lex3200 Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 (edytowane) Witam Mam małą prośbę o poradę z poniższym problemem: Pacjentem jest Notek 1.5 dCi 86 KM 2006r 130 kkm - po mocniejszym depnieciu na gaz po chwili zapala się czerwona lampka CHECK ENINE - auto jednak nie krztusi sie, nie kaszle ... tylko w miare równo ciągnie dalej (może troche słabiej ... ale to moje subiektywne odczucie). Po odpuszczeniu gazu (niekoniecznie zdjęciu nogi z pedału), po chwili lampka gaśnie. Idąc za radą z wątku http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/62579-awaria-nissana i poradami z instrukcji serwisowej wymieniłem filtr paliwa - jednak bez efektu. Jakieś pomysły gdzie szperać i czego szukać ? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam Edytowane 13 Września 2011 przez lex3200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 (edytowane) Witam Mam małą prośbę o poradę z poniższym problemem: Pacjentem jest Notek 1.5 dCi 86 KM 2006r 130 kkm - po mocniejszym depnieciu na gaz po chwili zapala się czerwona lampka CHECK ENINE - auto jednak nie krztusi sie, nie kaszle ... tylko w miare równo ciągnie dalej (może troche słabiej ... ale to moje subiektywne odczucie). Po odpuszczeniu gazu (niekoniecznie zdjęciu nogi z pedału), po chwili lampka gaśnie. Idąc za radą z wątku http://forum.nissank...-awaria-nissana i poradami z instrukcji serwisowej wymieniłem filtr paliwa - jednak bez efektu. Jakieś pomysły gdzie szperać i czego szukać ? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam może to zawór EGR?Ewentualnie pompa lub leje ktoryś wtrysk ?Bez dobrego mechanika z odpowiednim sprzętem trudno powiedzieć.CZERWONY to alarm,żólty to ostrzeżenie ,więc szybko to zdiagnozuj.Bez kompa nie ma szans.Ważne po wszystkim WYKASOWAĆ błądza pomocą kompa. Edytowane 13 Września 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek1961 Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 jak pojedziesz do mechanika i zdiagnozujesz problem a w najlepszym przypadku naprawisz to napisz co to bylo bo ja mam dokladnie ten sam problem. w przyszlym tyg moze tez pojade- oczywiscie jak bede cos wiedzial to tez napisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Na diagnostykę wybieram się w przyszłym tygodniu - jak uda się coś znależć to dam znać. Z taką niedyspozycją Notka zrobiłem już ok. 3000 km - bez większych przygód po drodze ... ale nie nadużywałem zbytnio pedału gazu. manix: Zgodnie z instrukcja obslugi - czerwona lampka dla silników diesla oznacza woda w filtrze paliwa - co razem z wcześniej wspomnianym wątkiem na forum pchneło mnie do wymiany filterka ... która nic nie dała. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek1961 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 bylem jakis czas temu u mechanika i kazal mi wymienic zujnik nadcisnienia. ale to nic nie daje a jak podlaczal do kompa to mu pokazywalo blad ale komp nie potrafil powiedziec co to za blad (blad nieznany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 A wzrosło zużycie paliwa? Znajomy w Renówce miał podobny do opisywanych przez Was problem z tym, że jego auto nagle spalało około 1 litra paliwa więcej. Pomogło wyczyszczenie zaworu EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek1961 Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 nie zwrocilem uwagi czy wzroslo ale ponoc wzrasta bo silnik pracuje w trybie awaryjnym.. wyczyszcze to i zobaczymy co z tego wyniknie.. jutro moze dam odpowiedz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 U mnie spalanie w normie - na trasie 4.7 - 4.8 l/100km w miescie jakies 5,5 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek1961 Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 wyczyscile ten zawor faktycznie byl fest zabrudzony ale to nic nie dalo- dalej check sie wyswietla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
