Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NOWOŚĆ - możliwa przyczyna ciężkiego odpalania X-Traila w zimę!


Virilitas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czekam na odpowiedź z ASO kiedy dotrze filtr paliwa i pojadę go wymienić(jest teraz promocja 70zł) a w piątek coś mnie podkusiło i zalałem pierwszy raz na Shellu(wcześniej tylko ORLEN),30l oczywiście dolałem dodatek Shella do paliwa tak jak zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

moze ktos mi cos doradzi na moj "problem":P Auto mialo osttanio wymieniany olej na shell 5w40, filtry wszystkie zmienione 3 tygodnie temu, do paliwa dolewany dodatek obecnie klenn flo czy jakos tak:P i ciagle dolewam do pelna ropy gdy zejdzie wskazowka do polowy zbiornika. tak na wstepie jakby ktos mial pozniej takie sugestie. Otoz do tej pory nie mialem wiekszych problemow z odpalaniem. Jedynie w zeszlym roku przy 25 stopniach mrozu jak mi sie kasza zrobila.... W niedziele przy stanie -10 odpalalem autko i za pierwszym razem krecil podobnie jak na ktoryms filmiku tutaj, krecil, krecil ale nie mogl zalapac... odpalilem za drugim razem ale obroty byly nierowne, szarpalo silnikiem, kleby bialego, jasno(bialo jakby niebieskiego) dymu i "klepanie" silnika dosc donosne. W poniedzialek przy -5 przez okolo 6 prob nie chcial zalapac(tak jakby odpalal i gasl) i dopiero za 7 ale bez klebow dymu i obroty nie szarpaly ale byly na poziomie 1100. Te dwie noce stal pod chmurka, normalnie jest garazowany, nieogrzewany. Stwierdzilem ze oddam do znajomego mechanika. U niego odpalal normalnie, sprawdzil swiece, grzeja bardzo dobrze, przekaznik dziala. Myslalem nad zaworem scv, ale nie bylo objawow jak u innych(falowanie obrotow, utrata mocy podczas jazdy powracajaca po ponownym odpaleniu). Dolewalem osttanio dodatki liqui moly do wtryskow itd, bardzo dbam o Almere i meczy mnie ta sprawa. Odebralem ja dzisiaj, wszystko jest sprawne wg znajomego mechanika... hmmm

jakies sugestie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jestem kobietą, ale mój x-trail nie miał problemów z zapalaniem w temp. ok. 0 stopni C. Jednak potem gasł, i tak kilka razy. Jak się rozruszał to cały dzień już nie było problemu. Kiedy było -12 na dworze nie zapalił. Wymieniłam akumulator( 5 lat, ma prawo), okazało się, że to nic nie daje. Mąż szukał przyczyny na forum w Holandii, i co się okazało. W x-trailach ( co jest w żaden sposób niewytłumaczalne) trzeba rozluźnić czujnik, który otwiera klepki do benzyny, z takimi wystającymi punkcikami( przepraszam nie mogę w żaden inny sposób tego przetłumaczyć, fachowe nazwy, ale panowie się domyślą). on się obraca i otwiera klepki paliwa(nokkenas sensor). Trzeba go lekko rozkręcić i podłożyć nakrętkę przyciętą M6, wtedy się lekko przechyli. I cud , nie ma problemu z zapalaniem i nie gaśnie. Mąż zrobił to sam w 10 min.To od fachowca Nissana z Holandii :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

