Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sygnalizacja poziomu oleju


Kasjer
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj samochód zaliczył 15.000 km. I tak się zbiegło, że na tych 15.000 pojawił się krótkisygnał dźwiękowy i zamiast licznika kilometrów pokazało się 5 małych zer i jedna kreska. Myślałem, że to jakaś przypominajka o przeglądzie czegoś tam. Dzowniłem do serwisu i dowiedziałem się, zę to jest sygnalizacja ubytku oleju i że trzeba go uzupełnić. Samochód miał przegląd przy ok. 12,500 Nie sądzę, że gdzieś cieknie, nie widzę śladów. Myślę, że w YAMIE wlali mi minimalny poziom oleju przy wymianie. Czy spotkaliście się z czymś takim?

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj samochód zaliczył 15.000 km. I tak się zbiegło, że na tych 15.000 pojawił się krótkisygnał dźwiękowy i zamiast licznika kilometrów pokazało się 5 małych zer i jedna kreska. Myślałem, że to jakaś przypominajka o przeglądzie czegoś tam. Dzowniłem do serwisu i dowiedziałem się, zę to jest sygnalizacja ubytku oleju i że trzeba go uzupełnić. Samochód miał przegląd przy ok. 12,500 Nie sądzę, że gdzieś cieknie, nie widzę śladów. Myślę, że w YAMIE wlali mi minimalny poziom oleju przy wymianie. Czy spotkaliście się z czymś takim?

 

Na główny wątek tematu nie odpowiem, ale zaciekawił mnie tekst o "minimalnym poziomie oleju przy wymianie". Powiem tak, gdyby mi serwis wlał "minimalny poziom" to bym ich "postawił w maksymalny pion". Ale żeby to zrobić, trzeba sprawdzać poziom oleju dosyć często, a już po jego wymianie, to raczej nie powinno się nie sprawdzać i czekać aż coś gdzieś się zaświeci :).

Link to comment
Share on other sites

Mnie przy tej okazji tkneło aby podzielić się z Wami innym olejowym przemyśleniem. W autach poprzednich wymieniałem olej raz do roku lub co 10.000 - 15.000 tyś km. W instrukcji piszą aby stawić się na przeglądzie w okresie roku od zakupu lub 30.000 tyś km. Mam rozumieć że w QQ mamy taki super olej że gdy na liczniku mam 15.000 tyś km nie musze go zmieniać i czekac do czerwcowego przeglądu ? Hmm chyba tak.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj samochód zaliczył 15.000 km. I tak się zbiegło, że na tych 15.000 pojawił się krótkisygnał dźwiękowy i zamiast licznika kilometrów pokazało się 5 małych zer i jedna kreska. Myślałem, że to jakaś przypominajka o przeglądzie czegoś tam. Dzowniłem do serwisu i dowiedziałem się, zę to jest sygnalizacja ubytku oleju i że trzeba go uzupełnić. Samochód miał przegląd przy ok. 12,500 Nie sądzę, że gdzieś cieknie, nie widzę śladów. Myślę, że w YAMIE wlali mi minimalny poziom oleju przy wymianie. Czy spotkaliście się z czymś takim?

5 małych zer i jedna kreska to znak, że olej masz na poziomie 5/6. Te zera oznaczają olej, kreski to jego brak. Może być tak, że przy przeglądzie wlali Ci minimalnie więcej niż 5/6, teraz ta minimalna nadwyżka zniknęła co auto zasygnalizowało dźwiękowo.

Sprawdź na bagnecie ile masz oleju, jeśli jest pomiędzy min a max tzn, że nic nie musisz robić.

 

Mnie przy tej okazji tkneło aby podzielić się z Wami innym olejowym przemyśleniem. W autach poprzednich wymieniałem olej raz do roku lub co 10.000 - 15.000 tyś km. W instrukcji piszą aby stawić się na przeglądzie w okresie roku od zakupu lub 30.000 tyś km. Mam rozumieć że w QQ mamy taki super olej że gdy na liczniku mam 15.000 tyś km nie musze go zmieniać i czekac do czerwcowego przeglądu ? Hmm chyba tak.

Tak właśnie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Sprawdź na bagnecie ile masz oleju, jeśli jest pomiędzy min a max tzn, że nic nie musisz robić.

 

Dzięki Synkro, sprawdzę jutro rano. W ciągu dnia raz pokazywało 6 zer, raz 5 i kreskę i przy każdej takiej zmianie był sygnał dźwiękowy. Pewnie olej jest na granicy 6/6 i 5/6.

