DINO Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Hmmm no to coś mnei trafiło i postanowiłem zmienić swojego STAG-a200 na STAG-a300+, daje on więcej możliwości strojenia, powód jak był to prawdopodobnie padła 3 cewka w matrixie, czyli trzeba albo reanimować listwę, albo wymienić na pojedyncze blue haneczki a co za tym idzie postanowiłem wymienić właśnie też i sterownik. Od sąsiada pożyczony garaż i dzisiaj się zaczęło, wywalanie kolektorów do wiercenia, i na całe szczęście, bo okazało się, że wkrętki rózne na różnych cylindrach, czyli to co było pod ręką poszło w kolektor, który został wywiercony dość długim wiertłem, a wkrętki poszły na silikon, czyli jak chciałem zdjąć wężyki to zaczeły się odkręcać razem z nimi, do tego jakiś debil tak je wkręcił, że nie można było odkręcić kolektora bo nachodziły na śruby. Instalacja cała wypruta i do tego okazało się, ze (+) wzięty z wtrysków. czyli będzie przeróbka (+), nowe wkrętki i to na klej a nie jakiś silikon i parę innych spraw, zastanawiam się też, czy jednego przewodu od lambady, który zostaje wolny, nie podłączyć do przepływomierza i było by wskazanie w programie jego wartości Sterownik będzie pomiędzy filtrem a aku, to chyba jedyne sensowne miejsce bez kombinowania, a czasu mało bo w czwartek już ma działać a hannki jeszcze w trasie To może na tyle teraz, jutro dalsza część fotorelacji. po obejrzeniu schematu (+) zostaje dalej na wtryskach aby bez sensu nie ciągnąć dodatkowo kabla przez kabinę, (+) na wtryskach pojawia się od stacyjki , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 szybkie głupie pytanie nowe wiertki mają 6mm tz 4mm w środku !!!!!!! bo jak wiesz jak dasz standart 3mm to tak jakby dysza dla hany ,,,, 4 mm wśrodku ma być na nowej wiertce ... jak masz wsio na wierzchu ,,, ja mam standart 3 mm wiec pewnie tą hane ogranicza a Piotr F z wież z kąd zrobił kuzynowi nawierty zaraz koło wtrysku pb w stronę pod kątem głowicy super może być kiepsko z montem demontem ... ale to ostatnia moda na forum i to na logikę przemawia do mnie zamontuj nowe wiertki albo na epoxy albo na Bosaloskiej paście do wydechów ostatnio używam do wszystkiego,,,, co do + sa mając na uwadze elektrykę z P10 to analogicznie zasilanie wtrysków przechodzi przez Ecu ,,tz wychodzi ,,, wiec dodatkowo obciążasz uklad zasilania Ecu nie jest to zdrowe choć działa ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 wkrętki daję 6, co do (+) to nie idzie z ECU tylko przez bezpiecznik, z ECU idzie (-) sterujący, bo wtryski sterowane są masą, dlatego pomyślałem zostawić jak jest, jako klej to idzie specjalny do gwintów, czerwony WURTA, , właśnie jeszcze co do tego jak się wwiercić to czekam aż hanki przyjadą bo kolektorjuż leży i czeka, niestety przy wyciąganiu jedna śruba musiała być odcięta bo aby go wyjąć musiałbym wywalać pompę oleju a tego już mi sie nie chciało , ale za to pojawił się inny problem, bo nie można wyjąć altka , chyba zostanie wycięcie śruby, bo założona odwrotnie, czy co??, także dla potomnych, montaż instalacji gazowej w 8 godzin, jest niemożliwy jeżeli będzie wyciągany kolektor do wiercenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Dino nie bój nic mam w razie co ten kawałek kolektora moglem Ci go wysłać byś sobie zrobił wiertki i było by na podmianę ...co do wiertek to ok ważne by miały w środku 4 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 No piękny makaron na fotkach U mnie STAG zmieścił się między aku i dolot powietrza do filtra (ale chyba mam mniejszy aku) Czekamy na finał...czyżby do zmiany na 300+ skusił Cię nowy soft? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 chyba napewno choć za Dino wymiana już dawno chodziła jak pamiętam ... ponadto mapy 3D korekty po Temp inie wiem co tam jeszcze jest ,,,, ale z Hanek będzie zadowolony A Dino załatw sobie dobre opaski takie skręcane na śrubkę co do miejsca to ja mam Staga na Ecu poprawa jest taka że ma sucho i cieplej w zimie i chłodniej w lecie ,, a i sporo kabelków podłączasz odrazu do ecu ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 chyba napewno choć za Dino wymiana już dawno chodziła jak pamiętam ... ponadto mapy 3D korekty po Temp inie wiem co tam jeszcze jest ,,,, ale z Hanek będzie zadowolony A Dino załatw sobie dobre opaski takie skręcane na śrubkę co do miejsca to ja mam Staga na Ecu poprawa jest taka że ma sucho i cieplej w zimie i chłodniej w lecie ,, a i sporo kabelków podłączasz odrazu do ecu ,, W STAG-300+ AC dodało od wersji 7 (czyli od ostatniego poniedziałku) całkiem fajną funkcjonalność ISA2 - zbiera toto mapę Pb 3D w pelnym zakresie obciążeń i obrotów i potem automatycznie koryguję dawkę lpg coby różnicy pomiedzy pb i "pb na lpg" nie było. Teoretycznie pozwala wystroić "idealnie" instalację. W praktyce ciekaw jestem jak to będzie sie sprawowało dla różnych warunków otoczenia: tzn innych temperatur powietrza, ciśnienia, w końcu STAG i inne sterowniki lpg używają MAP'a a nie MAF'a. btw od niedawna jestem posiadaczem P11 chociaż niestety tylko ze skromnym GA16DE. Planuję że auto dostanie STAG-300+ w nowej wersji i H2000 (w nowym sofcie można już "wybrać" te wtryski zamiast Keihin). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek.S Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 (edytowane) wkrętki daję 6, co do (+) to nie idzie z ECU tylko przez bezpiecznik, z ECU idzie (-) sterujący, bo wtryski sterowane są masą, dlatego pomyślałem zostawić jak jest, jako klej to idzie specjalny do gwintów, czerwony WURTA, , właśnie jeszcze co do tego jak się wwiercić to czekam aż hanki przyjadą bo kolektorjuż leży i czeka, niestety przy wyciąganiu jedna śruba musiała być odcięta bo aby go wyjąć musiałbym wywalać pompę oleju a tego już mi sie nie chciało , ale za to pojawił się inny problem, bo nie można wyjąć altka , chyba zostanie wycięcie śruby, bo założona odwrotnie, czy co??, także dla potomnych, montaż instalacji gazowej w 8 godzin, jest niemożliwy jeżeli będzie wyciągany kolektor do wiercenia Mi zmiana instalacji z II generacji na IV zajeła ok 18h,zestaw jaki zamontowałem to. STAG 300+ obecnie ISA2 HANA2000 ZAVOLI ZETA N Czaja FL 03 Co prawda to nie nissan ale zamieszcę kilka fotek. Edytowane 16 Marca 2011 przez KS2507 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 no to przeszedł drugi dzień walki, w dalszym oczekiwaniu na przyjazd hanek, została zrobiona cała elektryka, wszystko raczej pochowane, nawet przewody od STAG-a zmieściły się w obudowę plastikową, tam gdzie idą przewody od wtrysków, czyli nei było potrzeby wyłamywania i robienia dziury, wystarczyło trochę pomyśleć i przyłożyć się do całej roboty, do tego praktycznie wszystkie kable są skracane, nawet te z wtyczkami, aby bez sensu ich nie zawijać i robić jakieś pętle, ale tak to jest, że jak się robi dla siebie to inaczej, albo jak się człowiek przykłada niezależnie od tego dla kogo robi, w końcu drut