Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

gaz do n16 1,5 16v


Gość tonic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Jestem tu zupełnie nowy, a posiadaczem almery n16 1,5 98KM jestem od roku. Zamierzam zainstalować gaz, ale mam pewne obawy. Może starzy wyjadacze pomogą mi je rozwiać. Za założeniem gazu przemawiają ceny benzyny, ale dla mnie ważne jest tez to aby samochód nie sprawiał problemów i to co zaoszczędze na benzynie, żebym nie ładował w mechaników i gazowników. Gazownik zaproponował mi taki zetsaw

Zenit System ZENIT-4 Vito/V4/C-NR.610

Do samochodów 3-4 cylindrowych o mocy do 160KM Podstawowe komponenty: * Sterownik ZENIT 4cyl. *Reduktor Vito *Wtryskiwacze Valtek typ 34, * Filtr fazy lotnej nierozbieralny z wkładem poliestrowym. Cena atrakcyjna 1900zł Sterownik zenit można zastąpic sterownikiem Compact AG Centrum, ale to nowośc i gazownik zakłada to dopiero od 3 miesięcy. Cena pozostała by bez zmian.

Na gazeo przeczytałem coś takiego, jest to wypowiedź eksperta :

"Silniki 1.5 w Almerze N16 posiadają regulowane luzy zaworowe i w związku z tym po zamontowaniu instalacji LPG bezwzględnie należy pamiętać o konieczności okresowej kontroli, ewentualnie regulacji luzów zaworowych, aby nie dopuścić do ich "skasowania" a w konsekwencji wypalenia gniazd zaworowych.

Z uwagi na ryzyko przedwczesnego zużycia głowicy polecam dodatkowo montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych mający na celu zmniejszenie tego ryzyka.Zamontować należy tylko system IV generacji (sekwencja). Dobrze dobrany system sekwencyjny, dobrze zamontowany i dobrze skalibrowany wraz z systemem lubryfikacji oraz regularne serwisowanie auta ograniczają wspomniane wcześniej niebezpieczeństwo do minimum."

Może urzytkownicy tych silników podzielą sie swoją opinią po zamontowaniu gazu, czy pojawiają się problemy, jak mają się zawory i czy lubryfikacja jest konieczna i jak jest z wydajnością płynu, bo tani to on nie jest. No i jaki jest koszt sprawdzenia i ewnetualnej regulacji zaworów i co ile kilometrów należy je kontrolować? Co sądzicie o instalacji zaproponowanej przez gaziarza? Poroszę o wszystkie za i przeciw. Miesięcznie robię średnio 1300km

Potrzebuję też dobrego gazownika w Radomiu i okolicy - kogo możecie polecić?

Edytowane przez tonic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały silnik nie jest wymagający jeśli chodzi o moc reduktora wiec wystarcza podstawowy choć warto sprawdzać jak sie zachowuje

 

co mogę polecić to elektronike Stag + wtryski Hana bo to sprawdzone ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tofu widzę, że Ty jesteś spec na tym forum. A co sądzisz o tym lubryfikatorze? Jest sens to zakładać? Czy wystarczy tylko pilnować luzów na zaworach? I co ile km je kontrolować bo najbardziej się boję żeby silnika nie zarżnąć. Nie jestem zwolennikiem gazu, bo mam przykre doświadczenia. Miałem wcześniej bravę z gazem 2 gen. a raczej żona miała i nie życzyłbym największemu wrogowi takich problemów. Stąd moje obawy co do gazu. Ale wiem też,że wielu kierowców jest zadowolonych z gazu. Daletego moje pytanie do użytkowników almer z tym silnikiem jak wam się sprawują na gazie i ile palą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec miedzy 2 gen a 4 stą jest wielka różnica w 4 gen paliwo lpg jest podawane osobno na każdy cylinder i to komputer benzynowy auta sobie dalej dostraja dawkę paliwa czy to lpg czy na PB na 2 gen nie miał takich opcji ....

 

co do magicznego płynu to opinie są podzielone bo ilośc tego cudu idąca n gdzieś tam na zawory mnie nie przekonuje ale dopytaj się co i za ile Ci chcą zamontować i jakie dawkowanie tego cudu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nikt nie wypowie się jak ten silnik sprawuje się na gazie??? Lubryfikację sobię daruję, mechanik powiedział, że to mało prawdopodobne aby działało. Stwierdził, że lepiej stosować dodatek do gazu Micrologic PREMIUM 164 firmy Tunap , przynajmniej większe szanse że wraz z gazem dotrze do zaworów, ale to tylko tak na logikę mu się wydaje niż z doświadczenia.