I doleję, bo mnie to pikanie wnerwia:)

Link to comment
Share on other sites

Korzystając z tematu. Jak często wymieniacie olej? Czekacie do 30k, czy wymieniacie np. po 15k?

W moim QQ właśnie stukneło 15k i zastanawiam się co zrobić.

Link to comment
Share on other sites

Korzystając z tematu. Jak często wymieniacie olej? Czekacie do 30k, czy wymieniacie np. po 15k?

W moim QQ właśnie stukneło 15k i zastanawiam się co zrobić.

 

Ja bym zobaczył czy nie ma ubytków, ocenił barwę i raczej nie kombinował więcej niż podaje instrukcja, a więc jechał dalej, jeśli olej nie jest smoliście czarny i nie trzeba dolewać.

Link to comment
Share on other sites

(...), sprawdzę jutro rano. W ciągu dnia raz pokazywało 6 zer, raz 5 i kreskę i przy każdej takiej zmianie był sygnał dźwiękowy. Pewnie olej jest na granicy 6/6 i 5/6.

I doleję, bo mnie to pikanie wnerwia:)

Najważniejsze to ile masz na bagnecie. Powinno być oczywiście pomiędzy MIN a MAX. Tak więc sprawdź bagnet!

Nie dolewaj jak jest OK, bo przelejesz i będzie kłopot! (między MIN a MAX jest chyba 1l?)

U mnie po zakupie było "ooooo", do pierwszego przeglądu miałem już wskazanie "oooo_" a po przeglądzie zalali mi wg wskaźnika "ooo__" (na bagnecie dokładnie po środku min i max) tłumacząc że trudno zalać "pod korek".

Tyle, że na f-rze miałem 4.6l a do tego silnika wchodzi 4.3 tak więc na papierze przelali... ;) Wg serwisu dla tego silnika wartością akceptowalną jest nawet "o____"...

Nie jestem pewien, ale chyba w instrukcji doszukałem się kiedyś zapisu, że dla silników benzynowych nie oznacza to wcale poziomu tak jak dla dCi tylko ciśnienie oleju.

Zastanawia mnie tylko ten Twój sygnał dźwiękowy. Ja nie kojarzę takowego przy zmianie wskaźnika _. No chyba, ze masz już "_____" ;)

Jak na taka okoliczność wożę w bagażniku 1l oleju ;)

 

Mnie przy tej okazji tkneło aby podzielić się z Wami innym olejowym przemyśleniem. W autach poprzednich wymieniałem olej raz do roku lub co 10.000 - 15.000 tyś km. W instrukcji piszą aby stawić się na przeglądzie w okresie roku od zakupu lub 30.000 tyś km. Mam rozumieć że w QQ mamy taki super olej że gdy na liczniku mam 15.000 tyś km nie musze go zmieniać i czekac do czerwcowego przeglądu ? Hmm chyba tak.

Olej Longlife jest w benzynce co 30tys :devil:

 

Korzystając z tematu. Jak często wymieniacie olej? Czekacie do 30k, czy wymieniacie np. po 15k?

W moim QQ właśnie stukneło 15k i zastanawiam się co zrobić.

W Twoim dCi jest chyba wcześniej jak dla benzyny... co 20tys...? (masz w papierach :))

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Synkro, sprawdzę jutro rano. W ciągu dnia raz pokazywało 6 zer, raz 5 i kreskę i przy każdej takiej zmianie był sygnał dźwiękowy. Pewnie olej jest na granicy 6/6 i 5/6.

I doleję, bo mnie to pikanie wnerwia:)

A wiesz jaki olej ci zalali ? Masz karteczkę w komorze silnika ?

Kurde, nawet przy takich banalnych rzeczach trzeba pilnować serwis ... Kurcze no w końcu są podawane pojemności układów, więc co tu kombinować. Jeżeli instrukcja mówi 4,3L to i tyle trzeba zalać. A nie jak kolega pisze że 4,6L na fakturze. A potem mamy olej na aukcji w necie....Mi kiedyś zmienili rozrząd w Fiacie Siena i na fakturze też miałem 0,5 litra oleju. Fachowcy !!!!