team dostaje za to kasę i to nie małą, czyli mogli by się choć troszkę przyłożyć. Do izolacji została użyta taśma materiałowa i od dzisiaj będzie to podstawowa taśma u mnie, bardzo gites się pracuje do tego nie dość, że ładniej wygląda to jest trwalsza od plastiku,. Zasilanie od wtrysków gazowych też pociągnąłem razem z benzynowymi, aby przewody bez sensu się nie tarabaniły, tylko były w miejscu w którym nikomu nie będą przeszkadzać ani nie będzie ich za bardzo widać. W kolektor wkręcone śruby na klej, jutro obcinanko i nawierty pod hanki, No i porcja zdjęć co i jak wygląda teraz Mi zmiana instalacji z II generacji na IV zajeła ok 18h,zestaw jaki zamontowałem to. STAG 300+ obecnie ISA2 HANA2000 ZAVOLI ZETA N Czaja FL 03 Co prawda to nie nissan ale zamieszcę kilka fotek. fajowo tylko przy wymianie filtra będzie tarabanienia, też kupiłem przejściówki na hanki ale i tak będę ciął i lutował, bo nie potrzeba aż tyle wtyczek. w kolektorze widzę masz więcej mięcha niż u mnie, ale jutro się okaże, właśnie kurier przywiózł hanki, zajefajne, tylko baran mógł trochę wcześniej to by się coś jescze wywierciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek.S Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Co do wymiany fitra to bardzo ciasno jest wokól kolektora więc kilka minut to zajmie,ale chciełem wszystko pochować jak tylko się dało,jak bedę miał chwile czasu to też polutuję te wtyczki bo one są kiepskie, jak poruszyłem przewodami na włączonym zapłonie to sterownik zarejestrował błąd wtryskiwacza więc coś tam nie łaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Dino miałeś nie tak żle zrobione wywierty a teraz koło wtrysku PB pod kontem by wiertka była skierowana jak najbardziej równolegle do ryry kolektora skręcona w stronę zaworów .. a ja myślałem jeszcze o czymś innym zamiast wiertek to króciec od hany nagwintować i wkręcić .... a zrób fotosy Hamek chętnie zobacze teń króciec zazdroszczę wam że macie tyle miejsca albo się pochwale moim montażem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Dzisiaj nastąpił koniec prac, niestety przez kuriera nie zdążyłem nic wystroić czyli pewnie jutro od rana zacznie się kręcenie silniczka , nissmo odpaliło od strzała także wszystko jest gitt nigdzie nie leci, nie dmucha, nie cieknie i wszelkie inne nie Niestety pierwsze założenia jakie były, aby ROMANA schować pod kolektor nie udały się, ale zostanie to zrobione przy następnych modernizacjach, czyli na razie wszystko tak jak na fotkach, zostają jescze do zmiany przewody do wtryskiwaczy, bo wszystko jest sztywne a może i odrazu schowa się ładnie aby nie było widać tak jak teraz, niestety czas gonił bo garaż od sąsiada a jeszcze jutro do Świnoujścia trzeba lecieć. A teraz możecie się pastwić i wynajdywać różne niedociągnięcia @Tofu chyba nie myślisz o tych moich wkrętakch, które miałem, że nie były aż takie złe dalsze zdjęcia, bo nie wlazły na raz Czyli wnioskując, jeżeli ktoś wstawia samochód o 8.00 i odbiera o 16.00 to znaczy, że powinien się dobrze zastanowić nad swoją instalacją i czy na pewno jest zrobiona zgodnie ze sztuką montażu , mi sam przód zajął 3 dni ale musiałem czekać na części i takie tam inne latanie po sklepach, bo zawsze coś zabrakło, ale jak by to wszystko odjąć to i tak wychodzi 2 dni oczywiście jak ktoś chce zrobić to tak jak powinno być Jakby co, to jak ktoś zainteresowany poprawkami STAG-a, możemy pogadać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 