Może się doczekam opinii a temat gazu w tym silniku. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A co chcesz wiedzieć konkretnie? Ja mam podobny silnik 1,5 16V ale 90KM. Konfiguracja: Stag300 + Matrix HD344, Zavoli N. Przejechane na LPG 80tys, z tego jakieś 50 na sekwencji. Silnik działa, ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach OK. Oleju nie bierze. Osiągi na LPG mam OK. Instalacja serwisowana we własnym zakresie. Spalanie LPG aktualnie - jeżdżę po mieście na odcinkach 4 - 6km - do 11l, zimą więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość bopich

podepnę się pod temat mam Alę taką jak autor postu rocznik 2000 N16 1.5 98kM 16v, pewne 80tyś przebiegu. "Znajomy" mechanik z Rzeszowa polecił mi najtańszą instalacje bo "silnik dopiero dotarty więc sobie poradzi " wtryski ponoć słabe ale na 30 tyś km daje gwarancję a wymiana 200 zł cena instalki to 1700 zł ja jestem "zielony" w temacie i trochę się napaliłem bo moja Ala zjada 9l/100km

powiedzcie czy taka instalka ma sens?

chciałbym dobrze wydać pieniądze

Czy ktoś "Świały w temacie" mółby wycenić "budżetowy" i warty swojej ceny zestaw części(firma + model)

czy wie ktoś gdzie w Rzeszowie dobrze montuja i regulują instalację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie to jaką instalację ci oferują (jakie komponenty)? Jeśli Valtek + Alaska to daj sobie spokój. Zestaw do twojego auta to Stag300+, do wyboru reduktor Zavoli lub Magic III, wtryskiwacze Hana pojedyncze z rozdzielaczem. Z Rzeszowa niedaleko masz do p Adama Rogowskiego, a ten, uwierz, zna się na rzeczy. I pamiętaj, jak nie chcesz narzekać na auto i go popsuć (co byłoby grzechem przy takim przebiegu) - to nie pakuj badziewia pod maskę.

P.S. Twoja Almera ma 90KM

 

Tu masz namiary: http://adamrogowski.net/ Gość wie, co robi, obejrzyj galerię.

Edytowane przez mind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bopich

mieszkam w Sędziszowie Małopolskim i 200 km to jednak kawałek (montaż trwa 2dni)Czy naprawdę w Rzeszowie i okolicy

nikt nie umie montować gazu????

 

mieszkam w Sędziszowie Małopolskim i 200 km to jednak kawałek (montaż trwa 2dni)Czy naprawdę w Rzeszowie i okolicy

nikt nie umie montować gazu????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety bardziej nie potrafię pomóc. Przejrzyj sobie www.lpg-forum.pl może kogoś znajdziesz. A tego gościa co to daje ci 30tys gwarancji na Valteka to omijaj z daleka, jak nie chcesz popsuć auta.

Swoją drogą co to jest 200km w odniesieniu do dobrze założonej instalacji gazowej? No ale to twoje auto i twój wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bopich

dzięki Nissanmaniak ale koszt tej instalacji to prawie połowa ceny mojego samochodu szukałem czegoś w granicach 2000-2500 zł

 

Rzeszowscy fachowcy polecają

STAG4 lub 300+

Reduktor Tomaseto lub AC01

Wtryski Valvotec lub Redfast ?

cena 1700-2000 zł

co to warte

 

Pytanie do "tonic"

 

na co się zdecydpowałeś? podasz koszty instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag4 lub 300+ - OK z naciskiem na 300+

Reduktor: Tomasetto (Alaska) zdecydowanie Nie, AC01 - nie wiem, nie testowałem

Wtryski Valvotec - nie słyszałem, jeśli Valtek to gorszych nie ma, drugie to chyba Reg Fast - lepsze od poprzednio wymienionych przez ciebie, ale ta sama półka.

Kolego, jeśli założysz instalację na proponowanych przez gazwoników komponentach to auto owszem będzie jeździć, tylko że po 10 - 15 tys zaczną się problemy i żeby instalacja gazowa dalej funkcjonowała, trzeba ją doinwestować wkładając to co potrzeba. Zdaję sobie sprawę z tego, że gazownicy będą chcieli ci zamontować to co dostają w zestawach ze Stag, ale to nie jest dobre rozwiązanie - sam popełniłem kiedyś ten błąd i teraz żałuję. Jak chcesz mieć spokój to zamontuj:

1. Stag 300+

2. Reduktor Zavoli Zeta N lub Magic III

3. Wtryskiwacze minimum to Matrix HD344, Najlepszym wyborem będą Hana na rozdzielaczu.

Realna cena za dobrą instalację do twojego auta to okolice 2500zł z tendencją w górę. A ile ci p Rogowski powiedział za instalację? Napisz na PW?

Edytowane przez mind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załóż co chcesz i jeździj, chcesz budżetowe rozwiązanie to zrób za 1700zł a zostanie Ci kasa na poprawki, które nadejdą po rozpoczęciu jazdy na LPG biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Nissanmaniak ale koszt tej instalacji to prawie połowa ceny mojego samochodu szukałem czegoś w granicach 2000-2500 zł

 

Rzeszowscy fachowcy polecają

STAG4 lub 300+

Reduktor Tomaseto lub AC01

Wtryski Valvotec lub Redfast ?

cena 1700-2000 zł

co to warte

 

Pytanie do "tonic"

 

na co się zdecydpowałeś? podasz koszty instalacji?

