nnemrod Opublikowano 14 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Nawigacja w Juke to nieporozumienie. Co prawda doprowadza do celu lub w bliskie sąsiedztwo ale logika wyznaczania tras to klęska ! Stosuję różne opcje wyboru od trasy najszybszej przez ECO do najkrótszej. Beskutecznie. Dzisiaj jadąc z Kołobrzegu na południe celowo wybrałem trasę alternatywną boczną z pominięciem głównej trasy przez Koszalin . I co ? Co najmnie cztery razy prowadziła mnie polnymi(!) drogami lub uliczkami osiedlowymi nawet niekiedy z zakazem ruchu ! Klęska totalna. Wolałem dalej sam nawigować wypatrując drogowskazów. Serwis Nissana mógłby poważnie potraktować swoich klientów i zaproponować im sprawną i aktualną nawigację nie mówiąc , że w języku ojczystym .. Czy ktoś wie coś na ten temat lub wie czy można zastosować kartę np automapy ? Instrukcja mówi co prawda że nie ale tak naprawdę czy jest to możliwe przez nasze " złote rączki " ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 (edytowane) A więc pozostało liczyć nam na solidność importera i dealerów, którzy sprzedając nam w końcu nie taki tani samochód , zadbają o to by dostosować do naszych oczekiwań aktualną mapę np w serwisie wymieniając kartę pamięci .Warto by też pomyśleć przy okazji by wprowadzić więcej jak jeden punkt pośredni co ułatwiłoby indywidualizowanie własnej trasy !Będzie wstyd dla Nissana jak zacznę zawieszać na szybie nawigacje z porządną mapą prowdzącą logicznie trasą, mająco sporo przydatnych w turystyce POI . Co Wy na te zmiany panowie dealerzy i importerze? Czekamy. Edytowane 15 Maja 2011 przez nnemrod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 15 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 a co dealer albo importer może w tej sprawie zrobić? Mapę trzeba sobie kupić, a nie ślepo w gadającą babę wierzyć. a potem w prasie czyta się jak to ktoś wjechal do jeziora Navi ma pomagać a nie zastępować pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 (edytowane) Wolałbym dyskutować nad usprawnieniem możliwości nawigacji fabrycznej czyli co zrobić by móc wprowadzić więcej niż jeden punkt pośredni trasy,by miały więcej przydatnych POI czy co zrobić by wyznaczane trasy miały jakąś logiczną całość a nie kierowały do celu na zasadzie " wszystkie drogi prowadzą do Rzymu " czyli poprzez dróżki polne , osiedlowe, czy zamknięte dla ruchu.I tutaj oczekuję pomocy od dealerów( bo tylko Oni mogą to zrobić bowiem mapa jest zintegrowana z systemem - tak w każdym razie to rozumuję i jak pisze powyżej forumowicz) by na przeglądzie wymienili kartę pamięci na taką zgodną z oczekiwaniami jakie można spotkać np...z której korzystam w innym samochodzie. ( nie podaję nazwy by nie reklamować ). Edytowane 15 Maja 2011 przez nnemrod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Byłbym mało obiektywnym gdybym pozostał przy wymienieniu wyłącznie wad o których pisałem.Są i zalety. Mapa jest bardzo precyzyjna i ma wiele dróg nawet polnych czego nie mam w innej nawigacji uchodzacej za wiodącą w Polsce. Kursor precyzyjnie wskazuje lokalizację na mapie. I najważniejsze :uruchomienie nawigacji i łączność z satelitami następuje piorunem ! Nawet w garażu .