Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[LAUREL]


Gość glk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wygrales w totka? :P;)

 

Nie :P Choć mam wątpliwości czy trochę nie dołożyć i ciągnąć z JP :/ Duży plus sprowadzenia to taki że auto będzie dużo mocniejsze i lepiej złożone niż rzeźba w Polsce. Jak na razie czeka mnie pracowity okres 4 miesięcy...

 

[ Dodano: Czw 15 Maj, 2008 07:12 ]

No i autko już jest upalane :diabel2:

 

Filmik i foteczki, jak dla mnie miód :one:

 

 

vler05081993.jpg

Nissan-Laurel.jpg

Nissan-Laurel-1.jpg

vler05082084.jpg

laurellpoliticopy.jpg

SG1L9035.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość kuczmen

witam po przerwie,

 

to "lalunia" już jeździ, okazało się ze pompa jednak umarła, ale ta którą miałem do slxa pasuje!, po przełożeniu drobiazgów, mocowania linek itp., więc huraa :diabel:

 

czy trochę nie dołożyć i ciągnąć z JP

 

z japonii????!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z japonii????!?

W Japonii samochody są w o wiele lepszym stanie niż w europie i lepiej doposażone, ale to też moje "fanaberie". Przykładowo teraz powiem o seryjnym samochodzie -

ld28jp-img600x450-120878761832-13.jpg

ld28jp-img600x450-120878767632-12.jpg

ld28jp-img600x450-120878772732-2.jpg

 

Samochód kosztuje niecałe 2tys zł ( w yenach 86tys) samochód wygląda pięknie, inaczej niż w europie - brak bocznych słupków i ramek w drzwiach. W europie ciężko spotkać taki stan blacharski (inny klimat), a w europie za bardzo dobre egzemplarze trzeba zapłacić nawet 10tys zł - http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Często na tym serwisie widzę Laurele w cenach od 20tys NOK

Ceny są takie ponieważ - w Europie samochody już tak stare nie spadają na cenie, ale cena ich rośnie jeżeli stan jest bardzo dobry, a w Japonii stare samochody są obciążone o wiele większym podatkiem (oraz dodatkowy podatek jeżeli przebieg przekracza ok 120tys km, by uniknąć tego wymienia się silniki na nowe) i utrzymanie starego samochodu dużo kosztuje i są sprzedawane za małe pieniądze by pozbyć się tego.

 

[ Dodano: Nie 18 Maj, 2008 08:41 ]

I jeszcze pytanie takie bardziej techniczne - jest różnica mocowań skrzyni biegów w LD28 i RD28 ? Pytam bo koleś do budy SLX'a wsadził motor RB25DET (250km w serii) i mówi że z silnikiem trzeba trochę pokombinować, poprzespawywać mocowania silnika, a skrzynia wchodzi bez problemu w miejsce seryjnej z RD28. No i rodzi mi się pytanie czy inaczej wygląda mocowanie w tym modelu.

Niestety nie mam gdzie podjechać i spoglądnąć pod spód SLX'a i zobaczyć jak fabrycznie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kuczmen

na moje oko jest tak samo, chociaż nie przyglądałem się za mocno, ale facet mi mówił, że skrzynia manualna jest ta sama w sgl co w slx, a poza tym na pewno wał jest ten sam i wyjście ze skrzyni (w automacie), i buda tak samo wyprofilowana w miejscu na skrzynię, więc pewnie jest ok,

 

i mówisz, że możesz ściągnąć auto z japonii, ale teoretycznie, czy masz jakieś ścieżki wydeptane?

 

motor RB25DET

 

to ten co na zdjęciach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ten co na zdjęciach?

Tak, na tych z 5maja

 

 

i mówisz, że możesz ściągnąć auto z japonii, ale teoretycznie, czy masz jakieś ścieżki wydeptane?

Jeszcze ścieżek osobiście nie mam wydeptanych, ale znam osoby które ściągają graty w kontenerach, więc samochód też można ściągnąć, ale import auta raczej planuje gdzież na jesień 2009, jak uporam się z przerobieniem czerwonego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kuczmen

no to ładnie, to daj znać, jak będziesz kupować, pewnie do kontenera wejdą śmiało dwa laurelki! :D

 

ja dziś sobie pojeździłem, jest po prostu znakomicie, odzyskałem entuzjazm do sglka, bo trochę mi wąsy opadły jak nie dojechałem do domu zaraz po zakupie, choć jak wymieniałem filtry, to nie ma się co dziwić tyle było wody w f. paliwa, i syfu w f. powietrza!