....a u mnie od nowa Polska Ludowa :D ....było miło i się skończyło....8 stopni na dworze czy też 5 albo 0 i tak nie mogę odpalić :D ....komputer pokazuje 0 błędów..byłem u dwóch mechaników i rozkładają ręce :D ....będę walczył i dam znać !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że jestem kobietą, ale mój x-trail nie miał problemów z zapalaniem w temp. ok. 0 stopni C. Jednak potem gasł, i tak kilka razy. Jak się rozruszał to cały dzień już nie było problemu. Kiedy było -12 na dworze nie zapalił. Wymieniłam akumulator( 5 lat, ma prawo), okazało się, że to nic nie daje. Mąż szukał przyczyny na forum w Holandii, i co się okazało. W x-trailach ( co jest w żaden sposób niewytłumaczalne) trzeba rozluźnić czujnik, który otwiera klepki do benzyny, z takimi wystającymi punkcikami( przepraszam nie mogę w żaden inny sposób tego przetłumaczyć, fachowe nazwy, ale panowie się domyślą). on się obraca i otwiera klepki paliwa(nokkenas sensor). Trzeba go lekko rozkręcić i podłożyć nakrętkę przyciętą M6, wtedy się lekko przechyli. I cud , nie ma problemu z zapalaniem i nie gaśnie. Mąż zrobił to sam w 10 min.To od fachowca Nissana z Holandii :))

 

Kłłaniam się nisko, może Pani dopytać małżonka co dokładnie praktykował ?

 

...na zagranicznych forach piszą również by zwrócić uwagę na napinacz paska rozrządu ale do końca nie kumam. Podobno była wada fabryczna czujnika położenia wałka w modelach X-Traila sprzedawanych w Australii. Hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty masz di czyli mamy lancuch nie? Moje autko stoi juz tydz u mechanika... Jemu pali na dotyk choc dzis krecil dluzej. Dzis zmienil mu olej z 5w40 na 5w30 i czujnik cieczy... zobaczymy, reszta sprawdzona... jeszcze moze ten czujnik polozenia walu przeczyscic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Ty masz di czyli mamy lancuch nie? Moje autko stoi juz tydz u mechanika... Jemu pali na dotyk choc dzis krecil dluzej. Dzis zmienil mu olej z 5w40 na 5w30 i czujnik cieczy... zobaczymy, reszta sprawdzona... jeszcze moze ten czujnik polozenia walu przeczyscic?

 

tak mamy łańcuch...czujnika się nie czyści....nic to nie daje w każdym bądź razie :)

 

...wyjąłem wtryski DENSO i oddałem w dobre ręce, spec na wejściu podkreślił że w X-Trailach nie ma problemu z pompą tylko jeżeli już to z wtryskami,końcówki lubią sę zapiekać. Nie chcę zapeszać ale jeżeli w piątek po zaożeniu będzie wszystko ok i w sobotę rano również będzie ok to będziemy mogli westchnąć z ulgą i dopaść upierdliwą przyczynę ....muszę niestety czekać do piątku, gość jest zawalony robotą ...pozdrawiam

 

Witam,

moze ktos mi cos doradzi na moj "problem" :P Auto mialo osttanio wymieniany olej na shell 5w40, filtry wszystkie zmienione 3 tygodnie temu, do paliwa dolewany dodatek obecnie klenn flo czy jakos tak:P i ciagle dolewam do pelna ropy gdy zejdzie wskazowka do polowy zbiornika. tak na wstepie jakby ktos mial pozniej takie sugestie. Otoz do tej pory nie mialem wiekszych problemow z odpalaniem. Jedynie w zeszlym roku przy 25 stopniach mrozu jak mi sie kasza zrobila.... W niedziele przy stanie -10 odpalalem autko i za pierwszym razem krecil podobnie jak na ktoryms filmiku tutaj, krecil, krecil ale nie mogl zalapac... odpalilem za drugim razem ale obroty byly nierowne, szarpalo silnikiem, kleby bialego, jasno(bialo jakby niebieskiego) dymu i "klepanie" silnika dosc donosne. W poniedzialek przy -5 przez okolo 6 prob nie chcial zalapac(tak jakby odpalal i gasl) i dopiero za 7 ale bez klebow dymu i obroty nie szarpaly ale byly na poziomie 1100. Te dwie noce stal pod chmurka, normalnie jest garazowany, nieogrzewany. Stwierdzilem ze oddam do znajomego mechanika. U niego odpalal normalnie, sprawdzil swiece, grzeja bardzo dobrze, przekaznik dziala. Myslalem nad zaworem scv, ale nie bylo objawow jak u innych(falowanie obrotow, utrata mocy podczas jazdy powracajaca po ponownym odpaleniu). Dolewalem osttanio dodatki liqui moly do wtryskow itd, bardzo dbam o Almere i meczy mnie ta sprawa. Odebralem ja dzisiaj, wszystko jest sprawne wg znajomego mechanika... hmmm

jakies sugestie??

