Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zimny Dolot


Gość razor33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przeniesienie filtra (stożka) do nadkola to średni pomysł. Bawiłem się wielokrotnie z dolotami i najlepiej chyba wychodzi, kiedy filtr jest koło akumulatora przy błotniku ewentualnie krótszy ale z dostępem do zimnego powietrza. Ja np. mam koło aku ale od spodu mam wywierconą dziurę fi 70 co by miał większy dostęp do fresz air. Stożek w nadkolu jest świetny ale przy każdym deszczu był mokry i w zasadzie po 2 miesiącach do prania/zmiany. Na zawody się nadaje taki setup ewentualnie lato. Na codzień stożek przy aku.

Przepływka może być dalej byle nie przed samym stożkiem u mnie lekko obroty chodziły jak wrzucałem na luz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem dlaczego ale jak jest zimny silnik to lepiej sie zbiera i lepszego ma kopa niema poruwnania jak jest gorący silnik .

a to akurat proste bo śmigasz na ssaniu ja mam staga i widzę jakie są czasy wtrysku dla ssania tz zimnego jak normalnie masz dla wolnych w granicach 2.5ms to dla wolnych do ssania masz 4ms a przy 6000 rpm w granicach 14ms ,, wiec grubo przelewa na wolnych co działa tylko na zimnym bo przy rozgrzaniu też ale trochę słabiej przeżera wolne obroty ,,,,troszkę sie zamotałem ,,,jeszcze raz można odpalić sobie ssanie na rozgrzanym silniku daje to ponoć z 6-7KM ,,,Coobcio sprawdzał wystarczy przełącznik i opornik ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jeśli nie doda ci to 4-5km to i tak warto-poprawa dynamiki i dźwięku jest odczuwalna-a dolot i usunięcie kata to podstawowe mody na które SR20reaguje świetnie

\a co do tego że na zimnym lepiej idzie to znaczy że troszeczkę przydałoby sie podlać paliwka w całym zakresie pracy--coobcio może zaproponować ci POWER GUZIK

Edytowane przez lukas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informacje , pobawie sie z tymi modami i dam znak co i jak . :rolleyes:

 

Wiec tak nie usunołek kata narazie bo zbyt mało czasu mam , nie zrobiłem tez zimnego dolotu z nadkola lecz doprowadziłem z nadkola rure ktura wypusciłem przy halogenie a drugi koniec przy filtrze stozkowym , mysle ze to tez cos da i jakies zimne powietrze zawsze bendzie dolatywac do tego filtra , jak bende miał wiecej czasu to pobawie sie z tym nadkolem sprubuje go tam zamontowac ale niewiem czy ruszac przepływke czy ja przestawiac blizej filtra jak bendzie w nadkolu czy zostawic ja tam gdzie jest a filtr umiescic w nadkolu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma większego znaczenia gdzie umieścisz przepływkę. Czy to będzie 10 cm od filtra czy 20 cm od przepustnicy. Grunt żeby zaciągał chłodniejsze powietrze z nadkola. Osobiście podoba mi się to co ma w projekcie GOAGO- on zabudował filtr ściankami i może jest tego jakiś efekt.

 