Nie wiem czy tak można ale ja zawsze na wymianę brałem ok. litra więcej niż w układzie i ostateczny poziom sam sobie wyrównywałem, bo to przecież najlepiej na zimnym silniku sprawdzić. Więc ja bym poprosił 5L "na fakturze", zalać 4L a resztę sam bym wyregulował. No ale to na razie się tak wymądrzam przed pierwszym przeglądem :)

 

Ja raczej do 30tyś nie dociągnę w roku więc pierwszy przegląd wyjdzie za rok na wiosnę i nie ważne ile będzie na liczniku. Teraz tylko jeszcze się głowię nad zmianą oleju "po dotarciu". Tak, tak wiem temat rzeka i dużo było w tym temacie, decyzję sam muszę podjąć. Najbardziej mnie przekonuje to że pewnie mam teraz olej fabryczny i pewnie jakości przeciętnej. A zalałbym coś np. z Texaco 5W30, tylko czy potem za rok serwis mi to samo zaleje ? Czy po prostu oddam samochód i co będzie to będzie zagadką, no chyba że prawdę w książce wpiszą.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

(...)

Kurde, nawet przy takich banalnych rzeczach trzeba pilnować serwis ...

(...)

Lutenet,

W Twoim przypadku proponuję po prostu zabrać giwerę na pierwszy przegląd... a będzie git z tym olejem... ;):D

Pozdr.:)

Link to comment
Share on other sites

U mnie po zakupie było "ooooo", do pierwszego przeglądu miałem już wskazanie "oooo_" a po przeglądzie zalali mi wg wskaźnika "ooo__" (na bagnecie dokładnie po środku min i max) tłumacząc że trudno zalać "pod korek".

 

Dla mnie dziwne jest to że kiedy odpalałem silnik to była informacja "oil good" a te 00000 i 00000_ pojawiało się w czasi jazdy. Chyba jednak jutro pojadę do serwisu. Niech mi wyjaśnią tą zagadkę.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Synkro, sprawdzę jutro rano. W ciągu dnia raz pokazywało 6 zer, raz 5 i kreskę i przy każdej takiej zmianie był sygnał dźwiękowy. Pewnie olej jest na granicy 6/6 i 5/6.

I doleję, bo mnie to pikanie wnerwia:)

Stan masz prawidłowy na bank,te kółeczka oznaczają poziom między min. a max. na bagnecie.Inaczej będzie ci pokazywał zaraz po zatrzymaniu,inaczej po dłuższym postoju.to normalne.
Link to comment
Share on other sites

Stan masz prawidłowy na bank,te kółeczka oznaczają poziom między min. a max. na bagnecie.Inaczej będzie ci pokazywał zaraz po zatrzymaniu,inaczej po dłuższym postoju.to normalne.

Chyba mam powód tego piszczenia:)

Instrukcja obsługi

"Naciśnięcie przełącznika komputera pokładowego i na kierownicy przez około 3 sekundy podczas wyświetlania wskaźnika poziomu oleju wyświetli informację o poziomie oleju"

 

Musiałem przypadkowo przytrzymać przycisk przez te 3 sekundy. Tylko jak to gówno wyłączyć?:) Spróbuję jutro to powtórzyć. Może się wyłączy.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie dziwne jest to że kiedy odpalałem silnik to była informacja "oil good" a te 00000 i 00000_ pojawiało się w czasi jazdy. Chyba jednak jutro pojadę do serwisu. Niech mi wyjaśnią tą zagadkę.

 

Hmm.. jedno kółeczko może ci zniknąć w tajemniczych okolicznościach nawet jak staniesz na stromym podjeździe... a potem znowu się pojawi :D

Tak jak pisałem wcześniej - istotny tu jest bagnet, a wskaźnik może nawet wskazywać "o____" ...

Ale jak masz spać spokojnie to oczywiście - zapytaj ekspertów ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. jedno kółeczko może ci zniknąć w tajemniczych okolicznościach nawet jak staniesz na stromym podjeździe... a potem znowu się pojawi :D

Tak jak pisałem wcześniej - istotny tu jest bagnet, a wskaźnik może nawet wskazywać "o____" ...

Ale jak masz spać spokojnie to oczywiście - zapytaj ekspertów ;)

Dokładnie jak piszesz, bagnet to podstawa. Ja też sobie sprawdziłem funkcję tych kółeczek podczas gdy na kompie pokazało się info o oleju, ale nie trzymałem 3s tylko krótko przycisnąłem, tak więc nie mam żadnych innych dźwięków i samo mi się nie pokazują kółka, tylko jak je "zawezwę do pokazania" :whistle:

Moja propozycja to sprawdź sobie dobrze poziom oleju (rano, na równym poziomie samochód, dobrze wycierając bagnet) no i postaraj się zlikwidować te piszczące dźwięki.

