Gość kryszek1 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 no a jednak !!!! a czy ktoś wie ile X-Trail po przejechaniu 130tyś km ma mieć ciśnienia na tłokach??? i jeszcze jedno gdzie znajduje sie ten czujnik temperatury co ma włączyć ssanie???? o i gdzie jest ten czujnik położenia wału i te które trzeba wyczyscić zeby lepiej palił czekam na odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 (edytowane) Dokręcenie przewodów wtryskowych: Czujnik położenia wału korbowego - nr8: Czujnik położenia rozrządu: Pompa paliwa z zaworem SCV: Ciśnienie na cylindrach: Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika (nie wiem czy korzysta z niego ssanie...?) Edytowane 19 Stycznia 2012 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 no to dzieki ale ja ze schematu nić nie wiem a nie masz zdjecia silnika z góry i byś zaznaczył gdzie mniej wiecej są i opisał bardzo bym był wdzieczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 20 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Twój mechanik powinien się połapać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Virilitas Opublikowano 28 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Dziś odpaliłem auto po 7 dniach postoju, oczywiście odpalił na dotyk . Jeżeli chodzi o ssanie to mój iX po odpaleniu podchodzi pod 1100 obr ale jak ruszę i przejadę około 200 metrów przy temp -1 stopni wskazówka obrotomierza schodzi na 900 i tak już zostaje. - 10 stopni, 2 tyg nie ruszany....ODPALIŁ NA DOTYK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 witam mam takie pytanko bo mam pewne obawy czy dobrze mi wskazuje temp. na wskażniku czy ktoś może sie orientuje ile wskażnik wskazuje temperatury gdy juz jest zagrzane autko i wskażnik na desce( zegarach ) jest ustawiony jakby na połowie tak mniej wiecej czyli wskazówka jest w pozycji poziomej bo byłem u mechanika na komputerze pokazało mu 88 stopni i myśle sobie to jaka temp jest na maxa jak to dopiero połowa ???? a jeszcze jedno kupiłem ten preparat liqui moly nr.produktu 2666 który jest drogi zapłaciłem za niego 63zł musze powiedziec ze autko lepiej nieco jeżdzi ale ciezko pali dalej a co do tego odpalania byłem w servisie gościu podpioł kompa i wyskoczył błąd mianowicie jakiś zawór sie zablokowywał co jest przed pompą paliwa i on podaje ropke do pompy i mówił ze to jest przyczyna ciezkiego odpalania i dodał że musze wyczyścić zawór recylkulacji spalin wyczyścić i bedzie całkowicie dopalał ropke a nie bedzie ona szła w komin i bedzie mniej palił dodał ze w zimie trzeba dolewać preparat do ropki który sie nazywa Depresator i nie bedzie zadnych problemów ale co do tego to przekonam sie juzto rano jak pójde go palić a i jeszcze jedno gdy mamy słaby akumulator to pewne rzeczy przy porannym paleniu autka nie działaja poprawnie poprostu zbyt wolno wszystko pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2012 a ten "Depresator" to pewno po to by nasze paliwo nie popadało zbytnio w depresję jak zimno na polu (na dworze)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 tak by nie zamarzło i nic wszystko tak jak było ale jutro znów jade do servisu ciekawe jak wyjdzie teraz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesław Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Po zakupie Nissana x-trail do tej pory nie miałem problemu z odpaleniem go, choć trzeba było przsy chłodach podgrzewać go świecami. Odkąd nadeszły mrozy odpalanie zaczeło się coraz trudniejsze wraz z narastaniem mrozów. Co mam robić, bo szukam w internecie jakiś wątkó na ten temat ale nic nie znalazłem do tej pory. Filtry były zmienione po zakupie auta. Jest to Nissan x-trail silnik Diesel 2.2 DCI. Przy mrozie -20 0 C silnik jest nie do odpalenia. Proszę pilnie o jakieś wskiazówki, gdzie mam szukać przyczyn cieżkiego odpalania. Edytowane 2 Lutego 2012 przez wiesław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Po zakupie Nissana x-trail do tej pory nie miałem problemu z odpaleniem go, choć trzeba było przsy chłodach podgrzewać go świecami. Odkąd nadeszły mrozy odpalanie zaczeło się coraz trudniejsze wraz z narastaniem mrozów. Co mam robić, bo szukam w internecie jakiś wątkó na ten temat ale nic nie znalazłem do tej pory. Filtry były zmienione po zakupie auta. Jest to Nissan x-trail silnik Diesel 2.2 DCI. Przy mrozie -20 0 C silnik jest nie do odpalenia. Proszę pilnie o jakieś wskiazówki, gdzie mam szukać przyczyn cieżkiego odpalania. A np. przy pomocy K2 Super Start lub cos podobnego odpaliles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesław Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Próbowałwem ale nie dało rady, więc szukam jakiś przycyn technicznych. Słyszałem