 

a skąd ci się wzięło na laurele, sądząc po rejestracji granatowego odziedziczyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd ci się wzięło na laurele, sądząc po rejestracji granatowego odziedziczyłeś?

 

No cóż, tata zmarł, samochód (granatowy) stał 2 lata w garażu, ale był odpalany na 15minut co 2 tygodnie i zrobił przez ten okres może 30-40km (przegląd, umyć, do warsztatu), no i dopiero jak zrobiłem prawko to naprawdę poczułem ten samochód i powiedziałem sobie że innego nie chcę. Na jakiś nowy miejski "wózek" muszę dać minimum 30tys, za 30tys z tego auta mam wypasioną furę z nowym lakierem, po remoncie blacharskim oraz remontem mechaniki/zawieszenia, co narazie jest jeszcze nie potrzebne, ale taki jest fakt. A co do bezawaryjności to nigdy nie zawodzi, ale trzeba wymieniać elementy eksploatacyjne - olej 15W/40, przeważnie Lotos Diesel co 5tys km, filtr powietrza co 10tys km, paliwa dopiero teraz muszę wymienić i też mam pytanie "fachowe" ;)

 

Filtr paliwa jest na lewym kielichu (stojąc przed samochodem), odkręcamy go od łapy co go od góry trzyma, potem zlewam paliwo z niego, potem od dołu wężyk, przekręcam nowy filtr na ten wężyk, zalewam paliwem do pełna i przykręcam do podstawki ?

Czy potrzebne jest odpowietrzenie czy coś w tym stylu ? Jak tak to jak się to robi :|

Jeszcze jedno pytanie, chyba w Laurelu są 2 filtry paliwa - ten pod maską oraz jeszcze jeden gdzieś ukryty - taki zwykły plastikowy - wpływa paliwo, przechodzi przez sitko i wychodzi, ale nie wiem gdzie może on się znajdować :?:

 

[ Dodano: Pon 19 Maj, 2008 08:45 ]

I znowu coś mi się przypomniało, czeka mnie powoli wymiana płynu chłodniczego. Też zapytam o procedurę.

 

Zdejmujemy najniżej umieszczony wąż przy chłodnicy, płyn zlatuje, zakładamy wąż na swoje miejsce, zalewamy nowym płynem i to wszystko, czy też jest jakaś procedura odpowietrzania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kuczmen

okej, filtr paliwa:

 

tak w ogóle od dołu jest motylek do zlewania wody, która ewentualnie się odstała, i czujnik.

trzeba najpierw odpiąć przewód czujnika (żeby się nie ukręcił w czasie odkręcania).

potem odkręcasz filtr9powinien puścić ręką, jak nie to klucz łańcuchowy, a jak nie to po chłopsku śrubokręt, dziura i odkręcasz...), odkręcasz czujnik,(cały plastik z dołu filtra) filtr wywalasz ;) ,

 

w nowym filtrze masz uszczelki, trzeba je posmarować ropą, poskręcać wszystko do kupy(czujnik w imadle, ręką, potem filtr do łapy ręką, mocno) i trzeba napompować paliwo:

 

a. poluzować śrubę między wężykami na "łapie" lub

b. odpiąć wężyk przy pompie (prowadzący od filtra) i

 

pompować okrągłym czarnym plastikiem na łapie, aż poleci paliwo,

 

przypiąć wężyk, zakręcić śrubę

 

napompować do oporu

 

dla pewności poluzować (śrubę jw) i spuścić powietrze, patrz wyżej,

 

jak leci paliwo, jest ok.

