Gość majster-dk Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witajcie, mam mały a raczej duży problem. Mam Almerę 1.8 z 2000r. z instalacją gazową(sekwencja). Problem jest z tym, iż po kilku tankowaniach gazu, rano mam problem z uruchomieniem auta. Efekt jest taki jakby nie palił na jednej świecy, trwa to ok.15-20s. Jak już zapali jedzie dobrze. Aby zniknął problem muszę przejechać ze 300km i tak w kółko. Teraz pojawiła się nowa rzecz, a mianowicie całkiem nie chodzi silnik na wolnych obrotach tylko gaśnie - muszę kręcić obroty by nie zgasł. Tak było dwa dni, dziś już tego nie było - znów jest normalnie. Dodam, że instalacja ma założony reset komputera. Gazownik, który założył instalację nic nie może poradzić. Jestem wdzięczny z góry za jakieś podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 jaki reset kompa?????????????? zakręć butlę i pojeździj czy będzie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majster-dk Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Jak napisałem wyżej to po jeździe na Pb problem po ok. 200-300km znika. Jeśli chodzi o reset, to jest to urządzenie, które czyści przed każdym uruchomieniem mapę kompa. Jeszcze raz napiszę, że problem jest po kilkakrotnym tankowaniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Jeśli chodzi o reset, to jest to urządzenie, które czyści przed każdym uruchomieniem mapę kompa. nie ma czegoś takiego, poprostu masz spier...............oną instalację, jak ma to działać dobrze jak za każdym razem komp gazu musi tworzyć nową mapę, jaka to instalacja?? zrób zdjęcia, podaj elementy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek.S Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) nie ma czegoś takiego, poprostu masz spier...............oną instalację, jak ma to działać dobrze jak za każdym razem komp gazu musi tworzyć nową mapę, jaka to instalacja?? zrób zdjęcia, podaj elementy Najprawdopodobniej kolega ma LPG II generację i jak są problemy z rozjazdem map PB to montują przekaznik odcinający zasilanie ECU PB . Jaki masz sterownik LPG i jakie wartości emulacji? Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez KS2507 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Najprawdopodobniej kolega ma LPG II generację i jak są problemy z rozjazdem map PB to montują przekaznik odcinający zasilanie ECU PB . Jaki masz sterownik LPG i jakie wartości emulacji? czytamy pierwszy post i pierwszą linijkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majster-dk Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 (edytowane) Mam STAG 200, instalacja raczej jest dobra, gdyż gdzie indziej montowałem a serwisuje w innym. Jutro napiszę jaki to reset. Teraz miałem problem, że nie miał wolnych obrotów tylko gasł, ale problem zniknął... może pojadę na ul.Ostrobramską(W-wa) Dziś ktoś mi powiedział że to może być problem cewek, gdyż gaz potrzebuje więcej prądu - nie znam się. Jeśli ktoś może mnie ukierunkować na szukanie rozwiązania problemu, to czekam dzięki a wartości emulacji to gdzie mam szukać Edytowane 5 Kwietnia 2011 przez majster-dk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 jak masz STAG-a to nei ma tam żadnego resetu map, masz coś spartolone podczas montażu, napisz co masz zamontowane i daj jakieś zdjęcie, przydały by się też ustawienia i i mapy po podpieciu fejsa, można to ogarnąc zdalnie jak masz chęci, potrafisz coś zrobić a jak nei to lepiej do gazownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Najprawdopodobniej kolega ma LPG II generację i jak są problemy z rozjazdem map PB to montują przekaznik odcinający zasilanie ECU PB . Jaki masz sterownik LPG i jakie wartości emulacji? to kolega ładną bajkę rozsyła ... to jak autko chodzi na LPG jak Ecu nie ma prądu przy 2 generacji by samochód nie był zasilany przez PB daje się emulator co odcina tylko sygnał na wtryskiwacze PB i centralka wtedy podaje LPG ... co do kolegi ze stagiem bo bez czego kolwiek nie