Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] ESP


Prezes_Karol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że wcześniej nie miałem do czynienia z autami RWD o sporej mocy mam pytanie odnośnie systemu ESP.

Na suchym ESP powoduje, że Zetka jest pokornym barankiem praktycznie uniemożliwiając wprowadzenie auta w poślizg (lekki uślizg i zaraz korekta).

Natomiast podczas ulewnego deszczu odniosłem wrażenie, że ESP działa jakby chciało, ale nie miało możliwości opanowania potworka napędzającego tylną oś. Bez problemu po wyraźnym dodaniu gazu w zakręcie obraca samochód bokiem i praktycznie system nie dokonuje korekty - trzeba sobie samemu radzić :). Czy to normalne działanie tego systemu? Ogólnie sam fakt zarzucania tyłka mi się podoba. Mam jednak obawy, czy system ESP działa w pełni poprawnie - nie lubię szwankującej elektroniki.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Na śliskim asfalcie jak swoją wprowadzę w zakręt to właściwie nic dziwnego że 1,5 tony musi posunąć się bokiem i nie ma chyba systemu, który to opanuje. Nawej jak zdejmie Ci trochę mocy z kół to trzeba zawsze wyrównać. Moim zdaniem to poprawne.

 

Pozdrawiam

Gucio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP w Ztce działa dość szybko i jeśli przy nie dużym skręcie na mokrym bez strzału ze sprzęgła auto Ci obraca to jednak system działa trochę za późno.

Ja jeżdżę cały czas z wyłączoną kontrolą trakcji nawet w najgorszą pogodę a to dlatego że po pierwsze nie lubię jak mi jakieś systemy ingerują w moje poczynania a drugi powód jest taki że mam mocną szperę i system często wariuje.

Ale dla niedoświadczonych tylnionapedowców ESP jest moim zdanie bardzo przydatny, działa dość przyjemnie i trzeba naprawdę przegiąć żeby nie zdążył wyprostować auta.

Edytowane przez AndyOne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ESP w Ztce działa dość szybko i jeśli przy nie dużym skręcie na mokrym bez strzału ze sprzęgła auto Ci obraca to jednak system działa trochę za późno.

Ja jeżdżę cały czas z wyłączoną kontrolą trakcji nawet w najgorszą pogodę a to dlatego że po pierwsze nie lubię jak mi jakieś systemy ingerują w moje poczynania a drugi powód jest taki że mam mocną szperę i system często wariuje.

Ale dla niedoświadczonych tylnionapedowców ESP jest moim zdanie bardzo przydatny, działa dość przyjemnie i trzeba naprawdę przegiąć żeby nie zdążył wyprostować auta.

 

nie wiem jak wy ale ja bym to cholerstwo najchętniej w ogóle wyłączył. przy jeździe sportowej rujnuje przyjemność z jazdy, na mokrym i tak nie uratuje, na śniegu spowoduje, że się zakopiecie, a w dodatku - przynajmniej mój model - ma ESP niewyłączalne (do końca). tzn niby wyłączasz ale nie wszystko się wyłącza , jak oznajmia pismo (oryginalna instrukcja). Czy ktoś wie jak wyłączyć ESP CAŁKOWICIE ? w instrukcji nie jest napisane który bezpiecznik za to odpowiada, a to co jest napisane to mi wygląda jakby ESP miało ten sam bezpiecznik co zapłon więc go nie wyjmę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez uwazam, ze ESP to zlo - jak z resztą każdy system elektroniczny ingerujacy w to co robi kierowca :shiftyninja:

Na jakiej podstawie uwazasz, ze ESP nie wylacza sie calkowicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez uwazam, ze ESP to zlo - jak z resztą każdy system elektroniczny ingerujacy w to co robi kierowca :shiftyninja:

Na jakiej podstawie uwazasz, ze ESP nie wylacza sie calkowicie?

 

a no na takiej, że w instrukcji o tym piszą :D

kupiłem samochód w polskim salonie i spodziewałem się szpery mechanicznej, do tej pory nie wiem co tam jest zamontowane bo oni tylko sprzedać potrafią, ale w instrukcji piszą o niewyłączalnym BLSD... Niby europejskie nie powinny mieć tego badziewia, ale... ja już sam nie wiem. Poza tym pojechałem na kurs driftu i wsiadł instruktor żeby mi pokazać, że 350Z też się da driftować i wymiękł. Pomimo wyłączenia ESP dalej było czuć niewidzialną rękę nissana hamującą nasze zapędy. Zrobiłem też kilka rundek na torze Kielce i po prostu słychać chrobotanie hamulca przy ostrej jeździe pomimo wyłączonego ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne.. moze to kwestia rocznika? W profesjonalne driftowanie sie nie bawie, bo i szkoda auta, ale u mnie (grudzien 2003) jak na sniegu latam sobie czasem bokiem to nie czuje ZADNEJ ingerencji przy "ESP off". Natomiast przy wlaczonym ESP cos tam reaguje wprowadzajac podsterownosc i ogolnie jest "be", wiec zawsze wylaczam i sie tym nie przejmuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne.. moze to kwestia rocznika? W profesjonalne driftowanie sie nie bawie, bo i szkoda auta, ale u mnie (grudzien 2003) jak na sniegu latam sobie czasem bokiem to nie czuje ZADNEJ ingerencji przy "ESP off". Natomiast przy wlaczonym ESP cos tam reaguje wprowadzajac podsterownosc i ogolnie jest "be", wiec zawsze wylaczam i sie tym nie przejmuje :)