 

drugiego filtra nigdzie nie widziałem, i chyba gdyby był, byłby na wierzchu (może sobie ktoś założył sam kiedyś)

 

z chłodnicą tak jak mówisz, tylko że: na dole jest jakiś zaworek ale jak go odkręcałem nic nie leci,( może służy do zlewania a jest zatkany?) więc gruby przewód na dole odpiąć i wylać, najlepiej podstawic michę, bo leci dużo i szybko, 6-7 litrów. zostaje płyn w zbiorniczku przelewowym, też go trzeba zlać przez wężyk, poskręcać, nalać do chłodnicy do pełna, do zbiorniczka do kreski, uruchomić, uzupełnić, sprawdzić czy działa ogrzewanie, jak działa jest okej, jak nie działa napiszę ci co robić, ale później bo dzis już jestem nieprzytomny...

 

chyba nam sie zrobiło prywatne forum... :!: :)

 

a skrzynia ma trzy biegi w trybie miejskim, i pięć na traśę, ale nie wiem jeszcze jak wymusić czwórkę, bo przy kick down (gaz do dechy) wskakuje trzy, nawet przy 120...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugiego filtra nigdzie nie widziałem, i chyba gdyby był, byłby na wierzchu (może sobie ktoś założył sam kiedyś)

Możliwe, jeszcze poszukam u siebie, i dzięki za procedurę wymiany filtra. Pewnie jest to proste, ale ja boję się za to brać, by niczego nie zepsuć, pewnie sobie poradzę z wymianą :)

Płyn w chłodnicy jeszcze zostawię sobie na później.

 

chyba nam sie zrobiło prywatne forum... :!: :)

 

No cóż :D Szkoda że nie ma innych ludzi pozytywnie zakręconych na tym punkcie :one:

 

a skrzynia ma trzy biegi w trybie miejskim, i pięć na traśę, ale nie wiem jeszcze jak wymusić czwórkę, bo przy kick down (gaz do dechy) wskakuje trzy, nawet przy 120...

No cóż, ja na 3 biegu mogę dusić do ok 120-130km/h, 2bieg do ok 75km/h, no i może właśnie na "pełnej parze" dopiero ok 130km/h wchodzi 4 bieg. 150km/h licznikowe powinien spokojnie latać, mój leciał 165 i jeszcze by leciał, ale odpuściłem, więc blisko fabrycznego Vmax było :)

 

[ Dodano: Pią 30 Maj, 2008 19:42 ]

No, mała ciekawostka, tutaj są wymiary nadwozia, można sobie pomierzyć, czy buda nie jest przekoszona :)

img7047ea4.jpg

img7046ix0.jpg

img7045ms2.jpg

img7044op4.jpg

 

Mam książkę serwisową niemiecką Nissana i praktycznie wszystko jest w niej opisane. Na razie "czytam" z rysunków tylko, ale wiele można skumać z obrazków i symbolów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

fura sasiada

ogladajac fotki zauwazylem ze czerwony laurel ma rb25-sweet

i przy okazji- mieszkam w australi jak ktos poszukuje czesci albo cos walcie smialo

ps. pracuje dla nismo i jestem wstanie prawie po kosztack wyslac rozne czesci

 

zalogowalem sie tylko dlatego bo poszukiwalem porad na temat sprzetu audio

 

chcialem pokazac wam nowego laurela ale ciagle mam: Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem pokazac wam nowego laurela ale ciagle mam: Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.

skorzystaj z hostingu np. na http://www.imageshack.us/ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrazek

 

[ Dodano: Nie 21 Wrz, 2008 18:21 ]

nie mam zdjecia tylu ale znalazlem na swoim kompie zjdecia z jakiegos zlotu albo cos...

w kazdym razie tak wyglada tyl

 

Obrazek

 

Zwykła C35 z lekkimi dokładkami no i chyba dodanym turbo (IC z przodu) :) .

Narazie skończyłem "rozbudowę" kolekcji. Stanęło na 4 modelach C32, w tym 3 wersje SGL - 2x 2.8Diesel LD28, 1x 2.4 Benzyna L24E oraz 1 SLX z silnikiem LD28 (powinien mieć RD28).

 

W przyszłości jeszcze planuję kupić C33 i C35 (C34 nie podoba mi się), ale to conajmniej za 3-4lata :)

 

Aktualnie to z części do Laurela przydałby się znaczek:

laurel31ug7.jpg - te raczej wychodziły głównie na europę.

 

img200404042256511np6.jpg - te z Azji

 

 

Ale najbardziej ucieszyłbym się gdyby coś takiego było do załatwienia -

img20040404200526da7.jpg Znaczek na maskę podświetlany Ledami oraz widoczne z boku - "chlapacze" z napisem Laurel.

