Gość jaano Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 a jak z tym zaworem na turbinie?? moze tu cos mozna pokombinowac?? potem chip (moment dosc mocno wzrasta (wg tunera)), jeszcze IC mozliwosci jest troche (musze poczekac na lepsza koniunkture (czyt. kase)) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2005 Najrposciej to wsadzasz MBC cena maks 100zł wpinasz go w ukald doprwoadzajacy powietrze do Actuatora - warto przed tym zapatrzyć się w meirnik doaldowania... Spokojnie bez chipa da się sporo podnieść moc i to jest najtańsze rozwiązanie, chip w TD tylko i wyłącznie steruje wtryskami nie ma wpłuwu na dolaodwanie (minimalne ze wzgledu na wzbogacenie meiszanki doladowanie nieco rośnie) więc mamy już Chip + MBC Warto przy większym doładowaniu dorzucić IC żeby zwięskzyć jeszcze moc (do 20%) oraz wydłużyć trwałość jednostki napędowej. Z takich podstawowych rzeczy to przynajmniej pozbyć się końcowego tłumika na koszt jakiegoś przelotowego - spowoduje to szybsze wkrecanei sie turbiny i podniesie jej sprawność, nie mówiąc o lepszym odprowadzaniu spalin. Ps. W diselu nie ma co się obawiać o nadmierną chłaśliwość po zastąpnieu koncowego tlumika... Aha bym zapomiał, MBC dostaniesz u Jarkowego z www.turbokillers.pl wejdz na forum i znajdz typa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Coobcio co to jest ten aktuator - w ktorym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 na turbinei taki zbiorniczek z nogą ktora jest podlaczona ze strona gorącą, do tego zbiorniczka dochodzi przewód elastyczny... Ps. jak możesz to prosze zapdoaj fotke tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 24 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2005 no jasne - jutro/dzisiaj z rana zapodam! ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 no i gdize te focisze ?? Zrob takei coby bylo widać trubine i koelktory o to cale orurowanie o i dolot musze widzieć z przelywka razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 25 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2005 sorrki, znajomi nas nawiedzili wieczorem, troche alkoholu i dzisiaj zabraklo mi czasu rano... ) - jutro napewno z rana zrobie!! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 niestety musimy odlozyc zdjecie do poniedzialku, wlasnie sie kaplem ze zona wziela mi aparat jadac wczesniej do tesciow.... :roll: ogladalem wczoraj ebay'u te mbc - to jakis dziwny zaworek - waski przewod wchodzi i wychodzi plus chyba pokretlo (ceny od 6$)??? co on de facto reguluje??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 regulujesz nim doaldowanie to bardzo prsota sprawa. To tak jakbyś zrobił dziurke w przewodziegumowym łączocym muszle turbiny z wastegatem tylo dziki MBC mozesz regulowac srednice tej dziurki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 tak z ciekawości się spytam: a gdzie ten zawór się fizycznie wstawia: w kabinie aby umożliwić regulację np podczas jazdy, czy w komorze silnika i reguluje się go podczas postoju? Ja się tylko obawiam jednego: podniesienie ciśnienia doładowania + zwiększenie dawki paliwa poprzez wydajniejsze wtryski + agresywna jazda = wydmuchanie uszczelki pod głowicą lub w najlepszym scenariuszu problemy z chłodzeniem silnika. Kiedyś rozmawiałem z tunerem w W-wie, który mówił że zchipował primerę do ok 120 KM i później przy ostrej jeździe przegrzewała się. A przegrzanie diesla to przykra sprawa. Coobcio, a np czy da się lekko zwiększyć na stałe ciśnienie w wastegate (bez montażu MBC), tak aby testowo zobaczyć efekty? Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 przy wiekszych wtryskach chyba juz calkiem bedzie mozna zapomniec o ekonomice tego silnika??.... :? no coz..cos za cos.. poza tym, większe wtryski to większe ciśnienie otwarcia (w primerze wtryski otwierają się przy 150bar). Jak większe ciśnienie otwarcia to pompa dostaje w d*pę i nie wiadomo jak zdoła obsłużyć zjawiska falowe na drodze pompa - wtryskiwacz. Temat jest z lekka laboratoryjny i bez konsultacji z doświadczonym magikiem, nie podchodziłbym do niego. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 spoko spoko... Grzeje się bo nei ma intercoolera, SEryjnie to jest jakaś pomyłka żę go nie montowali, w glupim golfie 1,6 TD taki zabieg z tego co pamiętam dodaje ponad 12koni i pozwala na większe doladowanie (nie ma obawy o przedwczesny zaplon związany z zaduża temperaturą powietrza) Co do wtrysków chodzi o ich wydajność to się kryje pod slowem wielkość... np. do TDI grupy VW w ktorych to wtrsyki otwierają się przy 190 barach jest multum koncówek od bodajrze seryjnych 90 konnych o przeplywności 170cc/min do gigantów 260cc/min i większych. Na 260 taka jednosta VW na pompie rotacyjnej dysponuje mocami 215 -230 koni (silnik 1,9 TDi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 ...ale między silnikami TDI a motorem CD20T jest zasadnicza różnica: TDI mają bezpośredni wtrysk do cylindra a CD20T ma wtrysk do komory wirowej i której konstrukcja jest ściśle związana z ciśnieneim wtrysku. Konstrukcja komory pozwala na niewielką zmianę ciśnienia wtrysku; jeśli np zwiększymy ciśnienie ze 150bar do 180bar to przy takim ciśnieniu paliwo może się już niedostatecznie rozbijać w komorze i silnik będzie puszczał czarne bąki. W efekcie dynamika silnika lekko wzrośnie, ale czarna chmura dymu będzie się ciągnęła za autkiem, a przecież nie o to chodzi. Ponadto, wzrost ciśnienia wtrysku lub dawki może spowodować efekt tzw miejscowego przegrzewania i wypalania komory i w niedługim czasie głowica rypnie. Dyskutowałem swojego czasu na ten temat z fachmanami od silników diesla i wszyscy skłaniali się do ww teorii. Wg mnie najlepsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie to IC + CHIP do max 120KM i 230-240 Nm (seryjnie 90KM i 177Nm). Ale niestety na dole (do 2000 obr) nadal będzie cienko z momentem obrotowym , przez przede wszystkim niskie ciśnienie doładowania i mechaniczne sterownanie wastegate. Kiedyś rozmawiałem o tym z Mastersem (znasz go zapewne) w tej sprawie i on również potwierdził mi to. Ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby coś więcej pokombinować. Ja sobie odpuściłem temat - chcę dobić do 200kkm i rozglądać sie powoli za innym autem Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 ja na razie zamiast na chipa bede musial zrobic rozrzad i sprzeglo bo ostatnio juz je troche przygrzalem (jest juz slabe ale jeszcze sie nie slizga - tylko przy ostrej depie) zalaczam zdjecie - niestety wszystko jest tak zabudowane ze nie wiele widac, ale turbina jest pod dolotem i wylotem po prawej stronie - widac dolot powietrza z filtra przerwalem ciekawe dywagacje - szkoda ze nie ma kogos z nas kto juz przerobil temat u siebie - Adamm pisales ze masz znajomego z przerobka - napisz dodatkowo wrazenia, czy odczuwalne sa lepsze przyspieszenia czy elastycznosc???? - byloby jeszcze wiecej doswiadczen, ale kontunuujmy!! ostatnio widzialem u kumpla fajny IC w Escorcie TD - ciekawe czemu Nissan sie nie zdecydowal na to - moze cos im nie pasilo?? a ten MBC chyba na oko sie nie reguluje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 MBC sięreguluje po to to jest... Mastersa znam dobzre hamowałem u niego auto... Co do jednostki nissna to żęczywiście lipa po maksie, co do momentu obrotowego z dołu to znacznie go poprawi luźniejszy wydech wrośnie troche Nm. Co do tryzmania mocy i momentu przez te silnik to nie ma mowy, ostatnio był wykres Pawła_s i wyszło mu bodajrze ze ma 82 konie zamaist deklarowanych przez producenta 90... Co do przerobki w tym silniku to jestem za Chipem, FMIC oraz wydechem z tymi wtryskami to lipa no ale 120 pare koni Vs seryjne 80 to kosmiczna różnica myśle ze spokojnie seta będzie osiągana w czasie poniżej 10 sek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 moze przez przeplywke spada moc - u Pawla sie od razu poprawila po wymianie. W VW tez ponoc szybko wysiadaja przeplywomierze i sa kilka razy drozsze! A o regulacje MBC chodzi mi czy potzreba jakiegos kompa do tego lub inny przyrzad - czy oko i gdzie sie go wsadza - mozesz na zdjeciu zaznaczyc dla