.Albo jest dobra na śniegu, albo na mokrej lub suchej nawierzchni. Jeśli poruszamy się po dobrze odśnieżonym mieście lub trasami szybkiego ruchu, agresywne gumy raczej odpadają. Jeśli zaś częściej wybieramy się na rzadziej odśnieżane szlaki lub w góry - warto zastanowić się nad wyborem opon bezkompromisowo śniegowych. Polecam lekturę - dla dumających się nad kupnem nowych zimówek ściąga jak znalazł :whistle:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stare dobre powiedzenie mowi ze jak jest cos dobre do wszystkiego to jest .... :)

Ja dzis kupilem Micheliny alpin 4 185x65 r15. troche szersze niz orginal w aucie (R 15 175x65) ale tansze bo te 175 to rozmiar jakis malostandartowy. Zalożymy - zobaczymy jak sie bedzie jechac.

Akurat szersze na zimę to kiepski pomysł,a co do modelu jest świetny,będziesz bardzo zadowolony.

Jacko te goodyear'y,jeśli myślisz o vectorach,są o klasę lepsze od bardzo wielu zimówek,a dębice bije na głowę(mam porownanie)są do tego ciche,trwałe i niestety drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tego co już napisał Dar, ja stosuję taką zasadę, że opona zimowa musi być dobra przede wszystkim na śnieg Czemu? Bo po mokrej nawierzchni dużych miast i po porządnie odśnieżonych drogach krajowych można nawet jeździć na oponach letnich - rozsądnie oczywiście. Problemy dla nas kierowców zaczynają się głównie na śniegu. Dlatego opona zimowa powinna mieć ten parametr za główny. A że taka "śniegowa" opona wypada gorzej na mokrym i suchym - no cóż, wiem o tym i zimą po mokrej i suchej nawierzchni jeżdżę ostrożniej. Mam przy tym świadomość, że śnieg mnie nie zaskoczy.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tego co już napisał Dar, ja stosuję taką zasadę, że opona zimowa musi być dobra przede wszystkim na śnieg Czemu? Bo po mokrej nawierzchni dużych miast i po porządnie odśnieżonych drogach krajowych można nawet jeździć na oponach letnich - rozsądnie oczywiście. Problemy dla nas kierowców zaczynają się głównie na śniegu. Dlatego opona zimowa powinna mieć ten parametr za główny. A że taka "śniegowa" opona wypada gorzej na mokrym i suchym - no cóż, wiem o tym i zimą po mokrej i suchej nawierzchni jeżdżę ostrożniej. Mam przy tym świadomość, że śnieg mnie nie zaskoczy.

Dlatego zawsze mam 2 komplety kół do naszych aut(mimo że zimę w naszym mieście, przez ostatnie 10 lat ,widzieliśmy przez ostatnmie dwa) i nie oszczędzam na bezpieczeństwie(typowe zimówki ,alpiny,vikingi. goodyear'y ug7.Nie zmienia to faktu że Vectory to jedne z najlepszych opon ,na jakich jeździłem właśnie śnieżną zimą(ostatnią)

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat szersze na zimę to kiepski pomysł,a co do modelu jest świetny,będziesz bardzo zadowolony.

Jacko te goodyear'y,jeśli myślisz o vectorach,są o klasę lepsze od bardzo wielu zimówek,a dębice bije na głowę(mam porownanie)są do tego ciche,trwałe i niestety drogie.

 

tak zgadza sie ze na zime powinny byc raczej wezsze niz szersze, ale jak pisalem 185 to standart i na dodatek tanszy niz 175 (niby tez standart ale mniej dostepny).

Co do testu w "motor" akurat tez go czytalem i moge tylko potwierdzic ze debica frigo na sniegu jest bardzo fajna bo ja uzywalem w moim peugeot 206. nie moge sie tylko zgodzic ze jest cicha bo akurat mam inne doswiadczenie.

A co do uwagi Jacko29

Pewnie ze jak nie bylo zimowek to sie uzywalo wielosezonowek, jak nie bylo tel. kom to sie dzwonilo z kabla. telewizorow kolorowych tez nie bylo wiec sie siedzialo nad tvp1 i tvp2 bo nic wiecej nie bylo. Tyle ze ja akurat za przeszloscia nie tesknie :)

oczywiscie bez obrazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee no jasne Pieer że bez obrazy :D

