Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Samodzielna wymiana paska alternatora w 2.0D


Gość LukaszG

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio coś mi ładnie piszczy po odpaleniu auta po wilgotnej nocy (jesień :] ). Piszczy tak kilkanaście metrów, potem ustaje (pisk oscyluje też melodyjnie przy zabawie z gazem). Na 99% pasek alternatora jak zauważyłem (zwłaszcza, że już kiedyś /pół roku temu?/ naciągałem). Teraz pytanie: da się wymienić pasek alternatora samemu? Tj. w rozsądnym czasie (i bez rozkręcania połowy auta) gdy nie jest się mechanikiem? Wystarczy tylko zabawa z śrubą do naciągania paska (+ blokada) czy będzie trzeba nurkować pod auto i atakować z WD40?

 

Ps. Oczywiście sprawdzałem temat w "Sam naprawiam..." w dziale o demontażu alternatora ale tam od razu zaczynają od demontażu połowy rur pod maską co mi za bardzo nie pasuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie w każdym aucie jest dostęp do paska. Można go w bardzo prosty i szybki sposób wymienić - bez rozbierania tzw. połowy samochodu. A alternatora czy innych rzeczy wcale nie trzeba demontować!

Trochę odwagi i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak: poluzowałem blokadę i praktycznie odkręciłem (luźno sobie wisiała) śrubę regulacji naciągu paska alternatora (tak logicznie rozumując powinno tak się to robić?). Niestety pasek nadal naciągnięty dość mocno - za mocno aby go zdjąć nie używając spooorej siły. Więcej śrub nie znalazłem na wierzchu więc zanurkowałem pod auto (dostęp do kanału mam) i próbowałem od strony wału pociągnąć ale pasek też nie schodzi. Nie chciałem ciągnąć "na chama" żeby nie rozwalić łożyska w alternatorze...

Altek wisi tak "na oko" na dwóch śrubach od spodu więc może trzeba je poluzować (problem, że bez WD40 i dobrego klucza te śruby są nie do ruszenia)? Ma ktoś pomysł co dalej?

Ktoś może wymieniał już samodzielnie ten pasek w CD20 (ewentualnie CD20E)?

 

ps. Mógłbym jechać do jakiegoś warsztatu i za parę groszy by wymienili ale nie o to chodzi - chciałbym trochę sam pobawić się pierwszym autem (i przy okazji czegoś nauczyć) więc staram się robić jak najwięcej samodzielnie, a to tylko głupi pasek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem 2,5 roku temu. Wszystkie paski. Silnik CD20E. Objawiało się to właśnie tym, że rano piszczał i mimo naciągnięcia - pisk nie ustawał. Pasek od nowości był, już się "wyużywał". Kupiłem komplet 3 pasków i zmieniłem (od klimy już w połowie pęknięty był). Nie psikaj WD40 bo to źle oddziałuje na gumę.

 

O ile dobrze pamiętam, to przy wymianie tego od alternatora trzeba było dolną osłonę silnika ściągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...