( Tego nie mam w rzeczonej wcześniej przenośnej nawigacji , gdzie niekiedy szczególnie w mieście prędzej dojadę do celu zanim nawigacja się uruchomi )Niemniej nadal czekam na nową aktualną wersję mapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 witam, wiem ze POI mozna zainstalowac przez lacze USB, ale co do mapy nie mam pojecia ... trzeba by sie dowiedziec na jakim "silniku" dziala co do Nissana to prawdopodobnie ma to gdzies tym bardziej ze zapisy na samochod siegaja "nieba", slyszalem o takich niedorobkach ze sie w glowie nie miesci jak te samochody przechodza testy jakosci (najlepszy sie spalil na podjezdzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 23 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 (edytowane) witam, co do Nissana to prawdopodobnie ma to gdzies tym bardziej ze zapisy na samochod siegaja "nieba", slyszalem o takich niedorobkach ze sie w glowie nie miesci jak te samochody przechodza testy jakosci (najlepszy sie spalil na podjezdzie) Nie rozumiem... Edytowane 23 Maja 2011 przez nnemrod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NISSANATOR Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 Problem z nawigacją jest oczywisty. Urządzenie nie jest zbyt doskonałe ale jak ktoś kompletnie nie zna trasy to wpisuje się szubką i prowadzi doskonale. Nie można tutaj kombinować i skracać sobie drogę jak się komuś podoba. Od punktu A do B prowadzi doskonale i nie ma co narzekać. Automapa jest oczywiście dokładniejsza ale jak się uprzeć to też potrafi przeciągnąć przez podwórka - temat rzeka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 25 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2011 (edytowane) Nie rozumiem... nie wiem czego tu nie rozumiesz ...? glownym rynkiem zbytu na Juka jest USA a nie Polska wiec Nissan nie bedzie dostosowywal czy tez poprawial nawigacji pod nasz kraj. Edytowane 25 Maja 2011 przez ProceSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 (edytowane) Od kiedy główny rynek zbytu Juka to USA? Amerykanie nie kupują takich samochodów... To w Europie Qashqai odniósł ogromny sukces, a nie Stanach. Amerykanie kupują raczej głównie Maximę, Altimę, Titana, Pathfindera... przykro mi ale jestes w bledzie, kupuja i to duzo ... (moze nie glowny ale jeden z ...), szczegolnie od kiedy koszta paliwa poszly w gore a najlepszy model Juka z wyposazeniem niedostepnym w europie kosztuje $24 000 z tego co wiem to na Juka w USA trzeba czekac okolo 6m-cy tu jest link do rankingu samochodow "Compact Wagons" w stanach: Juke jest trzeci na liscie Edytowane 26 Maja 2011 przez ProceSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Niedostępny w Europie powiadasz. A jakie to wyposazenie u nas niedostepne ? A propos ten model w stosunku do cen u nas jest tani jak barszcz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 panowie nie bede sie sprzeczal, jezeli wiecie lepiej to OK. rzeczywistosc jest jednak inna, bo tak na przyklad w Polsce nawet w Teknie nie ma w standarcie skory w porownaniu do reszty Europy. w Japoni sa rozne rodzje skrzyn biegow automatycznych a w USA modele sa wyposazone w szyberdach oraz subwoofer w standarcie oraz jest wiecej colorow tapicerki ... co do navigacji to nie wiem czy sie czyms roznia w Europie,USA czy Japoni ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 widac czasy sie zmieniaja i choc to prawda ze Amerykanie maja bardzo specyficzny rynek (Audi Q7 wyglada jak samochod electryczny dla dzieci przy ich SUVach czy Pickupach), to wciaz w ostatnim czasie sytuacja zmienila sie na tyle ze "male" samochody maja bardzo dozy popyt na amerykanskim rynku. dyskusja zaczela sie od czego innego (navigacja), wracajac do niej chcialem powiedziec ze jezeli chodzi o Polske niestety nie bedziemy sie liczyc do mometu kiedy sprzedaz nie osagnie odpowiedniego pulapu w ilosciach sprzedanych samochodow ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxyy777e Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Niedostępny w Europie powiadasz. A jakie to wyposazenie u nas niedostepne ? A propos