Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NOWOŚĆ - możliwa przyczyna ciężkiego odpalania X-Traila w zimę!


Virilitas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zobaczymy jak zachowa się po wymianie świec z większym żarnikiem. Kolego Pumiak - Ty masz dci ja di, troszk ę inaczej to jest :) - i kurde mechanik mówi tak: "ręczę, że to nie wtryski i ćiśnienie sprężania - i daje gwarancje nawet na pismie, ze nic sie nie stanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdyby cos z pedałem gazu było nie tak miałby problemy z jazdą. Czy potencjometr w pedale byłby niesprawny tylko rano? Zdaję sobie sprawę z tego, że nie zawsze przy uszkodzonym pedale gazu (mówimy tu o czujniku położenia pedału) wyskakuje błąd w sterowniku, ale często są problemy z płynnocią przyspieszenia i.t.p. Dlatego już wiele razy wspominałem o (czytaj wątek oguha) diagnostyce przed i podczas porannego uruchamiania silnika. Ale jak widać bez celu. Mechanicy wolą wymieniać podzespoły niż mysleć. Inna sprawa to adaptacja niektórych czujników silnika.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Problemy miałem nawet przy 5 i 8 stopniach.....lecz śmiem twierdzić ze długie kręcenie w dodatnich temperaturach to juz czerwone światło przed problemami ze świecami...poczekajmy a w piątek się dowiemy...pozdrawiam

 

i jakies wiesci? To byly wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z mrozami odgrzewam temat: Jak Wam się odpalają diesle po mroźnych nocach? Ja po wymianie zaworu SCV i na starym aku nie mam żadnych problemów jak narazie:)

Witam, czytam ten wątek od jakiegoś czasu. Mam podobne problemy z odpalaniem do osób piszących do tego tematu.

Wymieniał Kolega zawór CSV, z tego co wywnioskowałem, więc mam pytania (pewnie mnie czeka to samo)

1.. Wymiana przez ASO, czy na "własną rękę"? Kto postawił ostateczną diagnozę co do wymiany?

2. Jeśli samodzielnie zamawiano zawór, to jakie parametry trzeba znać aby kupić właściwy?

3. Czy robiłeś programowanie pompy, opisywane na początu tematu, jeszcze w 2012.

4. Czy to jest w całsci drogi interes? Ile?

 

Pozdrawiam, również jestem geodetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • T30 z 2002 luty.X-TRAIL 2.2 Di 4x4, YD22ETI

Pytam Geodete poniewaz jesli za drogo to nie wyjdzie moze poweszylbym w kierunku zaworu, tylko kto mi stwierdzi czy jest on OK, czy do wymiany. Juz mi magik czujnik polozenia walu wymienil i mam dwa. Na obu odpalam z problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale masz silnik di czu dci, bo w di zawory raczej sa ok. Ale moze ktos madrzejszy cos napisze w tym temacie?

 

A jak odpala z uzyciem np. startera w sprayu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam ten wątek od jakiegoś czasu. Mam podobne problemy z odpalaniem do osób piszących do tego tematu.

Wymieniał Kolega zawór CSV, z tego co wywnioskowałem, więc mam pytania (pewnie mnie czeka to samo)

1.. Wymiana przez ASO, czy na "własną rękę"? Kto postawił ostateczną diagnozę co do wymiany?

2. Jeśli samodzielnie zamawiano zawór, to jakie parametry trzeba znać aby kupić właściwy?

3. Czy robiłeś programowanie pompy, opisywane na początu tematu, jeszcze w 2012.

4. Czy to jest w całsci drogi interes? Ile?

 

Pozdrawiam, również jestem geodetą.

 

Ja mam silnik DCI 136KM. Nie wiem jak sytuacja wygląda z DI. Ale pewnie podobnie. Tutaj http://www.auto-kemot.pl/zawor-dawki-paliwa-scv-denso-mazdanissanopel-p-838.html jest podane że zawór ma zastosowanie również w NISSAN, X-TRAIL (T30), 2.2 Di 4x4, 07.2001- .