No no, szacun Wężyki do wkrętek chyba z 1 cm mają A jednak da się Moi gazownicy sory..."pseudo gazownicy" twierdzili, że pojedynczo -"co pan opowiada" na krótkich wężykach -"a poco, przecież musi być dojście do wtryskiwaczy.." No ale jak cały czas montują Valdemary to i dojście im potrzebne Jak wyglądał filtr po danym przebiegu? Rozcinałeś go? Ciekawy jestem Twojego wystrojenia na ISA2- ja będę walczył w sobotę. Czyściłeś przy okazji przepustnicę? Jeżeli tak to czy był problem z obrotami? Normalnie aż boję się zajrzeć do siebie jak moi "fachowcy" zrobili nawierty Trochę daleko mam do Koszalina ale jak coś to nie wiem czy się nie zgłoszę na poprawki Jeszcze raz -szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 filtra nie zmieniałem, bo ma dopiero 200km, a poprzedni leży i czeka na rozcięcie, teraz przepustnicy nie czyściłem bo ani nie było czasu ani potrzeby ale poprzednio obroty wzrosły i przez jakiś czas tak było ale doszło do siebie . a ja myślałem jeszcze o czymś innym zamiast wiertek to króciec od hany nagwintować i wkręcić ... nie zda egzaminu, po pierwsze brak miejsca aby ją wkręcić, po drugie brak amortyzacji, zaraz by się ułamała, a tu jednak guma przenosi drgania, zauważ, że wtrysków PB też nikt nie wkręca, a i jeszcze zapomniałem, ze zmienione jest miejsce podciśnienia w kolektorze, teraz w tym miejscu gdzie wchodził EGR i wszystkie węże fi5, czyli będzie droga krótsza a co za tym idzie powinna być szybsza reakcja na prawy pedał no i ROMAN, przygotowany już pod nowy reduktor NIKO, który zostanie na starcie przerobiony ale niestety zabrakło na magazynie i dopiero go doślą, czyli narazie MIII będzie musiał oblecieć, choć nie mogę na niego narzekać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Dino zarypałeś z śrotkowymi wiertkami jakie masz węzyki wiertka wtrysk a i czy te krućce są wprasowane w środek ????i czy masz tam sitko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Dino zarypałeś z śrotkowymi wiertkami jakie masz węzyki wiertka wtrysk a i czy te krućce są wprasowane w środek ????i czy masz tam sitko a co chcesz od środkowych?? jest gicior i nie przeszkadza jak poprzednio w odkręceniu/dokręceniu kolektora wężyki wszędzie fi6, wprasowane a czy jest sitko to niewiem To dzisiaj było testowanko i naprawdę czuć różnicę nawet do MATRIXA, auto ładnie się zbiera i ogólnie fajnie sie wkręca, jeszcze tylko zmiana reduktora aby nei było spadków i będzie gitt A teraz najlepsze, z racji tego, że nie było czasu w zabawę ze strojeniem, to tylko przegoniłem nismo na PB, do garażu i ustawianie mnożnika, po tym zabiegu wciskamy AutoAdaptację i jedziemy i wszystko się samo stroi, niestety do czasu aż komp nei zbierze całej podstawowej mapy 3D dla PB, nie przełączy się LPG, czyli najważniejsze jest zebranie podstawowej mapy PB dla obrotów 1000-3500 czyli taki standardowe powożenie na emeryta, ale aby zebrać całą mapę dla pełnego zakresu obrotów, to jednak trzeba nismo pogonić i to nieźle i jeżeli już jedziemy na LPG a komp trafi akurat na jakiś zakres którego nie ma jeszcze skonfigurowanego, bo akurat nas poniosła fantazja, to sam się przełączy i dozbiera a buzer nas o tym poinformuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 fajne to ale ogłupieć w 3d można ...chodziło mi oto ze jak być dał każdy wtrysk po jednej stronie to hanka może iść na dół do samego końca tz praktycznie zerowy wężyk od wiertki do hany a Dino odczułeś różnice