Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana silnika


Gość korona1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zostałem szczęśliwym nabywcą QQ 2.0 dci - 2008 r Szczęście trwało do czasu wymiany oleju, po której silnik się zatarł. Okazało się że wcześniej nikt oleju nie wymieniał (przebieg 98 tyś) Jestem zmuszony wymienić silnik. Prosze w związku z tym o pomoc w rozszyfrowaniu różnicy między silnikiem M9R 832 a M9R 802?post-48176-0-78908900-1319883536_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ...samochód z Francji. Był sprawdzany przez serwis ale nic nie stwierdzono. Poza tym zrobiłem nim ok 3 tys i nic nie wskazywało na taki defekt. Czy jest sposób na to aby stwierdzić że ktoś nie dokonał wymiany olej...wymienia się olej i już Niestety w tej sytuacji okazało się to zgubne dla auta. A wracając do sprawy czy ktoś odpowie na czym polega różnica w symbolach silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najrozsądniej będzie jeżeli zrobisz tak jak pisze mój poprzednik ... ASO rozwieje Twoje wątpliwości i doradzi. Ale co chciałem powiedzieć to na tej fotce silnik świeci się jak nowy, co chyba jest niemożliwe przy normalnym kilkuletnim użytkowaniu auta. Nie zastanawiało Cię to przy zakupie ?

 

A jak to się stało że podczas sprawdzania auta w serwisie nie wykryto faktu że auto nigdy nie było na przeglądzie gwarancyjnym, na którym przecież zawsze zmieniają olej ? Chyba że nie sprawdzałeś auta w autoryzowanym serwisie ... to wtedy sprawa jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście znam jednego takiego i w życiu bym nie zgadł gdyby mi nie powiedział.

Swoje maszyny budowlane sam naprawia, ma warsztat i wszystko co potrzebne a w osobowym po prostu nie wymienił oleju przez 90 tysięcy :o

Więc jak widać, się zdarza. ;)

 

Oprócz dziwowania spróbujmy tez pomóc koledze:

 

1. podaj gdzie sprawdziłeś dokładny symbol silnika to spróbujemy dojść gdzie/kiedy w QQ występują poszczególne typy a np. kolega Strider sprawdzi w X-trailu :)

 

2. z drugiej strony wujek Google podpowiada, że różnica jest faktycznie w mocy: M9R 832 - 150KM montowany np. Koleosie, M9R 802 - 130 KM montowany np. w Lagunie III

przy okazji okazało się że wersji/typów/symboli tego silnika jest cała masa. Widoczne np. tu:

 

http://sklep.arwit.pl/TDKatalog4.aspx?a=00093&b=06431&g=&n=&p=

 

Powodzenia życzę, bo wizja wymiany silnika we współczesnym naszpikowanym elektroniką samochodzie mnie przeraża. Zawsze coś z czymś się "nie dogada".

Edytowane przez luc123456
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 30.10.2011 o 06:43, luc123456 napisał:

Osobiście znam jednego takiego i w życiu bym nie zgadł gdyby mi nie powiedział.

Swoje maszyny budowlane sam naprawia, ma warsztat i wszystko co potrzebne a w osobowym po prostu nie wymienił oleju przez 90 tysięcy :o

Więc jak widać, się zdarza. ;)

 

Oprócz dziwowania spróbujmy tez pomóc koledze:

 

1. podaj gdzie sprawdziłeś dokładny symbol silnika to spróbujemy dojść gdzie/kiedy w QQ występują poszczególne typy a np. kolega Strider sprawdzi w X-trailu :)

 

2. z drugiej strony wujek Google podpowiada, że różnica jest faktycznie w mocy: M9R 832 - 150KM montowany np. Koleosie, M9R 802 - 130 KM montowany np. w Lagunie III

przy okazji okazało się że wersji/typów/symboli tego silnika jest cała masa. Widoczne np. tu:

 

http://sklep.arwit.p...=06431&g=&n=&p=

 

Powodzenia życzę, bo wizja wymiany silnika we współczesnym naszpikowanym elektroniką samochodzie mnie przeraża. Zawsze coś z czymś się "nie dogada".

Dziękuję Panowie - ten link odpowiedział na moje wątpliwości. Teraz zobaczymy co z tego uda się złożyć. Po dopaleniu dam znać co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

przede mna rowniez ten sam problem. Moj Xtrail szlag trafil (dluzsza opowiesc..), mialem silnik 832, a zdobylem w dobrej cenie 802..

 

Czy mozna je zamienic bez problemu, czy zwracac na cos uwage? 

 

Niestety, podany link nie dziala... (arwit). Dziekuje za podpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.12.2014 o 13:17, manix napisał:

sądzę że nie są   zamienne .

A wiesz/znasz jakies detale? M9R w sumie tak rozny byc nie moze, a wariantow sa bez mala dziesiatki...

 

Mze choc przynajmniej cos pasuje? masakryczne sa te poszukiwania :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię z poszukiwań kolegi z tego forum  , akurat K9K , też była masakra i od cholery wersji, już niby to samo a problemy z krzywkami na wałku. Musisz użyć szukajki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francja nie jest odosobnieniem że ludzie mają w d*pie podnoszenie maski a już wymianę oleju dla nich to jak podróż w kosmos.

Miałem kontrakt w Anglii i pracowałem przy serwisie mechanicznym bo musiałem współpracować i tam wiele silników miało nie wymienianych olei na czas !

Tak jak kupili przez 3 lata kompletnie nic kompletnie nic nie zrobili tylko lali benzynę a jak zaczynała się świecić kontrolka to co myślicie że serwis wymieniał olej nie dolewał!

Jest wiele narodów co mają na takie rzeczy powiem dosadnie Wyj............ne

A wiecie dlaczego się zatarł bo nowy olej wypłukał nagary starego oleju i zatkał smok w misce olejowej i góra pracowała na sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.12.2014 o 18:36, manix napisał:

mówię z poszukiwań kolegi z tego forum  , akurat K9K , też była masakra i od cholery wersji, już niby to samo a problemy z krzywkami na wałku. Musisz użyć szukajki

No wlasnie, uzylem szukajki, od tygodni siedze na google, i kompletnie nic nie moge znalezc, oprocz tego postu, ale jego autor niestety sie juz nie odezwal:(

 

Mam ten 802 caly, kompletny, wiec tak go chcialem wymienic w calosci, ale jesli uwazacie, ze to nie ma sensu, to bede jednak musial kupic blok 832ki i po kolei sie bawic:/ a juz powoli mi pieniazkow nie starcza...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak nie wiadomo ile siedział olej i jaki to stosuje się płukankę przed wymianą oleju i długo płucze i wylatuje korkiem budyń widziałem nie raz na serwisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie sie z olejem nic zrobic nie dalo, bylo juz po sprawie...:( 

 

moze ktos ma jeszcze kontakt do kolegi "korona1" by spytac sie go o roznice? Lub moze jakies dojscie do manuala serwisowego, gdzie jakies roznice bylyby opisane? Bardzo naprawde bylbym wdzieczny.. Dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.12.2014 o 21:55, manix napisał:

Dziekuje, wlasnie przeszedlem ten i drugi watek nt. wymiany silnikow w ramach "cichej akcji serwisowej". W naszych M9R jest tak, ze zewnetrznie one pasowalyby, ale najbardziej mnie zdenerwowalo, ze na numer nie mozna patrzec, bo i tak moze nie pasowac! masakra po prostu.. 

 

Chyba dam do mechanika, niech wstawi, i bedziemy dalej myslec:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...