Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Bagażnik na rowery


tomekp
 Share

Recommended Posts

Tak jak w tytule, chciałbym zabrać rowery (3 szt.) na wakacje i zastanawiam się jaki bagażnik kupić lub wypożyczyć. Nie mam relingów (Acenta) ani haka, ale widziałem gdzieś takie bagażniki na tylną klapę. Czy ktoś wie czy to rozwiązanie sprawdza się w QQ? Jakieś sugestie/doświadczenia? Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,

 

Tomek

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

od lat (już trzecie auto) używam bagażnika rowerowego na tył auta. jest uniwersalny i daje się przystosować do wszystkich aut typu kombi czy hatchback (innych nie miałem). Trzy rowery wejdą bez problemu. Prawdopodobieństwo uszkodzenia auta rowerem, według mojej opinii, nie istnieje.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak w tytule, chciałbym zabrać rowery (3 szt.) na wakacje i zastanawiam się jaki bagażnik kupić lub wypożyczyć. Nie mam relingów (Acenta) ani haka, ale widziałem gdzieś takie bagażniki na tylną klapę. Czy ktoś wie czy to rozwiązanie sprawdza się w QQ? Jakieś sugestie/doświadczenia? Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,

 

Tomek

 

 

Też mam wersję Acenta i miałem ten sam problem. Wybrałem jednak bagażnik bazowy Thule na dach auta, gdyż moja cała rodzina jeździ również na nartach i można je tam umieścić. Jeśli często jeździsz z rowerami to problem jest z ich zakładaniem na dach, szczególnie tego w środku a mam powyżej 180cm :) Jeśli miałbym wybrać bagażnik tylko i wyłącznie na rowery wybtałbym wersję na hak lub na tylną klapę bo jest to napewno wygodniejsze w użytkowaniu.

Edited by jano78
Link to comment
Share on other sites

Jak wygląda dostęp do bagażnika z bagażnikiem rowerowym na tylnej klapie ? Ja mam rowerowy Thule na belkach Thule aero.

Link to comment
Share on other sites

Na sezon rowerowy w swoim QQ montuję na tylnej klapie bagażnik Thule BackPac 973, spisuje się bardzo dobrze. Po właściwym zamocowaniu trzyma się stabilnie (na początku byłem mądrzejszy od instrukcji ;) ) Zrobiłem z nim kilka tys. w ciągu dwóch lat, najdłuższa trasa Suwałki-Szczecin. Rowery zakłada się wygodnie, wożę 2 sztuki (do 3-go potrzebny jest dodatkowy uchwyt). Dostęp do bagażnika samochodu po zamocowaniu BackPac'a jest możliwy, jednak trzeba go lekko ręką przytrzymywać, by brutalnie nie opadł. Zdarzyło mi się też kilka razy otwierać bagażnik z założonymi dwoma rowerami (2x15kg), ale wymaga to już siły i ostrożności. Szybsza jazda z bagażnikiem bez rowerów powoduje lekkosłyszalny świst. QQ to Tekna 1.6 ze szklanym dachem, bez relingów i bez haka.

Bagażnik godny polecenia i wart swojej ceny, niestety wysokiej.

 

pozdr,

barek

Link to comment
Share on other sites

ja jeździłem w tamtym roku z bagażnikiem thule na hak - to też super sprawa tylko, że teraz się bije z myślami czy zakładać już hak i wydać dodatkowo kasę czy odpuścić w tym roku rower :P

 

 

a bagażnik na hak to dokładnie thule hang on 972 (odchylany na 3 rowery), fajny bagażnik :) i możliwość dojścia do bagażnika

Edited by pavelsti
Link to comment
Share on other sites

Ja jako jedyne słuszne rozwiązanie polecam belki bazowe na dach + uchwyty rowerowe MontBlanc Barracuda.

 

Belki w żaden sposób nie uszkadzają lakieru, samochód przystosowany jest do ich założenia fabrycznie, czego w przypadku bagażnika na klapę nie można powiedzieć (innymi słowy - producent nie przewidywał wieszania 30 kilo na klapie). Dodatkowo belki zabezpieczone są przed kradzieżą.