notek-a Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 wyczyscile ten zawor faktycznie byl fest zabrudzony ale to nic nie dalo- dalej check sie wyswietla... Nie wiem, czy to była przyczyna palenia się kontrolki, ale wydaje mi się, że jak coś spowodowało jej zapalanie się, to będzie się ona palić do momentu wykasowania błędu przez podpięcie komputera. Sama raczej nie przestanie świecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek1961 Opublikowano 19 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Nie wiem, czy to była przyczyna palenia się kontrolki, ale wydaje mi się, że jak coś spowodowało jej zapalanie się, to będzie się ona palić do momentu wykasowania błędu przez podpięcie komputera. Sama raczej nie przestanie świecić. ale ta kontrolka nie swieci sie caly czas tylko tak jak to opisal lex3200 i co lex3200 zrobiles juz to auto?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 20 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Jeszcze nie miałem czasu się umówić z mechanikiem żeby zdiagnozować problem - póki co jeżdzę i nic się nie dzieje ... Dam znać jak coś się uda znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 manix: Zgodnie z instrukcja obslugi - czerwona lampka dla silników diesla oznacza woda w filtrze paliwa - co razem z wcześniej wspomnianym wątkiem na forum pchneło mnie do wymiany filterka ... która nic nie dała. Pozdrawiam Nie wim co ty masz za instrukcję,ale" czerwony silniczek"oznacza awarię układu zasilania(absolutnie nie powinno się dalej jeździć bez zdiagnozowania usterki-błędu) i wcale nie musi być to filtr.może być to pompa,wtryski, EGR i wiele mniej kłopotliwych spraw.pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 21 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Dziś udało mi się posunąć trochę dalej w drodze do rozwiązania problemu - zorganizowałem interfejs - podpiąłem sie do kompa a w załączniku wrzuciłem print screeny z programu PCMSCAN - po włączeniu zapłony (samochód zgaszony) program odczytał błędy znajdujące się w pamięci - P0089 i P0670 - po odpaleniu silnika te same błędy pojawiają się w oknie bieżąco rejestrowanych błędów. Miał ktoś z Was kiedyś podobne rzeczy w Note'cie ? Generalnie z tego co wyszperałem w googlach to P0089 to może być wszystko w układzie paliwowym ... od pompy na wtryskach skończywszy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldek1961 Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 jak zaczniesz naprawiac i wyeliminujesz przyczyne to napisz co to było. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość garniu Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Miałem takie same objawy migotania kontrolki silnika, po podpięciu kompa wykasowano błędy przestała migać, ale znajomy kierownik serwisu powiedział że to wina swiec żarowych, faktycznie rano choć nie jest zbyt zimno ciężko odpala- akumulator ma niecały rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Trochę sprawa się przeciągnęła - głównie z mojej przyczyny - ale mam już problem rozwiązany (?) Jedna ze świec była spalona, co by tłumaczyło błąd świec, problemy przy rozruchu i zwiększone kopcenie przy mocniejszym depnięciu gazu - generalnie po wymianie świec (nie bawiłem się w sztukowanie - wymieniłem cały komplet) przestała pojawiać się czerwona lampka CHECK ENGINE..... ale nie do końca. Sporadycznie (dużo rzadziej niż poprzednio) przy mocnym traktowaniu pedału gazu po jakiś 10 ..... 15 ... może więcej sekundach zapala się wyżej wspomniana lampka (po odpuszczeniu gaśnie) ... czyli coś jeszcze chyba jest na rzeczy. W ruchu nie podpinałem kompa i nie sprawdzałem co to za kod błędu - po podpięciu na postoju absolutny brak błędów bieżących i zapisanych w pamięci. Póki co ... chyba sobie odpuszczę bo trochę brak czasu na dalsze grzebanie a i aura nie sprzyja ..... a propo ... -20 stopni i autko po porządnym podładowaniu 6 letniego akumulatora pali bez większych problemów na zwykłym paliwie bez żadnych uszachletniaczy i tego typu ustrojstw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vanthomas Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Mi w Almerze się tak robiło, po tygodniu auto przestało jeździć, po podpięciu kompa świecił regulator ciśnienia i nie było ciśnienia na listwie. Okazało się, że zaworek we wtrysku był do wymiany. Wtryski po regeneracji, wydane 2100zł, przyszły teraz mrozy i znowu do momentu rozgrzania silnika potrafi się zaświecić Check Engine. Silnik wchodzi na obroty żabkami. Po rozgrzaniu spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Po dłuuuuuuższej zwłoce wracam do