 

No i czy w ogóle można kupić nowe zegary ? (Redline od 6k rpm - do L24E)

img200404050001171mu4.jpg

 

I jeszcze lustereczka elektrycznie składane - tak jak na tym filmiku :)

http://pl.youtube.com/watch?v=CN1EefC65OM&...feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Przeczytałem uważnie wszystkie Wasze posty w tym temacie, obeirzałem liczne, zamieszczone przez Was zdjęcia. Zrobiłem to dlatego, ponieważ znakomita większość obecnych Nissanów zwyczajnie mnie nudzi, a nawet mierzi... Patrzę z przyjemnością na Laurela i myślę sobie: gdzie, u licha podziało się to coś (dusza?) we współczesnych Nissanach...? Nie ma. Dlatego nie kupię półtorej tony plastiku. Wolę starszego Nissana sprzed mezaliansu z Renault'em lub... inną markę.

 

Pozdrawiam serdecznie miłośników Laurela, w szczegółności zaś kolegę o nicku Fer ;).

- k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i myślę sobie: gdzie, u licha podziało się to coś (dusza?) we współczesnych Nissanach...? Nie ma. Dlatego nie kupię półtorej tony plastiku. Wolę starszego Nissana sprzed mezaliansu z Renault'em lub... inną markę.

 

Takie czasy, że auta dla mas projektują księgowi, cieńsze blachy stosują by to gów** się gięło i blacharze mieli co robić, części nie były naprawialne, tylko do wymiany na nowy itd. Niestety smutna prawda jest taka, że te auta znoszą ciężkie baty na Polskich drogach i wręcz jest niemożliwe znalezienie auta w bardzo dobrym stanie. Dodatkowo czas gra na niekorzyść, ale jest ostatni moment by "wyhaczyć" dobre auto za dosyć dobrą sumę, bo już nadszedł czas, że dobre egzemplarze będą rosnąć w cenę, a nie tracić na wartości.

 

No i jeszcze raz powtórzę pewną historię, którą wspominam z uśmiechem na twarzy - W czasie gdy mój granatowy Laurel był na serwisie w ASO, poszedłem sobie obejrzeć nową gamę produktów Nissana. Do gustu przypadł jedynie QQ spośród całej gamy wliczająć Navarę, X-Traila itd, prócz 350Z. Sprzedawca zapytał się, kiedy przewiduję zakup nowego auta. Odpowiedź była jedna - Jak Laurel przestanie całkowicie jeździć, a to na pewno przez następne 10lat się nie stanie, nawet nic nie robiąc przy aucie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam!!

Panowie posiadam nissana laurela SLX 2.8D . I mam taki problem usuwalem usterke w silniku potem chcialem ustawic go na znakach zeby było wszystko OK a on mi nie chce chodzic zawór blokuje go o tłok jak jest na znakach ;/ nie wiem co jest . Jesli ktos ma pojecie o tym to prosze o kontakt . Z góry dziekuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeżdżę od 10 lat Laurelami

Pierwszy to C31 2.8d z 1984 roku dociągnął do przebiegu 740 tys. km silnik jeszcze był w dobrym stanie ale karoseria pękła

Teraz pomykam C32 2.8d z 1986 roku "Srebrny szerszeń" . Cudo przez 5 lat zero serwisu. Ostatnie problemy to zawieszenie.

Mam problem ze zdobyciem tulejek do wahacza tylnego wytłuczonych na polskich drogach.

Będę wdzięczny za informacje gdzie można je zdobyć

post-29089-1258405039,2861_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak... piekne samochody. Mam chrapke na takiegi jednego. Zamienil bym moje Gti z doplata, no ale....

 

ALE FER NIE CHCE MI SPRZEDAC SWOJEGO 2.4 !!!!! :P

 

FER... pozdrawiam serdecznie, moze w koncu pojedziemu na spota razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem ze zdobyciem tulejek do wahacza tylnego wytłuczonych na polskich drogach.