w długości wężyków i przewagi pojedynczego wobec listwy ,,, a To jest strojenie na 1 Barze ???? i spadki do 0,88 co widziałem na mapach ??? to początek blisko 1,x powyżej a góra poniżej 1x ,,,wiec pasuje mieć 0,9B robocze i nie spadające ???? hanki mocne ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 .chodziło mi oto ze jak być dał każdy wtrysk po jednej stronie to hanka może iść na dół do samego końca tz praktycznie zerowy wężyk od wiertki do hany brak szans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 (edytowane) No mapki piękności pokryte.. Tylko chyba już po 4500 rpm ISA2 nie wprowadza korekt (ma jakieś stałe czy co?) Ja będę jeździł jutro, z tym że najpierw wystroję w 2D a potem autoadaptacja. Powiedzcie mi jeszcze jak bardzo może bruździć w instalce trójnik wpięty przed filtrem FL. Ps. teraz Dino jeszcze w podpisie musi dać STAG ISA2 Edytowane 18 Marca 2011 przez miziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 idż do nissmo otwórz maskę i zobacz ile tam jest przeszkadzających elementów No mapki piękności pokryte.. Tylko chyba już po 4500 rpm ISA2 nie wprowadza korekt (ma jakieś stałe czy co?) Ja będę jeździł jutro, z tym że najpierw wystroję w 2D a potem autoadaptacja. Powiedzcie mi jeszcze jak bardzo może bruździć w instalce trójnik wpięty przed filtrem FL. jak sam wystroisz i później włączysz autoadaptrację to i tak pozmienia, przełóż filtr z trójnikiem, filtr daje spadki a pomiar jest przed spadkami, czyli zakłamany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 brak szans czemu ???? ja mam 1.3 cm + króćce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 czemu ???? ja mam 1.3 cm + króćce pokaż mi gdzie chciałbyś tak zrobić, z prawej przepustnica a z lewej zawór?? środek da radę i to raczej tak jak ja wywierciłem bo druga strona to przeszkadzają śruby tam nie tylko listwa jest Ja będę jeździł jutro, z tym że najpierw wystroję w 2D a potem autoadaptacja. zapisz sobie ustawienia i wgraj po aktualizacji i później daj AA i zobacyzsz czy wyszło tak samo i jak miałeś wystrojone auto, u mnie nie można było tak zrobić, bo ja zmieniałem wszystko włącznie z elektroniką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 ja Ci powiem tak ja składam wtryski tak od 2uch środkowych a potem 2 boczne listwe zakładam Romano sekwencyjnie .. nie jest łatwo pozakładać choć ja mam troszkę dalej od wtrysków pb ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 dzisiaj było tankowanko po trasie i tak, Koszalin - Świnoujście (promy Karsibór) czas 1h30', czyli chyba nie tak źle i powrót i tak wyszło 412km, a spalanko 10,8L/100km tylko za bardzo mi się nie podoba bo pompiarz na stacji za równo nalał co do kwoty, czyli czas to zweryfikuje bo znowu w turne po Polsce jadę czyli wtedy będzie bardziej miarodajny pomiar, ale jeżeli taka tendencja się utrzyma, to znaczy, że warto zainwestować w dobre wtryski i montaż, bo zwraca sie w paliwku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek.S Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Całkiem ładnie udało ci się zebrać mapkię wzorcową PB pewnie zbierałeś z laptopem, ja nie mam laptopa więc zbierałem wedłóg dzwięków buzera i powyżej 4500 mam niewiele zebrane.Całkiem duże masz korekcje po obrotach,u mnie korekcje wyglądają tak jak n iżej. Ps; Hanki mają treas jakieś osłonki z materiału? moje takich nie mają kupowane jakieś 1 miech temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.