 

u mnie też tak się obiawiało na początku a teraz to juz wogóle nie moge go odpalić....wstrzymaj się do piątku a może uda mi się rozwiązać tą zagadkę...pozdrawiam

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przypadłość masz tylko na zimnym i gdy zimno ponizej zera? U mnie przypadłość tylko na zimnym i gdy poniżej zera - aa gdyby wtryski to problem byłby także na ciepłym silniku jak i gdy powyżej zera prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na forum mam zamiar kupić x-traila lecz po tym co tu Panowie wypisujecie to zaczynam mieć wątpliwości. mam a4 z 1996roku 1,9 tdi przebieg prawie 500tyś a mam ją od 180tyś a kłopoty z dieslem zimą jak występują to świece lub aku. Nie chcę się chwalić, poprostu martwi mnie to że tyle problemu z tym 2,2 dci. Po przeczytaniu waszych postów widzę że strasznie wrażliwy ten silnik. Tdi i -30 nie straszne i to przy takim przebiegu. Moje pytanie i sugestia czy próbowaliście rozgrzewać komorę spalania manualnie tzn odpalić świece bez przekażnika. Jak audi zimą długo kręci znaczy że świece do kitu, wiem że inna technologia itd lecz diesel to diesel. Paliwo wątpię żeby miało winę mój nie raz pod blokiem na -20 stał i broblemów brak.

 

Kolega grzechalm w audi objawy które opisałeś to w 100% kłopoty z grzaniem silnika. No ale to w audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na forum mam zamiar kupić x-traila lecz po tym co tu Panowie wypisujecie to zaczynam mieć wątpliwości. mam a4 z 1996roku 1,9 tdi przebieg prawie 500tyś a mam ją od 180tyś a kłopoty z dieslem zimą jak występują to świece lub aku. Nie chcę się chwalić, poprostu martwi mnie to że tyle problemu z tym 2,2 dci. Po przeczytaniu waszych postów widzę że strasznie wrażliwy ten silnik. Tdi i -30 nie straszne i to przy takim przebiegu. Moje pytanie i sugestia czy próbowaliście rozgrzewać komorę spalania manualnie tzn odpalić świece bez przekażnika. Jak audi zimą długo kręci znaczy że świece do kitu, wiem że inna technologia itd lecz diesel to diesel. Paliwo wątpię żeby miało winę mój nie raz pod blokiem na -20 stał i broblemów brak.

 

Kolega grzechalm w audi objawy które opisałeś to w 100% kłopoty z grzaniem silnika. No ale to w audi

No chyba lepiej szukaj innego auta :) Ja żałuję że zamiast X-T nie kupiłem Grand Cherokee 4.7 V8 - spalałby tyle samo a awarii mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przypadłość masz tylko na zimnym i gdy zimno ponizej zera? U mnie przypadłość tylko na zimnym i gdy poniżej zera - aa gdyby wtryski to problem byłby także na ciepłym silniku jak i gdy powyżej zera prawda?

