Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa - błąd 18


ara502
 Share

Recommended Posts

Witam ponownie,

 

Mianowicie mam błąd 18 elektryczny nastawnik HDK dawki paliwa (o ile dobrze odczytałem z listy błędów)

Problem polega na tym że mechanicy twierdzą że trzeba oddać całą pompę do regeneracji a nie sam nastawnik. Na forum się doczytałem że jest możliwa naprawa nastawnika. Prośba do osób mających z tym doświadczenie by poradzili jak mam podejść do tej sprawy :rolleyes:

Może ktoś jest z Białegostoku lub okolic i jast w stanie polecić mechanika znającego się na tych sprawach.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

U mnie w mojej primerce też mam od poczatku bład 18 nastawnik do czyszczenia.

Ale nie mam żadnych objawów czy falowania obrotów czy inne po prostu jeżdże z tym . Koledzy w dziale primera opisywali w temacie pomp.

Są też sitka w pompie dwa czy trzy . Jak ktoś pisał z kolegów to chyba w dziale terrano czy jakimś wiekszym z nismo wystarczyło

wyczyscic sitka i bład znikał jak dobrze pamietam.Sa foto wstawione gdzie sie znajduja.

Ja miałem problem po wymianie rozrzadu i byłem na ustawieniu kata wtrysku.Było tak jak przed wymiana tzn dobrze po regulaci. A sprawdzał parametry przez komputer pompiarz i wyregulował mi odpowiednio dawki i widze kolosalna róznice. Lepiej jezdzi mój traktorek itd. A pompe mam boscha. A to że check mi sie pojawia to mówił że musi delikatnie jakąś dawke zmniejszyc regulując cos na pompie i pasek by musiał ściągać.Pewnie postawie na jeden dzien i zrobie to też.

Kolega krzysiek 1958 dużo wie w temacie czy inni . Pewnie uzyskasz odp na temat.

I może ktos napisze że może najpierw sprawdzić kąt wtrysku czy te sitka jeśli jest taka pompa aldbo dawke paliwa przezkomputer.

Chyba że bedzie inna przyczyna.

 

 

Może tutaj sie coś dowiesz. A wtym temacie jest też link do innego tematu na temat.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/68549-wp11-sterownik-pompy-wtryskowej/page__view__findpost__p__745853__fromsearch__1

Edited by RAAAD
Link to comment
Share on other sites

Witam. Zdradz tajemnice czy pompa ZEXEL czy BOSCH.

Po pierwsze to najpierw zobacz na sitko (teraz nie wiem czy u was jest w kroccu czy pod kroccem )doprowadzajacym paliwo do pompy. Czesto brudne to sitko wywoluje 18 .Jesli dalej bedzie wyskakiwal blad nr18 to bardzo prosze nie dac sie namowic na zadna regeneracje nastawnika w postaci wstawienia tranzystora. W dziale zrob to sam dla ALMERY N15 jest link jak wyczyscic nastawnik pompy ZEXEL. Do poczytania . Jesli tego jeszcze nie robiles to lepiej daj do roboty pompiarzowi w okolicy . W tamtym roku wolali za taka robote 250zl.To bedzie tak gdy jest pompa ZEXEL.

Natomiast jesli jest pompa Bosch to czyszczenie nastawnika jest takie same. Na internecie znajdziesz jak wyczyscic nastawnik pompy VP37. Ta sama uwaga odnosnie roboty. Jesli jest pompa BOsch to moze warto poszukac nastawnika z innego auta np Golfa , Opla, Mercedesa ,BMW. U mnie tez jest pompa BOsch i nastawnik pasuje z Golfa 3 1,9 TD silnik 1Z (po przelutowaniu wtyczki bo golf na plaska a u mnie jest okragla). Bez zadnych przerobek natomiast pasuje od BMW 2,5 tds. Pasuja tez z 2 litrowych Opli i Mercedesow z ta pompa z elektronicznym nastawnikiem obrotow . Tego nie wiem ale moze te nastawniki z tych aut ktore pasuja do mojego autka pasuja rowniez do twojego . Dobry pompiarz bedzie wiedzial.

Czy to pompa zexel czy bosch te pompy w tych autach sie tak nie psuja w odroznieniu od pomp VP44 i nie ma potrzeby dawac calej pompy do remontu .

Mozesz tez tylko dobrze wyropowac olejem napedowym pistoletem do ropowania nastawnik. Powinno na jakis czas pomoc. Decyzja nalezy do Ciebie.Koledzy napewno jeszcze cos doradza. Czesc.

Link to comment
Share on other sites

Najgorsze jest to że obroty właśnie mi falują :blink: a do tego dzisiaj miałem nieciekawą sytuację bo na środku skrzyżowania przy skręcaniu chciałem ruszyć a samochód od tak sobie zgasł i zapalił się check. Po kilku razach kręcenia odpalił i po zjechaniu na pobocze odczytałem błyskowo błąd.

Co do sitka to już sprawdzałem je w śróbie wedłg opisu kolegi z forum i niestety sitka tam nie było. Ktoś je chyba zdemontował albo pompa zjadła :rofl:

 

Pompa ZEXEL.

Edited by ara502
Link to comment
Share on other sites

Jaka kolega podjal dezyzje ?. Trzeba to jak najszybciej zrobic bo takie akcje na skrzyzowkach beda sie coraz czesciej dziac.

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem jeszcze dzisiaj z mechanikiem i twierdzi że obiawy gaśnięcia samochodu wskazują na problem z pompą. No ale odrazu zaproponował mi cenę za nastepną. Może poprostu chce zarobić na tym. Za samo wyjęcię i ponowne wstawienie nastawnika (bez czyszczenia) 400zł zgodnie wszyscy proszą, tyle samo za wymianę całej pompy z regulacją.