da się powiedzieć Dino rozbił swoją szklaną kule a ja swoją zgubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek.S Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 to kolega ładną bajkę rozsyła ... to jak autko chodzi na LPG jak Ecu nie ma prądu przy 2 generacji by samochód nie był zasilany przez PB daje się emulator co odcina tylko sygnał na wtryskiwacze PB i centralka wtedy podaje LPG ... co do kolegi ze stagiem bo bez czego kolwiek nie da się powiedzieć Dino rozbił swoją szklaną kule a ja swoją zgubiłem Nie doczytałem sorki,wiem o tym że w II generacji daje się Emulator wtrysków można też zrobić to na jednym przekazniku bez emulatora a wczwsniej pisałem o emulacji sondy.Co do resetu to w niekturych autach nie da się ustawić emulacji tak żeby nie rozjechała się mapa PB i wtedy montują przekażnik ktury po zgaszeniu silnika po jezdzie na LPG odcina na jakiś czas zasilanie sterownika PB i w ten sposób resetuje jego adaptacje. Ale skoro takie rozwiązanie zastosowano przy sekwencji to jest z nią jakiś problem lub pan gazownik nie radzi se z ustawieniem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majster-dk Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Jutro jadę zrobić mu przegląd, poproszę by rozkręcił przepustnice i wyczyścił a także silniczek krokowy. A mam założony emulator. Zobaczymy, może pomoże, to napiszę Pozdrawiam i jakby były jakieś sugestie to czekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 albo nie wiesz jaką masz instalację albo ktoś Ci nieźle namieszał w niej, jeśli masz sekwencję jak napisałeś wyżej to nie możesz mieć emulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 albo nie wiesz jaką masz instalację albo ktoś Ci nieźle namieszał w niej, jeśli masz sekwencję jak napisałeś wyżej to nie możesz mieć emulatora niby w stagach jest w montowany ale to już nie ważne jest ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majster-dk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Mam emulator LP24 a STAG 200-4 Teraz mam już ciągły problem z obrotami, musiałe sobie podwyższyć na 900-1000, bo inaczej przy uruchamianiu by gasł, a tak to na zimnym lekko faluje na 650-700, trochę przegazuję i jakoś idzie. Zaznaczę że od kilkudziesięciu km jeżdżę na Pb, a i mam wrażenie że nie ma ssania??? Wczoraj zrobiłem czyszczenie przepustnicy, rozkręcili itd. Mechanik mówił mi że może to być pompa paliwa, a szczególnie jest źle, gdy po przełączeniu się na gaz, odłącza się pompa paliwa, to wtedy siada i wtryski lecą. A tego nie wiem, czy gazownicy tak zrobili. Po Ndz pojadę do gazownika (Energy Gaz Polska - podobno ci są dorzy, w W-wie) to sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Mam emulator LP24 a co to i po co??????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majster-dk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Sorry, ale mnie się nie pytaj, to gazownik mi założył tłumacząc, że ma czyścić pamięć komp po wyłączeniu auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 dramat szkoda gadać, że nikt mu nie zabierze uprawnień ale takie mamy prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majster-dk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Co mam zrobić? Przed założeniem był problem, jest i teraz. A po co to jest? A możesz mi powiedzieć czy świece muszą być specjalne do gazu? np. Bosch Platin Ir, mam teraz zwykłe NGK V-Line Czytałem, że te do gazu mają oprócz większej odporności i dłuższy przebieg, to mają mniejszą przerwę nie 1,1 a 0,7 Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez majster-dk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Co mam zrobić? Przed założeniem był problem, jest i teraz. A po co to jest? A możesz mi powiedzieć czy świece muszą być specjalne do gazu? np. Bosch Platin Ir, mam teraz zwykłe NGK V-Line Czytałem, że te do gazu mają oprócz większej odporności i dłuższy przebieg, to mają mniejszą przerwę nie 1,1 a 0,7 ja jeżdżę na zwykłych