 

Tak było przed wymianą Zaworu SCV: http://imageshack.us...os/802/87p.mp4/

http://forum.nissank...post__p__825641

 

W ASO podłączyli pod kompa (który nic nie wykazał) i powiedzieli że nie mieli nigdy takiego przypadku. Mój kolega mechanik też coś próbował ale nie znalazł przyczyny, aż wreszcie zaryzykowałem i sam kupiłem ten zawór i poprosiłem żeby go wymienił i od razu problem zniknął. Nawet pomimo, że mój akumulator to nadal jest ta sam stara 64Ah Centra w obecną zimę nie mam problemów z odpalaniem.

 

Pamiętam, że w innym miejscu/wątku na tym forum dokładnie opisałem wymianę zaworu i podałem koszty.

Proszę pamiętać, że zawór Suction Control Valve odpowiada również za wchodzenie w tryb serwisowy podczas jazdy, problemy z odpalaniem i falowaniem obrotów po odpaleniu nie tylko w zimie. ECU nie resetowałem.

 

Polecam:

 

"Ok folks. The car has been getting alot worse and fast. It was a nightmare to start yesterday and wouldnt even attempt to idle. I ordered a suction control valve the other day and it arrived yesterday so fitted it last night. Bit of a bar steward to get into but took the intercooler off and managed to get in from the top.

She started straight away and the idle is perfect! smiley.gif

Gonna see how it goes through the day today but fingers crossed it will be fine. Thanks so much for the help, probably would have been replacing the pump by now if i didnt get the advice from here!"

 

http://www.kelsey-fo...?num=1284501925

http://www.kelsey-fo...284501925/22#22

http://www.datsuns.co.uk/?p=1457

http://www.npoc.co.u...topic54328.html

http://www.nissan-na...hp?f=47&t=25685

http://www.nissan-na...php?f=15&t=5786

Edytowane przez Geodeta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silnik DCI 136KM. Nie wiem jak sytuacja wygląda z DI. Ale pewnie podobnie. Tutaj http://www.auto-kemo...opel-p-838.html jest podane że zawór ma zastosowanie również w NISSAN, X-TRAIL (T30), 2.2 Di 4x4, 07.2001- .

 

Tak było przed wymianą Zaworu SCV: http://imageshack.us...os/802/87p.mp4/

http://forum.nissank...post__p__825641

 

W ASO podłączyli pod kompa (który nic nie wykazał) i powiedzieli że nie mieli nigdy takiego przypadku. Mój kolega mechanik też coś próbował ale nie znalazł przyczyny, aż wreszcie zaryzykowałem i sam kupiłem ten zawór i poprosiłem żeby go wymienił i od razu problem zniknął. Nawet pomimo, że mój akumulator to nadal jest ta sam stara 64Ah Centra w obecną zimę nie mam problemów z odpalaniem.

 

Pamiętam, że w innym miejscu/wątku na tym forum dokładnie opisałem wymianę zaworu i podałem koszty.

Proszę pamiętać, że zawór Suction Control Valve odpowiada również za wchodzenie w tryb serwisowy podczas jazdy, problemy z odpalaniem i falowaniem obrotów po odpaleniu nie tylko w zimie. ECU nie resetowałem.

 

- Oglądałem film z odpalania przed wymianą zaworu. Szczerze powiem, że przy zestawieniu z moim "odpalaniem" byłbym z Twojej sytuacji zadowolony. Odpalam czasem za 5 razem grzejąc wcześniej 2-3 świece (do momentu dzwięku przekaźnika to za każdym razem ok 30sek) czyli mój fim trwalbym 15min, czasem zdarza się również nieodpalić.

 

- Obawiam się kosztów związanych z ASO, czytając wątek Twoje zdanie na ten temat jest chyba trzecim opisującym sytuację w której Aso NIE MA POJĘCIA z jaką przyczyną ma do czynienia. Wydaje się, że wymiana tego zaworu jest najczęściej podawanym sposobem, na rozwiązania problemu odpalania w niższch temperaturach (u mnie problem jest jedynie od 0C do -20C i niżej:))

 

- Faktycznie, zestawienie kosztów było podane. Teraz tylko trzeba podjąć ryzyko:) licząc, że to to.

 

i jakies wiesci? To byly wtryski?