rozpoczętej historii ..... która na razie nie kończy się happy end'em (ale jak mawiał klasyk .... "nie uprzedzajmy faktów") Zimą 2012/2013 przy mocno ujemnych temperaturach (-20) Note zaczął sprawiać trochę więcej problemów przy rozruchu - dłuższe kręcenie rozrusznikiem i za 2, 3 razem silnik zaskakiwał. Diagnoza autoryzowanego serwisu Nissan w Łodzi brzmiała: brak kompresji na jednym z tłoków (nieszczelność w okolicy wtrysków) a przy okazji jeszcze kilka drobiazgów (m.in słaby akumulator). Zacząłem od wymiany accu (stary był oryginalny) co znacznie poprawiło sprawę ... więc kwestie kompresji na razie pominąłem. Autko bez problemów przejeździło następny sezon letni. Groźnie brzmiące prognozy Rosjan dotyczące nadchodzącej zimy pchneły mnie przed kilkoma dniami do dalszego działania - pierwsza krok - wizyta w wspomnianym wcześnie salonie. Tam komp pokazał oprócz wcześniej błedu od ciśnienia (P0089) pokazał jeszcze P0170 - INJECTOR CODE PROG. Po zdjęciu plastików widać też było wyraźnie obrzyganą okolice jedenego z wtrysków. Zalecana metoda leczania - wymiana uszczelnienia pod wtryskiem + przewodu paliwowego i przelewowego, programowanie wtrysku (P0170), czyszczenie EGR + sprawdzenie wtrysków - wszystko szacunkowo wycenione w okolicach 1000 PLN. Po uszczelnieniu wstępne (?) sprawdzenie wtrysków wykazało że jeden z nich leje (na próbie przelewowej wyszło że ulało sie więcej niż 35 ml) - więc wykręcono wszystkie wtryski i przekazano współpracującego z serwisem zakładu zajmującego się regeneracją celem dalszej diagnostyki. Miała być regeneracja jednego, w pozostałych może wymiana samych końcówek co kosztuje mniej więcej jednego Kazimierza Wielkiego od wtrysku ..... tymczasem nadeszły hiobowe wieści. Tu posłużę się cytatem: W dniu 05-11-2013 roku dostarczono do weryfikacji wtryskiwacze Delphi sztuk 4 z silnika 1.5 DCi. Stwierdzono : Uszkodzone i zacięte zawory we wtryskiwaczach x 4 Uszkodzone i zużyte końcówki wraz z trzpieniami . Zabrudzenia w układzie paliwowym – znaleziony bród we wtryskiwaczach Zalecenia : Do wymiany zaworki oraz końcówki we wtryskiwaczach x 4. Niezbędne jest usunięcie zanieczyszczeń z układu paliwowego tj: zdemontowanie zbiornika paliwa, przewodów zasilających oraz filtra paliwa ( wymienić na nowy ) – wszystkie przewody od pompy wysokiego ciśnienia do zbiornika paliwa jak i przewody zasilające wtryskiwacze do wymiany – umycia i wyczyszczenia. Zbiornik paliwa do wypłukania i umycia. W związku z powyższym koszt naprawy Notka zwiększył się znacząco - i kluczową role ma tu liczba 4 (4000 PLN). W naprawie uwzględniono regenerację 4 wtrysków (4x800 PLN), czyszczenie zbiornika paliwa, przewodów, wymiana filtra paliwa, ponownie przewodu paliwowego i przelewowego i podkładek pod wtryskiwaczami. Jako że pieniądz jest niemały chciałbym przed pakowaniem się w wydatki, Providenty i inne SKOKi zasięgnąc poardy na formu w następujących kwestiach: 1. Czy z wtryskami w takim stanie Note miał prawo w ogole jeździć? 2. Czy ktoś już robił coś takiego i czy to zadziała (na jak długo)? 3. Czy diagnostyka wtrysku wykonywana przez serwis jest na tyle zgrubna (wykryty jeden uszkodzony wtrysk) że dopiero specjalistyczny zakład wykonujący regenerację jest w stanie ją prawidłowo zweryfikować stan wtrysków (wszystkie 4 do regeneracji)? 4. Czy można w którymś miejscu tej naprawy zaoszczędzić pieniądze, jednocześnie nie pogarszając jakości wykonanej naprawy (rozwiązanie z cedzeniem paliwa zlanego z baku przez gaze opatrunkową raczej nie rozważam)? 5. Czy można gdzieś w Łodzi lub okolicach zrobić wykonać podobna naprawę za mniejsze pieniądze? Z góry dziękuję za konstruktywne porady i udzielone wsparcie w każdej postaci Edytowane 6 Listopada 2013 przez lex3200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Ło matko!!! Ja miałem te wtryski w pierwszym notku,a naprawa + filtr+płukanie wyniosla coś około 1000zł (to wyjątkowo tanie w naprawie wtryski .po 600 to kupić można nówki) swoją drogą kiedyś ty wymieniał filtr paliwa że paprochy przeszły? chyba że inna jest przyczyna.myślę że każdy zakład zajmujący się tymi silnikami (renault) zrobi to wszystko za góra 1500zł o przykład http://allegro.pl/wtryskiwacze-wtryski-delphi-renault-reno-1-5-dci-i3665916432.html http://www.wtryskiwacz.com/cennik-koszty-regeneracji-naprawy-common-rail.html http://allegro.pl/regeneracja-wtryskiwaczy-wtryskow-1-5-2-0-tdci-dci-i3684998631.html Edytowane 6 Listopada 2013 przez hydros Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Chyba kolega HYDROS żle policzył, koszt regeneracji pompy to 100zł+100zł+390zł+koszt wysyłki 80zł to nam daje prawie 700zł !!!! regeneracja wtrysków 150zł x 4 czyli 600zł filtr paliwa 80zł, podkładki pod wtryski około 30zł (kpl) Cena części wychodzi razem około 1400zł !!!! Dodatkowo na jednej aukcji jest podana cena za sztukę!!! 