Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wp12 problem z doborem opon letnich na felgi 8jx17h2 et35


preston81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mówisz że jest różnica?

Z tego co pamiętam, wczesniej mialeś chyba 215/45/17 na tych felgach? Opony były za małe - średnica (było widać optycznie),

a tak masz wymiar opon oryginalny i od razu koło ładnie wygląda :)

 

Poniżej obiecana fotka jak wyglada opona 215/50/17 na feldze 7" (tył) z przodu założone mam 205/50/17

post-4391-0-03070100-1334223844_thumb.jpg

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzednio miałem 205/40/17 i była masakra teraz jest ok ale powiem szczerze ze pomimo tej 8" feli ktora powinna troche zabrac z profilu opony bo przeciez opona jest jakby bardziej naciagnięta to z przodu na skreconych kołach dosłownie dzieli kilka mm opony od nadkola tj tej plastykowej osłony zrobie foto i wsadze nie wiem czy przy ostrym hamowaniu nie będzie tarło jak auto siądzie przodem (normalna reakcja podczas hamowania - dociska przod) az się dziwie bo opony mam rekomendowane do 17" w p12 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzednio miałem 205/40/17 i była masakra teraz jest ok ale powiem szczerze ze pomimo tej 8" feli ktora powinna troche zabrac z profilu opony bo przeciez opona jest jakby bardziej naciagnięta to z przodu na skreconych kołach dosłownie dzieli kilka mm opony od nadkola tj tej plastykowej osłony zrobie foto i wsadze nie wiem czy przy ostrym hamowaniu nie będzie tarło jak auto siądzie przodem (normalna reakcja podczas hamowania - dociska przod) az się dziwie bo opony mam rekomendowane do 17" w p12 ...

Spokojnie nic nie bedzie tarło przy hamowaniu,

mi tarło przy maksymalnym skręcie na zimówkach 205/60/16 - powod wybite tuleje wchacza dolnego.

Wymieniłem całe wachacze i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spojrz bo właśnie zrobilem foty

1 foto koło prawe skręt na maxa w lewo moim zdaniem nie ma tam miejsca wolnego

2 foto koło lewe tu jest ok

czyli co te gowniane tuleje tylne wahacza dolnego z przodu sa winne?

 

foty koła na wprost

post-27358-0-94382300-1334228448_thumb.jpg

post-27358-0-82252300-1334228479_thumb.jpg

post-27358-0-21348300-1334228646_thumb.jpg

post-27358-0-12198100-1334228684_thumb.jpg

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy hamowaniu niekoniecznie może trzeć ale na ostrych łukach przy dużych predkościach jak jest wyraźny przechył na przód??

Ja miałem tak z oponami 215/60/16. alepoupinałem nadkola i rozepchałem troszkę i działa bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz ale widze jednak ze te tule cos musialy namieszac chyba jednak je wymienię bo caly wahacz 1 szt 300 zł a tuleja 84 zł szt a leci mi z tulei wiec moze to to ... bo prawa strona jak by przyciera lewa jest ok cały palec mozna wsadzic , a z lewej strony chyb bedzie ciezko upchac kartkę papieru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to spojrz bo właśnie zrobilem foty

1 foto koło prawe skręt na maxa w lewo moim zdaniem nie ma tam miejsca wolnego

2 foto koło lewe tu jest ok

czyli co te gowniane tuleje tylne wahacza dolnego z przodu sa winne?

 

foty koła na wprost

Tak samo mam na zimówkach 205/60/16 i nic nie obciera, a opona 205/60/17 ma wieksza średnicę ok. 1 cm w stosunku do opony 215/50/17

spokojnie nic nie bedzie obcierało,

Jak masz wybite tuleje w wachaczu to wtedy wachacz pływa (przesuwa sie) a razem z nim zwrotnica z kołem i wtedy może obcierać ale to przy maksymalnym skręcie i hamowaniu.

Bez paniki szystko jest ok. :)

 

no wiesz ale widze jednak ze te tule cos musialy namieszac chyba jednak je wymienię bo caly wahacz 1 szt 300 zł a tuleja 84 zł szt a leci mi z tulei wiec moze to to ... bo prawa strona jak by przyciera lewa jest ok cały palec mozna wsadzic , a z lewej strony chyb bedzie ciezko upchac kartkę papieru...