No piątek już minął a my tutaj czekamy :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perkozek a sprobuj moze odpalic auto grzejac tylko raz swiece?? Ja tak zaczalem robic i pali mi za pierwszym. Nawet odpalalem wczoraj gdy bylo -13 stopni po calej nocy, raz zagrzalem swiece, poczekalem 5 sekund od zgasniecia kontrolki swiec i zalapal po ok 2-3sekundach. Troche przez 5 sekund obroty skakaly(1100-1300) po czym przestaly i troche dymu bylo z rury, takiego jakby jasnoniebieskiego mieszanego z bialym. Ale odpalenie poszlo za pierwszym, a wiadomo to nie jest nowe auto-174000 tys przejechal. Moze bedzie lepiej odpalal. Jakis miesiac temu tez pisalem ze odpalal mi za 3-4 razem dopiero, ale zaczalem raz grzac swiece i przeszlo mu. Oczywiscie byl u mechanika, zmienil olej i filtry ale uklad grzewczy sprawdzil i nie widzial nic niepokojacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i znowu nie trafione sprawdzenie, gość który sprawdzał wtryski twierdzi że są lekko zapieczone i nie ma zestawów naprawczych (podobno) więc oddaje je spowrotem we wtorek, masakra. Twierdzi również że powinien na nich odpalić od pierwszego przekręcenia kluczykiem. Nie wiem co o jego djagnozie sądzić...nowe wtryski kosztują 1900 pln za sztukę :D ...zapaści dostanę...oczywiście na alledrogo można je kupić za około 250 pln za sztukę, są oczywiście wszystkie w 100% sprawne :D. Trudno, będziemy szli dalej po nitce do kłebka...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i znowu nie trafione sprawdzenie, gość który sprawdzał wtryski twierdzi że są lekko zapieczone i nie ma zestawów naprawczych (podobno) więc oddaje je spowrotem we wtorek, masakra. Twierdzi również że powinien na nich odpalić od pierwszego przekręcenia kluczykiem. Nie wiem co o jego djagnozie sądzić...nowe wtryski kosztują 1900 pln za sztukę :D ...zapaści dostanę...oczywiście na alledrogo można je kupić za około 250 pln za sztukę, są oczywiście wszystkie w 100% sprawne :D. Trudno, będziemy szli dalej po nitce do kłebka...Pozdrawiam

 

Twoje objawy wygl;ądają na wtryski bo i problem z odpalaniem miałeś także na ciepłym silniku, z kolei mój problem to odapalnie tylko poniżej zera, i kilkanascie razy pod rząd pali ok, a raz czy dwa razy nie odpala i kręci jakby miał świece nie podgrzane, mechanik już pół samochodu wymienił i sprawdził, więc nadal mamy zagadkę, teraz sprawdzam, za każdym odpaleniem rano, czy prąd idzie na świece ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje objawy wygl;ądają na wtryski bo i problem z odpalaniem miałeś także na ciepłym silniku, z kolei mój problem to odapalnie tylko poniżej zera, i kilkanascie razy pod rząd pali ok, a raz czy dwa razy nie odpala i kręci jakby miał świece nie podgrzane, mechanik już pół samochodu wymienił i sprawdził, więc nadal mamy zagadkę, teraz sprawdzam, za każdym odpaleniem rano, czy prąd idzie na świece ...

 

To ze idzie to jedno, a ile go idzie to drugie. Rozumiem ze wszystkie swiece sa sprawdzone i grzeja poprawnie, a styki dzialaja jak nalezy? Osobiscie sprawdzam wszystkie swiece naraz podlaczajac do specjalnie zrobionych listw, mam wtedy pewnosc ze warunki dla wszystkich cylindrow sa jednakowe. Bywaly przypadki ze uszkodzona swieca zabierala prad innym lub tez w ogole nie grzala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze idzie to jedno, a ile go idzie to drugie. Rozumiem ze wszystkie swiece sa sprawdzone i grzeja poprawnie, a styki dzialaja jak nalezy? Osobiscie sprawdzam wszystkie swiece naraz podlaczajac do specjalnie zrobionych listw, mam wtedy pewnosc ze warunki dla wszystkich cylindrow sa jednakowe. Bywaly przypadki ze uszkodzona swieca zabierala prad innym lub tez w ogole nie grzala.