545zł!!! tego nawet nie liczę, przyjmuję, że da się regenerować. Miałem okazję robić taką naprawę w clio 1,5dci (silnik ten sam) Jest to częsta usterka związana ze zużyciem pompy wysokiego cisnienia tzn: "wyrzuca" ona z siebie opiłki metalu które krążą w układzie paliwowym doprowadzajac do usterki układu wtryskowego. Niestety naprawa jest skomplikowana i kosztowna. Ogólnie lepiej jest zlecić naprawe poważnej firmie gdyż GWARANCJA NA KAŻDĄ CZĘŚĆ I NAPRAWĘ jest tu kluczowa!!!! Kupujac części samemu narażasz się na tzw przepychankę z warsztatem jesli nastąpi ponownie usterka w okresie gwarancji. Ja zrobiłem to tak: Części (ceny zakupu dla mnie) 1, używane wtryski od znajomej firmy (około 900zł kpl) 2, pompa wysokiego ciśnienie z tej samej firmy (około 600zł) chciałem regenerować ale się nie opłacało!!! 3, filtr paliwa (około130zł) 4, podkładki pod wtryski (około 30zł) Części razem około 1700zł cena zakupu dla mnie. Robocizna: 1, płukanie zbiornika paliwa i układu wtryskowego (około 400zł) jest niewyobrażalne ile opiłków może być w zbiorniku!!! płukałem go z magnesem w środku!!! pół dnia!!! 2, diagnostyka komputerowa, programowanie itp (około 140zł) testu przelewu nie robiłem gdyż auto nie odpalało 3, preparaty do mycia/plukania (około120zł) 4, robocizna-wymiana wtrysków filtra itp (około 140zł) Robocizna razem około 800zł I jeszcze po przejechaniu około 500km wymieniłem ponownie filtr paliwa. Teraz odnośnie wymiany przewodów paliwowych, moim zdaniem jest to teoria nie ma potrzeby wymiany. W systemie delphi robiłem wielokrotnie wymianę wtrysków bez przewodów i jest o.k. podobnie bosch. Jesli chodzi o Twoją usterkę, jest jedno małe ale!! zazwyczaj firmy regenerujące naciąganą klienta/firme współpracującą na naprawę, wychodząc z zasady "płać i płacz" i z tego powodu obecnie nie oddaję do regeneracji wtrysków i turbosprężarek. Wielokrotnie byłem oszukany i naciągnięty przez takie lipne firmy lub kończyło się to reklamacją. Obecnie kupuje wtryski tylko nowe lub zregenerowane przez BOSCHa lub DELPHI dostępne w hurtowni INTER CARS. Edytowane 6 Listopada 2013 przez robertbydzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Zauważ że nikt nie wspomniał o pompie,ani Aso,ani ci od wtrysków ,a to znacznie obniża koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Tak jak napisał kolega hydros - póki co nie było ani słowa o pompie paliwa - specjaliści od wtrysków znaleźli tylko brud, nie opiłki ... więc jeśli wierzyć ich diagnostyce to pompa powinna być w porządku. Co do firmy regenerującej wtryski - nie poznałem nazwy .... w salonie Nissana zapewniano mnie że to nie pierwsza lepsza firma tylko współpracują z nią od dawna - gwarancja tzw. "rzemieślnicza" - z tego co pamiętam - 3 miesiące. A co do ogólnej reguły - jak już mam zapłacić i popłakać .... to chciałbym później jeszcze przez dłuższy czas pojeździć .... Edytowane 6 Listopada 2013 przez lex3200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) Zauważ że nikt nie wspomniał o pompie,ani Aso,ani ci od wtrysków ,a to znacznie obniża koszty. Ale podałeś link do pompy. Coś tu się "nie klei" jeśli wtryski są brudne a pompa o.k. to po co czyszczenie układu paliwowego??? co tam ma być??? jesli pompa nie rzuca opiłków ??? słabo to widze, jak dla mnie naciągają. Oczywiscie mogę się mylić. Edytowane 7 Listopada 2013 przez robertbydzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 7 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Link był do firmy a nie pompy jako takiej.Skoro w zbiorniku i wtryskach był syf,to czemu cię dziwi płukanie przewodów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.