Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z uruchomieniem samochodu


Gość majster-dk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ogólnie dramat, leżące RED VALDEMAR, czujnik przed filtrem a powinien być za, reduktor może być za wysoko do tego pewnie już nie daje radu w Twoim aucie, realnie obsługuje 90KM i jest bdb ale do takiej mocy, ten emulator nie wiem w jakim celu jest założony, przed zmianą na 300+ miałem 200 i było gitt, poprostu gazmen zatrzymał się na I generacji i tak dalej leci, szkoda auta, proponuyję wszystko wywalić i od nowa pomontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, te od gazu, to najtańsze valdemary, nie trzymają parametrów, jak chcesz zainwestować i zapomnieć o gazie to kup hanki i zamontuj pojedynczo, ale tam jeden wtrysk kosztuje 120zł czyli tyle co cała listwa valdemarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majster-dk

to teraz zapytam, co Twoim zdaniem muszę zrobić by teoretycznie nie mieć problemu z uruchamianiem auta,

pytam, gdyż na takim poziomie mocy jaki miałem mogę zostać. Chodzi mi teraz wyłącznie o poprawne uruchamianie

i jazdę. Jak będzie przypływ kasy to pomyślę nad wtryskami.

Rozumiem na razie, że czujnik ma być za filtrem, wymienić reduktor(ciekawe ile kasy...) i co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek trzeba sprawdzić co i gdzie i jak jest połączone, i od tego bym zaczął zamień trójnik z filtrem, wywal emulator bo nie jest potrzebny, był byś bliżej można było by to ogarnąć jakoś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie nr4 lecisz wężem od reduktora do wtrysków i pomiędzy reduktorem a filtrem masz trójnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majster-dk

ok, teraz widzę i rozumiem. Jestem Ci bardzo wdzięczny za poświęcenie mi czasu.

W Pn jak się uda to będę u gazownika - Energy Gaz Polska, występowali w TVN Turbo

Jak na razie wzbudzili u mnie zaufanie. Dzwoniłem dziś rano i mam być w Pn.

Zobaczymy co oni powiedzą na Twoje uwagi - dla mnie bardzo sensowne!!!.

Jak coś już będę wiedział to podzielę się wiadomościami.

Jeszcze raz dzięki i powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek.S

wiem jak to działa i wiem, ze aby wystroić instalację to trzeba ustawić odpowiednio mnożnik, (tak poza tematem to ISA rozjeżdża korekty i nissmo jechało na ubogo, została wyłączona) i aby go ustawić trzeba zebrać mapę PB i LPG w tych samych warunkach, i do niczego nie jest potrzebne kasowanie mapy PB, właściciel auta pewnie nigdy nie miał wystrojonej instalacji,

 

 

tak dla doświadczenia, odpal auto z rana i podłącz fejsa i zobaczysz jakie ma pokrycie mapa ;) mapy w STAGU żyją własnym życiem po pierwszym ustawieniu i to jak się rozjeżdżają zależy od zamontowanych elementów ;)

 

 

 

i tak aby uściślić Twoją wypowiedź, do porównania czasów wtrysków PB podczas pracy na PB i LPG zawsze patrzymy na czas PB, czyli jak pokryjemy zieloną i niebieską to i tak patrzymy na prawo jak zmieniają się czasy PB i do tego ważnym elementem jest podłączona lambada, bo to, że mapki mamy pokryte nie znaczy, że jest dobrze biggrin.gif

Ja też wyłączyłem ''ISA2'' na jałowym zalewało silnik a na wyzszyuch było ubogo,co do uruchomienia na zimnym to nic w mapkach się nie zmieni bo one rysują się dopiero od ok 50*C więc się nie zmienią u mnie na jałowym zaraz po przełączeniu czs PB jest ok 4ms a po rozgrzaniu 3ms,ja prawie zawsze robie tą samą trasę do pracy i spoerotem z średnią prędkością ok 110 -120 km/h i mapki praktycznie zawsze są pokryte z małymi odchyłkami nie ma jakiś większych rozjazdów .

Reduktor Zavoli Wtryski Hana H2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze, cieszę się że tak masz, choć u mnie mapki sa odrazu, ale pewnie mam jakiś błąd w sterowniku, że tak wyświetla biggrin.gif

 

co do uruchomienia na zimnym to nic w mapkach się nie zmieni bo one rysują się dopiero od ok 50*C więc się nie zmienią

 

doczytaj dokładnie o co chodzi w tych 50st smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek.S

doczytaj dokładnie o co chodzi w tych 50st smile.gif

 

ISA2 od 50*C zbiera mapę wzorcową PB, mapka 2D też nie rysuje się na zimnym slniku przynajmniej u mnie tak jest, zrobiłem kalibrację wieczorem da drugi dzień z rana pojechałem do sklepiu i spowrotem ok 2km i mapka wogle się nie wyrysowała więc mapka 2D też rysuje się od pewnej temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

, zrobiłem kalibrację wieczorem da drugi dzień z rana pojechałem do sklepiu

 

a po kalibracji pojechałeś ustawić auto w trasie, ???