Będę wdzięczny za informacje gdzie można je zdobyć

 

Raczej ciężko będzie dostać gdzieś takie gumy, pytałeś w sklepach z częściami ? Najprawdopodobniej będzie trzeba uderzyć do firm robiących takie gumy, podać im wszystkie wymiary i powinni zrobić takie. Sam muszę w jednym aucie cały komplet wszystkich gum wymienić, a w drugim dopiero będę sprawdzał co i jak. U mnie prawdopodobnie trafi na firmę TEDGUM z Rudy Śląskiej.

 

 

Taaak... piekne samochody. Mam chrapke na takiegi jednego. Zamienil bym moje Gti z doplata, no ale....

 

ALE FER NIE CHCE MI SPRZEDAC SWOJEGO 2.4 !!!!! :P

 

FER... pozdrawiam serdecznie, moze w koncu pojedziemu na spota razem

 

Viehu, diesla nie chcesz, ok. Budę w ładnym stanie chcesz :), weźmy jakiegoś diesla z niemiec za 500-1000 euro i wstawimy benzynę z mojego angola ;) i będzie jak znalazł :D

 

Jak Ci to się nie podoba, zaprawszam do Norwegii - do wyboru do koloru:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19607951

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19779618

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19580057

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19567830

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19521805

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Mam laurelinie z 86' z silnikiem 2.8D (chyba LD28)

Autko ma swoje lata, i pewnie na wiosne szykuje sie generalny remoncik ;)

Aleee, ten silnik wydaje mi sie troche za słaby :D

Podejdzie pod skrzynie i mocowania silnik 2.8TD z Patrola?

z gory dzieki za odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam laurelinie z 86' z silnikiem 2.8D (chyba LD28)

Autko ma swoje lata, i pewnie na wiosne szykuje sie generalny remoncik ;)

Aleee, ten silnik wydaje mi sie troche za słaby :D

Podejdzie pod skrzynie i mocowania silnik 2.8TD z Patrola?

z gory dzieki za odpowiedz :)

Skrzynia z Patrola raczej nie będzie pasować, bo są inne przełożenia i czy przypadkiem nie jest przy niej reduktor ? Skrzynia powinna pasować z Laurela z silnikiem RD28 (to samo co w Patrolu, tyle że wolnossący).

 

Mocowania silnika powinny pasować. Tylko zastanawia mnie, czemu mówisz że to słaby silnik ? Może poprostu masz silnik w kiepskim stanie i jest zajechany. Ja mam tylko diesle LD28 i dwa auta nieźle się zbierają, a jedno jest jakoś mułowate.

 

Tutaj filmik jak zbiera się jeden z moich Laureli -

silnik LD28, a buda jest po liftingu, gdzie siedział RD28.

 

I powiem jeszcze jedno - silniki RD28T z Patroli są dość kapryśne i jeżeli lubisz deptać po gazie to musisz bardzo uważać by nie przegrzać silnika ( cała rodzina diesli RD nie lubi przegrzania, bo ma aluminiową głowicę i szybko pęka) - już wiele się naczytałem ogłoszeń że sprzeda Laurela albo Patrola z silnikiem RD z pękniętą głowicą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam skrzynie automatyczna to raz

wiem juz, ze po wymianie oleju i przegladnieciu skrzyni biegow bedzie lepiej i plynniej zmienial biegi, to pewnie tez da efekt

chciabym miec lepsze "kopyto" przy mniejszym deptaniu, a nie dopiero przy ciagnieciu silnika

wiadomo, spalanie rosnie a ja Laurelikiem jezdze teraz na codzien :)

 

jest do dostania linka hamulca recznego do laurela?

nie podbija mi przegladu bez niego, oczywiste

mozna od czegos innego podpasowac, albo cos?

moj po zaciagnieciu prawie nei lapie, a potem nie odbija, wroci po przejechaniu paruset metrow, zapewne od wibracji

Edytowane przez MMirash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest do dostania linka hamulca recznego do laurela?

nie podbija mi przegladu bez niego, oczywiste

mozna od czegos innego podpasowac, albo cos?

moj po zaciagnieciu prawie nei lapie, a potem nie odbija, wroci po przejechaniu paruset metrow, zapewne od wibracji

 

Idź do pierwszego lepszego sklepu i zamów. W intercars'ie napewno mają, bo sam teraz zamawiam. Komplet linek - prawa + lewa - 27zł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...