 

ja też nie robię tego profesjonalnie tylko po prostu chciałem sobie poszaleć a tu elektroniczny policjant i czerwone tarcze hamulcowe...

to auto na tyle rzadkie, że nikt nie wie co w którym roczniku wsadzili :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość kowalkris

hej.

wie ktos jak calkowicie wylaczyc ESP???

kogo pytam na inne marki sa jakies metody, np.przytrzymanie 5sekund przycisku esp off a tu nic, czy ktos pomoze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.

wie ktos jak calkowicie wylaczyc ESP???

kogo pytam na inne marki sa jakies metody, np.przytrzymanie 5sekund przycisku esp off a tu nic, czy ktos pomoze??

 

europejskie ESP ? nie da się wyłączyć do końca. trzeba rozłączyć kabel od Boschowskiego yaw sensora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sie ma ESP do przyśpieszania od 0 do 100 ostatnio jakis film na yt widzialem gdzie kolo przyspieszał serią 280KM z wyłączonym ESP 0-100 w 5,5 czy to jest możliwe?

przecież w manualu stoi 5,9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sie ma ESP do przyśpieszania od 0 do 100 ostatnio jakis film na yt widzialem gdzie kolo przyspieszał serią 280KM z wyłączonym ESP 0-100 w 5,5 czy to jest możliwe?

 

w moim manualu stoi 5,6 :D

poza tym , może byc zmieniony final drive (przełożenie) i wtedy masz lepsze przyspieszenie (trzeba założyc sliki że była jasność w temacie) ale gorszy vmax.

Edytowane przez devi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod filmem w komentarzach gośc się wypowiada że wszystko jest fabryczne i zawdzięcza to tylko odłączonemu ESP (może wyjął bezpiecznik bo lampka faktycznie nie mruga) i umiejętnością niewątpliwie z drugiej strony nie chce mi się wierzyć zeby fabryka podawała zawyżone dane odnośnie osiągów oni nawet pewnie z wiatrem te 5.9 zrobili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod filmem w komentarzach gośc się wypowiada że wszystko jest fabryczne i zawdzięcza to tylko odłączonemu ESP (może wyjął bezpiecznik bo lampka faktycznie nie mruga) i umiejętnością niewątpliwie z drugiej strony nie chce mi się wierzyć zeby fabryka podawała zawyżone dane odnośnie osiągów oni nawet pewnie z wiatrem te 5.9 zrobili :)

 

nie wiem, u mnie nie da się po prostu odłączyć bezpiecznika bo jest to ten sam bezpiecznik co zapłon. sprawdzałem. Trzeba odłączyć yaw sensor. Jest w konsoli centralnej ukryty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania licznika rzeczywiscie zawyzaja predkosc ale w Zetkach nie jest to az 10km/h wiecej. Sporo jezdze po Czechach i oni w prawie kazdej wiosce maja poustawiane przy drogach predkosciomierze z duzym licznikiem, na ktorym widac twoja predkosc. Z tego co zauwazylem roznica miedzy moja predkoscia, a tym co wskazuje czeski radar to nie wiecej niz 5km/h, moze nawet troche mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie, pojawił mi się problem z ESP po zmianie opon na letnie. Oryginalne felgi, oryginalne rozmiary opon, po wyjechaniu od wulkanizatora ESP zaczęło świrować na wszystkich biegach powyżej 2. Świeci się non stop, odcina przyspieszenie przy 2-2,5 k obrotów, na wszystkich biegach po kolei i nie odpuszcza. Po wyłączeniu ESP wszystko jest ok. Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego problemu;/ Macie jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w średnicy kół musi być dość znaczna by sie tak działo...

Felgi te same, z oponami tył zostawiłem identyczny, jedyne co się zmieniło to z przodu z 225 na 235. Jest jakiś prosty sposób na ogarnięcie tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi te same, z oponami tył zostawiłem identyczny, jedyne co się zmieniło to z przodu z 225 na 235. Jest jakiś prosty sposób na ogarnięcie tego?

Ja mam 245 na przodzie i nic się nie działo wiec to pewnie coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierzność i geometrię robiłem ostatnio w grudniu przy zmianie na zimówki ale spróbuję zacząć od tego. Jak to ogarnę napiszę czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbierzność i geometrię robiłem ostatnio w grudniu przy zmianie na zimówki ale spróbuję zacząć od tego. Jak to ogarnę napiszę czy coś się zmieniło.

 

Wystarczy wpasc w wieksza dziure a zbierznosc moze sie przestawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...