świecach i jest giitt przerwę możesz sobie sam ustawić a czyszczenie map to w jakim celu??? masz sekwencje czyli sterownik gazu polega na ECU PB i musi sobie wyrysowac mapę PB aby mieć do czego się odnieść, i jak ją juz zbierze to ty wyłączając silnik ją kasujesz, czyli lipa i po odpaleniu znowu musi zebrać mapę PB i tak w koło, czyli dramat ten gazownik co Ci tak skaleczył nismo powinien oddać pozwolenie na montaż instalacji i tyle, miałeś pokazać zdjęcia jak to jest pomontowane pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majster-dk Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Oto moje fotki Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez majster-dk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 zrób ogólen i podzespołów, wtryskiwaczy, reduktor czyli wszystko co z LPG związane, zmniejsz w jakimś programie i zapodaj oblukamy i zrób ten emulator co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek.S Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 ja jeżdżę na zwykłych świecach i jest giitt przerwę możesz sobie sam ustawić a czyszczenie map to w jakim celu??? masz sekwencje czyli sterownik gazu polega na ECU PB i musi sobie wyrysowac mapę PB aby mieć do czego się odnieść, i jak ją juz zbierze to ty wyłączając silnik ją kasujesz, czyli lipa i po odpaleniu znowu musi zebrać mapę PB i tak w koło, czyli dramat ten gazownik co Ci tak skaleczył nismo powinien oddać pozwolenie na montaż instalacji i tyle, miałeś pokazać zdjęcia jak to jest pomontowane pod maską Mapki w STAGU są po to żeby można było porównać czasy wtrysku podczs pracy na LPG i na PB i wedłóg nich ustawić mnożnik ,Sterownikowi Stag te mapki nie są do niczego potrzebne. Więc kolega ma zamontowany resat ECU ktury montuje się czasami przy II generacji, a na początek to trzeba by zmieńić gazownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Sterownikowi Stag te mapki nie są do niczego potrzebne. możesz to rozwinąć??? mam inne zdanie, akurat mapa PB jest potrzebna bo do niej stroimy LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek.S Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 (edytowane) możesz to rozwinąć??? mam inne zdanie, akurat mapa PB jest potrzebna bo do niej stroimy LPG Mapki są do porównania czasów podczas pracy na LPG i na PB żeby ustawić mnożnik więc są potrzebne tylko podczas ustawiania , piszę tutaj o mapie 2D,ISA potrzebuje mapy wzorcowej PB. Autor tematu ma STAG 200-4 i ten sterownik odczytuje czas wtrysku w danym momeńcie z sterownika PB i mnoży go w zależności od ustawionego mnożnika + korekty jeśli je ma. Dla doświadczenia możesz zapisać ustawienia sterownika ,puzniej skasować mapki LPG i PB tylko nie kasuj mnożnika i zobaczysz że nie zmieni się praca na LPG . Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez KS2507 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 wiem jak to działa i wiem, ze aby wystroić instalację to trzeba ustawić odpowiednio mnożnik, (tak poza tematem to ISA rozjeżdża korekty i nissmo jechało na ubogo, została wyłączona) i aby go ustawić trzeba zebrać mapę PB i LPG w tych samych warunkach, i do niczego nie jest potrzebne kasowanie mapy PB, właściciel auta pewnie nigdy nie miał wystrojonej instalacji, tak dla doświadczenia, odpal auto z rana i podłącz fejsa i zobaczysz jakie ma pokrycie mapa mapy w STAGU żyją własnym życiem po pierwszym ustawieniu i to jak się rozjeżdżają zależy od zamontowanych elementów Mapki są do porównania czasów podczas pracy na LPG i na PB żeby ustawić mnożnik więc są potrzebne tylko podczas ustawiania ,. i tak aby uściślić Twoją wypowiedź, do porównania czasów wtrysków PB podczas pracy na PB i LPG zawsze patrzymy na czas PB, czyli jak pokryjemy zieloną i niebieską to i tak patrzymy na prawo jak zmieniają się czasy PB i do tego ważnym elementem jest podłączona lambada, bo to, że mapki mamy pokryte nie znaczy, że jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.