Jak nie obciera nic to nic nie rób, jak będzie obcierało to wtedy się martw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli bedzie słychac czy mam obserwowac opony? bo juz dzwonilem pytac o czesci tuleje lub wahacze i koszty zbieznosci :D ja to zawsze panikuje i od razu robie ale kurde wkurza mnie to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz problem z zawieszeniem to go napraw

Jak bedziesz jechał szybko na ostrym łuku to usłyszysz harakterystyczna tarke i bedziesz widział wytarcie na środku nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz pytanie czy wymiana tulei tylnej wahacza pomoze czy musi byc wymieniony cały wahacz bo ponoc tylko tuleja jest walnieta tj ma wyciek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli bedzie słychac czy mam obserwowac opony? bo juz dzwonilem pytac o czesci tuleje lub wahacze i koszty zbieznosci :D ja to zawsze panikuje i od razu robie ale kurde wkurza mnie to

Tak jak pisałem wczesniej ze jak tuleje pocaa sie juz to nie znaczy, że już są wybite i trzeba je wymieniać ale jest to sygnał, że musisz co jakis czas kontrolować ich stan,

Ja miałem wybite konkret i dlatego tarła mi opona przy skręcie i hamowaniu.

Tak jak kolega jwa radzi, zawieszenie trzeba sprawdzić i jak coś jest do naprawy to naprawwić,

co do opon to jak jezdzisz i nic nie obciera to jest ok. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już zależy w/g mnie od zasobności Twojego portfela. Możesz kupić sobie nowe wahacze, a w starych w wolnym czasie wymienić u mechanika tuleje, a kiedyś tam, jak padną Ci ponownie, to i pod domem możesz wymienić już sam cały wahacz, a w zdemontowane znów wcisnąć nowe tuleje.- niech znów czekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba tak w domowych warunkach nie da sie wcisnac tuleji :) kupie te tuleje całe w obudowach aluminiowych i wymienie , zakup wahacza calego odpuszcze poniewaz za parke to 600 zł trzeba liczyc a za same tuleje 2szt zaplace 168 zł robota mysle ze jak za 1 wahacz bo zeby to wlozyc musza zdemontowac całość + zbieznosc 100 zł

, dziwię się bo w Intercarsie ostatnio chcieli 229 zł za wahacz trw a teraz chcą 300 zł ....

 

 

no i mam problem z doborem tulei bo w IC opisane jest tak ze szkoda gadać

chodzi mi o część j41047bymt cena 85.15 wydaje mi sie ze jest to wkład tej tulei , ale ostatnio zamawialem te wklady lecz zrezygnowałem poniewaz przywieziono mi jakies zeberkowe

 

tak wygląda to co muszę wymienic http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza-nissan-primera-p12-p-12-i2214026964.html ale szukam samego wkładu i nie wiem ktory to jest dokładnie wydaje mi się ze ten na stronie IC j41047bymt cena 85.15

a podoano mi jak zamawialem ten 00466720 ted gum w galerii foto nr 2 zeberkowa

mozecie mi pomoc w doborze tych części ponieważ zbiezne informacje dostaje od pracownikow IC ....

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja tak troche poza tematem czy takie nakrętki będą pasowały do alusów ?były własciciel twierdzi że na takich jezdził

do alufelg nakrętki powinny mieć kształt stożka, na fotce wyglądają, że tak powinny pasować

 

Wyglądają tak jak moje od alufelg poniżej

 

a wymieniac same tuleje czy rzucic sie na wymiane calych wahaczy?

to zalezy od: czy masz wybite 2 tuleje i sworzeń, czy tylko 1 tuleje (tylną)

jak tylko tylną to wymien tylko tuleję, nie baw sie w tuleje (wkład) Tedgum tylko kup od razu http://allegro.pl/tu...2214026964.html

Jesli masz wybite 2 tuleje i sworzeń to wymień już cały wachacz

Pamiętaj, że oryginalnie tylna tuleja (poduszka) wachacza dolnego jest olejowo gumowa, Tedgum robi wkłady poduszek ale już z samej gumy

post-4391-0-26038800-1334248508_thumb.jpg

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale one sa chyba otwarte a z takimi tylko problem