 

Uchwyty rowerowe Barracuda są genialne, rower stoi w nich sam jeszcze przed zamknięciem głównego uchwytu. Samo przypinanie roweru nie sprawia problemów - paski do kół są samozaciskowe, główny uchwyt łapie większość ram ponieważ regulowany jest i na wysokość i na grubość (w bardzo wygodny sposób ). Rower w uchwycie zamykany jest na klucz. Rowery stoją w uchwytach stabilnie nawet przy prędkości 140 km/h.

 

Nie ufam bagażnikom na tylną klapę. Po pierwsze, jak już wspominałem, Nissan zapewne nie przewidywał, że ktoś będzie wieszał 30 kg na tylnej klapie. Nie wierzę, że jazda po naszych dziurawych drogach z takim obciążeniem klapy nie spowoduje w końcu jakiegoś obluzowania zawiasów, zmiany szerokości szczelin itd. Poza tym rowery na dachu nie przeszkadzają w otwieraniu bagażnika, nie zakłócają działania czujników parkowania ani kamery cofania. Nie ma problemu z widocznością do tyłu, widocznością świateł, rejestracji itd.

Edited by Synkro
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

a ja mam pytanie, gdzieś obiło mi się o uszy że w niektórych krajach (na razie, ale ma się to rozszerzyć) przewożenie rowerów na dachu jest zabronione? Podobno ze względów bezpieczeństwa (rower w trakcie wypadku zachowuje się jak pocisk). Niestety nie potrafię podać źródła informacji.

Czy ktoś ma jakieś informację na ten temat?

Link to comment
Share on other sites

Ja jako jedyne słuszne rozwiązanie polecam belki bazowe na dach + uchwyty rowerowe MontBlanc Barracuda.

 

Belki w żaden sposób nie uszkadzają lakieru, samochód przystosowany jest do ich założenia fabrycznie, czego w przypadku bagażnika na klapę nie można powiedzieć (innymi słowy - producent nie przewidywał wieszania 30 kilo na klapie). Dodatkowo belki zabezpieczone są przed kradzieżą.

 

Uchwyty rowerowe Barracuda są genialne, rower stoi w nich sam jeszcze przed zamknięciem głównego uchwytu. Samo przypinanie roweru nie sprawia problemów - paski do kół są samozaciskowe, główny uchwyt łapie większość ram ponieważ regulowany jest i na wysokość i na grubość (w bardzo wygodny sposób ). Rower w uchwycie zamykany jest na klucz. Rowery stoją w uchwytach stabilnie nawet przy prędkości 140 km/h.

 

Nie ufam bagażnikom na tylną klapę. Po pierwsze, jak już wspominałem, Nissan zapewne nie przewidywał, że ktoś będzie wieszał 30 kg na tylnej klapie. Nie wierzę, że jazda po naszych dziurawych drogach z takim obciążeniem klapy nie spowoduje w końcu jakiegoś obluzowania zawiasów, zmiany szerokości szczelin itd. Poza tym rowery na dachu nie przeszkadzają w otwieraniu bagażnika, nie zakłócają działania czujników parkowania ani kamery cofania. Nie ma problemu z widocznością do tyłu, widocznością świateł, rejestracji itd.

 

Tak, mam podobne zdanie . Dorzucę jeszcze, rowery na tylnej klapie strasznie się brudzą przy deszczowej pogodzie ,oraz zmieniają schemat obciążenia pojazdu / odciążają przód samochodu/.Także obecne lakiery samochodowe bardzo żle znoszą kontakt z jakimkolwiek mocowaniem "na styk" a takie są przy bagażnikach na klapę- po pewnym czasie zawsze zostają "odparzenia".

Ja rok w rok przejeżdzam z rowerami na dachu po kilka kkm , ale nie przesadzam z prędkością do 110-120 km/h i spoko wszędzie dojadę.Zestaw mocujący to poprzeczki THULE i uchwyty aluminiowe TAURUS.Na dłuższych trasach zawsze zdejmuję całe oporządzenie z rowerów /sztyce z siodełkami - pedały i tp oraz skręcam kierownice wzdłuż ramy/.Na dachu mniej i ciszej.Tą metodą przejechałem /ale nie tylko QQ / całe Niemcy, Danię,byłe demoludy i Polskę. Jedyna niedogodność dachowców to podziemne parkingi no i wjazd do własnego garażu.

Pozdrawiam rowerzystów -samochodziarzy.