 

Na montaż jestem umówiony na piątek. Zdecyduje się prawdopodobnie na Stag 300Plus lub Stag 300premium, rduktor Zavoli Zeta N, wtryski Valtek typ 34. Nie mylić ze zwykłymi valtekami, te w porównaniu do wcześniejszych wersji opinie mają dobre.

cena przy stag 300plus 1900zł, przy stag300 premium 2100, mam też do wyboru matrixy hd344 w tym przypadku 400zł dopłaty.

A może mi ktoś doradzi stag 300plus czy premium???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na montaż jestem umówiony na piątek. Zdecyduje się prawdopodobnie na Stag 300Plus lub Stag 300premium, rduktor Zavoli Zeta N, wtryski Valtek typ 34. Nie mylić ze zwykłymi valtekami, te w porównaniu do wcześniejszych wersji opinie mają dobre.

cena przy stag 300plus 1900zł, przy stag300 premium 2100, mam też do wyboru matrixy hd344 w tym przypadku 400zł dopłaty.

A może mi ktoś doradzi stag 300plus czy premium???

 

Coś podejrzanie niskie ceny nawet z Valtekami 34 (swoją drogą to tylko Valtek -ja bym dopłacił do Matrix-ów, albo lepiej Hana)

Z opiniami jest różnie, ale z tego co pamiętam Valtek 34 miał premierę jak już Hana były- więc pytanie, czy ktoś dostatecznie długo przejeździł na nich by wydawać opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś podejrzanie niskie ceny nawet z Valtekami 34 (swoją drogą to tylko Valtek -ja bym dopłacił do Matrix-ów, albo lepiej Hana)

Z opiniami jest różnie, ale z tego co pamiętam Valtek 34 miał premierę jak już Hana były- więc pytanie, czy ktoś dostatecznie długo przejeździł na nich by wydawać opinie?

W Radomiu to standardowa cena. W innym zakładzie proponowali mi sterownik Sirocco, wtryski Majic Jet, reduktora nie pamiętam za 2300, w kolejnym sterownik Zenit, reduktor Vito i wtryski Valtek 34 za 1850. Ja zdecydowałem się na Staga300, czy to dobry wybór to się okaże. Poprawka stag300 premium 2200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś doradzi stag 300plus czy premium???

 

300+, premium jest bez sensu w Twoim przypadku, tylko przepłacisz, do tego może dopłać do MATRIX-a albo do hanny, będzie lepiej, pamiętaj aby wystroił auto w trasie do tego niech nie włącza autoadaptacji na stałe bo zajeździsz silnik,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300+, premium jest bez sensu w Twoim przypadku, tylko przepłacisz, do tego może dopłać do MATRIX-a albo do hanny, będzie lepiej, pamiętaj aby wystroił auto w trasie do tego niech nie włącza autoadaptacji na stałe bo zajeździsz silnik,

Początkowo myślałem o MATRIX-ach, ale odradził mi gazowanik, stwierdził, że jak padnie jeden wtrysk to trzba 4 wymieniać bo są zamknięte w jednej nierozbieralnej obudowie, a to już większe koszty. najbardziej przekonany jest do zwykłych valteków, że są do nich zestawy naprawcze i małym kosztem można je naprawić, mnie jednak to nie przekonuje, bo mają najgorszą opinię na wszelkich forach.( valtek 34 też jest ponoc nierozbieralny, ale tu można wymienic pojedyńczy wtrysk) DINO chyba masz rację i najlepszym rozwiązaniem będzie STAG300+ z matrixami, choć korci mnie żeby dać szansę valtekom 34, może jak się nie spiszą to następne będą matrixy. Przemyślę sprawę do piątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej by było STAG300+ i hannki (przerobiłem, valdki, MJ, MATRIXY i teraz hanki to mam porównanie) będziesz zadowolony, ale niestety w każdym z tych przypadków podstawą jest montaż, m.in. zdjęcie kolektora do wiercenia, lutowanie połączeń itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bopich

udało się po znajomości ten zestaw w rzeszowie w poleconym warsztacie za 2500

Stag 300 (jakaś odmiana)

Reduktor Zavoli Zeta N do 150KM albo Magic III

Wtryski Hanna na rozdzielaczu Romanu

Wlew pod samochód, butla 42l w koło.

proponują mi wtryski omvl i wtedy cena 2100 czy to rozsądnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

proponują mi wtryski omvl i wtedy cena 2100 czy to rozsądnie?

 

NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

ten zestaw co podałeś będzie bdb, tylko do tego montaż by był gitt, a STAG to pewnie STAG 300ISA, nowy 300+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bopich

montaż ma być git

kolega ma szkołę jazdy zagazował u nich 8 aut i nie ma żadnych problemów instalacje 3-4 letnie i 1-2 letnie ok biorę hanne za dopłatą urwałem jeszcze 100 więzc mam super zestaw za 2400 montaż w piątek za tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zamontujesz to daj zdjęcia co i jak do tego też scriny z ustawień i map by się przydały, po strojeniu w trasie, mam nadzieję, że będzie, nie daj sobie zostawić włączonej autoadaptacji, bo zajeździsz silnik, no i miłej taniej jazdy kolejną kuchenką gazową biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...