 

btw Oskar powiedz mi które te tuleje w IC będą pasować ?:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba tak w domowych warunkach nie da sie wcisnac tuleji :) kupie te tuleje całe w obudowach aluminiowych i wymienie , zakup wahacza calego odpuszcze poniewaz za parke to 600 zł trzeba liczyc a za same tuleje 2szt zaplace 168 zł robota mysle ze jak za 1 wahacz bo zeby to wlozyc musza zdemontowac całość + zbieznosc 100 zł

Daj już spokój z tą zbieżnoscią :) nie musisz jej robić przy wymianie tuleji lub wachacza, chyba, że zbieżność ustawiałeś przy wybitych tulejach w co wątpie :)

 

tak ale one sa chyba otwarte a z takimi tylko problem

 

btw Oskar powiedz mi które te tuleje w IC będą pasować ? :P

Doradze Tobie jedną rzecz, daj na ten czas spokój z wymianą tuleji i wachaczy, jak nic nie stuka lub puka a tylko tuleje się poca to ciesz sie jazda i nie zawracaj sobie głowy tym,

kontroluj tylko co jakiś czas czy tuleje pocą sie jeszcze czy już wypociły się :) ja przejździłem rok ok 30 tys. zanim dojrzały do wymiany, miałęm wybite juz sworznie i wymieniłem całe wachacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale kurde na maxymalnym skrecie w lewo jest moze 1mm wolnego miejsca miedzy kołem a osłoną nadkola , w porownaniu prawa strona ma dobry 1cm jak nie wiecej wolnego miejsca , nie chce zorac opon :)

co do pocenia tulei pocą sie od jakiś 3 lat te gumy w nich ponoc sa zjechane pytanie czy wymienic tylko tuleje i problem z przycierającym kołem zniknie chciałbym wiedziec co jest przyczyną tej roznicy miedzy prawą a lewą strona ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale kurde na maxymalnym skrecie w lewo jest moze 1mm wolnego miejsca miedzy kołem a osłoną nadkola , w porownaniu prawa strona ma dobry 1cm jak nie wiecej wolnego miejsca , nie chce zorac opon :)

co do pocenia tulei pocą sie od jakiś 3 lat te gumy w nich ponoc sa zjechane pytanie czy wymienic tylko tuleje i problem z przycierającym kołem zniknie chciałbym wiedziec co jest przyczyną tej roznicy miedzy prawą a lewą strona ...

Jak zawieszenie masz ok - nie ma luzów, zbieżność też ok., to problem masz w nadkolu, ktore mogło sie odkształcić lub było poprostu tak zamontowane,

tak jak wspomniał Mirekg9 potraktuj nadkole opalarką i odkształć nadkole w tym miejscu, gdzie może obcierać

Edytowane przez Oskar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenia nie moge miec ok skoro mam wyrąbane tuleje ale czy one mogły wpłynąć na to że koło się tak zachowuje wspominałes ze miałes podobnie

musze na jakis kanal wjechac podpytac zobaczyc nie bede teoretyzowal byc moze jest jak mowisz , poprostu nie bede gdybac siedzac w domu musze zobaczyc ew dac zobaczyc komus kto sie zna

Edytowane przez preston81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenia nie moge miec ok skoro mam wyrąbane tuleje ale czy one mogły wpłynąć na to że koło się tak zachowuje wspominałes ze miałes podobnie

musze na jakis kanal wjechac podpytac zobaczyc nie bede teoretyzowal byc moze jest jak mowisz , poprostu nie bede gdybac siedzac w domu musze zobaczyc ew dac zobaczyc komus kto sie zna

tuleje które się pocą nie muszą być wyrąbane :)

jak masz wyrąbane tuleje to wachacz może pływać i koło może być przesunięte w stosunku do nadwozia

podjedź do sprawdzonego mechanika, żeby rozwiał Twoje wątpliwości definitywnie :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wymieniam wahacze oba , wybor padł na teknorot - opinie sa podzielone na ich temat coz zaryzykuje :) , lepsze to niz chinski SH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...