Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] i [N16] Nawiew nie działa prawidłowo. Wszystko o awarii nawiewu. /Tematy połączone/


Gość Niko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym podłączyć się pod temat. Niestety nie mogę odnaleźć rezystora dmuchawy. Mam Almerę N16 2002 rok przed FL. Z tego co wyczytałem, w tych modelach rezystor znajduje się za schowkiem. Zdemontowałem go i nie mogę dostrzec tego elementu. W załączniku są zdjęcia.

 

Czy ktoś jest w stanie pomóc? :-)

 

PS. U mnie sprawa wygląda tak, że nawiew działa tylko na najwyższym biegu.

post-73168-0-76248400-1385915388_thumb.jpg

post-73168-0-31895800-1385915394_thumb.jpg

post-73168-0-65173800-1385915400_thumb.jpg

post-73168-0-33599700-1385915406_thumb.jpg

Edytowane przez kostek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brązowa kostka nad nogami pasażera, pod schowkiem, płytka przykręcona na dwie śrubki. W lewo od wentylatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Dawno mnie tu nie było bo almerkę oddałem dziadkowi:)

niestety przestała chodzić dmuchawa dzięki temu tematowi wyjąłem cały rezystor (klimatronik czyli ten koło pedału gazu) zacząłem go sprawdzać multimetrem ale nie było przepływu. Co ciekawe odgiąłem całą płytkę bezpiecznik termiczny wyjąłem ten co był na wierzch i o dziwo przepływ wrócił 

Czy ktoś ma pomysł jak to możliwe?? 

Czy ktoś pamięta bądź ma możliwość zmierzyć jaka była rezystencja na każdej ścieżce ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich i proszę o podpowiedź....

 

zapoznałem się z tematem poruszonym w tym wątku, ponieważ mam problem w mojej Almerze,

 

w moim przypadku nawiew działa jedynie na 4. biegu - z tego co wyczytałem wnioskuje, że jest to kwestia wymiany/naprawy wspomnianej opornicy, stąd moje pytanie:

 

- gdzie w moim modelu Almery (N16 z 2005 roku - 1.5dci z klimą "manualną") znajduję się ta opornica? 

- za schowkiem pasażera?

 

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nadmuch działa tylko na najwyższym stopniu, jaka tego jest przyczyna?
A czy przy wyjęciu płytki nawieu nawiew dalej powinien działać na najwyższym stopniu czy powinno przestać dmuchać? bo wyjąłem tą płytkę i na najwyższym stopniu działa bez niej... czy to inna przycyzna że nie działają inne stopnie nadmuchu czy jak?
nissan almera n15 96 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brązowa kostka nad nogami pasażera, pod schowkiem, płytka przykręcona na dwie śrubki. W lewo od wentylatora

 

Wprawdzie spóźniona odpowiedź, ale dzięki wielkie za pomoc :-) Oczywiście poradziłem sobie wtedy z tym. Kupiłem nowy rezystor na Allegro (koszt ok. 50zł z wysyłką) i teraz śmiga :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

Z racji jestem nowy na forum, mówię Cześć:)

 

Mam problem ze swoją Almerką (N16, 1.5 benzyna, 2002r, Climatronik). Najpierw nawiew siadł całkowicie ale dzięki temu tematowi udało mi się to naprawić. po wlutowaniu nowego bezpiecznika termicznego wszystko zaczęło działać...niestety tylko jeden dzień:/

Teraz nawiew działa, ale nie ważne jaki bieg a on działa na maksa.

Co to może być?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 Witam, tak jak w temacie, od jakiegoś czasu nawiew działa mi tylko na 4 biegu. Lutowałem płytkę już dwa razy, wytrzymywało kilka miesięcy ale tym razem nie pomogło. Zrobiłem zwolke z kawałka kabla i wpinałem na ostro w styki i tylko na 3 biegu ruszyło (z taką prędkością jak 4 wiadomo). Sprawdzałem multimetrem i na 1 i 2 w ogóle napięcia nie ma, na 3 jest ale być może tam jest niedokładnie zlutowane na płytce. Na 1 i 2 na pewno jest przejście. Przy ostatnim lutowaniu zauważyłem że na 1 ogólnie było mniejsze napięcie, bodajże 6v ale może to normalne. Wyciągnąłem przełącznik i wszystko wydaje się być ok, przejście jest na każdym biegu do adekwatnego przewodu, jedyne co mnie zastanawia to którędy jest ona zasilana, doszedłem po kostce że napięcie najprawdopodobniej jest na kablu odpowiadającym za 4 bieg :o ale myślę że gdyby było tam coś popierniczone to i na 3 bieg nie dawałoby napięcia.