wiadomosci ogolu. Mozesz tez pokazac gdzie sie podlacza IC. chcialem wlasnie u Mastersa zrobic chipa, ale na razie brak funduszy - mogliby dac jakas znizke dla klubowiczow , albo przygotowac kit z IC - sama reklama duzo zrobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Żeby bawić się MBC musisz wsadzić manometr koszt ok 25zł (skala do 0,15 Mp klasa jakości cl 2,5) i podpiąć go do kolektora ssacego. Doladowanie ustawiasz MBC za pomocą pokrętełka wykonując proby drogowe polegającej na zmierzeniu seryjnego doladowania a następnie po odkręceniu srobi i patrzeniu na licznik ile tego doładowania przybyło. A IC stoi na drodze łączocej turbine a przepsutnice gazu... U Siebei zamontowałem to w ten sposób: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 fajnie wygląda ten IC, tylko u mnie w TD jest mały problem z instalacją tak dużej chłodnicy. Po pierwsze nie ma za bardzo miejsca, po drugie - zasłaniając intercoolerem chłodnicę klimy trzeba by wogóle zapomnieć o jej działaniu w aucie, ponieważ wg mnie fabrycznie jest już źle dobrana (słaba wydajność). A ponadto, nie wiadomo z jaką skutecznością będzie się chłodziła chłodnica wody , jak się ją zakryje dwoma chłodnicami. Pytanie: którędy prowadziłeś węże z IC do komory silnika: dołem, czy od razu wychodziłeś jeszcze przed chłodnicą wody na górę? A IC stoi na drodze łączocej turbine a przepsutnice gazu... - chyba powinno być : na drodze midzy turbiną a kolektorem dolotowym. Tu też jest mały problem, bo miejsca mało, a wąż łączący turbo z kolektorem ma ok 12 cm i ciasno zmieścić dwa kolanka obok siebie. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 węże poprowadziłem dołem poprowadziłem. Co do klimy to nie zaówarzyłem jej zmienionego działania. Temp. silnika absolutnie w normie i nigdy nie wyszło ponad normalną. TO jest przykłąd Budy P1- u koelgi w P11 SRI będe też robić instalacje Turbo więc zobacyzmy czy wszytko odemnie będize pasowało plug and play. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 a jak oceniasz koszty montażu takiego IC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 w zalerzności u kogo będizesz to robić, może sam masz doświadczenie w spawaniu stali... Koszt samego IC jak na zdjeciu to 350-400zł do tego materjały (rurki, plaskowniki, kolanka oraz łacznioki elastyczne) jakieś 250-300zł no i do tego koszt wykonania. Z firm które CI to zrobią polecam El-tec, Grabowski motor sport, kwas met oraz tomaracing. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaano Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Mysle ze trzeba miec tez praktyke w zgrzewaniu plastiku bo go pelno w TD albo gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel_s Opublikowano 8 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2005 No bardzo ciekawa dyskusja. Pewnie miałbym już zainstalowany IC gdyby nie to, że musiałem spawać głowicę i się wypłukałem z kasy. Przynajmniej teraz zaoszczędze na płynie do chłodnicy O tym zaworze rozmawiałem z Grabowskim (tym, którego poleca Coobcio) i miałem to nawet u niego już robić, tylko mi wyskoczyła ta głowica. Pewnie to zrobię bo jak próbnie hamowaliśmy auto to z zaworkiem dało się wyciągnąć 89KM i 176Nm. Ale to za jakiś czas bo i po urlopie jestem trochę lżejszy. Muszę teraz chyba wyregulować silnik bo mi coś gaśnie czasami na niskich obrotach, ale to temat na inny wątek. BTW Adamm ile płaciłeś za wymianę wtrysków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamm Opublikowano 8 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2005 480zł z wymianą i w sumie nie żałuję, bo silnik tak łośno nie klekocze jak wcześniej. Teraz mam inny problem: nadal mi dymi na czarno, jak gwałtownie depnę. I niestety, kojarzę to ze zmianą przepływomierza. Już rozełałem wątki na różnych forumach, ale nik nic konkretnego nie napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2005 paweł to dopiero po podkręceniu dołądowania twój silnik zaczął trzymać serję, hmmm warto zapodać ten Intercooler... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.