 

wygląda na to, że mam jakiś błąd w sterowniku, bo u mnie się rysuje ale cóż widocznie taki urok mojej instalacji,biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majster-dk

a jeszcze sprawdzziłem jaki mam reduktor - Tomasetto AT 09

Nie ma napisane czy Alaska czy Arctic bo takie znalazłem na www.phjacus.pl

Najsłabszy to Alaska do 136KM

Moja instalacja była robiona w 2006r.

Po jakimś numerze można dojść jakiej mocy?

Edytowane przez majster-dk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykła alaska AT-09, a to do jakiej mocy jest wg producenta nie oddaje rzeczywistości nawet producent STAG-a zaleca go do 90KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majster-dk

Ok, rozumiem że będę miał słabszy samochód ale nie jest to wina problemów z uruchamianiem?

że raczej ten czujnik przed filtrem jest winien?

Przypomnę że problem mam od samego początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje problemy z rozruchem i pracą są następstwem tego montażu i strojenia, pomijając jakość podzespołów

 

i nie tyle będziesz miał słabsze nissmo co zaraz zajeździsz silnik, i będziesz kolejnym użytkownikiem, który będzie twierdził, że gaz to zło w aucie

 

 

ISA2 od 50*C zbiera mapę wzorcową PB, mapka 2D też nie rysuje się na zimnym slniku przynajmniej u mnie tak jest, zrobiłem kalibrację wieczorem da drugi dzień z rana pojechałem do sklepiu i spowrotem ok 2km i mapka wogle się nie wyrysowała więc mapka 2D też rysuje się od pewnej temp.

 

aby rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie wyrysowanych mapek, czy są czy będą itd. włożyłem bambosze i poszedłem do swojego nissmo, podpiąłem lapka i co się ukazało po przełączeniu na mapy blink.gifblink.gifblink.gifblink.gifblink.gif WYRYSOWANE MAPY, czyli jak nie masz to znaczy, że nie stroiłeś instalacji, czyli wracamy do czytania instrukcji i strojenia, smile.gif w załączniku są scriny, cała operacja trwała niecałą minutę,

100_16_49_46.png

100_16_50_11.png

100_16_50_36.png

100_16_50_40.png

100_16_50_41.png

100_16_50_44.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek.S

Twoje problemy z rozruchem i pracą są następstwem tego montażu i strojenia, pomijając jakość podzespołów

 

i nie tyle będziesz miał słabsze nissmo co zaraz zajeździsz silnik, i będziesz kolejnym użytkownikiem, który będzie twierdził, że gaz to zło w aucie

 

 

ISA2 od 50*C zbiera mapę wzorcową PB, mapka 2D też nie rysuje się na zimnym slniku przynajmniej u mnie tak jest, zrobiłem kalibrację wieczorem da drugi dzień z rana pojechałem do sklepiu i spowrotem ok 2km i mapka wogle się nie wyrysowała więc mapka 2D też rysuje się od pewnej temp.

 

aby rozwiać wszelkie wątpliwości odnośnie wyrysowanych mapek, czy są czy będą itd. włożyłem bambosze i poszedłem do swojego nissmo, podpiąłem lapka i co się ukazało po przełączeniu na mapy blink.gifblink.gifblink.gifblink.gifblink.gif WYRYSOWANE MAPY, czyli jak nie masz to znaczy, że nie stroiłeś instalacji, czyli wracamy do czytania instrukcji i strojenia, smile.gif w załączniku są scriny, cała operacja trwała niecałą minutę,

 

 

Wiem jak się stroi instalację,kalibracja i trasa na PB puzniej ta sama trasa na LPG i porównujemy mapki jeśli się nie pokrywają to regulujemy mnożnikiem,a najlepiej jest stroić we dwóch jadąc z pewną prędkością na danym biegu przełączamy z PB na LPG i patrzymy czy czas wtrysku po przełączeniu się nie zmienia jeśli się zmienia to regulujemy mnożnik i tak w całm zakresie czasów wtrysków.

 

W poprzednim poście chodziło mi o to że mapki rysują się dopiero od jakiejś tam temp,a nie od razu po uruchomieniu i przełączeniu na LPG.

Napisałeś wcześniej żebym uruchomił zinmy silnik i zobaczył co się dzieje z mapkami na zimnym ,i oto mi chodzi że właśnie nic się nie zmienia bo na zimnym mapki soię nie rysują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra poddaję się, mi na zimnym się rysują, jak widać na scrinach, które zapodałem,

 

 

OK koniec OT bo nie dotyczy to tematu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majster-dk

Wiem, że za każdym razem jak jeździłem na przegląd, ale do innego niż mi zakładał, to oprócz wymiany filtra to w różnych warunkach pracy i jazdy z podłączonym kompem

coś ustawiali, na oko to były te wykresy. Ja sam nie podłączę i nie zrobię. Pytałem o to wszystko, by wiedzieć co wymagać i na co zwrócić uwagę jak pojadę do warsztatu.

Chyba na tym pozostanę, choć z komp i mechaniką jakoś sobie radzę jako laik.

Napiszę jutro po wszystkim co i jak

na razie dzięki raz jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, choć z komp i mechaniką jakoś sobie radzę jako laik.

 

 

i to w sumie na początek wystarcza aby ogarnąć temat, reszta to dążenie do celu biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...