ten model w stosunku do cen u nas jest tani jak barszcz ! Gdy kupowałem mojego Juka, bardzo chcieliśmy mieć szyber dach. Nie wiem czemu na rynek USA jest szyber a na Europę brak. Pozatym wg. mnie nowa fura za tyle kasy powinna mieć w standardzie np. podłokietnik. Jeśli chodzi o navi cieszę się że nie kupiłem TEKNY bo jak widać chyba lepiej kupić Automapę czy Tom Toma za 500 zł niż dopłacać 8-9 tyś do Navi które średnio chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Wspomniałem ,że kilka dni temu przemierzałem Polskę z Zachodu na Wschód do Mikołajek. Chciałem ominąć trasę nr 16 ze względu na komunikat o korku jak również sentymentalnie chciałem zaliczyć miejscowość Narty. I znowu problem z nawigacją. Można wprowadzić TYLKO jeden punkt pośredni ! Borykałem się jak mogłem z nawigacją bo uparcie prowadziła mnie do trasy nr 16 a ja jej nie słuchałem. Przeprosiłem starą mapę papierową by nadać kierunek jeździe i zmusić nawigację by wreszcie poprowadziła mnie zaprojektowaną trasą. Krótko mówiąc w nowej wersji nawigacji projektanci powinni usunąc tą niedogodność jednego punktu pośredniego uniemożliwiającą indywidualne wyznaczenie trasy przez kierowcę. Ale przyznać trzeba , że jest szybka w wyznaczaniu nowej trasy i łączności z satelitami ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Nie zgadzam się. Korzystam z drugiej nawigacji, Automapy i tam precyzyjnie programuję trasę nawet przez jakieś przysiólki . Bo tam można wprowadzic wiele punktów pośrednich ! Tutaj tylko jeden i to jest poważny feler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxyy777e Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Takie uroki nawigacji - ja identyczne problemy miałem w nawigacji zewnętrznej... Kolego napisz jakiej navi zewnętrznej używałeś, z jaką były problemy będziemy wiedzieć czego nie kupować. Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Nawigacja w Juke to nieporozumienie. Co prawda doprowadza do celu lub w bliskie sąsiedztwo ale logika wyznaczania tras to klęska ! Stosuję różne opcje wyboru od trasy najszybszej przez ECO do najkrótszej. Beskutecznie. Dzisiaj jadąc z Kołobrzegu na południe celowo wybrałem trasę alternatywną boczną z pominięciem głównej trasy przez Koszalin . I co ? Co najmnie cztery razy prowadziła mnie polnymi(!) drogami lub uliczkami osiedlowymi nawet niekiedy z zakazem ruchu ! Klęska totalna. Wolałem dalej sam nawigować wypatrując drogowskazów. Serwis Nissana mógłby poważnie potraktować swoich klientów i zaproponować im sprawną i aktualną nawigację nie mówiąc , że w języku ojczystym .. Czy ktoś wie coś na ten temat lub wie czy można zastosować kartę np automapy ? Instrukcja mówi co prawda że nie ale tak naprawdę czy jest to możliwe przez nasze " złote rączki " ? Popatrzcie na to z dobrej strony. W końcu Juke to Crossover więc nawigacja prowadzi polnymi drogami żeby delektować się możliwościami Crossovera ,a tak poważnie to rzeczywiście fabryczna nawigacja w polskich warunkach przydaje się tylko awaryjnie... Problem nawet nie polega na złej nawigacji. Największym problemem jest sama mapa Polski, a w zasadzie zła kategoryzacja dróg na tej mapie. Jeżeli się jej przyjrzeć to rzeczywiście dużo dróg polnych ma taką samą kategorię jak drogi asfaltowe. Do tego nie są naniesione możliwe kierunki jazdy na drogach jednokierunkowych. Nawet najlepsza nawigacja na świecie nie będzie dobrze prowadziła jeżeli mapa będzie zła. Pozostaje mieć nadzieję że kolejne wersje map Polski publikowane przez Nissana będą coraz dokładniejsze i że w końcu doczekamy się polskiego języka. Dłuższe i bardziej skomplikowane trasy lepiej planować