Poza tym sprawdziliśmy z kolegą że w Almerze GTI jak wsadzi się stożek (względem sportowego filtra KN) za akumulatorem bez innych modów to nie daje on w zasadzie nic... lekko gładszy i wyższy wykres pow 6 tys obrotów. Zatem grunt to zimne powietrze ale tak jak pisałem wczesniej w samym nadkolu będzie Ci się moczył przy każdym deszczu i szybko brudził- co więcej rdzewiał :D Jak Ci silnik wodę zaciągnie to amen także wez to pod uwage przy montazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz niewiem jak mam to zrobic , a jak bym zamontował w nadkolu i zabudował jakos zeby tam bardzo woda sie nie wdawała , gorzej to bendzie zima jak sniegu podejdzie , zbyt duzy mam ten filtr stozkowy wiec niemam duzo miejsca w nadkoku zeby go jakos fajnie umiescic , przymierzałęm juz i fajnie by wyglandał przy halogenie a niemam halogena tylko mam taka kratke ktos to zrobił niewiem kupiłem juz takiego wywalił halogeny i wsadził krateczke zamiast halogena , wiec fajnie by tam wygladało i jest miejsce na zamontowanie go ale tak jak piszesz woda by go łatwo zalała , wiec niewiem moze zastawic to jakas zaslepka zamiast tej kratki było by moze lepiej a i czy rura musi byc takiej samej srednicy co ta orginalna czy moze byc ciut mniejsza bo taka mi wejdzie w ten otwór co jest koło akumulatora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem swój stożek bardzo wysoko niemal pod samą dziurą co jest pod maskąkoło aku i go zalewało. Tak jak piszesz że stożek koło wlotu, dziury po halogenie to nie ma szans. Niedość że będzie narażony bezpośrednio na deszcz to jeszcze na inne brudy, kamyki, pyły itd. jeśli nie znasz się za bardzo na dolotach umieść bo nad tym otworem, koło akumulatora pod maską. Będzie sobie ciągnął powietrze od dołu chłodne. Na zimę ja mam tak zamontowany. Przy niskich temperaturach zdaje egzamin i dolot nie nagrzewa się jakoś mocno, przy czym stożek jest cały czas chłodny.

 

Poza tym należy rozwiercić troche ten otwór koło aku bo tam chyba ona ma coś koło 50 mm. a to niepotrzebnie ogranicza dostęp. Ja to rozwierciłem do fi70 w razie czego prowadzę rurę fi70 w dół i mogę bez żadnych zwężek wsadzić stożek w nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz ja zrobiłem tak , wziałęm kawałek rury takiej gumowej miałem od volvo i umiesciłęm 1 koniec przy halogenie tak ze jest pobór powiertza lepszy nawet bo jest przodem , a drugi koniec umiesciłem przy filtrze stozkowym przy samym jego zakonczeniu takze powietrze zimne zawsze doniego doleci . A zgóry dzieki za informacje :rolleyes: bende jeszcze musiał wypierdzielic tego kata i bendzie git , mysle jeszcze o przyspieszeniu zapłonu i splanowaniu głowicy 1,5 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiadomo chyba ze wszystkim chodzi o poprawienie osiagów... wiem ze za wiele nie pomoze ale czy ta operacja ma w ogóle sens. Czy trzeba stroic dodatkowo gaznik czy nie??...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówiąc krótko, to samo zrobienie zimnego dolotu nie będzie nawet odczuwalne w czasie jazdy i jak ktoś mi mówi że czuje róznicę w osiagach że auto lepiej przyspiesza itp itd to uwazam że to stek bzdur.

 

sensem jest stosowanie modyfikacji kompleksowo tzw.KIT

 

wiadomo zimne powietrze to więcej tlenu ale jeśli np nie zmieni sie średnicy przepustnicy albo powiększy kanałów to nie zmienia to znacząco przepływu.wiec nie ma bata aby to odczuć na pedale gazu jak to sie mówi [ptocznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz montarzu CAI wywale EGR i AIV, zmienie wałki od 1.6 wywale kata no i w przyszłosci dłubne wydech to ten zimny dolot naprawde nic nie zmieni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz montarzu CAI wywale EGR i AIV, zmienie wałki od 1.6 wywale kata no i w przyszłosci dłubne wydech to ten zimny dolot naprawde nic nie zmieni??

 

 

no to już sobie sam odpowiedziałeś że zrobisz więcej niż sam zimny dolot wiec uważam że pytanie jest retoryczne

 

chcesz przetestować to zmień TYLKO dolot i zrób jazdę testową. nic nie odczujesz poza ewentualnym słyszalnym buczeniem.

Edytowane przez CZAJNIK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydeszek siedzi tylko koncowy musze zmienic bo seria siedzi co przytyka mi calosc i sie rozsypaly komory bo brzeczy jak polonez hehe i sie wsadzi z czasem stozek w nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieni zmieni

warto ja mam fabrycną puszkę i zwiększyłem śr rury na wewnętrzne 68mm zastosowanie to szamborurki 75mm troszkę kleju i zabawy farby i piłowania i full profeska ,

 

a przepustnicę masz tej samej srednicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...