Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Strzelanie w tłumik~!!


Gość jarros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam kod 55 ;-)

Jeśli masz uszkodzony czujnik, to ECU najprawdopodobniej opóźnia zapłon, aby nie dochodziło do spalania stukowego. Przynajmniej tak na logikę powinno być. W kazdym bądź razie znasz już przyczynę, dlaczego masz problemy z regulacją. Dowiedz się ile ten czujnik będzie kosztować, może nie jest aż tak tragicznie, w końcu to jest podobno element pizzoelektryczny.

Czy na benzynie też masz to strzelanie w tłumik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kod 55 ;-)

:)

Jeśli masz uszkodzony czujnik, to ECU najprawdopodobniej opóźnia zapłon, aby nie dochodziło do spalania stukowego. Przynajmniej tak na logikę powinno być. W kazdym bądź razie znasz już przyczynę, dlaczego masz problemy z regulacją. Dowiedz się ile ten czujnik będzie kosztować, może nie jest aż tak tragicznie, w końcu to jest podobno element pizzoelektryczny.

dokładnie. Podobne opinie są w archiwum pl.misc.samochody i nissanklub.

Ok, trzeba looknąć na allegro. Ciekawi mnie też, jak trudna jest wymiana czegoś takiego.

Czy na benzynie też masz to strzelanie w tłumik?

nie, tylko na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kod 55 ;-)

:)

Jeśli masz uszkodzony czujnik, to ECU najprawdopodobniej opóźnia zapłon, aby nie dochodziło do spalania stukowego. Przynajmniej tak na logikę powinno być. W kazdym bądź razie znasz już przyczynę, dlaczego masz problemy z regulacją. Dowiedz się ile ten czujnik będzie kosztować, może nie jest aż tak tragicznie, w końcu to jest podobno element pizzoelektryczny.

dokładnie. Podobne opinie są w archiwum pl.misc.samochody i nissanklub.

Ok, trzeba looknąć na allegro. Ciekawi mnie też, jak trudna jest wymiana czegoś takiego.

Czy na benzynie też masz to strzelanie w tłumik?

nie, tylko na gazie.

 

 

 

 

Czujnik w ASO ponoć kosztuje bagatela 1400 złociszy :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w ASO ponoć kosztuje bagatela 1400 złociszy :shock:

no zlituj się chłopie! ;)

 

Tą cene znalazłem tu na forum , ktoś się dowiadywał :?

Sprawdz costakiego,

odłacz na chwilę wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy, i sprawdź czy strzela wtedy. Umnie po odłaczeniu jest ok. Ale nie wiem jaki ma to związek ze strzelaniem

 

[mój wątek

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7253 ]

 

Czekam na jakąś poradę.

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz costakiego,

odłacz na chwilę wtyczkę od czujnika położenia przepustnicy, i sprawdź czy strzela wtedy. Umnie po odłaczeniu jest ok. Ale nie wiem jaki ma to związek ze strzelaniem

 

Hmm. jak mi powiesz gdzie to jest, to sprawdzę ;)

 

BTW. właśnie gdzie wyczytałem, że ustawianie obrotów z podłączoną czujką położenia przepustnicy nie ma sensu. Podobno trzeba to robić po odłączeniu. Może mnie ktoś oświecić?

 

 

też czytam :)

 

Czekam na jakąś poradę.

:lol:

 

no chyba pomogą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość --Mlody--

czujnik kosztuje dokladnie 1360 zl. :) W kazdym razie, mozna bez niego jezdzic i to nie prawda ze `opoznia` zaplon jak nie dziala.

 

Po prostu nie opozni go w razie spalania stukowego, a o takie naprawde trudno jesli tankuje sie na `normalnych ` stacjach paliw badz jezdzi sie na gazie. Ja u siebie nie mam czujnika stuku i gdybym mial opozniony zaplon auto nie zbieralo by sie ponizej 7 sek. do 100 km/h i nie jechalo by jak jedzie. Badzcie spokojni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik kosztuje dokladnie 1360 zl. :)

 

hehe :) masakra

 

W kazdym razie, mozna bez niego jezdzic i to nie prawda ze `opoznia` zaplon jak nie dziala.

 

i to jest dobra wiadomość :)

 

Po prostu nie opozni go w razie spalania stukowego, a o takie naprawde trudno jesli tankuje sie na `normalnych ` stacjach paliw badz jezdzi sie na gazie. Ja u siebie nie mam czujnika stuku i gdybym mial opozniony zaplon auto nie zbieralo by sie ponizej 7 sek. do 100 km/h i nie jechalo by jak jedzie. Badzcie spokojni.

 

dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mój gaziarz stwierdził że strzały w tłumik to wina sondy lambda która ledwo daje radę i za późno daje sygnał do silniczka krokowego aby zamknął dopływ gazu do miksera . A strzały są od gorącego kolektora wydechowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie sonda - tylko brak cutt-offa na gazie - podłaczenie cutt-ofaa w II giej generacji zwykle powoduje szarpanie przy zmianie biegów i takie tam (wynika to z bezwładności silniczka kriokowego - i całego układy który nie nadąża) stąd 99% instalek gazowych II generacji ma niewłączony cutt-off.

Na benzynce oczywiście cutt-off działa i dlatego nie pierdzi w tłumik.

Na gazie bez cutt offa gazik leci do silnika czy jedziesz czy hamujesz silnikiem. W przypadku hamowania silnikiem powstaje bogata mieszanka która sie nie dolpala w silniku tylko w kolektorze wydechowym. Nawet najsprawniejsza sonda nie jest w stanie domknąć krokowca tak by powstał efekt cutt - offa.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na gazie nie opłaca się hamować silnikiem tylko jak co to na luz. ;)

Przydałby się silniczek krokowy, który porusza się szybciej niż te ogólnie dostępne, chyba że są już jakieś ekspresowce :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe co piszeie bo wlasnie zaobserwowalem u siebie takie objawy po wymianie katalizatora.Przy puszczaniu gazu albo hamowaniu silnikiem teraz delikatnie poprykuje zpod podwozia. Zastanawiam sie czy isc z tym do gazownika ale z tego co piszecie to mija sie to z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie to napisałem wcześniej , przy jeżdzie na benzynie gdy puszczamy gaz natychmiast odcinane jest paliwo i strzałów nie ma , na LPG wszystko zależy od sprawności sondy aby w odpowiednim czasie zamknęła dopływ gazu , oczywiście przy chamowaniu silnikiem odcięta jest iskra na świecach więc nie wiem z kąd pomysły na PRZYSPIESZANIE ZAPŁONU , wybuchy powoduje nieprzepalony gaz wlatujący do gorącego kolektora wydechowego i tyle . czas reakcji sondy zależy od jej kondycji u jednego walnie dwa razy a u drugiego będzie walić jak w WRC . odrazu nasuwa się na myśl BLOS przy użyciu którego tych problemów nie ma ! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...