na zewnętrznej nawigacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 Popatrzcie na to z dobrej strony. W końcu Juke to Crossover więc nawigacja prowadzi polnymi drogami żeby delektować się możliwościami Crossovera ,a tak poważnie to rzeczywiście fabryczna nawigacja w polskich warunkach przydaje się tylko awaryjnie... Problem nawet nie polega na złej nawigacji. Największym problemem jest sama mapa Polski, a w zasadzie zła kategoryzacja dróg na tej mapie. Jeżeli się jej przyjrzeć to rzeczywiście dużo dróg polnych ma taką samą kategorię jak drogi asfaltowe. Do tego nie są naniesione możliwe kierunki jazdy na drogach jednokierunkowych. Nawet najlepsza nawigacja na świecie nie będzie dobrze prowadziła jeżeli mapa będzie zła. Pozostaje mieć nadzieję że kolejne wersje map Polski publikowane przez Nissana będą coraz dokładniejsze i że w końcu doczekamy się polskiego języka. Dłuższe i bardziej skomplikowane trasy lepiej planować na zewnętrznej nawigacji. Św. słowa ! Panowie importerzy i dealerzy ! Kiedy wprowadzicie do swych samochodów mapę bez tych błędów o których piszemy bo czy ktoś rozsądny teraz o tym wiedząc będzie kupował Waszą Nawi ? Kiedy my użytkownicy będziemy mogli uaktualnić swoje mapy by zaczęła spełniać swoją rolę? Proszę potraktujcie to pytanie poważnie. Mam dosyć jeżdżenia po polnych i osiedlowych uliczkach tracąc tym samym zaufanie do nawigacji i czyniąc ją bezużyteczną!Przypomnę zasadnicze wady o których piszemy : zła kategoryzacja dróg ( polne i osiedlowe drogi zrównane z szosami ), brak możliwości wprowadzenia wielu punktów pośrednich uniemożliwiając tym samym wyznaczanie indywidualnej trasy no i język. Chcę wierzyć , że potraktujecie poważnie swoich klientów i na planowym przeglądzie w Wszym salonie wymienicie mapę na taką bez tych wad ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Św. słowa ! Panowie importerzy i dealerzy ! Kiedy wprowadzicie do swych samochodów mapę bez tych błędów o których piszemy bo czy ktoś rozsądny teraz o tym wiedząc będzie kupował Waszą Nawi ? Kiedy my użytkownicy będziemy mogli uaktualnić swoje mapy by zaczęła spełniać swoją rolę? Proszę potraktujcie to pytanie poważnie. Mam dosyć jeżdżenia po polnych i osiedlowych uliczkach tracąc tym samym zaufanie do nawigacji i czyniąc ją bezużyteczną!Przypomnę zasadnicze wady o których piszemy : zła kategoryzacja dróg ( polne i osiedlowe drogi zrównane z szosami ), brak możliwości wprowadzenia wielu punktów pośrednich uniemożliwiając tym samym wyznaczanie indywidualnej trasy no i język. Chcę wierzyć , że potraktujecie poważnie swoich klientów i na planowym przeglądzie w Wszym salonie wymienicie mapę na taką bez tych wad ! Te słowa należy raczej skierować do producenta. Importerzy i dealerzy tylko rozprowadzają towar na określonych warunkach. To producent musi potraktować Polskę bardziej poważnie niż do tej pory i wymusić na dostawcy map (bo przecież Nissan ich nie robi) szybsze wprowadzanie wspomnianych zmian... Z drugiej strony Nissan powinien zadbać o darmową aktualizację map przynajmniej w okresie gwarancyjnym auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 "To producent musi potraktować Polskę bardziej poważnie niż do tej pory i wymusić na dostawcy map (bo przecież Nissan ich nie robi) szybsze wprowadzanie wspomnianych zmian..." piszesz. Wolne żarty Kolego ! Producent produkuje i sprzedaje a warunki kupna od niego ustanawiają właśnie importerzy a w mniejszym stopni dealerzy i to oni powinni domagać się traktowania nas poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xxyy777e Opublikowano 26 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2011 