że w tych modelach były wadliwe napinacze rozrządu, ale nie wiem czy to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 witam też mam problem podobny tylko ze mi zapali i zgaśnie i tak kilka razy az dam gazu i po jakims czasie juz nie gaśnie i powiem krótko jak dotąd nikt tu ze zgromadzonych mi nie doradził zeby było dobrze a ja zadzwoniłem do servisu nissan do zielonej góry i gadałem z mechanikiem i powiedział ze najczestsza przyczyna to taka ze w pompie wysokiego cisnienia czyli pompie wtryskowej jest zawór odpowiedzialny za ciśnienie paliwa i chyba raczej dlatego mam problem z odpalaniem ale jeszcze nie jestem pewny na 100% bo jeszcze nie byłem tego sprawdzić ale czytalem na innych forum i jest podobnieze jest problem z tym zaworem ale napisałem do ryby i zobacze co powie i jak potwierdzi to pojade i to naprawie i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Temat zaworów SCV jest szeroko poruszany na tym forum oraz innych Mazda, Toyota, Opel. Tak naprawdę to w tych silnikach ciężko wskazać dokładnie usterkę, nie pozwala na to rozbudowana elektronika. Z diagnozą jest tak, że się uda i jest spokój lub nie i szukanie dalej problemu. Możesz kupić zawór za 500 PLN, a okaże się, że masz syf w zbiorniku i wystarczy wyczyścić. Takie są fakty. Edytowane 2 Lutego 2012 przez glo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) oczywiście ale takie rzeczy wyklucza kazdy kto zna swój samochód i tak jak mówisz ze czasem jest to jakas głupota tz duperela ale w moim przypadku jest troszke inaczej przeczytaj wszystko co napisałem jaki ja mam problem i napisz co o tym sądzisz ??? a co do syfu w baku to chyba jak sie odkreci filtr paliwa to jak tam jest jakaś nieczystosć to prawdopodobienstwo ze w baku jest tego wiecej ale u mnie nie był wiec w baku też niema ? Edytowane 2 Lutego 2012 przez kryszek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) glo - widzę że za trafną i precyzyjną wypowiedź, ktoś Ci dał minusika. Ale nie o minusy tutaj chodzi. Co do zaworu SCV masz rację, lecz on tak naprawdę to się nie psuje, ale tylko oringii na tym zaworze. Wymieniają je za ok. 2zł i często pomaga. Najważniejszą rzeczą jest ponowna adaptacja pompy. Pompa głupieje i daje nie takie ciśnienie na listwę jak trzeba. Ale do zaworu, to jeszcze bardzo daleko; niech postoi u kolegi troche w cieple, lub od razu do mechanika. Potem najważniejsze to filtr paliwa-wymieńcie nawet teraz, koszt filtru żaden do wartości napraw i innych części, potem dodatek do paliwa tzn, na wytrącanie się parafiny oraz czyszczenie wtrysków. Ja te czynności zrobiłem przed zimą i mam - odpukać jak narazie spokuj, ale w zeszłym roku stałem unieruchomiony, jak i niektórzy. Edytowane 5 Lutego 2012 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Tak naprawde to sroga zima jest testem stanu naszego samochodu. Wiec jesli kupowac to tylko w zimie, ale nie z cieplego garazu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kret_nurek Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Witam wszystkich X-ców Panowie o czym w mówicie jakie cieżkie odpalanie X przy temperaturze 2C, - 1,5 C, -10 C czy -18C ... . Wczoraj było -21C i po nagrzaniu swic zapalił. Ja mam problem też z odpalaniem, ale nie przy takich temperaturach, np dzisiej nie odpalił bo było u nas -27C akumulator Bosch kręci b. dobrze ujoł raz i potem drugi, ale za trzecim już nie, okazuję się że to wina ropy jaką mamy na stacjach (kasza w baku) woda. Muszę powiedzieć że przed zimą wymieniłem wszystkie elementy (filtry, płyny, akumulator itp). Niestety musimy czekać do wyższych temperatur i dużego śniegu aby muc się pobawić :-) Pozdrawiam wszystkich X. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niuks Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Zgadzam sie z poprzednikiem, jakość paliw oferowanych w Polsce pozostawia wiele do życzenia, gdy tankowałem w Niemczech na aralu zwykły olej nie miałem żadnych problemów a kilka zbiorników paliwa w Polsce i zaczęły się problemy z obrotami później z zapalaniem, wymieniłem zawór na pompie restart oprogramowania,no i pale za pierwszym razem ale co z tego jak w środę wracając w nocy do domu przy tem 18-21 st na minusie zaczęło mu brakować paliwa, dobrze ze tylko miałem do przejechania 60 km bo ostatnie km jechałem z obrotami max 2 tys, a w reklamie (nasze paliwa sa przygotowane do zimy nie potrzeba żadnych dodatków) verwa mnie zawiodła zupełnie teraz czekam na ocieplenie bo strach wyjechać a prawie pełny zbiornik (nie mam ogrzewanego garażu by muc zastosować jakiś dodatek) można zapalić a i tak sie nie pojedzie,pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Orlen twierdzi ze ich Diesel wytrzymuje