 

Problemy miałem nawet przy 5 i 8 stopniach.....lecz śmiem twierdzić ze długie kręcenie w dodatnich temperaturach to juz czerwone światło przed problemami ze świecami...poczekajmy a w piątek się dowiemy...pozdrawiam

Edytowane przez Virilitas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekamy i zobaczymy co kolega napisze. Tez tak myslalem. Obecnie nie mam problemow z odpalaniem, ostatnio bylo u mnie -14 i zapalil(troszke szarpnal obrotami i puscil mala chmurke niebieskiego tak jakby dymu-ogolnie oleju w ogole nie spala 5w40). Diesel 2.5 tdi odpalil tak samo, tylko ze on ma nalatane 400tys:P a Almerka lekko ponad 170tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze ,jak czytam forum to włosy dęba stają.Czyżby i mnie takie excesy czekają?Jak narazie odpukać rok mija bez awaryjnie(około 20000 przelotu). Powodzenia w diagnozach i tanich napraw.

Edytowane przez Mały Stanley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wóz stoi od tygodnia u mechanika, odpala go codziennie i wmawia mi, że pali po 2-3 max 4 sekundach (mrozy od -3 do -14) i pali na 4 gary od razu.

Wymienił olej na 5w30 z 5w40,

zmienił czujnik temp wody - stary ponoc był ok, ale wolał zamienić,

przeczyścił czujnik położenia wału,

wczesniej sprawdzał cisnienie na cylindrach i na zimnym były powyżej 30 bar, mówi, że robienie testu na ciepłym już nie ma sesnu, bo jak jest tak dobre na zimnym, to na cieplym będzie wieksze,

wtryski wykluczył, bo stwierdził, że na ciepłym silniku miałbym problem z odpalaniem,

świece i przekaznik sprawne,

a moim zdaniem nie odpala tak jak ma.

 

Jutro mam go odebrać, ale nie chce znów jechac i wracac z powrotem znów 30 km, po to by powiedziec mu za dwa dni, że jednak nie pali ...

 

co radzicie co sprawdzic jeszcze?

 

czy własciwie mówi, że wtryski byłyby problemem także na ciepłym silniku? (na ciepłym pali na strzała...)

 

czy sprawdzic przepływkę?

 

Dziś rano w sumie to już wczoraj zapalił na strzała -5 st C, pojechałem 50 km do roboty i po 8 h (temp ok -4,5 C) też na strzała, teraz wracam od znajomych i próba odpalenia (auto stało w garażu nieogrzewanym temp. ok -3,5C) to fisasko... kręciłem ok 5 sek jakby załapał i puścił i dlaej kręcę ... a więc puściłem kluczyk i chwila i znów kręcę i zaskakuje na 4 gary ... Mechanik twierdził, że wciąż mu na strzała pali .... Nie mam już siły na to, zaraz sprzedam to auto mimo, że full kasy w nie włożyłem ... Czy to moga być objawy zepsutych wtrysków? Raz pali, raz nie? Co dalej?

 

Przekopiuje z forum:

 

Reasumując kłopoty:

 

1) Mechanik wymienił: świece żarowe, przekaźnik, czujnik temp., rozrusznik, olej z 5w40 na 5w30, filtry ponownie, sprawdził zaworki na pompie SCV + nowe oringi, przeczyścił czujnik położenia wału, akumulator...

 

Ponadto sprawdził ciśnienie sprężania na zimnym ponad 30 bar na każdym z cylindrów, na ciepłym nie sprawdzał, stwierdził, ze to zbędne.

 

Wykluczył problem z wytryskami, stwierdził, że gdy występuje z nimi problem, to utrudniony rozruch co do zasady ejst na ciepłym silniku, a nie na zimnym - który też ma dobre ciśnienie sprężania ...

 

Po kolejnym tygodniu walki z problemem (auto stało u mechanika) poinformował mnie, że problemu nie ma, bo jemu zapala zawsze na strzała (2,3 sek i pali na wszystkie 4 cylindry...), a więc odebrałem auto z wiarą, może będzie dobrze

 

no i wczoraj 2x (rano i po pracy przy temp -5 st C) zapalił na strzała!