Czy ktoś jest w stanie nakierować mnie gdzie szukać przyczyny? Na forum jedyny przedstawiany problem to ten z palącymi się ścieżkami :(

Edytowane przez grako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu podzwoń po okolicznych szrotach czy mają Almerę jakąś, podjedź, wyjmij przełącznik, podepnij i sprawdź czy będzie działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiał bym płytkę jednak. Jeśli masz przerwę na ścieżce oporowej to tego nie da się polutować. Nawet jak masz wrażenie ze cyna trzyma to bywa złudne a wówczas prąd nie płynie. Ja swego czasu zastąpiłem ścieżki oporowe po prostu drutem oporowym dobierając, metodą prób i błędów, stosowną długość odcinków na poszczególnych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :) niestety ale na płytce przejście jest, sprawdzałem multimetrem, także jakby prąd do niej dochodził to by płynął. Zresztą na ostro by działało przez zworke. Pozostaje jeszcze kwestia przełącznika do którego nie mam 100% pewności lub czegoś przed nim lecz nie wiem gdzie i czego szukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz płytkę na wierzchu to włącz ją w obieg i sprawdź czy z przełącznika dochodzi do niej napięcie a potem czy jest ono na wyjściu testowanego biegu wentylatora. Tylko w ten sposób sprawdzisz zarazem przełącznik i na 100% płytkę. W samym przełączniku mógł się podpalić styk (na wejściu +) i nie przewodzi, on jest rozbieralny więc można to sprawdzić i naprawić podginając lub nadlutowując styk. Trzeba jedynie uważać przy rozbieraniu by nie rozsypały się sprężynki i styki.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz płytkę na wierzchu to włącz ją w obieg i sprawdź czy z przełącznika dochodzi do niej napięcie a potem czy jest ono na wyjściu testowanego biegu wentylatora. Tylko w ten sposób sprawdzisz zarazem przełącznik i na 100% płytkę. W samym przełączniku mógł się podpalić styk (na wejściu +) i nie przewodzi, on jest rozbieralny więc można to sprawdzić i naprawić podginając lub nadlutowując styk. Trzeba jedynie uważać przy rozbieraniu by nie rozsypały się sprężynki i styki.

nawet na wejściu do płytki nie ma napięcia ale dzięki za radę z przełącznikem, sprawdzę go a wiesz może na którym styku powinno być napięcie do niego?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na wejściu na płytkę nie ma napięcia to ewidentnie przełącznik szwankuje. Nie wiem Gdzie wchodzi zasilanie. Ale najprościej i zarazem bezpiecznie sprawdzisz stosując 12v żarówkę jako kontrolkę. Jeśli będzie przejście wentylator zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zabrałem się za rozbieranie przełącznika przeczyściłem dokładnie płytkę, zalutowałem ją od nowa wyczyściłem wszystkie styki od przełącznika i od płytki i zaczęło działać na 2 i 3 biegu :) na razie obejdę się bez 1 ale ogarnę to kiedyś w wolnym czasie.

Dzięki chłopaki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Mam Almerkę w sedanie z 97r bez klimatyzacji (sedan).

Nawiew działa mi na wszystkich "biegach", oprócz 2. Spotkał się może ktoś z was z tym problemem? Tutaj też może być problem z tym "opornikiem"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej padła ścieżka oporowa drugiego biegu nawiewu w Twej Almerce.  Można się pokusić o wyjęcie całego modułu i naprawę ścieżki a czym i jak poczytaj sobie;

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89350-problem-z-dmuchawą/page-2

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej padła ścieżka oporowa drugiego biegu nawiewu w Twej Almerce.  Można się pokusić o wyjęcie całego modułu i naprawę ścieżki a czym i jak poczytaj sobie;

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89350-problem-z-dmuchawą/page-2

Dzięki wielkie ;) wyjąłem płytkę i faktycznie od rdzy odpadł kawałek tej zewnętrznej ścieżki... Jak łączę ją na krótko to 2 bieg działa. Sama płytka strasznie mocno się nagrzewa. To jest prawidłowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak bo są na niej ścieżki oporowe. Dlatego jest ona zamocowana bez żadnej osłony w strumieniu powietrza wytwarzanego przez wentylator po to właśnie by ów strumień ją schładzał. Tyle że rdzy tam nie powinno być. Nie próbuj tego lutować bo cyna się nie utrzyma. Wykonaj naprawę w/g danych z podanego linka, koledzy zapewniają, że trzyma się i działa jak trzeba. 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki :) płytka wyjęte, wlutowany przewód i zabezpieczony lakierem do paznokci :D działa jak należy. (cyna się trzyma, kalafonia pomaga! :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) płytka wyjęte, wlutowany przewód i zabezpieczony lakierem do paznokci :D działa jak należy. (cyna się trzyma, kalafonia pomaga! :) )

Z mojej praktyki wynika, starsze auta,  że cyna w chwili lutowania trzyma ale na krótką metę. Po jakimś czasie odskakuje od ścieżki oporowej, dlatego zaproponowałem użycie lakieru przewodzącego napięcie. może teraz są inne technologie i będzie Ok.!, jak nie czeka Cię jeszcze jedno podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam pytanie z innej beczki na tym filmiku jest pokazane jak zdemontować radio i dostać się do środkowego panelu kontrolnego almery :

u mnie rozbiórka jest na etapie jak na końcu filmiku ... i tu moje pytanie o ten środkowy panel ze sterowaniem klimy : mam zepsutą regulację temperatury klimy (metalowa blaszka nie trzyma linki od regulacji - uszkodzony plastik)

czy ktoś to naprawiał

czy jak wymienie panel to ,,nowy" mi długo wytrzyma i ile może kosztować ten panel?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...