Prezes_Karol Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Jako, że wcześniej nie miałem do czynienia z autami RWD o sporej mocy mam pytanie odnośnie systemu ESP. Na suchym ESP powoduje, że Zetka jest pokornym barankiem praktycznie uniemożliwiając wprowadzenie auta w poślizg (lekki uślizg i zaraz korekta). Natomiast podczas ulewnego deszczu odniosłem wrażenie, że ESP działa jakby chciało, ale nie miało możliwości opanowania potworka napędzającego tylną oś. Bez problemu po wyraźnym dodaniu gazu w zakręcie obraca samochód bokiem i praktycznie system nie dokonuje korekty - trzeba sobie samemu radzić . Czy to normalne działanie tego systemu? Ogólnie sam fakt zarzucania tyłka mi się podoba. Mam jednak obawy, czy system ESP działa w pełni poprawnie - nie lubię szwankującej elektroniki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gucio15 Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Witam, Na śliskim asfalcie jak swoją wprowadzę w zakręt to właściwie nic dziwnego że 1,5 tony musi posunąć się bokiem i nie ma chyba systemu, który to opanuje. Nawej jak zdejmie Ci trochę mocy z kół to trzeba zawsze wyrównać. Moim zdaniem to poprawne. Pozdrawiam Gucio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes_Karol Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 No to mnie uspokoiliście, że to tak ma być. W takim razie nie pozostaje nic innego jak "ESP off" i cieszyć się jazdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 (edytowane) ESP w Ztce działa dość szybko i jeśli przy nie dużym skręcie na mokrym bez strzału ze sprzęgła auto Ci obraca to jednak system działa trochę za późno. Ja jeżdżę cały czas z wyłączoną kontrolą trakcji nawet w najgorszą pogodę a to dlatego że po pierwsze nie lubię jak mi jakieś systemy ingerują w moje poczynania a drugi powód jest taki że mam mocną szperę i system często wariuje. Ale dla niedoświadczonych tylnionapedowców ESP jest moim zdanie bardzo przydatny, działa dość przyjemnie i trzeba naprawdę przegiąć żeby nie zdążył wyprostować auta. Edytowane 9 Listopada 2010 przez AndyOne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 ESP w Ztce działa dość szybko i jeśli przy nie dużym skręcie na mokrym bez strzału ze sprzęgła auto Ci obraca to jednak system działa trochę za późno. Ja jeżdżę cały czas z wyłączoną kontrolą trakcji nawet w najgorszą pogodę a to dlatego że po pierwsze nie lubię jak mi jakieś systemy ingerują w moje poczynania a drugi powód jest taki że mam mocną szperę i system często wariuje. Ale dla niedoświadczonych tylnionapedowców ESP jest moim zdanie bardzo przydatny, działa dość przyjemnie i trzeba naprawdę przegiąć żeby nie zdążył wyprostować auta. nie wiem jak wy ale ja bym to cholerstwo najchętniej w ogóle wyłączył. przy jeździe sportowej rujnuje przyjemność z jazdy, na mokrym i tak nie uratuje, na śniegu spowoduje, że się zakopiecie, a w dodatku - przynajmniej mój model - ma ESP niewyłączalne (do końca). tzn niby wyłączasz ale nie wszystko się wyłącza , jak oznajmia pismo (oryginalna instrukcja). Czy ktoś wie jak wyłączyć ESP CAŁKOWICIE ? w instrukcji nie jest napisane który bezpiecznik za to odpowiada, a to co jest napisane to mi wygląda jakby ESP miało ten sam bezpiecznik co zapłon więc go nie wyjmę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes_Karol Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Rowniez uwazam, ze ESP to zlo - jak z resztą każdy system elektroniczny ingerujacy w to co robi kierowca Na jakiej podstawie uwazasz, ze ESP nie wylacza sie calkowicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Rowniez uwazam, ze ESP to zlo - jak z resztą każdy system elektroniczny ingerujacy w to co robi kierowca Na jakiej podstawie uwazasz, ze ESP nie wylacza sie calkowicie? a no na takiej, że w instrukcji o tym piszą kupiłem samochód w polskim salonie i spodziewałem się szpery mechanicznej, do tej pory nie wiem co tam jest zamontowane bo oni tylko sprzedać potrafią, ale w instrukcji piszą o niewyłączalnym BLSD... Niby europejskie nie powinny mieć tego badziewia, ale... ja już sam nie wiem. Poza tym pojechałem na kurs driftu i wsiadł instruktor żeby mi pokazać, że 350Z też się da driftować i wymiękł. Pomimo wyłączenia ESP dalej było czuć niewidzialną rękę nissana hamującą nasze zapędy. Zrobiłem też kilka rundek na torze Kielce i po prostu słychać chrobotanie hamulca przy ostrej jeździe pomimo wyłączonego ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes_Karol Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Dziwne.. moze to kwestia rocznika? W profesjonalne driftowanie sie nie bawie, bo i szkoda auta, ale u mnie (grudzien 2003) jak na sniegu latam sobie czasem bokiem to nie czuje ZADNEJ ingerencji przy "ESP off". Natomiast przy wlaczonym ESP cos tam reaguje wprowadzajac podsterownosc i ogolnie jest "be", wiec zawsze wylaczam i sie tym nie przejmuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 26 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2010 Dziwne.. moze to kwestia rocznika? W profesjonalne driftowanie sie nie bawie, bo i szkoda auta, ale u mnie (grudzien 2003) jak na sniegu latam sobie czasem bokiem to nie czuje ZADNEJ ingerencji przy "ESP off". Natomiast przy wlaczonym ESP cos tam reaguje wprowadzajac podsterownosc i ogolnie jest "be", wiec zawsze wylaczam i sie tym nie przejmuje ja też nie robię tego profesjonalnie tylko po prostu chciałem sobie poszaleć a tu elektroniczny policjant i czerwone tarcze hamulcowe... to auto na tyle rzadkie, że nikt nie wie co w którym roczniku wsadzili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kowalkris Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 hej. wie ktos jak calkowicie wylaczyc ESP??? kogo pytam na inne marki sa jakies metody, np.przytrzymanie 5sekund przycisku esp off a tu nic, czy ktos pomoze?