 

Świece nowe z dłuższym prętem grzejnym, dzis podłączyłem miernik na każdej świece po przekręceniu kluczyka do pyknięcia przekaźnika miałem ok 11,45 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perkozek a sprobuj moze odpalic auto grzejac tylko raz swiece?? Ja tak zaczalem robic i pali mi za pierwszym. Nawet odpalalem wczoraj gdy bylo -13 stopni po calej nocy, raz zagrzalem swiece, poczekalem 5 sekund od zgasniecia kontrolki swiec i zalapal po ok 2-3sekundach. Troche przez 5 sekund obroty skakaly(1100-1300) po czym przestaly i troche dymu bylo z rury, takiego jakby jasnoniebieskiego mieszanego z bialym. Ale odpalenie poszlo za pierwszym, a wiadomo to nie jest nowe auto-174000 tys przejechal. Moze bedzie lepiej odpalal. Jakis miesiac temu tez pisalem ze odpalal mi za 3-4 razem dopiero, ale zaczalem raz grzac swiece i przeszlo mu. Oczywiscie byl u mechanika, zmienil olej i filtry ale uklad grzewczy sprawdzil i nie widzial nic niepokojacego

Nie ma najmniejszej szansy, ze w temperaturze ponizej -5C odpali po jednym grzaniu swiec.

Szanse na odpalenie zwiekszaja mi sie, jesli grzeje 2-3 razy i przeciagam procedure w czasie. Odpalam czasem za 5 razem, czyli 5*2=10 razy grzanie swiec po ok 30sek.

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie ma najmniejszej szansy, ze w temperaturze ponizej -5C odpali po jednym grzaniu swiec."

 

a to bardzo dziwne, bo osttanio u mnie bylo do -15 i odpalal za pierwszym po jednym grzaniu swiec i krotkim czekaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

i jakies wiesci? To byly wtryski?

 

....diagnoza wtrysków pokazała że są zapieczone ale nie na tyle by samochód miał problem przy odpalaniu (cytat speca od diagnozy), wtryski nie zostały naprawione gdyż nie ma kompletów naprawczych do tego modelu! Ja niestety jestem po zagranicami kraju a mój kolega mechanik dalej będzie walczył, na razie umieści wtryski w miejscu dla nich właściwym (szkoda że nie w koszu) i będzie testował dalej. Niestety osobiście podejrzewam że nic to nie da....przydałobysię założyć nowe wtryski i zobaczyć jak bedzie zachowywał się silnik przy odpalaniu. Koszt takich wtrysków Denso jest powalający wiec nie uda mi się założyć ich nowych (nie ma to po prostu sensu, lepiej kupić drugi silnik - wyjdzie taniej :D )...znów staniemy w martwym punkcie...jedynie że ktoś wpadnie z jakąś nowinką !!! Ja stawiam jednak na te BARDZO CZUŁE WTRYSKI :( gdyż wszystko już sprawdziłem i nie mam już czego sprawdzać chyba że hamulce. Jeżeli chodzi o pompe spec od wtrysków powiedział że w naszych modelach są one praktycznie bezawaryjne!

 

Twoje objawy wygl;ądają na wtryski bo i problem z odpalaniem miałeś także na ciepłym silniku, z kolei mój problem to odapalnie tylko poniżej zera, i kilkanascie razy pod rząd pali ok, a raz czy dwa razy nie odpala i kręci jakby miał świece nie podgrzane, mechanik już pół samochodu wymienił i sprawdził, więc nadal mamy zagadkę, teraz sprawdzam, za każdym odpaleniem rano, czy prąd idzie na świece ...

 

...i nic bo to podejrzewam początek problemów z którymi ja się borykam.

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szukałeś samych końcówek wtrysków - powiem, że wcale mnie to nie napawa optymizmem ...

U mnie problem występuje tylko poniżej zera :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szukałeś samych końcówek wtrysków - powiem, że wcale mnie to nie napawa optymizmem ...

U mnie problem występuje tylko poniżej zera :/

 

Czytałem gdzieś na google że są firmy które to regenerują koszt regeneracji jednego wtrysku to od 100 do 350 pln! Denso jako jedyna firma olała klientów i pomyślała tylko o zyskach więc nie ma zamienników. Gdzieś również wyczytałem że PODOBNO coś się na rynku pojawiło ale są to nie sprawdzone informacje. Masakra :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem gdzieś na google że są firmy które to regenerują koszt regeneracji jednego wtrysku to od 100 do 350 pln! Denso jako jedyna firma olała klientów i pomyślała tylko o zyskach więc nie ma zamienników. Gdzieś również wyczytałem że PODOBNO coś się na rynku pojawiło ale są to nie sprawdzone informacje. Masakra :/

Do wtrysków AW400 są zestawy naprawcze.

