Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10-P11]Regeneracja wahacza górnego- instrukcja obrazkowa


mareq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. I długo nie trzeba było czekać i szlak trafił górne wahacze.Kosztowały ok 100zł/sztuka.Poprostu na małych pierścieniach przesunął się wahacz do strony mocowania zwrotnicy. Zostawiłem moje stare co hałasowały i rozebrałem sobie zemeringi,łożyska i pierścienie. Kupiłem nowe łożyska czekam jeszcze na zemeringi. I będę chciał zregenerować sobie te wahacze. Może dłużej pojeżdżę niż na tych śmieciach co kupiłem z nadzieją że trochę posłużą. Teraz chyba ciężko trafić dobre jakościowe części. Napiszę jakie będą efekty mojej pracy. I odradzam te łożyskowane na allegro całkiem tanie. Ciekawe jak te SRLine jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi SRL  komplet wytrzymał coś około 60 kkm to uważam za bardzo dobry wynik  a testowałem dużo różnych producentów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Rok temu wymieniłem górne wahacze na lamfordera. Jeden po 10 tys km jest juz do wymiany ale po części pewnie dlatego ze nakrętka dłuższej śruby się poluzowala i przez jakis czas nieświadomie tak jeździłem. 

Przypuszczając, że może śruba (gwint)jest zmęczona życiem kupiłem śrubę m16 i tokarz mi ja stoczył tak by pasowała w wahacz i łapę. 

Jak śrubę wyjąłem to okazało sie że przez brak dokręcenia otwory w lapie zrobiły sie lekko jajowate ale zaklepałem ja i są w miarę ok. Śrubę będę miał lekko "tuningowaną" wg mojej koncepcji bo w tej oryginalnej część z gwintem przechodzi jest już na wysokości otworu w łapie. Jest tam luz ponieważ otwory w łapie mają ok 12,5mm, średnica śruby w części niegwintowanej ma fi 12,4 a część gwintowana ma fi ok 11.9. Część niegwintowaną o średnicy fi 12,4 będę miał wydłużoną tak by było ciasno w obu otworach w łapie - gwint na śrubie będzie zaczynał się dopiero za ściankami łapy (widać na załączonych zdjęciach łapy z włożoną starą i dorobioną śrubą). 

I teraz do sedna.... Śruba oryginalna ma fi 12,4mm, wahacz lemfordera ma w sobie  tuleje o fi 12,5mm zatem luz jest mały i tak powinno po mojemu być. 

Ku mojemu zaskoczeniu w wahaczu SRL, który kupiłem na allegro, otwór w tulei ma fi 12,9 wiec śruba tam lata jak żyd po pustym sklepie. 

Mam zamiar to złożyć niwelując luz miedzy śrubą a tuleją wahacza zawiniętą na śrubie puszką od piwa. Tylko pojawia się pytanie skąd takie różnice w wymiarach między wahaczami? Tak ma być w wahaczu łożyskowanym czy to jakaś błąd produkcji?

Ma ktoś pod ręką SRL i zmierzy mi fi tulei wahacza?? Obawiam się że nawet po mocnym skręceniu śruby wahacz by stukał bo jednak luz śruba-tuleja byłby duży. 

W załączniku przedstawiam prowizoryczne rysunki śruby oryginalnej i po moim tuningu. 

Wahacz już założony wg tego co opisalem powyżej, wydaje się zrobione dobrze, pytanie na ile wystarczy. 

W razie pytań służę pomocą. 

Jedynie co mi pozostaje to jechać na zbieżność bo chyba teraz lekko ściąga auto czego przed wymianą wahacza mimo luzów nie było. 

IMG_20201003_131411.jpg

IMG_20201003_102003.jpg

IMG_20201003_145451.jpg

IMG_20201003_145546.jpg

IMG_20201003_184316.jpg

IMG_20201003_150420.jpgIMG_20201003_131411.thumb.jpg.567215d44ee35790b78d785d237fab83.jpg

IMG_20201003_184243.jpg

Edytowane przez flejti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...