Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10-P11]Regeneracja wahacza górnego- instrukcja obrazkowa


mareq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może koło 20kkm poczytaj temat od 1 str kolega na forum miał dużo wcześniej założone .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

chcialem to u mnie przeprowadzic.. ale wahacze maja tak wybita gume ze doslownie kola sa do srodka i tnie opony od zewnatrz :/ kiedys staly prosto a luzy tylko ogromne sa na gornych wahaczach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozbierałem swoje wahacze firmy dencekermann,(tuleje pracują w teflonie) bo lewy wydawał odgłos łamania, na początku nasmarowałem je smarem do łożysk ale jakoś krótko wytrzymał 5 tyś km. Teraz zastosowałem smar do przegubów tak jak radzili inni użytkownicy, ciekawe ile czasu będzie cicho, ale te wahacze nie są aż takie złe bo jeszcze żadnego luzu nie mają, powinny dobić spokojnie do 10tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jednak chyba nie da się rozebrać tego yamato, tuleja siedzi w gumie i musiałbym ją wyrwać z tej gumy. Czy to nie jest taka konstrukcja jak była w oryginale nissana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłeś na pierwszej stronie tego tematu tam są fotki jak rozebrać wahacz , yamato ten co miałem identycznie się rozbierały jak na pierwszej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi bo rozbierałem niedawno swaga z drugiej strony :)

Teraz drugi wahacz ma taki znaczek, tylko bez TP. Ten metalowy pierścień (w którym powinna być uszczelka) się odczepił od reszty w miejscu zaznaczonym na czerwono. Siedzi sztywno na gumie, ale można go odchylić tak, że powstaje szczelina na 2 mm, a w niej widać tylko gumę. Dodatkowo na tuleja nie jest zakończona na gładko, tylko ma "ząbki". Czy to jakieś podrabiane Yamato?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/571/photo424eb6b920e14ef2b8.jpg/

Edytowane przez lukasz11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zaznaczyłeś na czerwono to zostaje (jak w tym miejscu co na czerwono zaznaczyłeś jest luz to wahacz do kosza tego już się nie da regenerować . W miejscu co jest tulejka zaznaczona na niebiesko wyciąga się uszczelniacz podważając płaskim śrubokrętem od środka(na rysunku wkładasz śrubokręt pod gumę jak na rysunku metalowa sprężynka do około tulejki , później wyjmujesz tuleje i cała magia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co Ci chodzi, ale tu sprawa nie jest taka prosta, tego uszczelniacza nie ma po prostu, a tuleja jest zalana od początku do końca gumą. Można nią ruszać lekko na boki, ale nie jest to żaden luz, tylko wygina się ona w tej gumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/nowy-przedni-wahacz-gorny-primera-p10-p11-lewy-i2645007296.html znowu temat wrocil :) mam plany zamowic od arekautko te lozyskowane.. ciekawe co to za produkt? pisaliscie ze w foli.. ale co kto pisal to inna nazwe.. ciekawe czy mi sie poszczesci i dostane SRL :) opinie dajecie pozytywne o lozyskowanych. Obecnie moje juz rozjechaly kola i piszcza oba koszmarnie.. sam zrobilem na nich 40tysiecy.. a ile kto wczesniej? pojecia nie mam :) pukaja piszcza i tna opony od zewnatrz :D zamowie te i zobaczymy. Ciekawi mnie jak z ta 2 letnia gwarancja..mam mechanika ktory nie ma dzialalnosci ale jest dyplomowanym.. smarowac je przed montowaniem? strach troche rozbierac zeby nie wywalic uszczelninia i po gwaracji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym osobiście ich nie kupił )chinczyka( tylko 555 eeeewentualnie Lenforda. A z tymi gwarancjami to szkoda gadać. 2lata i wymagany rachunek z zakładu mech. Rozbież wóz, wyślij graty i czekaj miesiąc/2. z postojem. Uznają? Wątpię!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo tematów o wahaczach górnych.

Ja mam te łożyskowane i płaciłem 95zł i gdybym miał kupować to pewnie bym je kupił jeszcze raz ;) niż te 555 czy innej firmy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym własnie problem tkwi że na rynku jest sporo podróbek! I trzeba wiedzieć od jakiego "pakowacza" brać towar- info od mojego mechanika i zaopatrzeniowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie skrzypi mi prawy Lemforder po 17tyś i 2 latach (a miał być na łożyskach). Poszukuje linku na te prawdziwe z łożyskami w dobrej cenie.Może ktoś z klubowiczów teraz kupował. Będę wdzięczny za pomoc.

 

Rozebrałem wahacz,zapieczona jedna tujeja,wszelkie próby ruszenia spełzy na niczym. Winne sa metalowe pourywane sprężynki uszczelniaczy (należało na początku montowania dać smaru).Rozgladając się za nowym wahaczem dowiedziałem sie ,że nik nie wie które mają łożyska,jedne są zalane guma, a inne lepszych firm - ''tuleje obrotowe'' nawet słynne i wychwalane SRL!!! Podejrzewam,że wahacze tzw.łożyskowe nie istnieją a tak mylnie nazywa się ''tuleje pływające'' które mają inne uszczelnienie przypominające takie jakie mają łożyska (zdjęcie wahacza SRL) A może się mylę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik14 skąd ta pewność,rozbierałeś? na ogłoszeniach piszą ''tuleje obrotowe''. Masz może namiary na te właściwe? Po czym je poznać,tylko po innym uszczelnieniu i napisach na nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/show_item.php?item=2726772441 Tu dostałem SRL w dobrej cenie, musisz zapytać czy jeszcze ci wystawią aukcje. Wahacz w folii, a na niej napisy SRL Line. Tuleje się obracają, choć ta krótszą to trzeba kombinerkami złapać, żeby ruszyć (nie wiem czemu). Ale na aucie siedzi tak jak powinno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link,ale kupiłem w sklepie motoryzacyjnym za 123zł i wygląda tak jak opisywano są faktycznie łożyska,a tuleja jest nie dzielona.Założyłem i zobaczymy jak długo pociągnie.Na lewej stronie mam starego Lamfordera,wyczyściłem,nasmarowałem i co najważniejsze wymieniłem sprężynki skorodowane na gumowe oringi.Liczę ,że na bardzo długo będę miał spokój z górnymi wahaczami.

Edytowane przez VIXTHER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

HAHA i mnie dopadły górne wachacze ok 1,5 roku temu wymieniłem na lemfordery miały być takie zaj...... a wyszło jak zwykle wytrzymały równe 30tys. i miały już tak dość jak koń po westernie :) wsadziłem dziś jakieś NTY czy jaakoś tak z alledropgo za 90zł zobaczymy ile wytrzyma a lemfordery na gwarancje daje :) pozdrawiam i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...