 

Co do tej "podobno jednej firmy która regeneruje denso" to jesli to Drei-Pol to dużo złego o nich piszą m.in. na forum toyoty. Więc raczę uważać.

 

Jeszcze jeśli chodzi o regenerację to zakład w moim mieście też jest w stanie je naprawić (mowa o AW400, bo inne to nie wiem) tym zestawem, więc to nie jest tak że jedna firma ma na to monopol - raczej dobrą reklamę.

 

Ja miałem padnięty jeden wtrysk i kupiłem używkę od gościa polecanego przez Rybę i mogę potwierdzić że faktycznie przysłał wtrysk w super stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wtrysków AW400 są zestawy naprawcze.

 

Co do tej "podobno jednej firmy która regeneruje denso" to jesli to Drei-Pol to dużo złego o nich piszą m.in. na forum toyoty. Więc raczę uważać.

 

Jeszcze jeśli chodzi o regenerację to zakład w moim mieście też jest w stanie je naprawić (mowa o AW400, bo inne to nie wiem) tym zestawem, więc to nie jest tak że jedna firma ma na to monopol - raczej dobrą reklamę.

 

Ja miałem padnięty jeden wtrysk i kupiłem używkę od gościa polecanego przez Rybę i mogę potwierdzić że faktycznie przysłał wtrysk w super stanie.

 

...hmm sam już nie wiem. U mnie podobno są wszystkie w takim samym stanie, żaden się nie wyróżnia "zapieczeniem" więc mam problem...jedynie że wymienię wszystkie....ech

 

PS

Ile dałeś za wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...hmm sam już nie wiem. U mnie podobno są wszystkie w takim samym stanie, żaden się nie wyróżnia "zapieczeniem" więc mam problem...jedynie że wymienię wszystkie....ech

 

PS

Ile dałeś za wtrysk?

400zł, a za regenerację chcieli w warsztacie 550. Zrobił bym regenerację ale kupiłem wtrysk wcześniej, więc szkoda było go nie użyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra...Panowie i Panie czas teraz na inną próbę...może pomoże .......KLIKNIJ TU ....opis jest niesamowity, zobaczymy w praktyce. Poinformuje was o tej metodzie ale potrzebuje troche czasu nie ma mnie w kraju. Mysle ze w granicach tygodnia. Pozdrawiam, trzymajcie kciuki ;)

 

"

Silnik Diesla:

 


  • czyszczenie całego układu wtryskowego i komory spalania, proces ten trwa około 35 minut, silnik powinien w tym czasie pracować na specjalnym płynie czyszczącym, podczas czyszczenia układu wtryskowego wyczyszczone zostaną:
    • czyszczenie pompy wtryskowej
    • czyszczenie wtryskiwaczy
    • czyszczenie komory spalania

  • czyszczenie turbiny ze zmienną geometrią VTG
  • czyszczenie kolektora dolotowego
  • czyszczenie filtra cząstek stałych DPF"

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem takie coś w tv jakiś czas temu i efekt czyszczenia silnika tym ustrojstwem był naprawdę dobry

Ciekawe jaki jest koszt takiej usługi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka w tej metodzie jest wplyw srodkow czyszczacych na pompe paliwowa podczas calego procesu. Jakis czas temu napisalem email do LIQUI MOLY z tym pytaniem, ale nie otrzymalem zadnej odpowiedzi.

Na poczatek mozna uzyc specjalnych skoncentrowanych srodkow do czyszczenia wtryskow np. STP http://www.stp.com.p...6912407059.html , to koszt kilkunast zlotych a moze pomoc. Wazne aby stosowac regularnie a opisane wyzej czyszczenie to juz ostatecznosc. Pewnie tez trzeba wymienic filtr paliwa po takim zabiegu. Osobiscie jestem zwolennikiem czyszenia wtryskow przez wyspecjalizowane zaklady uslugowe, bo mozna ocenic i sprawdzic rezultat ich pracy, a w LIQUI MOLY to ciezko cos ocenic, moze byc lepiej albo i gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...