Edited by JACEK1952
Link to comment
Share on other sites

Jedyna niedogodność dachowców to podziemne parkingi no i wjazd do własnego garażu.

Pozdrawiam rowerzystów -samochodziarzy.

 

Dodam jeszcze poziome poprzeczki oraniczające wysokość na McDonalds-ach. Na oko wydawało się okej ale jednak kierownica minimalnie stukneła ... uważć trzeba wszędzie.

Link to comment
Share on other sites

co do bagażnika na klapę to uważam za nie najlepszy pomysł.

w naszych kaszkach automatycznie się załącza wycieraczka tylna podczas cofania, gdy pracują przednie wycieraczki, co może w doprowadzić do spalenia silnika (bagażnik ma mocowanie na szybie i wycieraczka nie ma możliwości wykonania pełnego ruchu)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam

W piątek nabyłem belki whisbar prorack do QQ bez relingów. Planowałem thule ale po obejrzeniu zdecydowałem się na wyrób nowozelandzki. Belki są naprawdę ładne (tak wiem że służą przede wszystkim do przewozu ale estetyka jakaś musi być :rolleyes: ), szersze względem T., lepiej wyprofilowane, niżej na dachem i najważniejsze - absolutnie nie hałasują.

Jeśli ktoś by chciał, podam namiary z terenu Katowic, gość założył mi je bezpłatnie a trochę to trwało - przy pierwszym montażu jest trochę zabawy z dopasowaniem długości belek i stóp więc lepiej chyba udać się do kogoś kto nam pokaże wszystko krok po kroku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam

W piątek nabyłem belki whisbar prorack do QQ bez relingów. Planowałem thule ale po obejrzeniu zdecydowałem się na wyrób nowozelandzki. Belki są naprawdę ładne (tak wiem że służą przede wszystkim do przewozu ale estetyka jakaś musi być :rolleyes: ), szersze względem T., lepiej wyprofilowane, niżej na dachem i najważniejsze - absolutnie nie hałasują.

Jeśli ktoś by chciał, podam namiary z terenu Katowic, gość założył mi je bezpłatnie a trochę to trwało - przy pierwszym montażu jest trochę zabawy z dopasowaniem długości belek i stóp więc lepiej chyba udać się do kogoś kto nam pokaże wszystko krok po kroku.

Ja dopiero co nabyłem belki whispbar prorack na relingi do qq i-way. Świetnie wyglądają, i moim zdaniem są solidniejsze od thule. W thule stopa do relingów montuje się za pomocą wyciąganej plastikowej gałki z zamkiem. Tu wszystko na metalu się montuje. I to błyskawicznie, nie sterczy tez poza obrys relingów, jest niższe i nie hałasuje. I wygląda super. Cena ta sama co thule z belką alu. Aha, jeszcze w whispbarach nie ma tej wkurzającej gumki do wyciągania w belce, tu gumka sama się chowa odpychana przez wsuwki w dół.

Edited by kubaad
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Czy ktoś z forumowiczów próbował zakładać Thule ClipOn High 9105 (na tylną klapę)? Nie chodzi mi o to, co w instrukcji, bo tam nie ma nic o QQ (właściwie to ciężko się czegokolwiek w temacie "klapówek" od Thule do QQ doszukać). Czym się właściwie różni (konstrukcyjnie) 9105 od 9106?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Witaj, zacząłem 3 rok testów tych belek. Przeżyły dwa wypady zagraniczne i kilka wyjazdów lokalnych.

 

Nie mam zastrzeżeń, spełniają swoją funkcje. 

 

Co do wystających śrub, to sie nie przyglądałem ale wydaje mi się że u mnie tak nie wystają.

Dziś będę zrzucał box i belki po wyjeżdzie wielkanocnym to sie przyjrzę i dam znać - co, jak  i dlaczego :)

Link to comment
Share on other sites

Te belki Aguri wyglądają całkiem OK, cena też dobra 310zł. Czy ktoś ma je na swoim QQ? Czy te śruby montażowe aż tak bardzo wystają od spodu jak to pokazano na filmiku?

 

https://www.youtube.com/watch?v=McXPUESMgpk

Jak powiedziane jest w filmiku belki są uniwersalne więc śruby, o których piszesz, są dłuższe bo nie wszystkie relingi maja taką samą grubość. Nic nie stoi na przeszkodzie aby, po przymiarce, je obciąć. Poza tym są od spodu więc nie bardzo je widać.