Ale czasami nostalgia za starociami jest silniejsza :D

A tak wracając do tematu,może to też i żadne porównanie,ale był czas że jeździliśmy do pracy Tikusiem i miał założone wielosezonówki,polskie,i powiem wam że na ośniezonym parkingu lepiej sie spisywał niż niejeden na zimówkach(lód,kopny snieg)Tak więc coś jest na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym miał kupować teraz zimówki do Note - kierując się pragmatyzmem i zdrowym rozsądkiem wybrałbym rozmiar 185x15x65 i szukałbym czegoś ze średniej półki. Dałbym sobie spokój z oponami premium ze względu na ich wyśrubowaną cenę i równie wyśrubowane parametry. Tego rodzaju ogumienie stosuje się raczej do szybkich i wyposażonych w mocne motory pojazdów.Omijałbym też z daleka pojawiające się na rynku chińskie wynalazki - nie,żebym miał jakieś uprzedzenia do Chińczyków :whistle: ale na razie wszystko wskazuje na to,że te produkty mocno odstają zarówno jakością i parametrami.Nie można oczywiście wykluczyć, że w bliskiej perspektywie ich jakość znacząco się poprawi jak chociażby produkty koreańskiego Kumho. Jeśli chodzi o te ostatnie - jakość poprawiła się znacznie, cena niestety również. Rację ma Ranger,że poszukując opon zimowych należy uwzględnić ich "zimowość" czyli zdolność do radzenia sobie na ośnieżonych podjazdach, parkingach czy trasach. Inaczej po co kupować opony o nazwie "zimowe". Ergo? - można znaleźć produkty zadowalające ceną i posiadające przyzwoite parametry np. wśród opon firm: Kleber, Barum, Fulda, Sava czy Uniroyal.Ja przez kilka ostatnich lat testowałem Fuldę Cristal Montero II i mogę im wystawić mocną czwórkę

 

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z moich doświadczeń wynika, że w ruchu miejskim, nawet wspomniane Frigo 2 Dębicy dają spokojnie radę. Jeździłem w zeszłym roku po porządnym śniegu i było ok.

 

Co do wielosezonówek. W Matizie używałem Navigatorów 2. Naprawdę były porządne i w zimie nie miałem problemów. Ale to też małe i lekkie autko było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe autko małe gumki duże autko duże gumki...to tak jak w życiu :dribble: :dribble: :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dębica Frigo 2 jak najbardziej polecam, szkoda ze nie ma w moim rozmiarze 205/60/16, teraz mam Fuldy Supremo i powiem szczerze że są średnie, jazda na wprost ok, ale słabo trzymają w zakrętach.

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na autostrady to pewnie opony nie są, ale w codziennej eksploatacji miejskiej dają radę. Cena rozsądna. Jak ktoś nic chce przepłacać i nie robi długich przelotów zimą, warto je wziąć pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupił bym je w ciemno, jeździłem na frigo jedynkach i dwójkach i mam o nich jak najlepsze zdanie jeśli chodzi o prawdziwą zimę, niestety - teraz będę potrzebował rozmiaru 215x16x65 ( Matko Boska! jakie ceny!!!) a Dębica nie robi takich rozmiarów :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Dębicę Frigo Directional - takich już w naszym rozmiarze nie robią, ale jak wszystkie Dębice, najlepiej spisują się na śniegu.

Edytowane przez notek-a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i prawie 2 000 pln poszło... na razie

opony:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-185-65-r15-88-t

kupione jeszcze za 301 PLN sztuka

 

felgi Alcar KFZ 6775:

http://www.oponeo.pl/felgi-stalowe-do/nissan/note/hatchback/i/1-6

 

do tego jeszcze 16 śrub po 5 zł sztuka

 

+ montaż

+ chyba jakies kołpaki....

 

ale mama kocha swojego murzynka...

znaczy tatuś kocha notka, więc cóż sie nie robi dla ukochanego maleństwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz sie zyje.

a swoją drogą na tym raczej nie ma co oszczedzac

a felgi? za uzywki handlarze wołali 550pln,na giełdzie niewiele taniej, a na szrotach to juz w ogóle nie było albo nie było wyboru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś właśnie kupiłem komplet srebrnych stalówek alcar 16" plus śruby bilsteina (kadmowane) - koła wyszły po 205 zł a śruby 20 szt - 78 zł. Do tego dobrałem zimowe Uniroyale( po 415 zł szt - przy tym rozmiarze cena co najmniej przyzwoita - produkcja 34 tydzień 2011. Całość prezentuje się następująco :rofl:. Te oponki mają mnóstwo pozytywnych opinii,a w rozmiarze notka mają naprawdę dobrą cenę. Tej zimy będę je konfrontował z własnymi spostrzeżeniami. Kołpaków nie kupuję i na zimę nie zakładam,bo felgi potrafią przez to szybciej rdzewieć (pod kołpakiem zawsze zbiera się trochę brei solno-śniegowej)

post-20266-0-75790500-1319748866_thumb.jpg

post-20266-0-28707400-1319748872_thumb.jpg

post-20266-0-95012300-1319748879_thumb.jpg

post-20266-0-89496000-1319748890_thumb.jpg

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reklamowałem jedynie model opony jako taki, moim zdaniem naprawdę solidnej :rofl: - nowe felgi w rozmiarze 15" kosztują ok 150 zł, a Uniroyal MS plus 66 185/65/15 ok

215 zł za szt - rachunek wyglądałby więc następująco: (215,- + 150,-)x4 + 62,40 (śrub potrzeba 16 a nie 20)= 1522,40,- a to jest już niezła cena na koła zimowe do Note'a - gdybyś przyjrzał się dokładniej ostatniej fotografii - zauważyłbyś rozmiar opony - pomijając fakt,że felga jest mocowana 5 śrubami, to i tak nie podjąłbym się raczej upchnięcia takiego koła w nadkolu Notka :rofl::rofl:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...