 

po kolejnych 8h postoju, wychodząc od znajomych (autko stało w nieogrzewanym garażu temp zewnętrzna - 3,5C) autko zapalił mniej więcej tak (ale po przekręceniu drugi raz kluczyka załapał już na 4 cylindry równo - ten filmik jest sprzed 2 tygodni, bo wczoraj nie nagrałem w nocy)

 

 

 

Dziś rano po kolejnych ok 9h postoju zapalił tak:

 

Nadmienię, że po zapaleniu silnik ma prawiodłowe obroty, nie faluje, nie dymi, chodzi równo. W trasie nie traci mocy, przyspiesza, nie dławi się ...

 

1) Drodzy Forumowicze gdzie tkwi problem?

2) Co sądzicie o powyższym dzisiejszym - krótki odpalaniu - na co wskazuje to odpalenie?

3) Czego szukać dalej?

Proszę o pomoc, bo mi już ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oguh nie wstawiaj tego samego do innego wątka. Mam złudzenie "deja vu". Lepiej trzymaj się zapoczątkowanego przez siebie bo się pogubimy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmiku co wsadziłes dzisiaj, to jest ok. Pamiętaj, że to nie benzynka.

Ale tak jak wspomniał LeonMP, trzymaj się już w jednym wątku, bo tematy i pytania powielasz i jest już Cię pełno i nie wiadomo już które-jest które.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. X-traila jeszcze nie posiadam lecz temat obserwuje. Na angielskim forum piszą że delikatne podpompowanie pedałem gazu przed odpaleniem pomaga. Może warto sprawdzić przynajmniej będzie wiadomo że problem z paliwem.

Ps tak to powinno wyglądać

Edytowane przez Maxsim86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z tego forum "I have found that in cold weather, if you slowly pump the accelerator pedal fully and slowly for two or three times after the glow plug light has gone out and then turn the key, the engines fires up immediately. Once started you need to gently press the accelerator down to keep the engine going. Otherwise it usually stops and you have to re-start, which it will, but only after cranking for three or 4 seconds. Have found out by trial and error, but no idea why it works that way!"

 

Maxsim - w moim przypadku na pewno pod pompowanie pedałem nic nie da i obawiam się, ze w żadnym przypadku ...

Przecież musi być jakaś przyczyna jak widać po filmiku z yt nie jest to przypadłośc tego silnika że zimny nie odpala. Podoba mi się x i naczytałem się sporo o jego bezawaryjności a tu taki problem. Tak mi się przypomniało że zapowietrzony filtr paliwa po zmianie utrudnił mi odpalenie A4 może u Was panowie też coś takiego ma miejsce? Edytowane przez Maxsim86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jak na razie odpala dokładnie tak samo jak na filmie.I oby tak dalej, bo jak czytam o kłopotach kolegi oguh to aż się boje

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oguh, nic Ci więcej nie pomogę, zostały wtryski albo rozrząd ale to już wchodzimy w koszty. Może jeszcze bym podjechał do speca z kompem i niech sprawdzi co tam komp pokazuje, ciśnienie na listwie, dawki wtrysków. Będziesz wiedział jak się ma układ wtryskowy.

 

Co do rozrządu to Ryba kiedyś wspominał że można zrobić symulację faz rozrządu - pogadaj z nim jak to zrobić bo ja nie wiem.

 

 

"delikatne podpompowanie pedałem gazu przed odpaleniem pomaga" ? strong>ression.gif

 

Może potencjometr przy pedale gazu już jest wytarty i komp nie wie gdzie jest pedał gazu, co też może mieć wpływ na odpalanie. Na chłopski rozum to to pompowanie jest bez sensu ale jeśli komp faktycznie potrzebuje jakiejś informacji od pedału gazu to może trzeba tu poszperać.

 

Tu kolega pisał o problemie z obrotami w X-T:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72271-problemy-z-obrotami-22-dci/

 

Ktoś tez wspomina o adaptacji pedału co by obroty były ok, może to jest ta sama przypadłość tyle że jednym nie odpala a innym odpala ale obroty za wysokie...

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...