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

A dzisiaj cisza:) Myślę, że wczoraj jednak nacisnąłem ten przycisk na kierownicy i jakiś czas to trzymało. Poziomu oleju nie prawdzałem na bagnecie skoro mam na wskaźniku 6/6 lub czasem 5/6

Link to comment
Share on other sites

A ja chciałbym się dowiedzieć od kolegów co mają diesle w Qashqaiach po FL. Czy Wam się wyświetla poziom oleju na ekranie ?? bo niestety ale u mnie się to nie wyświetla i mnie to wkur.. jeden serwis powiedział że coś mi się zawiesza i że prosi o podjechanie do serwisu/salonu gdzie auto kupiłem - z instrukcji wychodzi że ta funkcja jest dostępna i powinna się wyświetlać :/

Link to comment
Share on other sites

A ja chciałbym się dowiedzieć od kolegów co mają diesle w Qashqaiach po FL. Czy Wam się wyświetla poziom oleju na ekranie ?? bo niestety ale u mnie się to nie wyświetla i mnie to wkur.. jeden serwis powiedział że coś mi się zawiesza i że prosi o podjechanie do serwisu/salonu gdzie auto kupiłem - z instrukcji wychodzi że ta funkcja jest dostępna i powinna się wyświetlać :/

 

Po przekręceniu kluczyka wyświetla się komunikat level oil Ok , jezeli równocześnie przycisnę na kierownicy

przycisk od komputera pojawia się wykres słupkowy poziomu oleju. :)

Link to comment
Share on other sites

Po przekręceniu kluczyka wyświetla się komunikat level oil Ok , jezeli równocześnie przycisnę na kierownicy

przycisk od komputera pojawia się wykres słupkowy poziomu oleju. :)

Dokładnie,nawet u mnie w tiidzie to działa tak samo.Oil O.K.przycisk "i"w ciągu 3 sek.i wykres :rolleyes:
Link to comment
Share on other sites

U mnie nie potrafią aktywować tego wskaźnika oleju :/ ani cm krzemionki ani japan motors na jasnogórskiej :( jutro dzwonie do cm krzemionki... na początku mi próbowano chyba zasugerować że nie mam tej opcji ale to mało możliwe jeśli "Waszka" ma coś takiego :( Ciekaw jestem czy ktoś ma wersje Tekna z 2.0 dci i z taka opcją

Link to comment
Share on other sites

Korzystając z tematu. Jak często wymieniacie olej? Czekacie do 30k, czy wymieniacie np. po 15k?

W moim QQ właśnie stukneło 15k i zastanawiam się co zrobić.

Widzę że masz 1.5 dCi ,więc wymiana oleju w twoim przypadku to 20k a nie 30k.Sugestia FJerzego by ocenić olej po barwie w dci nie ma najmniejszego sensu.Olej w turbodieslach juz po kilkuj godzinach eksploatacji jest czarny :rofl:
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam 1,5 dci i według książki serwisowej przegląd mam co 30k km. Po zapaleniu silnika nie pokazuje mi się informacja o stanie oleju.

Zapobiegawczo umówiłem się na piątek na wymianę po 15k km.

Link to comment
Share on other sites

U mnie nie potrafią aktywować tego wskaźnika oleju :/ ani cm krzemionki ani japan motors na jasnogórskiej :( jutro dzwonie do cm krzemionki... na początku mi próbowano chyba zasugerować że nie mam tej opcji ale to mało możliwe jeśli "Waszka" ma coś takiego :( Ciekaw jestem czy ktoś ma wersje Tekna z 2.0 dci i z taka opcją

 

Ja mam i działa. Co prawda to QQ+2 ale to chyba wpływu na olej nie ma ;)

Link to comment
Share on other sites

U mnie nie potrafią aktywować tego wskaźnika oleju :/ ani cm krzemionki ani japan motors na jasnogórskiej :( jutro dzwonie do cm krzemionki... na początku mi próbowano chyba zasugerować że nie mam tej opcji ale to mało możliwe jeśli "Waszka" ma coś takiego :( Ciekaw jestem czy ktoś ma wersje Tekna z 2.0 dci i z taka opcją

Witam, ja mam teknę 2.o dci i to działa.

Link to comment
Share on other sites

Witam, ja mam teknę 2.o dci i to działa.

 

Ty masz Tekne 2.0dci i wszystko działa a ja mam Tekne 2.0dci i kur...czak dwa serwisy niewiedzą co jest grane - jedni mi zaczęli mówić że pewnie w moim modelu tego niema ale to sprawdzą a drudzy, że zostawię im auto oni rozłożą pół silnik na części to może dojdą czemu nie wyświetla poziomu oleju : (

Edited by pavelsti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...