lukasz11 Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 jakoś nie widziałem w przepustnicy żadnego obiegu wodnego ,,, tu taki obieg zobaczysz http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/26/13/05/69/2613056914 cale podgrzewanie przepustnicy ma chyba ten cybant opuszczac a on jest od ssania czy od czego? Obroty pozniej nie beda za wysokie? Tak jak Tofu napisał, wszystko jest sterowane przez ECU, lecz całe te podgrzewanie domyka przepustnice, opuszczając cybant. Czemu to tak zaprojektowali, że przepustnica jest uchylona na zimnym a później jej ustawienie ma się zmieniać - to jest dobra zagadka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 ja też mam p11 z początku produkcji i raczej tego nie kojarzę ,, ale sie przyglądnę ,,, zresztą ja bym sie nad tym nie zastanawiał ,,,tylko dał duży filtr powietrza ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 (edytowane) Tofu z tego co kojarzę to kolektory zawiniete do góry czyli chyba Low port mają i tek kanał wodny połączony z głowicą. a i mam pytanko bo tak sobie prześledziłem temat i fotki to zwiekszyłeś powierzchnie filtra to super ale cóz z tego jak otwór w tej puszce jest tak niewielki w porównaniu z powierzchnią filtra:))) moim zdaniem lepiej wykonać osobna komorę na filtr Edytowane 11 Listopada 2012 przez CZAJNIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 no ja miałem osłone i praktycznie 70 mm do przepustnicy poprawa jest taka że wiecej powietrza przechodzi przez okrągłą powierzchnię niż mały kwadracik ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 owszem ale filtr jest w obudowie która ma otwórmałego kwadracika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 to też wywalasz wszystko ,,,nie wiem o co ci chodzi ..ktoś stwierdził że taki sam filtr jest w mocniejszych wersjach 200 sx czy 300 zx ,,i skoro wystarcza do tamtych to primerka też powinna działać ,,choć zapomniał że oba raczej miały turbinkę ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 nie zrozumiałes mnie. nie chodzi o wielkość filtra bo to rozwiazanie jest oki faktycznie powierzchnia jest dużo wieksza. chodzi mi o otwór wlotowy do obudowy filtra.jest duzo mniejszy od powierzchni filtra dlatego moim zdaniem lepszym rozwiazaniem jest wsadzenie go do odseparowanej wiekszej komory. jest tylko jedno "ale". trzeba przenieść akumulator. postaram sie zrobić na dniach fotkę jak mam u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 CZAJNIK to czekam z niecierpliwością na fotki bo właśnie będę robił taki patent u siebie. Filtr już kupiłem, teraz tylko jak będzie więcej czasu zabieram się do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 CZajnik nie widziałeś fotek masz wszysto jak trzeba wlot jest od początku do końca od dołu ,,,,na jakieś 7-8 cm ,,,na max szerokość ,,,tz długość tej obudowy mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CZAJNIK Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Tofu nie odbieraj przypadkiem tego że sie czepiam.faktem jest że filtr ciągnie powietrze z komory silnika zatem nie jest ono takie do końca zimne. jesli dobrze kojarzę to fabryczna obudowa ma wlot od spodu z nadkola. zrobie fotę ale niestetymam jeszcze nie skończone bo silnik jest na stole i nie mammozliwosci dopasowania ruru dolotowej pomiedzy ITB i komorą filtra. w pierwszej opcji miał być wlot z maski i powietrze miało bezpośrednio łapaczem isc do ITB ale stwierdziłem ze wlot aluminiowy bezpośrednio nad pokrywa zaworów i nad kolektorem nie zapewni powietrza wystarczajaco chłodnego stąd wersja druga. aku poszedł do środka a w jego miejscu w odseparowanej od przestrzeni silnikowej komorze bedzie filtr. całośc zamknieta również od góry. wlotdo komory od dołu jak fabryka tyle że otwór znacznie wiekszy. troche to wszystko zawiłe ale myślę że zakumacie. aha auto to N-14GTI opis w dziale projektów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 A no jakby wyrzucić akumulator to się rzeczywiście pięknie wszystko zmieści. Bo w P11 jest tam dość mało miejsca i cały czas zastanawiam się jak to upchnąć. To w sumie Twoje zdjęcia mi nie pomogą bo masz zupełnie inaczej. Ja mam BLOSa który wydłuża mi dolot plus przepływomierz który też jest dość długi (chciałbym załatwić sobie drugą obudowę przepływki żeby ją skrócić i sprawdzić jak to wyjdzie, a nie chcę ciąć oryginału). U mnie fabryczny wlot jest za lampą, w sumie powietrze tam powinno być dość zimne i nie wiem czy jest sens przesuwać go gdzieś indziej. Ale jest jeszcze jedna rzecz. Od początku wlotu do filtra idzie jedna rura, która jest trójnikiem. Ta trzecia końcówka jest skierowana w dół, przechodzi przez podstawę akumulatora i wchodzi do takiego pudła umieszczonego między metalowym nadkolem a plastikową osłoną nadkola. Czy ktoś wie co to jest? można wo wyrzucić? Jeśli tak to skierowałbym po prostu tam wlot z nowego filtra i ciągnąłby powietrze z nadkola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 nrb, ta puszka pod nadkolem to jest tłumik szmerów ssania, w P11 chyba nie robi za rezonator (pogarszała by się elastyczność po wywaleniu), w każdym razie ja zlikwidowałem i nie ma konsekwencji w postaci dziury w obrotach (jeszcze potwierdzę to na hamowni do końca roku). Przy czym ja kupiłem drugą puszkę filtra, poszerzyłem wejście do niej i doprowadziłem rurę alu 77mm średnicy. Rezultat jest taki, że reakcja na gaz jest lepsza, ale przy otwartej masce słychać wyraźnie, jak silnik zasysa powietrze, na wyższych obrotach (przegazowania) odgłos jest hmm, taki dość agresywny. W czasie jazdy nie ma różnicy w poziomie hałasu w porównaniu do serii. Jakbyś chciał wykorzystać tą dziurę w nadkolu na doprowadzenie zimnego powietrza to raczej będzisz musiał ją poszerzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Dokładnie ten dolocik był specjalnie najkrótszy jak sie dało zastosowanie pvc rurek powoduje to że tworzywo tak nie łapie temperatury pogarszając efekt wizualny moża by go owinąć jeszcze jakimś izolatorem u mnie jak zauważysz wlot jest od dołu wiec nie centralnie z pod maski choć separowana komora tak jak ja to widzę była by oczywiście najlepsza teraz też wywaliłem tą puszkę iz odstojnik na liscie by mieć wiecej miejsca z puszką fabryczną nic nie robię bo ona jest oczywiście do wywalenia w całości ,,, jak zobaczysz początek i koniec tej obudowy zobaczysz że kończy sie dekielkiem do 150 rury uszczelniane na ścisk można by zrobić komorę na podłużnicy nad skrzynią uszczelnioną do szamej maski miałem coś takiego robić góra miała być placha + pleksa by było to widać od góry ,,, kwestia zabawy z zrobieniem adaptera na przepływkę i na filtr ,,, ja to na pewno wyżłobię pod p11 .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karton95 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Dzięki za patent Napewno przetestowany będzie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.