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 22 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2011 hej. wie ktos jak calkowicie wylaczyc ESP??? kogo pytam na inne marki sa jakies metody, np.przytrzymanie 5sekund przycisku esp off a tu nic, czy ktos pomoze?? europejskie ESP ? nie da się wyłączyć do końca. trzeba rozłączyć kabel od Boschowskiego yaw sensora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 A jak sie ma ESP do przyśpieszania od 0 do 100 ostatnio jakis film na yt widzialem gdzie kolo przyspieszał serią 280KM z wyłączonym ESP 0-100 w 5,5 czy to jest możliwe? przecież w manualu stoi 5,9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 (edytowane) A jak sie ma ESP do przyśpieszania od 0 do 100 ostatnio jakis film na yt widzialem gdzie kolo przyspieszał serią 280KM z wyłączonym ESP 0-100 w 5,5 czy to jest możliwe? w moim manualu stoi 5,6 poza tym , może byc zmieniony final drive (przełożenie) i wtedy masz lepsze przyspieszenie (trzeba założyc sliki że była jasność w temacie) ale gorszy vmax. Edytowane 23 Maja 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Pod filmem w komentarzach gośc się wypowiada że wszystko jest fabryczne i zawdzięcza to tylko odłączonemu ESP (może wyjął bezpiecznik bo lampka faktycznie nie mruga) i umiejętnością niewątpliwie z drugiej strony nie chce mi się wierzyć zeby fabryka podawała zawyżone dane odnośnie osiągów oni nawet pewnie z wiatrem te 5.9 zrobili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Pod filmem w komentarzach gośc się wypowiada że wszystko jest fabryczne i zawdzięcza to tylko odłączonemu ESP (może wyjął bezpiecznik bo lampka faktycznie nie mruga) i umiejętnością niewątpliwie z drugiej strony nie chce mi się wierzyć zeby fabryka podawała zawyżone dane odnośnie osiągów oni nawet pewnie z wiatrem te 5.9 zrobili nie wiem, u mnie nie da się po prostu odłączyć bezpiecznika bo jest to ten sam bezpiecznik co zapłon. sprawdzałem. Trzeba odłączyć yaw sensor. Jest w konsoli centralnej ukryty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ILLINX Opublikowano 24 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 Wskazania licznika rzeczywiscie zawyzaja predkosc ale w Zetkach nie jest to az 10km/h wiecej. Sporo jezdze po Czechach i oni w prawie kazdej wiosce maja poustawiane przy drogach predkosciomierze z duzym licznikiem, na ktorym widac twoja predkosc. Z tego co zauwazylem roznica miedzy moja predkoscia, a tym co wskazuje czeski radar to nie wiecej niz 5km/h, moze nawet troche mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scottie Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Panowie, pojawił mi się problem z ESP po zmianie opon na letnie. Oryginalne felgi, oryginalne rozmiary opon, po wyjechaniu od wulkanizatora ESP zaczęło świrować na wszystkich biegach powyżej 2. Świeci się non stop, odcina przyspieszenie przy 2-2,5 k obrotów, na wszystkich biegach po kolei i nie odpuszcza. Po wyłączeniu ESP wszystko jest ok. Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego problemu;/ Macie jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Różnica w średnicy kół musi być dość znaczna by sie tak działo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scottie Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Różnica w średnicy kół musi być dość znaczna by sie tak działo... Felgi te same, z oponami tył zostawiłem identyczny, jedyne co się zmieniło to z przodu z 225 na 235. Jest jakiś prosty sposób na ogarnięcie tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Ja bym zaczol od ustawienia zbierznosci kol - tylnej i przedniej oski - bo malo kto pamieta o tym ze powinno sie to robic conajmniej raz w roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Nie uzywam polskich znakow bo nie mam zaintalowanej poskiej klawiatury - dziekuje znam podstawy jezyka polskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Felgi te same, z oponami tył zostawiłem identyczny, jedyne co się zmieniło to z przodu z 225 na 235. Jest jakiś prosty sposób na ogarnięcie tego? Ja mam 245 na przodzie i nic się nie działo wiec to pewnie coś innego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scottie Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zbierzność i geometrię robiłem ostatnio w grudniu przy zmianie na zimówki ale spróbuję zacząć od tego. Jak to ogarnę napiszę czy coś się zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bydle Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Zbierzność i geometrię robiłem ostatnio w grudniu przy zmianie na zimówki ale spróbuję zacząć od tego. Jak to ogarnę napiszę czy coś się zmieniło. Wystarczy wpasc w wieksza dziure a zbierznosc moze sie przestawic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakub350 Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 jaki profil tych opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.