Zaryzykuję chyba i narazie sam nastawnik wyczyszczę.

Link to comment
Share on other sites

Guest kraqsek

Rozmawiałem jeszcze dzisiaj z mechanikiem i twierdzi że obiawy gaśnięcia samochodu wskazują na problem z pompą. No ale odrazu zaproponował mi cenę za nastepną. Może poprostu chce zarobić na tym. Za samo wyjęcię i ponowne wstawienie nastawnika (bez czyszczenia) 400zł zgodnie wszyscy proszą, tyle samo za wymianę całej pompy z regulacją.

Zaryzykuję chyba i narazie sam nastawnik wyczyszczę.

 

Witam.

Miałem inne objawy tzn trudno odpalał mi na ciepłym silniku. Kiedyś chciałem wyregulować pompę w moim terrano (zexel) i 3 mechaników powiedziało "zexel??? nie ma szans" A jeden mechanik powiedział mi że czasami lepiej kupić używaną pompę i niż reanimować uszkodzoną. Chyba te pompy zexela to jakieś "niereformowalne" :) Więc próbuj najpierw wyczyścić nastawnik.

 

P.S. Problemem z ciężkim odpalaniem było ...uszkodzenie wirnika rozrusznika :)

 

Pozdrawiam

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Ta cena 400zl to cena za wymiane pompy ich z regulacja czy tylko za wymiane i regulacja plus do tego cena ich pompy? . Jesli to pierwsze to mozna sie zdecydowac. Natomiast jesli sie sam zdecydujesz czyscic nastawnik to oczywiscie trzeba dobrze zaznaczyc zeby pozniej w to samo miesce ustawicc nastawnik i musisz sie zdecydowac czy dasz rade go rozebrac na czynniki pierwsze sam (moze masz jakiegos kolege elektryka to Ci pomoze rozlaczyc te blaszki i pozniej polutowac dobrze ) . Musisz sie takze stosowac do opisu gdy chodzi o te srubki zeby nie pomieszac.

Albo tylko go dobrze wyropuj . Jezeli chodzi o odkrecenie samego nastawnika z pompy to nie wiem jak Zexelu ale zeby w pompie Bosch nastawnik odkrecic (jest jedna sruba z trojkatnym lbem i 3 sruby na klucz torx). Torxy to nr30 a ta srube z lbem trojlatnym odkercam kluczem nasadowym nr 7 (nabijam go na leb sruby) . Musisz zobaczyc czy w zexelu sa takie same sruby od nastawnika. Na koniec to kogos strasznie pokrecilo zeby za wyjecie nastawnika i zakrecenie go bez czyszczenia wziac 400zl.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie najgorsze w tym jest że 400 tylko za wyjęcie i wstawienie spowrotem do tego jeszcze ewentualnie czyszczenie nastawnika lub koszt pompy. Zaproponował mi gościu pompę jakąś za 2500zł wtedy w cenie regulacja by była albo używka np. allegro i wtedy plus regulacja i cena zamontowania 400.

Porombane miasto :devil:

Link to comment
Share on other sites

No to ceny moga zakłopotać człowieka.

Obyś znalazł lepsze wyjście tzn taniej załatwił to wszytsko niż te 2500.

Link to comment
Share on other sites

No to ceny moga zakłopotać człowieka.

Obyś znalazł lepsze wyjście tzn taniej załatwił to wszytsko niż te 2500.

 

 

Cześć

weż kup pompe na allegro z jakiegoś angola i szafa gra daj do sprawdzenia a stara bedziesz sie bawił powiem ci czyszczenie hdk to tylko kwestia dorazna wiem coś o tym bo miałem ten sam przypadek z zexelem na środku skrzyżowania ja kupiłem pompe na allegro za 600zl kpl dałem do bosch smietana wymienił oringi etc zamontował wyregulował wzioł chyba 800zł 800+600-1400kpl

 

Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Mi wyskakuje błąd 18 i 25 ale tylko na mrozie.Po rozgrzaniu gdy zresetuję, check engine już się nie zapala. W temperaturach powyżej zera nic się nie dzieje. Ile kosztuje samo czyszczenie tych sitek?

Link to comment
Share on other sites

Ale to tylko gdy dostanie mrozu. Zapala bez problemu. Jak już się rozgrzeje, robię reset spinaczem w kostce diagnostycznej i kontrolka check engine już się nie zapala. Wiosna, lato i jesień nie zapala się. Dopuki silnik nie ostygnie ale  w mrozie kontrolka nie zapala się. Tak mam od 6 lat od kiedy go mam.

Link to comment
Share on other sites

Na to się zgodzę, puki co nie ma problemów z zapalaniem i jeżdżeniem.

Dzięki za pogaduchy, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hmmmmmm.... Ja mam też błąd 18 i 25 Dodam że autko zapala na przysłowiowego kopa. Czasami ale tylko podczas ruszania mi zgaśnie ale puźniej odpala bez problemu. Najlepsze jest to że check zapali się ale po jakimś czasie sam zgaśnie. Mógł by mi ktoś to pomóc rozwikłać?

Pozdrawiam.

Dodam tylko że mam automat i na zexelu. Nie odczułem braku mocy itp. Ciekawi mnie to bo może coś z elektryką mam nie tak. Jakiś czas temu też mi się zapalił podniosłem maske i wszystkie większe wtyczki od przewodów poruszałem po czym przekręciłem stacyjke i odpaliłem autko i ku mojemu zdźiwieniu check nie palił się.

Edited by Adelberg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...