do -25st. http://www.orlen.pl/PL/Dl.../Ekodiesel.aspx W rzeczywistosci przy ok -20 zaczynaja sie problemy. Kiedy jade do Niemiec starm sie tam tankowac i wyraznie czuc roznice nawet spalanie spada o 0.5 l. Ostatnio tankowalem na Aralu za 1.38 wiec roznica w cenie prawie zadna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 może u was tkwi problem w paliwie ale nie u mnie ja tez tankuje tylko verve lub dynamica ale i też posłuchałem niektórych na forum wlałem liqui moly nr.prod.2666 i depresator i nic dalej zapali i gaśnie i mysle ze to ten zawór na pompie sie zobaczy a teraz z innej beczki mianowicie ten depresator czy liquli moli wlałem do ciężarówki iveco 6.0L i merca e211 i stało sie tak ze na rdugi dzien nie odpaliłem obu wiec pojechałem po filtry paliwa i odpaliły niewiem jaka był przyszyna a przed dodaniem dodatków odpalały a temp była taka sama -29 wiec już nie wiadomo co jest a X mam w garazu nieocieplanym i tez ciezko odpalił ale odpalił jak zwykle musiałem pogazować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiesław Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Jak już wcześniej pisałem mam problem z odpalaniem i z tego co tu czytam nie doszukuje sie żadnego rozwiązania. Chciałbym napisać, że silnik w Nissanie podczas jazdy chodzi normalnie bez zarzutów. Na wolnych obrotach przy wiekszych prędkościach też wszytko działą normalnie. Problem pojawił sie odpaleniem przy minusowych temperaturach. Wcześniej próbowałem rozłączyć przewód z czujnika wałka rozrządu jakby chwilowo na ileś rozruchów odpalanie było lżejsze. Czy może byc to związane z trudnym odpalaniem w takich temperaturach, czy mam szukać innych przyczyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 W tych pdf-ach, pierwsza wypowiedź jest moją, borykałem się z problemami, posłuchałem troche mechaniorów z Boscha, stosuję się do nich i jak narazie moja Tinka 2,2dci odpala na Vervie z Orlenu. Kryszek - ja pisałem o tym dodatku 2666 do paliwa, ale on nie jest po to aby "rozcięczył, czy też rozpuścił" rope. Po za tym filtr paliwa wymienia się przed mrozami a nie w czasie. Co z tego że wymienisz teraz, jak do nowego znów pociągnie brudną i ochrzczona ropke. JBcool - chyba źle to zrozumialeś. Ja z tej tabeli wywnioskowałem, że zimny filtr - czyli filtr paliwa przy stosowaniu ekodizel, może zablokować w temperaturze od 0 do -25, a nie tak jak Ty mówisz od -25. I jest to oczywiście uzależnione np. jakością i producentem filtrów. Czy może ja xle to odebrałem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JBCool Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 JBcool - chyba źle to zrozumialeś. Ja z tej tabeli wywnioskowałem, że zimny filtr - czyli filtr paliwa przy stosowaniu ekodizel, może zablokować w temperaturze od 0 do -25, a nie tak jak Ty mówisz od -25. I jest to oczywiście uzależnione np. jakością i producentem filtrów. Czy może ja xle to odebrałem??? Napisalem ze paliwo ekodiesel wytrzymuje do temp. -25st. Dotyczy to pewnie wersji zimowej skoro zakres blokady filtra jest od 0 do -25 i wymienione trzy rodzaje paliw (letnie, przejsciowe i zimowe). W cenniku hurtowym jest jeszcze arktyczny , ale opisu dla niego brakuje. http://www.orlen.pl/...ny/default.aspx Co tankujemy na stacji, to ciezko powiedziec. Wiec zimowe dodatki na pewno moga pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kryszek1 Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 (edytowane) kolego ale ja wymieniłem wszystko w listopadzie gdy temp byla jeszcze +8 a nie teraz a co sadzisz o moim przypadku zapali i gasnie zapali dodam gazu gazuje i nie gasnie i potem normalnie przyspieszenie jest itp ??? a i jeszcze jedno liqui moly to do oczyszczenia układu wtryskowego tak wiem ale to nic nie dał a środek do niezamarzania ropy to wlałem depresator tez nic a co do liqui moly 2666 to mechanik z servisu zielona góra powiedział ze mieli przypadek taki ze gość w x wlał ten specyfik i zjeebało mu to pąpe wtryskową ale moze mi nic nie bedzie Edytowane 3 Lutego 2012 przez kryszek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarekJag Opublikowano 3 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2012 Witajcie, Od niedawna jestem posiadaczem X'a. Zauważam również ciężkie odpalanie w obecnych temperaturach. Zatankowałem Statoil arktyczny gold, kupiłem nowy aku i dale ciężko. Wygląda to tak: grzeję swiece 3-4 razy i uruchamiam rozrusznik. (miałem kiedyś mazdę 626 2.0 D i w tym momencie odpalała prawie na styk) X potrzebuje długiego trzymania na rozruszniku i powoli jakby z wielkim trudem łapie i odpala. Może coś poradzicie? Auto ma 48 k przebiegu. pzdr mj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.