Link to comment
Share on other sites

STJ może jakieś zdjęcie tych śrub z montażu na QQ?

 

Wysłano z Nokia Lumia 925

Link to comment
Share on other sites

Trochę kiepskie foty ale coś tam widać. :)

. W QQ relingi są dość wysokie wiec śruby nie wystają zbyt mocno.

 

post-64039-0-04592300-1428938340_thumb.jpg

 

post-64039-0-70330000-1428938436_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trochę kiepskie foty ale coś tam widać. :)

. W QQ relingi są dość wysokie wiec śruby nie wystają zbyt mocno.

 

attachicon.gifDSC_0049.JPG

 

attachicon.gifDSC_0050.JPG

Całkiem przyzwoicie wyglądają te belki

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Czy ktoś jeszcze poza STJ używa dachowego bagażnika rowerowego na aucie z panoramiczną szybą dachową? Dostałem informację od kolegi z forum, że podczas montażu belek na relingach pękła mu szyba dachowa, także chciałem się dowiedzieć czy to sporadyczny przypadek.

 

Ogólnie to każdy bagażnik rowerowy ma wady:

 

- dachowy - może pękać szyba panoramiczna, zwiększa się wysokość samochodu, świst podczas jazdy, zwiększone spalanie

- na klapę - możliwość porysowania lakieru, spalenia wycieraczki tylnej szyby, zakłócenia czujników parkowania, zmiana masy pojazdu na tylnej osi, zmiana długości pojazdu co może powodować utrudnienia w ruchu miejskim, utrudniony dostęp do bagażnika, zwiększone spalanie

- na hak holowniczy - konieczność instalowania haka, często z wycinaniem zderzaka, co moim zdaniem psuje estetykę samochodu, zakłócenia czujników parkowania, zmiana masy pojazdu na tylnej osi, zmiana długości pojazdu co może powodować utrudnienia w ruchu miejskim, utrudniony dostęp do bagażnika, zwiększone spalanie

Link to comment
Share on other sites

...pozostaje Ci wypożyczalnia rowerów ;)

Ale tam lista niedogodności może być dłuższa !

Tak na serio to po części sobie odpowiedziałeś a pozostaje tylko podjąć decyzję.Życzę trafnego wyboru !

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś jeszcze poza STJ używa dachowego bagażnika rowerowego na aucie z panoramiczną szybą dachową? Dostałem informację od kolegi z forum, że podczas montażu belek na relingach pękła mu szyba dachowa, także chciałem się dowiedzieć czy to sporadyczny przypadek.

 

Ogólnie to każdy bagażnik rowerowy ma wady:

 

- dachowy - może pękać szyba panoramiczna, zwiększa się wysokość samochodu, świst podczas jazdy, zwiększone spalanie

- na klapę - możliwość porysowania lakieru, spalenia wycieraczki tylnej szyby, zakłócenia czujników parkowania, zmiana masy pojazdu na tylnej osi, zmiana długości pojazdu co może powodować utrudnienia w ruchu miejskim, utrudniony dostęp do bagażnika, zwiększone spalanie

- na hak holowniczy - konieczność instalowania haka, często z wycinaniem zderzaka, co moim zdaniem psuje estetykę samochodu, zakłócenia czujników parkowania, zmiana masy pojazdu na tylnej osi, zmiana długości pojazdu co może powodować utrudnienia w ruchu miejskim, utrudniony dostęp do bagażnika, zwiększone spalanie

Od czterech lat montuję belki na relingach i uchwyty na rowery. Kupiłem belki bo na nich montuję box w zimie na narty a w lecie na letnie wyjazdy. Nie wiem jak mogła pęknąć szyba panoramiczna? Chyba ze ktoś w nią uderzył. Fakt że niski człowiek może mieć problemy z włożeniem rowerów ale ja daję radę. Nic nie świszczy a co do spalania nie zauważyłem aby coś się zmieniło. Nie ma idealnego wyboru. Coś za coś.

Link to comment
Share on other sites

Ze względu na ewentualny transport nart oraz kajaka, również najbardziej pasuje mi bagażnik dachowy. Author53 rozumiem że masz panoramiczny dach?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...