Z drugiej strony Nissan powinien zadbać o darmową aktualizację map przynajmniej w okresie gwarancyjnym auta... Dokladnie nawigacja powinna być bezpłatnie aktualizowana przynajmniej podczas gwarancji auta. Przed zakupem Juke robiłem rozeznanie na rynku odnośnie nawigacji i aktualizacji. Mercedes bezpłatnie aktualizuje fabryczne nawigacje przez 3 lata od pierwszej rejstracji auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 27 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 (edytowane) "To producent musi potraktować Polskę bardziej poważnie niż do tej pory i wymusić na dostawcy map (bo przecież Nissan ich nie robi) szybsze wprowadzanie wspomnianych zmian..." piszesz. Wolne żarty Kolego ! Producent produkuje i sprzedaje a warunki kupna od niego ustanawiają właśnie importerzy a w mniejszym stopni dealerzy i to oni powinni domagać się traktowania nas poważnie. Dla Ciebie wolne żarty, a dla mnie to firma Nissan podpisuje się na urządzeniu Nissan Connect i to firma Nissan odpowiada za jego zawartość... Dealer może co najwyżej odpowiadać za zgodność sprzedawanego przez siebie sprzętu z polskim prawem i za ewentualne dostosowanie go do tego prawa. Mam mieć pretensje do sprzedawcy telefonu za to, że sprzedany przez niego telefon nie jest zgodny np ze wspomnianym Nissan Connect?! Może mieć też pretensje do importera zestawu HiFi za to że wyświetlacz jest w kolorze czerwonym, a nie zielonym? Przecież to absurd. Ja dostałem do urządzenia Nissan Connect polską instrukcję. Urządzenie nie zawiera treści niezgodnych z polskim prawem. Urządzenie ma homologację na polskę. Jak widać dealer i importer dostosowali sprzedawane urządzenie do wymogów polskiego prawa. Za jakość wykonania, jakość oprogramowania (w tym map) i całą resztę odpowiada moim zdaniem producent. Nie bronię tutaj importerów i dealerów, ale w omawianym temacie raczej to nie oni są stroną. Prędzej można się już zwrócić do działu sprzedaży Nissan na środkową i wschodnią europę (w tym polskę), ale odzew będzie w wiadomym czasie i wiadomej treści PS. Fajnie się z Wami dyskutuje. Komuś brakło argumentów i już mnie wypunktował na minusie... Gratuluję pomysłu. Edytowane 31 Sierpnia 2011 przez Seewolf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nnemrod Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Po letnich podróżach pogodziłem się .Nawigacja może być tylko pomocniczą wskazówką wybranej marszruty. Nie ma co liczyć na nawigację jako tę co doprowadzi do celu wg twoich wskazań. Doprowadzi w myśl zasady , że wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. I ostatecznie niech tak będzie. Jak zabłądzisz to wtedy jedż ślepo jak każe. Może nowa mapa będzie lepsza i rozgraniczy klasyfikację dróg rozgraniczając polne od szos trzeciorzędnych ? Może będzie możliwość wprowadzenia więcej niż jednego punktu pośredniego ? Na to liczymy !I tutaj nie zgadzam się z kolegą Seewolf. To importerzy mogą wymagać od producenta co chcą sprowadzić.Chyba, że jak to niektórzy : ogon pod siebie i co łaska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProceSS Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 To importerzy mogą wymagać od producenta co chcą sprowadzić.Chyba, że jak to niektórzy : ogon pod siebie i co łaska. Nie do konca ... umowy dzialaja na zasadzie franchise - co oznacza ze to firma NISSAN wymaga, a nie lokalny dealer. Jednak bledy w nawigacji powinny byc poprawione a to przez kogo to oni sami powinni rozstrzygnac ... czy ktos moze sprawdzal jak sprawuja sie inne marki jezeli chodzi o firmowa nawigacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.