Gość budmiller Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Witam Mam pytanie dotyczące ogrzewania w Navarze,zaobserwowałem dziś że ciepłe powietrze leci dopiero przy około 1500 obr/min.Wygląda to tak że pompa wody przy wolnych obrotach nie dostarcza ciepłej wody do nagrzewnicy.Wyszło to teraz przy obecnych mrozach gdy jazda odbywa się w żółwim tempie albo się wcale nie odbywa Nie wiem czy "ten typ tak ma" czy coś jest nie tak,podobne rozwiązanie jest we Fiacie Seicento tzn. taka fabryczna wada że pompa nie wydrabia na wolnych obrotach z dostarczeniem ciepłej wody do nagrzewnicy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Nie jestem mechanikiem żeby powiedzieć ci co jest nie tak, ale na pewno ten typ tak NIE MA! U mnie po nagrzaniu cały czas leci ciepłe powietrze, często mam postoje w terenie i grzeję się jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NuMeR Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 HejMoim zdaniem masz coś z układem albo jest zapowietrzony, za mało płynu albo rzeczywiście cos z pompą u mnie taki efekt nie występuje wiec musisz sie za to zabrać jak najszybciej bo moze to skutkować powżniejszymi awariami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Witam. Jak zimy silnik to u mnie tak samo. Dopiero od 1,5tys obrotów grzeje. Przy nagrzanym silniku - zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Dzięki za info,sprawdze poziom płynu w układzie i odpowietrze myśle że to nie pompa bo wcześniej się nie przegrzewał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 (edytowane) Nieusunięcie takiej usterki grozi przegrzaniem silnika. Miałem taki sam objaw w t4 na postoju letnie, w czasie jazdy ciepłe. Nikt nie zwracał uwagi, a oczywiście jak ja jechałem cały czas w trasie to wydawało mi się wszystko ok. Aż trach i uszczelkę wydmuchało. Radzę nie zwlekać. A bo nie napisałem, oczywiście pompa była do pupy. Koszt groszowy do remontu silnika. Edytowane 30 Listopada 2010 przez szczureczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 To mnie pocieszyłeś ale na początek sprawdze płyn i odpowietrzenie,małe pytanko gdzie są punkty odpowietrzenia wiem że zazwyczaj przy chłodnicy i nagrzewnicy ale jak ktoś mógłby dokładniej to będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Ja u siebie dziś dostrzegłem że przy -14C nagrzał mi się dopiero po ok 15k (20min jazdy) - a jak wczoraj jechałem w korku i obroty nie przekroczyły 1,5tys to wskazówka od temperatury płynu nawet nie drgnęła po 30min.Dopiero zaczął się rozgrzewać jak wyjechałem za miasto i obroty wzrosły pow.1,5tys. Coś może być nie tak - mam wrażenie że w poprzednią zimę rozgrzewał się szybciej . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Ja u siebie dziś dostrzegłem że przy -14C nagrzał mi się dopiero po ok 15k (20min jazdy) - a jak wczoraj jechałem w korku i obroty nie przekroczyły 1,5tys to wskazówka od temperatury płynu nawet nie drgnęła po 30min.Dopiero zaczął się rozgrzewać jak wyjechałem za miasto i obroty wzrosły pow.1,5tys. Coś może być nie tak - mam wrażenie że w poprzednią zimę rozgrzewał się szybciej . Pozdrawiam mam podobne spostrzezenia w silniku bezynowym V6, dzisiaj lekko "gazujac" polnymi drogami szybko rozgrzalem silnik i mialem mily cieply nawiew, gdy wjechalem w korek i przestalem "meczyc" silnik nawiew nagle stal sie letni, az musialem go zmniejszyc. podobnie gdy chcialem odmrozic szyby, po kilku minutach pracy silnika powietrze dalej bylo chlodne, musialem podkrecic obroty aby poczuc wyrazne cieplo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 odpowietrznik znajduje się przy filtrze paliwa jest to zaślepka przewodu nagrzewnicy łatwo go zauważyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Mam to samo u siebie - w korku leci prawie zimne. Jak się odpowietrza układ przez ten korek przy filtrze? - nigdy tego nie robiłem. Zawsze lałem płyn do chłodnicy i ściskałem wąż aż szły bąbelki, dolewałem płynu i znowu to samo aż układ był zalany na full. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 na uruchomionym silniku najlepiej z podwyższonymi obrotami można włączyć podgrzewacz , poluzować i zdjąć zaślepkę opisaną wyżej aż zacznie lecieć płyn i to cała filozofia oczywiście trzeba skontrolować poziom płynu czy niema go za mało bo znów się zapowietrzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dziś rano podjechałem do mechanika,silnik wiadomo jeszcze dobrze nie rozgrzany a przewody do chłodnicy już letnie stwierdził że to termostat.Jak myslicie czy uszkodzenie termostatu ma wpływ na powyższą przypadłość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery112 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ja dziś przejechałem swoim ok 30 km i ledwie sie nagrzał. Jak wjechałem do miasta i zaczęły sie korki to ledwie letnie leciało. Podejrzewam termostat - poprzedniej zimy nagrzewał sie po przejechaniu ok.1km . Jako że auto na gwarancji ok70tys to dziś rano pojechem do serwisu i na jutro jestem umówiony na sprawdzenie co nie jest tak. Jutro wieczorem dam odpowiedź czy moje przypuszczenia odnośnie termostatu się potwierdzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ja dzisiaj dolałem płynu bezpośrednio do chłodnicy i uzupełniłem w wyrównaczym bo była pustka - zobaczymy wieczorem jak będzie z temperaturą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Tak jak pisałem wcześniej to raczej wygląda mi na termostat po godzinnej jeździe po mieście silnik nie zagrzał się do optymalnej temperatury,natomiast chłodnica gorąca.Wynika z tego że cała ciepła woda idzie w duży obieg i się szybko wychładza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 objawem zapowietrzenia układu jest słabe ogrzewanie na niskich obrotach skoki temperatury na wskaźniku jeśli silnik nie osiąga temperatury roboczej a chłodnica jest ciepła to termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotras78 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 U mnie jest już ok Zauważyłem natomiast teraz inny objaw. Pokazało mi dzisiaj na wyświetlaczu -13 i samochód po przejechaniu krótkiego odcinka a później na długim postoju z włączonym silnikiem nie mógł osiągnąć właściwej temp. pracy a wręcz po jakimś czasie temperatura silnika zaczęła spadać. Pomogło włączenie tego przycisku co podnosi obroty - dało taki efekt że dalej już nie spadała ale też i nie rosła. Pocieszający jest fakt że przez cały czas leciało ciepłe powietrze z nawiewów. Jak później ruszyłem w trasę to temp po krótkiej chwili doszła do właściwej i tak już została Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacerek10 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 witam, ja przerabiałem ten problem poprzedniej zimy, wymienili mi termostat w serwisie, zrobili testa i było to samo, na wolnych obrotach temp znowu spadała, stwierdzili po tym zabiegu, że navara ma wydajne chłodzenie i tak już będzie, w tym roku mam ten sam problem i nic się nie dzieje,płynu nie brakuje, pompa nie padła, uszczelki nie wydmuchało, jak miałoby coś się dziać to przez trzy lata pewnie by się działo, w tym roku dołożyłem webasto i dalej wszystko ok i bez zmian. może te termostaty mają jakieś takie dziwne nastawy, koleżka w sorento ma podobnie z temperaturą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 W mondeo 2.0 tdci 2004 salonowe też miałem problem, pomogła wymiana termostatu małego obiegu. Może tu w d40 występuje ten obieg i się otwiera odrazu. W moim V6 po chodzeniu 7 minut na postoju i ruszeniu po 1,5 km mam już właściwą temeraturę. szybko się nagrzewa. Temperatura nic nie spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość budmiller Opublikowano 4 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2010 (edytowane) @Jery112 daj cynk co powiedzieli w ASO. U mnie okazało się że termostat jest ok,nagrzewnica nie zamulona chyba pozostaje pompa,jak ktoś ma doświadczenie w tym przypadku proszę o info. Edytowane 4 Grudnia 2010 przez budmiller Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiek25 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 panowie a kto podpowie jaki płyn do chłodnicy ?? bo widze u mnie w zbiorniczku tez juz dno widac kurcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 budmiller jak korzystasz z serwisu na przybysza odpuść sobie, podjedź może na liściastą do satala mitshubishi, kiedyś był to nissan. Chłopaki tam mają pojęcie trochę. jasiek25 oryginalnie płyn jest dawany pewnie jakiś nissan matic i pewnie drogi w chus. Ja wymieniałem płyn na prestone, daje radę. Podobno można mieszać z każdym płynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jasiek25 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 w serwisie panowie poinformowali mnie ze obojetnie byle na glikolu był wiec dokupiłem zeby stan utrzymac wlasnie jakiegos prestona na glikolu a docelowo po zimie zaraz poleci płyn na wymiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Ja Ci tylko mówię co znalazłem w manualu, nie wszystkie płyny można mieszać, więc ja na wszelki wypadek zmieniłem cały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.